Jump to content

VW Tiguan AD eHybrid Oryxwhite Pearleffect


ALC404

Postare recomandată

Salutari tuturor.

 

Acesta este primul topic de acest fel pe care il deschid. Motivul pentru care am decis sa fac asta este pentru a putea veni in ajutorul celor care doresc si ei sa achizitioneze acest model cu aceasta motorizare (Plug-In Hybrid). Cat am fost in faza de research, nu am reusit sa gasesc foarte multe informatii si pareri de la posesori (cel putin nu in Romania). Iar toate prezentarile de pe internet (pe aceasta versiune) erau doar din alte tari (unde sunt disponibile si alte dotari) si nu prezentau o masina exact cum am dorit sa o configurez eu.

 

Scurt disclaimer: masina e comandata de pe 14.07.2021. Astept sa fie livrata si ulterior o sa pot reveni cu si mai multe detalii & impresii. Pana atunci, va expun toata "aventura" mea si ce alte masini am luat in calcul cu plusuri si minusuri :)

 

Si acum pe scurt, intreaga aventura. Totul a inceput de la ideea de a lua o masina mai mare (este in plan un "+1" in familie). Si sotia voia musai SUV (noi urmand sa renuntam la masina curenta - un A3 8P FL Sportback 2009, 2.0TDI). Si neaparat benzina / hybrid. Initial am zis sa aducem una SH din afara ("samsareala" fiind un side-job de-al meu, tocmai pentru a oferi masini corecte pe piata din Romania). Cum ne intindeam destul de mult cu bugetul (din cauza faptului ca sotia avea anumite preferinte, nu orice SUV - deh, ce sa le faci si lor?), am inceput sa luam in calcul masini noi. O sa las mai jos o lista cu ce am luat in calcul (i.e. alegerea lor a fost facute pe baza preferintei de design a sotiei), testele cu fiecare si motivarea alegerii:

 

1. Prima masina testata - Lexus UX (febletea sotiei)

- Avantaje: system hybrid Toyota, cu o intreaga istorie in spate; garantie decenta; design placut; dotari peste medie (bineinteles, pe nivelul maxim de echipare); tinuta de drum buna; experienta de test-drive foarte misto (te duci la dealer, cu programare, iti da masina 2 ore, te plimbi pe unde vrei, singur).

- Dezavantaje: (cel mai mare) portbagaj mic (320L daca nu gresesc); pret piperat (approx. 50K EUR); spatiu limitat pentru pasagerii din spate; are doar system Hybrid (nu si Plug-In).

 

2. A doua masina testata - Mazda CX30

- Avantaje: arata bine (da, stiu cum suna, dar fac analiza luand in calcul prespectiva sotiei); spatiu decent & portbagaj OK-ish; dotari decente; pret bun;

- Dezavantaje: sistem mHybrid (bullshit in opinia mea); motor puturos; nu stiu sigur pe partea de fiabilitate cum sunt (ma refer la rata de defectiuni in perioada de garantie, gravitatea lor; perioada de imobilizare a masinii);

 

3. A treia masina (dar nu a fost testata) - Cupra Formentor

- Ne-a placut mult din poze, prezentare, configurare. Are si Plug-In (un must). Dar am renuntat la orice formalitate din cauza portbagajului extrem de mic (275L - sper sa nu ma insel).

 

Ca o mica paranteza: deja ajunsesem la concluzia ca, pentru a ne permite si merita o masina noua, ea trebuie musai sa fie Plug-In Hybrid (avem statie de incarcare auto) pentru a putea beneficia de discount-ul Rabla & Rabla Plus care ajung la approx. 5.600 EUR. La asta mai adaugam un rabat din partea dealer-ului si ne apropiem de un pret cu approx. 10.000 EUR mai mic fata de cel de lista si nu cu mult fata de ce variante SH luam in calcul (Jaguar F-Pace; Skoda Kodiaq; Tiguan AD PreFL).

 

4. A patra masina si la care am fost la un pas sa o si luam - Noul Hyundai Tucson, Luxury Plug-In Hybrid. Practic - o masina completa din toate punctele noastre de vedere: SUV, portbagaj mare, Plug-In, pret bun (36.700EUR final, dupa Rabla Plus & rabat dealer), toate dotarile la care te poti gandi sau nu (in banii astia, nu facem comparatie cu masinile de 100K EUR +++). Care a fost game-changer-ul? Test-drive-ul cu Tiguan eHybrid. Si acum o sa prezint comparativ (Tucson vs. Tiguan) concluziile mele, cu avantaje & dezavantaje de fiecare parte:

 

A. Avantaje Tucson:

- Sistem 4x4;

- Piele ventilata;

- Sistem audio premium (Krell - nu am auzit de ei, dar alta varianta nu aveau);

- Tot felul de mici functii interesante: blind-spot afisat live (camera) in dashboard; deplasare masina fata - spate din cheie; cutie shift-by-wire.

 

B. Dezavantaje Tucson:

- Multe probleme raportate pe forumurile din Romania (anvelope de slaba calitate; parbriz care se crapa imediat; scaun sofer care scartaie dupa 10.000KM; lumini de zi arse in nici o saptamana; masina blocata in P si solutionarea nu a fost gasita nici dupa 2 saptamani - masina dusa la reprezentanta pe trailer);

- Calitatea materialelor nu m-a convins;

- Motorizarea pentru test-drive - doar un mHybrid care m-a lasat rece;

- Toata masina mirosea a ebonita incinsa dupa 30 de minute de mers sportiv (Romexpo - Otopeni - Romexpo, pe DN1);

- Nu poti configura masina dupa bunul plac. Ai de ales intre pachetele oferite de importator si atat;

- O tampenie pe care nu o inteleg: pe navigatia mica (disponibila pe dotarile entry&mid-level), Apple CarPlay + Android Auto sunt wi-fi. Pe navigatia mare (Premium & Luxury - ceea ce voiam noi), Apple CarPlay & Android Auto NU mai sunt wireless. Plus ca se afiseaza pe 3/4 din display (nu pe tot ecranul, ca in cazul navigatiei mici). Say what!?!?!

 

Motivele pentru care am ales Tiguan eHybrid sunt:

- Test-drive-ul cu aceasta motorizare ne-a convins. Masina s-a comportat extrem de bine din toate punctele de vedere. Multumesc, inca o data, lui @Aaron care a facut posibil acest lucru. Am mers tocmai la Nurvil Valcea pentru asta, intr-o sambata (ei nelucrand atunci - insa si-au facut disponibilitate special pentru noi), deoarece nimeni din Bucuresti nu avea sau nu a dorit sa ofere.

- Calitatea materialelor ne-a placut mult mai mult;

- Virtual Cockpit customizabil;

- Interior mai pe placul nostru (cele asiatice, din punctul meu de vedere, nu ma atrag);

Singurul minus din punctul meu de vedere: nu poti opta pentru un pachet exterior R-Line, pachet care schimba mult aspectul masinii;

Un alt minus partial: lipsa ventilatie in scaune. Insa sper ca functia de pornire masina (mod electric) & climatizare din telefon, oricand vreau eu, sa contracareze acest minus.

 

Oricat de samsareste suna, masina am comandat-o intr-o configuratie full (nu am optat pentru alarma, carlig remorcare & trailer assist - ca tot nu am pus carlig) si va avea (i.e. in plus fata de dotarea Elegance, care e destul de generoasa):

- Pachet interior Vienna piele - cu reglaj electric & memorii inclusiv la pasager;

- Suspensie cu reglare adaptiva DCC & Driving mode select;

- Jante Auckland 19" & vopsea metalizata alba (PearlEffect);

- Pachet asistenta Plus pentru DSG & Sistem navigatie Discover Pro & Pachet iarna extins & HUD;

- Volan incalzit & cu padele;

- Trapa panoramica;

- Area View 360;

- Interfete USB inclusiv in spate; Airbag lateral spate; Cablu incarcare Tip 2; Servodirectie progresita.

 

Pretul final (dupa programul Rabla & discount dealer - thx again, @Aaron) - 40.300 EUR. Cu putin peste pretul Tucson-ului, dar cu multe alte plusuri: DCC, faruri IQ Light Matrix, posibilitatea configurarii masinii; motorizarea (unde acel boost electric oferit in GTE Mode se simte foarte bine). Drept vorbind, nu am testat si un Tucson Plug-In, dar nu cred ca ar fi un game-changer.

 

Cam asta a fost istoria si motivele pentru care am ales Tiguan (cu toate ca nu aparea la noi pe radar absolut deloc - random am vazut ca e si Plug-In si, tin minte si acum, cand i-am zis sotiei, ea mi-a raspuns: alta masina??? Nu ne hotarasem la Tucson? M-am saturat!).

 

Putin mai jos las o poza primita de la colegul de pe forum, la livrarea unui al Tiguan care a fost comandat pe aceeasi culoare & jante cu ce am ales si noi (ii lipseste panoramicul celei din poza).

 

Pana vine masina, as dori niste sugestii / recomandari de ateliere din partea voastra:

1. Doresc sa infoliez pe negru plafonul (ce nu este acoperit de panoramic) + (posibil) stalpii;

2. Nu stiu daca, pentru protectia masinii, sa merg pe folie transparenta (pe toata caroseria, mai putin partea unde o sa pun folie neagra) sau pe protectie ceramica.

 

Pentru orice intrebari, detalii - nu ezitati sa imi scrieti (daca nu am acoperit deja tot). Astept cu nerabdare sa treaca cele 16-20 saptamani (conform contracului) pentru a primi masina si sa revin cu un feedback si mai detaliat :)

 

Pana atunci, va doresc toate cele bune si va multumesc pentru rabdarea de a citi aceasta postare,

Catalin @Led It Up

 

PHOTO-2021-08-06-13-56-12.jpg

Modificat de ALC404
Adaugare detalii
Link către comentariu

Bine ai venit si felicitari pentru alegere!

Conform Regulamentului, acest topic se va inchide pana cand masina o sa fie fizic in posesia ta; un mesaj catre mine sau alt moderator atunci si se va redeschide.

 

Asteptare usoara si multumesc pentru intelegere!

Link către comentariu
  • Rave a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!