Jump to content

Sonda lambda


urzica
 Share

Postare recomandată

128 inseamna ca ECU nu primeste semnal de la ea si merge cu valoarea de mijloc, implicita.

Vei avea un consum mai mare de carburant, poate chiar si pierderi de putere. Incearca sa verifici cablurile care merg la ECU si incalzirea sondei.

Pune contactul si masoara tensiunea intre pinul 1 si 2 al mufei care vine de la ECU si merge la sonda. Atentie, 1, 2 si 3 sunt apropiate, 4 este departat de grupul de pini. Trebuie sa min 11 V.

Pentru verificarea cablurilor este mai complicat, trebuie sa ajungi la ECU si sa scoti muf din el, dupa care te apuci de masurat continuitatea...

Uau...multumesc de raspuns.inteleg ce vrei sa zici,dar unde e ECU asta?Nu e o unitate,undeva pusa?Stiu ca exista intradevar o mufa,e un cablu care nu stiu unde merge,la capatul lui e o mufa,si de la mufa,sunt 2 fire care merg la sonda.Bun,daca verific mufa care duce la ECU si am tensiune,inseamna ca e sonda stricata/defecta?128 e valoare ce inseamna lipsa semnal sonda/senzor?

Sa fie oare acesta motivul pentru care masina porneste la rece cam la 2 secunde de tinut pe automat,iar la cald la 0,5 secunde?Ecu neavand informatia de la sonda lambda,ia in considerare valoarea implicita(cea de mijloc),ia mai mult timp sa porneasca cu motorul rece,iar cu el cald porneste "la sfert".Asa sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ECU e calculatorul si e dispus in compartimentul motor sub stergatorul din partea dreapta

Sonda lambda ar trebui sa aiba 4 fire, daca este cu incalzire. A ta are doar doua?

Pentru ultima parte, raspunsul este NU. Nu sonda este vinovata. Mai probabil ar fi senzorul de temperatura, dar pot fi si altele... Lambda nu este bagata in seama pana cand lichidul de racire nu ajunge la 60 de grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A ta are doar doua?

Da are doar 2 fire.

Si sonda lambda ce realizeaza defpat?masoara cantitatea de oxigen ce iasa prin gaze la evacuare si in functie de asta trimite semnal la ECU sa regleze cantiatea aer/combustibli pt realizarea amestecului carburant?zic bine?

Eu cam am bujiile negre,semn de amestec bogat...de consumat...nu stiu ce sa zic,ultima oare cand am facut consumul in afara orasului am iesit bine....5,5...si oras vreo 9-10...

Si m-ar interesa asta:"Bun,daca verific mufa care vine din ECU si am tensiune,inseamna ca e sonda stricata/defecta?128 e valoare ce inseamna lipsa semnal sonda/senzor?"

Modificat de _seby_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, cam asa ceva. Daca ai doar 2 fire inseamna ca nu ai incalzire la sonda, insa valoarea de 128 tot nu ar trebui sa fie constanta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am scos mufa de la sonda lambda,intradevar are doar 2 pini.Se poate verifica tensiunea pe acesti 2 pini?

Cu toate ca am scos mufa si am circulat asa cu ea,masina se comporta la fel,nici o modificare,trage la fel,porneste la fel...

Cum ar trebui sa se comporte cu mufa scoasa,daca,sa zicem ca ar functiona corect sonda lambda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa arata mufa mea.Se poate verifica tensiunea pe mufa asta?Tre sa fie 12V?Daca am tensiune,inseamna ca tre sa schimb sonda(acesta fiind blocata pe valoarea 128 pe vag-com)?

P9083074.JPG

Mai `nainte m-am uiatat la cele 2 fire (mov si maro) ce vin de la ECU la mufa.Ambele au izolatia rupta in aproximativ acelasi loc si se pot vedea firele de cupru.Nu stiu daca are vreo legatura,nu cred ca s-au atins intre ele... :-??

Modificat de _seby_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus mai inainte. Daca ai doar doua fire inseamna ca sonda ta nu are incalzire, deci nu are 12 V.

Verifica cablajul de la mufa sondei catre ECU. Pentru asta trebuie sa scoti mufa din ECU si sa masori continuitatea cablurilor.

Daca cablurile n-au nimic, eu as schimba sonda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

am un golf 3 1.4 ben, azi am avut programare la rar si mia esit noxele rau

vroiam sa stiu daca se potriveste sonda lambda de la motor 16 b la 14 b

multzum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca are acelasi numar de fire (adica sa fie cu sau fara incalzire, ca cea originala) se potriveste. Trebuie verificat si catalizatorul, releul de incalzire al sondei si toata evacuarea + altele pentru a vedea de la ce iasa noxele mari. Eu am schimbat o sonda degeaba asa ca ai grija, sunt multi "meseriasi".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intermediara iam schimbato deja iar finala stiu sigur ca e varza dar nu cred k e de la asta

mi sa spus sa-i curat motoru cu aditivi si sai schimb uleiul, astazi aveam benzina de la lukoil (95)mi sa zis ca nui asa buna.....

care e releu sondei? mmultzum. pt.sfat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vwasi zicea de catalizator, iar dupa el este toba intermediara.Este important ca atunci cand mergi la rar sau itp sa ai motorul cald.Inainte sa mergi faci

2-3 drumuri ca sa-l incalzesti motorul si catalizatorul,iar daca de obicei mergi linistit poti sa o calci putin in ture ca sa se elimine de pe toba.

P.S. treaba patita de mine.Cand am fost o prima data la itp nu stiam ca trebuie sa merg cu motorul cald.Distanta este mica 1,5-2km max, deci nu se

incalzeste si nu au iesit prea bine noxele si ce mai trebuie.A doua oara cand am fost am avut motorul cald si toata au iesit bine din prima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma sonda are inportanta majora la noxe sau nu? am pus masina p calc si mia zis ca da eroare sonda .... sa o schimb ...consumu e 8 in oras

da de aditivi c parere aveti ...?ar trebui sa fac tratamentu asta pt noxe?

fumul este negru si intens chiar si cand motorul este cald

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 in oras nu e mult. Daca da eroare la sonda pe calculator si firele ei sunt intregi, atunci probabil e defecta. Da-mi un PM cu ce fel de sonda ai poate te ajut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va rog spunetzimi unde e releu de incalire al sondei lambda la galf 14 b 1995 .multzum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va rog spunetzimi unde e releu de incalire al sondei lambda la galf 14 b 1995 .multzum.

Incearca sa folosesti cuvinte romanesti...

Iata dispunerea releelor si sigurantelor la golf3.Releul 21 este cel ptr sonda.

post-30655-1253532052_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms pt corectare.....

problema e ca la mine nu sunt decat 12 relee.... sonda e cu 4 fire deci ar trebui sa aiba releu de incalzire...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am sonda tot cu 4 fire

vezi ca deasupra celor 12 relee mai mari (cele 2 randuri) mai sunt altele mai mici de diverse culori(verde,galben,rosu).priveste poza si releele de deasupra celor 2 randuri si poate il vei descoperi.

pe de alta parte daca poti sa faci o scanare vezi ca la sectiunea "teste" poti testa motorasul de relanti si releul de incalzire al sondei.Eu cand folosesc aceasta functie releul lucreaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hehe... eu (si altii mai meseriasi) am cautat mult dupa releul respectiv la un motor 1.6 cod AEK, iar dupa ce ne-am dat batuti l-am pus la nimereala in soclul din pozitia 15 din poza lui mac23 si spre stupefactia noastra nu mai arata eroarea (releu incalzire sonda lambda - functie defecta).

Asa ca, daca iti arata eroarea de mai sus cauta si tu primul soclu liber cam pe langa pozitia 15 si incearca-l. Daca nu-ti arata eroare la releu... incearca cu alta sonda. Asa cum ti-am spus pe PM eu din cauza releului astuia am schimbat o sonda deageaba...

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multzum vwasi

mai am un releu amplasat deasupra celor 12 cred ca ala e

azi e ultima zi d asigurare...tre sa ma duc iar la rar cu golful....nam c zice e o masina ....super (e pt romania)mai am niste prieteni care au la fel golf sunt f multumiti......

dar am disperat zilele astea nu stiu ce sai mai fac sai iasa noxele....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare:sondele astea lambada :icon_cool: se potrivesc de la un motor la altul?De la un cod motor la altul,de la o capacitate la alta?sau e important doar cate fire are...2 sau 4...

Si cum se procedeaza la montarea ei?Se face prin insurubare?Trebuie sa se respecte un anumit mod de montare?Pot sa o montez eu,sau trebuie sa ma duc la service... :vaidecapulmeu:

Modificat de _seby_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat singur sonda.In functie de motor se afla fie in compartimentul motor (sub capota) fie in catalizator sub masina (aici e ceva mai greu).Daca sonda e cea originala atunci vei avea ceva batai de cap deoarece este cam intepenita.Din cate imi amintesc se desface cu cheie de 21.Daca ai avut probleme cu sonda,dupa ce o schimbi e bine sa faci o diagnoza sa ti se stearga erorile stocate si totodata sa urmaresti cum lucreaza noua sonda.Oricum pentru schimbarea sondei nu are rost sa mergi la service deoarece s-ar puitea sa nu aiba tester sa iti anuleze erorile si sa urmareasca functionarea sondei , plus ca sonda e insurubata in evacuare si tot ce trebuie sa faci e sa o inlocuiesti,fara a fi nevoie de scule speciale sau alte smecherii.Cca 30 minute sunt suficiente.

Si vezi ca in sectiunea DIY este un tutorial despre schimbarea sondei (poate te ajuta) - pagina adoua

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

se poate verifica sonda lambda daca e buna , cu un multimetru, adica sa ii masor "rezistenta" si sa stiu daca e buna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!