Jump to content

Sonda lambda


urzica
 Share

Postare recomandată

Tomoiaga Marius

Apropo....detin si eu un golf 3 , 1.4 din 94, model ABD , recent cumparat... is curios de consumul care ar trebui sa il am pe oras, am observat ca la mine este undeva pe la 10...mi se pare cam mult...... cam cat ar trebui sa fie pe oras si in afara ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am 10 in oras, dar eo o calc putin , nu ma duc ca un pensonar.

in afara undeva la 6 am eu. 93` 1.4 60CP ABD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright: Am un prieten cu 1.4 ABD el zice ca in oras ii ia 8 si afara 5.5.Din cate stiu cam asta e consumul dat si de constructor.Acum depinde de talpa fiecaruia.

Si asa de la sonde sarim la consum...

Modificat de ByZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scoate 5.5 poate si mai jos , eu am numai 4 trepte , la 5 trepte da.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SAL

DUPA CATE AMI ADUC IO AMONTE NU ESTE BINE SA VERIFICI SENZORUL DE OXIGEN CU MULTIMETRU

sunt doua feluri de senzori de O

cei facuti din zirconiu (cei mai des intalniti) si cei facuti din titan

cei din zirconiu se bulesc daca pui multimetru pe ei

diferenta dintr zircon si titan o recunosti dupa culoarea firelor

EX:

Zirconiu : -1 fir : signal (black)

-2 fire :signal (black)

ground (grey or white)

-3 fire : signal (black)

heater (white)

heater (white)

-4 fire : signal (black)

ground (grey)

heater (white)

Titan :3 fire :reference out (black)

reference in and heater + (red)

heater- (white)

4 fire : reference out (black)

heater+ (red)

heater- (white)

reference in (yellow)

pt a sti cum potzi verifica in general senzorii de la o masina si ce valori au ei va recomand autodata sau vivid workshop data pe care eu le detin si daca aveti nevoie de ele contactatima pe pm si vi le dau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna ziua

am un golf3 benzina motor 1.8 an 1996 hatchback setie motor ADD(Nu ma pricep la seriile astea)

aseara am fost la un service la dignoza,masina consuma exagerat de mult undeva la 15-18%,vad cu ochii cum coboara acul de la benzina in jos in cativa km parcursi si ma rupe la buzunar ,am achizitionat masina de 3 saptamani

motorul fuge,dimineata porneste foarte usor,isi ia benzina cat ii trebuie adica ridica relantiul undeva la 1000 dimineata si apoi dupa ce creste temperatura la 90 il reduce la 800-850

totusi consuma,baiatul de la service mi'a pus testerul si arata valori normale la toate, mai putin la sonda lambda,ii da eroare sonda lambda1 cu valoare de 238%,mi'a zis ca masina mea nu are debitmetru

mecanicul zice ca o sonda buna trebuie sa aiba acesta valoare undeva la 50-70%

nu stiu ce inseamna aceasta valoare

si mi'a sugerat sa imi schimb bujiile,filtrul de aer,si mai ales sonda lambda

voi ce parere aveti din ceea ce am scris mai sus

orice parere data pt mine conteaza sunt incepator si nu prea as vrea sa dau bani aiurea mai ales ca aceasta sonda costa ceva

multumesc si astept pareri si sugestii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Are cineva idee unde pot gasi o asemenea mufa? este mufa in care intra firul de la sonda lambda.La a mea este rupt firul cam urat, l-am cositorit eu cumva dar nu sunt sigur pe el.E posibil ca de la sonda lambda masina sa mearga in suturi?

post-35999-1259392727_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salutare am un mk3 motor1.4 ABD monopunct stie cineva care este + cate este - la mufa din imagine?am eroare 00525 Short circuit to earth si gasesc motivul (firele au fost rupte masina a mers fara sonda lambda c-am 3 luni!!Va multumesc

post-8897-1265735440_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Intre pinul 1 si 2 trebuie sa ai 12V cu contact pus (cu un multimetru afli care e + si -)

Cu motorul pornit, intre pin 3 si 4 de la mufa sondei ar trebui sa ai intre 0 si 1 V

Vezi foto atasament.

post-12725-1265747430_thumb.jpg

post-12725-1265747443_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am o sonda NTK cu 3 fire oare nu pot sa o pun in locul la cea cu 4?sa anulez incalzire ?zic si eu nu ma pricep!!!!...stie careva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca anulezi incalzirea tot vei avea eroare pe sonda de oxigen , eroare citita cu VAG_COM si prin urmare ECU va merge cu valoarea default, aia de amestec optim, adica 0.45 volti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

degeaba cred eu ca se testeaza sonda Lambda ... Intr`un final tot trebuie schimbata ...hai sa zicem la un maxim tras de par de 50 000 km ...daca stii ca ai masina de mult mai bine schimb`o ...nu te mai munci degeaba ...eu am fiert`o in otet am descantat`o i`am facut slujba :scratch: degeaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate sa se fi ars ceva in calculatorul masinii daca am lipit firele cu pistolul de lipit? eroarea mea este 00525 short circuit to earth,firul gri este earth deci scurt circuit la "pamint",am scos lambda de la locul ei am masurat tensiunea(este) chiar am si probato !(se incalzeste)mai ramine firul negru si cel gri (nu am avut aparat de masura),tare frica imi este sa nu se fi stricat altceva,stie cineva care este schema interna a unei sonde lambda cu 4 fire?stie cineva unde gasesc sonda lambda mai ieftin ?atasez o poza mai jos !va multumesc!

post-8897-1265816629_thumb.jpg

post-8897-1265816976_thumb.jpg

Modificat de sabinescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!Am o mica problema cu golfu' meu motor 1.6 101cp "da in nas " intre 2500 si 3000 cand e motorul cald ,sa fie de la sonda?la relanti nu se petrece nimic ,merge in parametri normali ...numai cand sunt in mers,am skimbat buji si filtre

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebari la care nu am primit raspuns dar am gasit singur raspunsurile:D

-sa ars ceva in calculatorul masinii daca am lipit firele cu pistolul de lipit?R=nu s-a ars nimic(este recomandat a se folosii letcon)

-am o sonda NTK cu 3 fire oare nu pot sa o pun in locul la cea cu 4?R=da se poate inlocuii cu conditia ca la sonda cu 3 fire sa ii lipseasca firul GRI adica "minusul".Legaturile sa fac ALB-ALB,ALB-ALB,NEGRU-NEGRU,firul GRI ramine in aer!

-de ce am facut" inginerii astia "sonde lambda cu 4 fire :offtopic: ?R=pentru ca motorul in zilele noastre se separa fatza de esapament prin diferite elemente,bucse si garnituri flexibile unde nu intodeauna contactul electric fatza de masa este permanent si bun,asa ca au mai pus un fir care sa dea minus direct din sonda lambda pentru ca ea sa citeasca corect!

-schema interna a unei sonde lambda cu 4 si 3 fire?R=este mai jos

Imi cer scuze de exprimarea probabil gresita,raspunsurile sint doar o parere de a mea nu sint neeaparat adevarate se poate sa ma si insel desii nu cred:D

post-8897-1266483892_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus masina pe VAG COM si valoarea corespunzatoare sondei lambda (grup 000 valoarea 5) ar trebui sa varieze intre 105 si 130 de cel putin 30 de ori intr-un minut (din informatiile postate mai devreme), la mine se modifica, dar scade si la un moment dat devine 0, moment in care masina trepideaza serios la relati, tinde sa se opreasca, iar in mers nu poate fi accelerata constant pentru ca scade turatia singura in timp ce pedala de acceleratie este apasata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai simplu,practic si sigur raspuns la intrebarea topicului: Te duci frumos la o statie ITP si rogi pe nenea injineru` sa iti verfice doar noxele.Pretul nu e ca cel pentru verificarea generala,e mai ieftin (20...max50lei).El iti va spune cu siguranta daca functioneaza sau nu sonda lambda.Imi pare ca tre sa arate pe analizorul de gaze valoarea de maxim 1.00,cu abatere de 0.03...daca mai tin bine minte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare.Sonda lambda daca este defecta nu ar trebui sa dea eroare la o diagnoza?Sau sunt cazuri in care sonda lambda e defecta si nu da eroare la ecu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la diagnoza apare eroare la sonda lambda doar atunci cand nu functioneaza deloc , ea poate fi defecta si in sensul ca transmite date gresite la ECU si asta nu apare ca eroare la vag-com , in acest caz trebuie citite valorile pe care le transmite sonda dupa care se verifica daca corespund s-au nu cu cele date de constructor. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata ce spune unul dintre producatori despre sonda lambda :

"5. Cum ştiu dacă sonda lambda este defectă?

Din păcate, simptomele unui senzor lent sau defect nu sunt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stii cumva valorile de la mot. de 1.8 ABS ? :o

Modificat de taz21
Numai da quote la mesajul anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tipul tau de motor sunt urmatoarele valori, conform cu Autodata:

valoare rpm test sonda/gaze - 2500-2800 rpm

valoare sonda - 0.97-1.03

concentratie CO - 0.3 %

La relanti (750-1000 rpm) nivelul de CO este de 14.5-16 %, iar O2 de 0,1-0,5 %.

-am o sonda NTK cu 3 fire oare nu pot sa o pun in locul la cea cu 4?R=da se poate inlocuii cu conditia ca la sonda cu 3 fire sa ii lipseasca firul GRI adica "minusul".Legaturile sa fac ALB-ALB,ALB-ALB,NEGRU-NEGRU,firul GRI ramine in aer!

Daca ai montat sonda universala este ok masina? Ca si eu vreau sa pun sonda noua (am 198.000 km si am pus una second ca nu am avut bani destui i vara trecuta la 185.000) ca sa fiu linistit si in privinta evacuarii. In Sibiu am gasit Bosch Universal cu 350 ron si inca nu m-am hotarat daca sa comand sonda adecvata motorului( 400-450 ron) sau sa pun universala.

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de 2 zile am scos mufa de la sonda lambda, zboara motorul ......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog ajutati-ma si pe mine,am un un golf din 1995,cu motor tip ABS,cu sonda lambda cu 2 fire.

Am avut o problema la motor si ,,meseriasul''care a lucrat a smuls firele din papucii care vin de la ECU si i-a aruncat.

Acum nu mai stiu cum sa leg firele pe sonda.

Spuneti-mi va rog pe masa de la sonda(firul maro),ce culoare de la ECU vine legata?

Va multumesc anticipat.

Modificat de taz21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez poza cu schema electrica din manualul de reparatii .Sper sa iti fie de folos, in partea stanga a pozei ai semnificatia cablurilor.

post-30655-1267114186_thumb.jpg

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!