Jump to content

Turbina este de vina?


razvanc
 Share

Postare recomandată

Salut! Nou pe aici! :)

Poate ma puteti ajuta asa ca va spun despre ce este vorba: am un turbo diesel 1600 si mi-e frica ca a ramas doar diesel. De ce spun asta? Cand turez masina (stand pe loc bineinteles) iese dintr-odata foarte mult fum negru. Pompa de motorina este reglata si de asta banuiesc ca este vorba de turbina care s-a blocat. Am scos furtunul de la turbina si este plin de ulei. Este normal sa fie asa?

Poate ma puteti ajuta cu niste sfaturi si poate si cu o persoana la care as putea merge cu masina sa se uite putin la ea.

See u.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ai venit pe forum, Razvan!

Faptul ca ai gasit ulei acolo nu este ceva alarmant. Mai exact, nu este un indiciu ca turbina este terminata. Este normal ca pe galerie sa existe un film foarte subtire de ulei, chiar si la motoarele de conceptie mai noua si cu uzura mica.

Daca turbina ar fi blocata, dupa parerea mea ar fi deja de mult distrusa (topita), deci irecuperabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai gasit ulei in turbina inseamna ca poti sa o arunci, in momentul in care gasesti ulei in turbina inseamna 2 lucruri, oil sealu din turbina sa dus si nu mai tzine uleiu in mijloc ptr lubricatie si racire, deci din cauza ca nu are destul ulei rulmentzi din turbina sau dus, (nu stiu cum se spune pe romaneste la blow by) turbou nu mai baga atata presiune din cauza ca a developat frictiune. sfatu meu e sa gasesti alta cu mai putzini kilomtri pe ea. sau sa o refaci pe aia care o ai. nici un turbo nu trebuie sa aiba nici o picatura de ulei la partea de intake. sau la partea de exhaust.

Horia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

mi-e teama ca nu prea pot fi de acord cu Horia(fara suparare).eu am ulei acolo.si torbo merge.o poti incerca daca ai un motor silentios sau unul foarte galagios(cum e al meu acum) ca sunetus scos de turbo se aude si nu se prea poate confunda.la mine e ulei de la simeringul de distributie ca il tyrage pe admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

Salut

Am si eu o problema...de vreo 2 luni nu imi mai trage motorul...ma refer plecarile de pe loc si in panta imi scade viteza simtitor...asa in rest pe loc drept prinde 140 dar mai grelut....am desfacut tubulatura de la aer si are joc cam maricel axul de la turbina...oare turbina sa fie cauza pentru care imi merge fff rau motorul?

Mai am o intrebare cat poate sa ajunga o reparatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi axul turbinei rupt, ar trebui ca una dintre parti, turbina sau compresorul sa fie cu paletele distruse si de obicei asta se mai soldeaza si cu consum foarte mare de ulei si fum albastru. Verifica si pe partea de evacuare, adica turbina, sau mai simplu, cu motorul pornit, accelereaza cu pedala in fund cateva secunde(1-2), fara abuz, si verifica la unul dintre furtunele dintre turbo si admisie daca ai presiune, adica daca se intaresc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se simte ca se umfla dar fff putin....nu observ paletele rupte din partea unde vine tubulatura de la aer...dar cum am spus joc are slava domnului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema ta nu cred sa vina de acolo, insa ai putea sa verifici si partea de evacuare si sa nu cumva sa aiba joc atat de mare incat sa iti atinga in carcase. Filtrul de motorina a fost schimbat de curand? Stiu ca SB-ul e sensibil la pompa de injectie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa vezi daca turbina mai are joc..cand axul e sub presiune de ulei, daca nu mai are joc, nu cred sa fie de aici

actuatorul de la py pass nu o tine cumva clapeta pe deschis? adica gazele de evacuare sa ocoleasca turbina , in gol nu prea baga mult aer, in sarcina insa se schimba situatia,..

tragi frana de mana, bagi intr-o viteza.masina si dai sa pleci de pa loc, inacelasi timp cu capota deschisa , trebuie sa verifici furtunu de admisie,.daca se unfla sau nu-dupa ce il strangulezi cu mana..

gazele sunt mult mai consistente,ar trebui sa bage mai mult aer ;)

inca ceva,..traseul poate fi murdar de ulei, din cauza gazelor de carter,. curata cu WD 40 palele compresorului, sufla,sterge,cu ceva.. pornesti motorul pa urma,.si fara furtunaraie,.fara sa fortezi cand e rece,..cand se incalzeste motoru,.nu trebuie sa dea cu ulei,..daca sunt urme de ulei..le stergi,...si mai insisti de cateva ori,.. daca tot iese ulei,. atunci poti sa zici ca trebuie reparata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa verific maine ca azi e sarbatoare.

app cum arata actuatorul de la py pass

filtru de motorina nu l-am schimbat...insa pompa imi pierde presiune...am vazut pe un forum ceva legat de repararea ei...dar era in engleza...si nu prea ma descurc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum adica pierde presiune pompa, curge motorina din ia? daca e asa poate trage aer pa acolo si daia nu prea trage bine.

de reparat tu nu prea ai cum, e complicat, odata desfacuta si inlocuit ceva in ia,inafara de o garnitura ,un semering, trebuie reglata pe banc undeva la un atelier,ce se ocupa cu asa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pompa nu curge insa mi se duce motorina inapoi...nu imi mai tine presiunea in pompa si pornesc la a doua chiar si a treia cheie...

Modificat de Zeusbt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

monteaza o supapa de sens..pe furtunul de tur al pompei.. se gasesc de cumparat, exact asa se numeste, pompa nu are presiune in trimp ce motoru e oprit,...cand se invarte,creaza presiune si distribuie la injectoare prin capul hidraulic, dar daca aceasta se goleste, si nu mai are motorina, e logic ca nu mai porneste,se dezamorseaza

Modificat de ct03tvy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut...am cumparat si montat o supapa de sens...acum nu se mai duce inapoi motorina si pornesc la a doua cheie.

ori e capul hidraulic ori un injector face probleme...nu am reusit sa rezolv cu turbina...tre sa caut alta...cred...dar am o intrebare...cum imi dau seama daca turbina care o iau e buna? parca nu as vrea sa o montez si dupa sa o dau jos....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca esti interesat de o turbina de sb am eu una de vanzare. inca o am pe masina si se poate face proba linistit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

cum adica pierde presiune pompa, curge motorina din ia? daca e asa poate trage aer pa acolo si daia nu prea trage bine.

de reparat tu nu prea ai cum, e complicat, odata desfacuta si inlocuit ceva in ia,inafara de o garnitura ,un semering, trebuie reglata pe banc undeva la un atelier,ce se ocupa cu asa ceva

uite si eu am probleme cu pompa de injectie:imi e plin motorul de motorina.am observat ca imi curge pe linga axul de la clapeta de acceleratie.as vrea sa schimb o-ringul de akolo dar nu stiu daca e ceva mai special sub capacul ala ce sa prinde cu 4 suruburiinbus de pompa.as desface dar cu nu stiu ce e inauntru mi-e frica.intrebare:stie cineva cum si daca pot face eu treaba asta eu in garaj?sau trebuie neaparat mecanic specialist?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!