Jump to content

Problema dubioasa antigel


daniix
 Share

Postare recomandată

Salutare, revin si eu cu o problema super ciudata in legatura cu antigelul, masina este cea din descriere, o Skoda Octavia 2 RS TDI BMN.

 

Problemele cu antigelul au aparut inca de acum cateva luni, sesizam o data la ceva timp ca dispare antigel din vas, acesta revenea destul de repede cum deschideam busonul, usor usor in acest fel ajungeam sa se aprinda martorul iar nivelul sa creasca doar putin peste minim, adica existau pierderi iar eu completam. In ultimul timp aceasta problema a inceput sa devina putin mai agresiva iar martorul sa se aprinda mai des. Mecanicul a observat ca exista niste picaturi de antigel pe la radiator si am decis sa il schimbam, lucru care din cate mi se pare mie a complicat si mai mult situatia.

 

Dupa schimbarea acestuia la un drum de 70km martorul de antigel a inceput sa mi se aprinda, cum opresc masina si deschid busonul tot antigelul revine, poate chiar putin mai mult decat era initial, deci clar acest antigel se blocheaza pe undeva, sau cum ? Atasez si o filmare cu exact ce se intampla si cum arata exact antigelul : 

 

 

Acestea fiind spuse, ce ar putea sa fie ? Acum nu mai par pierderi, dar antigelul dispare si apare inapoi in vas si este foarte enervant.

 

Pe langa radiatorul schimbat acum cateva luni a aparut ipoteza ca se pierde antigel pe la racitorul de gaze, si am decis impreuna cu mecanicul anularea EGR-ului si blocarea acestuia cu o tija daca am inteles bine, pentru a fi scos din calcul, fapt care aparent nu prea a ajutat foarte mult.

 

Mentionez ca uneori masina mai da fum albicios, doar uneori, iar nivelul uleiului din cate am verificat nu pare sa se modifice sau sa miroasa in vreun fel diferit.

 

Aveti ceva sugestii / pareri ? Sa fie renumita garnitura de chiulasa ? Sau mai pot verifica altceva pana la acel verdict ? Deja sunt destul de frustrat ca am realizat 2 operatiuni si nu a fost rezolvata problema in niciun fel, mai rau, chiar agravata.

 

Apreciez mult orice parere.

 

 

 

WhatsApp Image 2021-07-25 at 21.14.39.jpeg

WhatsApp Image 2021-07-25 at 21.14.38.jpeg

WhatsApp Image 2021-07-25 at 21.14.36.jpeg

WhatsApp Image 2021-07-25 at 21.14.38 (1).jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt simptome clasice de garnitura de chiulasa, plactic iti scapa "compresie" in sistemul de racire si asta creste presiunea mai mult decat in mod normal. Oricum ai eliminat pana acum cam toate celelalte posibile cauzele, deci nu iti ramane decat sa dai chiulasa jos si sa vezi ce si cum. 

 

Si fumul alb pe vremea asta (adica abur) e alt indiciu ca asta e problema. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de raspuns, cred ca la aceasta verificare o sa ajung pana la urma. Imi poti recomanda pe cineva capabil de o asemenea operatiune fara sa am emotii ?:)) mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa pierzi si pe la intercooler daca scoate fum alb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca era varianta de motorizare cu intercooler pe lichid... poate. Dar in cazul lui IC este aer- aer.... deci ce intercooler ? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@daniix Verifica daca supapa din capacul vasului de expansiune deschide la 1.5 bar maxim. Cu o pompa si un manometru cuplate la vasul de expansiune.

 

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum aia e o supapa de siguranta ...in mod normal presiunea nu ajunge la valoare aia. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt cazuri extrem de rare dar cred e bine sa verifici si asta inainte sa desfaci motorul. Pe un site din UK mai vorbeau de radiatorul de incalzire din bord care e in serie cu radiatorul de EGR si, daca e semiinfundat se face suprapresiune in instalatia de racire in timpul regenerarii DPF.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare, in ultimul timp am mers frumos cu masina si am constatat ca nivelul antigelului ramane neschimbat cu saptamanile, in schimb am patit dupa un drum putin mai agresiv sa mi se aprinda din nou martorul si sa gasesc antigelul sub minim.

 

Am testat in seara asta din nou sa merg mai agresiv si sa observ rezultatele, si vad ca se cam umezeste in zona vasului, apa scadea vizibil din vas dupa ce am deschis capota, ea revenind la deschiderea busonului in zona de maxim.

 

https://ibb.co/z731nV5

https://ibb.co/McMrGB9

https://ibb.co/vkGF58F

https://ibb.co/DppRC54

 

am atasat cateva poze, umezeala este clar antigel, am dat cu un servetel si se vedea culoarea rozalie.

 

o sa merg maine sa verific vasul si toate furtunele pe acolo, este posibil in schimb sa fi dat pe afara din pozele astea ?

 

multumesc.

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu motorul cald nivelul atingelui creste, nu scande cand sistemul functioneaza normal. Verfica eventual si radiatorul din bord sa nu fie infundat, dar oricum simptomele sunt de garnitura de chiulasa/chiulasa fisurata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 5 motive pentru care ar creste presiunea in instalatia de racire peste normal, fara contaminare antigel cu ulei sau invers, conform unei statistici de pe net:

1. Retur blocat catre vasul de expansiune - cu busonul de la vasul de expansiune scos se verifica daca se intoarce in vas antigel - 2% - nu pare cazul tau;

2. Capac vas de expansiune cu supapa blocata - se verifica presurizand vasul de expansiune - 1%;

3. Radiatoare cu blocaje (se blocheaza "pungi" de aer in radiatoare care se dilata in sarcina) - 5%;

4. Garnitura de chiulasa/chiulasa cu probleme - 91%;

5. Termostat cu probleme (aici ar trebui ca si motorul sa se supraincalzeasca - 1% - nu e cazul tau);

 

 

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai am cateva indicii si poate ma ajutati sa le interpretez, la tipul acesta de masina si motorizare, electroventilatoarele ar trebui sa stea pornite in momentul in care apa ajunge la 90 de grade ? Sau teoretic ele pornesc in caz ca se depaseste acea valoare ?

 

Am repetat testul cu mersul rapid dar cu A/C-ul pornit de data aceasta, adica si ventilatoarele in functiune, iar nivelul antigelului nu s a miscat, chiar daca masina era extrem de incinsa odata oprit A/C-ul, se opreau si ventilatoarele si din ce mi s a parut incepea sa creasca putin nivelul antigelului.

 

pot fi aceste electroventilatoare responsabile ? Am observat ca la unele masini cand sunt incinse chiar si dupa oprirea motorului ele functioneaza, treaba asta nu s a intamplat niciodata la mine.

 

multumesc mult !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceeași problemă. Dacă alerg puțin mașina pe Sport, dispare din antigel. Am schimbat bușonul si face la fel. Când desfac bușonul la vasul de expansiune reapare antigelul. Să fie de la chiulasa sau de la garnitură? Gaze și depuneri nu am văzut în antigel, deși urmează să îl schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai schimbati busonul vasului de expansiune fara sa verificati presiunea la care deschide. Se verifica cu un manometru si o pompa. Daca deschide la o valoare in jur de 1,5 bar atunci este ok si nu trebuie schimbat, trebuie cautata problema in alta parte. Stiu doar de 2 masini la care supapa deschidea la peste 3 bar din care una este a mea (la mine deschidea la peste 4 bar), la ambele revenea antigelul in vas dupa deschiderea busonului si la ambele a cedat dupa un timp cate ceva pe circuitul de racire (la prima a cedat un furtun iar la a mea carcasa termoflotului). Dupa schimbarea busonului si a pieselor sparte nu au mai fost probleme. Dar, cum am mai spus, sunt cazuri foarte rare.

Pornirea si oprirea ventiatoarelor sunt comandate de ECU la motoarele moderne si tine de varianta de soft.

In general, la pornirea A/C pe timp cald pornesc imediat si ventilatoarele pentru racirea radiatorului de A/C si se opresc la cateva secunde dupa oprirea motorului (asta daca motorul nu este supraincalzit).

Cu A/C oprit ventilatoarele pornesc doar daca unul din senzorii de temperatura de pe motor arata o supraincalzire peste nivelul de alerta (nu avarie!) si ventilatoarele functioneaza dupa oprirea motorului pana cand toti senzorii de temperatura scad sub nivelul de alerta.

Deci timpul de functionare al ventilatoarelor dupa oprirea motorului tine de valorile aratate de senzorii de temperatura.

Nivelul in vasul de expansiune variaza in mod normal astfel: daca antigelul e pe la 90°C nivelul va fi putin mai sus in vas fata de nivelul normal. Dupa stationarea peste noapte nivelul depinde de temperatura ambianta (daca este mai frig atunci nivelul poate sa fie mai jos de nivelul normal).

Daca pe traseul de antigel apar zone de supraincalzire punctuala (circulatie deficitara a antigelului in schimbatoarele de caldura cauzata de restrictii sau probleme la garnitura de chiulasa/chiulasa), atunci apa din antigel se poate vaporiza in punctele de supraincalzire, vaporii formati vor fi transportati in mod normal in vasul de expansiune, ducand la cresterea presiunii in vas (si in sistem) si scaderea nivelului de lichid din cauza deformarii furtunelor de cauciuc de pe traseu, care sunt deformabile.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns, revin cu update, in tot acest time nivelul antigelului ramane perfect stabil doar daca merg in permanenta cu aerul conditionat, la un mers putin mai sportiv fara ACul pornit apa creste in vas excesiv de mult, chiar da pe afara.

 

Am verificat termostatul care inchide si deschide perfect, electroventilatoarele merg perfect pornite din tester, testat cu masina pe loc in momentul cand apa atinge 88 de grade acestea primesc comanda de pornire pe prima treapta.

 

In mers lucrurile stau diferit, temperatura pe tester nu pare sa depaseasca 88 de grade iar ventilatoarele nu par sa mearga, acestea incep sa mearga la cateva secunde dupa ce opresc, dar in acel moment antigelul este deja extrem de ridicat, aproape sa dea pe afara, si chiar si atunci ventilatoarele pornesc foarte putin dupa care pe tester apare ca temperatura ajunge la 87 de grade moment in care acestea se opresc. Daca pornesc A/C-ul in acel moment pe treapta cea mai mare, antigelul revine la forma lui obisnuita in aproximativ 1 minut.

 

Devin din ce in ce mai confuz, este normal ca in mers acele ventilatoare sa nu mearga ? Se raceste doar cu aerul din fata ? Incep sa cred din ce in ce mai mult ca e chiulasa chiar daca problema nu persista cu A/C-ul pornit ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai poti face un test rudimentar si simplu, cu motorul rece desfa busonul de la vasul de expansiune. Da-i cheie, apoi la ralanti si eventual in timp ce ii dai niste acceleratii pe loc uite-te atent daca vezi bule in vas. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Circuitul antigelului prin habitaclu se comporta ca un sistem de racire suplimentar pentru motor. Faptul ca tu nu mai ai crestere in vas cu acest circuit adaugat arata ca ori ai obstructie pe circuitul principal de racire (in radiator, furtune, etc... tot traseul), ori e garnitura de chiulasa. Eu as verifica si curata temeinic intai la un service circuitul principal de racire inainte sa desfac motorul (inclusiv cum a fost instalat termostatul). Asa cum a zis Adrian001, daca apar bule in vas e sigur garnitura de chiulasa. Sper sa nu ai probleme cu pompa de apa.

M-am uitat la mine, fara A/C pornit nu porneste ventilatorul la mers normal (am unul singur). E suficient aerul care trece prin el. Porneste doar daca o alerg in turatii ridicate.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mers normal chiar si fara aerul conditionat nu se intampla nimic, totul ok, problemele apar doar la mersul sportiv, deci sa inteleg cand o alergi in ture ridicate iti porneste ventilatorul chiar si in mers ? O sa incerc testul cu motorul rece, multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu in mers. Dupa ce o alerg, cand o las la relanti stiu ca e pornit (nu stiu exact daca atunci porneste, dar e posibil) si se opreste dupa un timp. Ti-am spus ca pornirea lui e comandata de depasirea valorilor de alerta pe senzorii de temperatura. Daca pe tester pornesc atunci ventilatoarele sunt ok. Daca nu ai erori pe senzori inseamna ca si ei sunt ok, dar poti verifica valorile tuturor senzorilor de temperatura sa arate aproximativ ce trebuie (adica sa aiba valori logice). Mie nu mi se pare ca ai probleme de senzori sau ventilatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
  • 4 weeks later...

Eu ma avut o problema asemanatoare pe masina mea cu motor BKD. Am crezut ca e garnitura chiulasa, dar dupa multe inverstigatii s-a dovedit ca era ceva banal si ieftin. A fost senzorul temperatura lichid de racire, cel care este montat pe motor. Garnitura acestuia a cedat si pierdeam foarte putin pe acolo si se evapora din cauza locatiei , am rezolvat cu senzor nou + garnitura noua 50 Ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare, am rezolvat problema, chiulasa fisurata, majoritatea motoarelor 2l 16v au problema indiferent de cod motor si revizie chiulasa, la mecanic avea vreo 10 chiulase fisurate ramase din ultimele luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!