Jump to content

Sonda lambda


urzica
 Share

Postare recomandată

Achizitionez maine o sonda lambda NGK. Este ok sau am aruncat banii pe fereastra ( am platit-o in avans). As dori o parere poate a mai pus cineva pe masina asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stie nimeni ceva despre sonda asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma m-am lamurit. Vad ca nu este o sonda universala pentru ca NGK face diferite sonde pentru fiecare tip de masina in parte. Uitati si link-ul poate ajuta si pe altii :http://www.ngk.de/index.php?id=659&pd=660&t=roller&lmf=PIAGGIO+%2F+VESPA&h=GILERA&m=125.

De pret zic ca e ok la 230 lei buc.

de fapt cautati mai bine www.ngk.de si dupa aia tipul masinii. Link-ul asta nu merge direct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super tare... 18:11, 19:57, 20:23. Eu acum am ajuns, nici daca vroiam nu puteam sa-ti raspund asa repede. :) Bine ca ai gasit un raspuns.

"Unii" stiu de ce...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sarcasmul nu era necesar. Unii se pricep mai bine altii nu prea. Oricum mi-am luata teapa. Vanzatorul de la RACEMI din Iasi mi-a aratat sonda NGK, a spus colegului codul acesteia, acesta a cautat la furnizor dupa cod , mi-a dat pretul, iar astazi ma trezesc cu un shit de la BOSAL fara mufa numai buna sa le-o dai de cap. Deci atentie la acest magazin si la ce vor sa va bage pe gat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sarcasmul nu era necesar.

Ba era necesar pentru ca, conform regulamentului:

Sunt interzise, de asemenea, posturile gen "bump" ("nu mai stie nimeni nimic?", "Anybody?", "Hai baieti, ajutati-ma si pe mine") pe alte arii in afara de aria de vanzari/cumparari. Acestea vor fi sanctionate cu warning.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca in cele doua posturi ale mele era ceva de genul "bump" ("nu mai stie nimeni nimic?", "Anybody?", "Hai baieti, ajutati-ma si pe mine") .

Am cerut doar o parere si apoi am dat o lamurire pentru ca am gasit ulterior informatia.

Dar, in fine, fiecare gandeste in felul lui, si sare imediat cu replici.....(era mai bun un raspuns sau o parere la problema pe care o aveam)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Achizitionez maine o sonda lambda NGK. Este ok sau am aruncat banii pe fereastra ( am platit-o in avans). As dori o parere poate a mai pus cineva pe masina asa ceva.
Nu stie nimeni ceva despre sonda asta?

Esti sigur ca nu e bump?

Vad ca tu ai gresit si tot tu continui off-topicul.

Modificat de taz21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutam discutii......

Poate sa imi spuna cineva daca sonda Bosal este compatibila cu Golf 3 si cam la cati km trebuie sa o schimb ( banuiesc ca nu prea multi). Codul sondei este 000-053. Multumesc anticipat pentru lamuriri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Ai schimbat pana la urma sonda? Ca vreau si eu sa iau tot ngk universala cu 4 fire si inca ma mai gandesc daca e ok sau mai strang bani sa iau una de la mama ei 'bosch' ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutam discutii......

Poate sa imi spuna cineva daca sonda Bosal este compatibila cu Golf 3 si cam la cati km trebuie sa o schimb ( banuiesc ca nu prea multi). Codul sondei este 000-053. Multumesc anticipat pentru lamuriri

Ai cumparat o sonda universala cu 4 fire. Ceea ce pot sa-ti spun, din experienta, este ca in general aceste sonde sant relativ bune, rezista

cam 40-50.000 km, iar daca faci mai mult drumuri scurte scade si durata de functionare. In niciun caz nu rezista 80-100.000 ca cea

originala. Dar...pentru atatia bani...asta primesti.

In schimb am avut surpriza sa constat ca aprox. in 10% din cazuri aceste sonde ori nu functionau de la montaj, ori se

defectau in scurt timp ( 1-4 saptamani ). Dar cum la montaj dau si garantie...paguba in final era a mea !!!! Avantaj client !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot referitor la sonda, oare merge de exemplu o sonda de la 1,8 la 1,6 ? Sau mai bine zis sunt echivalente sondele de la diferite tipuri de motor? Intreb deoarece anul trecut in vara am schimbat sonda dar nu mai retin daca era de pe acelasi tip de motor ca al meu (abu), stiu sigur ca era tot motor 1,6 insa nu stiu codul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nr. de fire conteaza ...:cool: daca nu gresesc

Modificat de szrobik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ma uitam in catalogul unei firme de piese auto online si am observat ca sonda bosch are preturi diferite ptr. 3 tipuri de motoare, toate fiind cu 4 fire:

-416 AEA, 425 ABU, 396 AEX(1,4). Cred ca mi-am raspuns singur la intrebare si anume ca pe fiecare motor se pune un anumit tip de sonda (asta daca nu cumva ca si principiu de funct. si parametri sunt identice dar e vorba de marketing).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am montat sonda si functioneaza. Chiar am simtit si o reducere a consumului. Din cate am inteles de la meseriasi sonda Bosch este una universala , universala fiind si cea pe care am pus eu pe masina pentru ca pana la urma una mi-au aratat la magazin si alta mi-au adus. Asta e in Romania cand nu este nici un respect fata de cumparatori iar cei care vand nu prea stiu ceea ce fac pe acolo ( noroc cu computeru' , asta in cazul in care stiu sa il si foloseasca) . Oricum sunt dezamagit de toate chestiile astea , norocul meu fiind ca sonda chiar functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, dupa aproximativ 2 ore de cautari pe net, am o intrebare ptr. cei mai priceputi dintre noi: cum recunoastem pe tester (vag-com) o sonda lambda lenta? Ca daca e defecta este simplu, apare eroare la "fault codes" si gata. Dar daca ea nu mai ofera informatii corecte, in afara de mersul neregulat al motorului,lipsa de putere ce anume putem urmari cu vag-comul si sa spunem da dom'le e sonda obosita!

Din cate diagnoze am facur pana acum am tras concluzia ca la o sonda defecta, la grupul 001,campul 3, valoarea ptr. factorul lambda este 1 mereu (in grupul 000, vampul 5 valoare fixa este 128). L a cele lente sa fie singura posibilitate verificarea cu osciloscopul?Eventual cineva care a pus masina pe tester cu sonda veche, a schimbat sonda si a refacut diagnoza.Daca gasesc sonda pana in 250 ron o sa fac eu treaba asta.

Am gasit raspunsul in mare parte la postul 55, apartinand colegului dorur

P.S. am gasit ceva interesant prin cautarile mele:

.

cum_arata_sonda_lambda_defecta.pdf

cum_arata_sonda_lambda_defecta.pdf

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mac,

numai cu osciloscopul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cu vag-scopul? Ma gandesc ca cei care au inventat acest tester s-au gandit si la posibilitatea verificarii timpului de raspuns al sondei.Oare cum arata semnalul de la o sonda buna pe vag-scop? O sa caut intre timp si pe net sa ma documentez si revin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

La un Tdi ca al meu din semnatura exista aceasta sonda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da , desigur ca ai , este montata pe saxofon daca nu ma insel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are bah nici o sonda lambda TDI-ul de pe golf 3 !!!

Off..... nu mai induceti lumea in eroare.

Modificat de dorur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru verificarea sondei lambda la motoarele ABD si ABU, cu VAG-COM, se procedeaza in felul urmator:

massuring blocks, grupul 0, campul 5

Intr-un minut, valoarea trebuie sa se modifice de 30 de ori si sa se incadreze in intervalul 106-150.

P.S. din memorie, intelegeti voi daca difera usor

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica..intr-o alta forma de evaluare : functionarea corecta a sondei lambda inseamna o oscilatie completa intr-un interval de 2 sec.,

iar tensiunea oscileaza intre 100 mV si 900 mV.

Cu cat scade amplitudinea, respectiv frecventa de oscilatie, sonda lambda da semne de oboseala si urmeaza schimbarea ei.

Functionarea sondei se poate verifica si cu VCDS-ul sau cu alte aparate de testare si diagnosticare, dar cea mai

corecta metoda este vizualizarea semnalului emis de sonda cu ajutorul osciloscopului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In urma testarii cu vag-com am aflat si eu ca s-a defectat sonda lambda la masina din semnatura. Valoarea lambda statea constant la valoarea 1 iar am primit eroarea cu Oxigen Senzor - No signal. Am achizitionat un sonda lambda Bosch fabricat pentru Golf 3 (deci nu e universal) . Astazi am instalat noua piesa dupa care am testat din nou cu vag-com iar valoarea a ramas tot constanta pe 1. Din cate am inteles cand apare eroarea de la sonda lambda computerul masinii intra in safe-mode si seteaza valoarea lambdei pe 1. Intrebarea mea este ce trebuie sa fac ca masina sa foloseasca din nou sonda lambda si in vag com sa apara valoarea indicata de aceasta sonda si nu constanta 1. Trebuie sa resetez ceva ? va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa inteleg ca golf 3 TDI nu are sonda lambada, eram interesant pt ca imi scoate niste fum albastrui pana ce trece temp apei de 70 de grade in mers...cat sta pe loc nu scoate nimik.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!