Jump to content

Sonda lambda


urzica
 Share

Postare recomandată

Primul lucru trebuie sa schimbi filtrele si dupa aia sa treci la sonda, eventual faceai si o diagnoza. Daca nu sunt indiscret ce marca e sonda ?

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Am fost ieri la ITP dar am fost respins din cauza ca nu au iesit gazele,cica ar fi de vina sonda lambda.Postez masuratoriile:

MEASURE 1 MEASURE 2

CO 0,47 0,88 %vol

CO2 14,50 13,90 %vol

CO corr O,47 0,89 %vol

HC 129 208 ppm

O2 0,87 1,92 %vol

lambda 1,021 1,056

RPM 850 2510

OIL TEMP 78 89

Din ce mi_a spus cel de la service ar trebui sa schimb sonda lambda.CE parere aveti despre aceste valori? sa schimb sonda sau ar putea fi alceva? De ce mia fost frica nu am scapat.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze sau cam amestecat valoriile:

MESURE 1

CO 0,47

CO2 14,50

CO corr 0,47

HC 129

02 0,87

lambda 1,021

RPM 850

OIL TEMP 78

MEASURE 2

CO 0,88

CO2 13,90

CO corr O,89

HC 208

O2 1,92

lambda 1,056

RPM 2510

OIL TEMP 89

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog un sfat o idee.Nu as vrea sa cumpar ca fraieru o sonda noua mai ales cred ca nimeni nu poate sa imi garanteze ca o sa-mi iasa testul la gaze,si are si un pret cam piperat 450 ron.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mai desfacut cineva sonda lambda la 1.8 AAM?? M-am chinuit si ieri si azi si nu pot sa bag cheia calumea(nu este loc) plus ca cred ca e si intepenita.Ce imi recomandati sa fac,am vazut ca ar trebui o inelara taiata ca sa intre firul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

va rog ajutati ma de care sonda lambda trebuie pentru un golf 3 motor abu 1.6 75cp 55 kw din 94?

Aceea cu 4 pini ii buna? cea din poza asta:http://www.unixauto.ro/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P1870&cMegnNr=14552

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 ABU are 4 pini, acum nu stiu daca difera de la model la model

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in general difera. trebuie sa fii sigur ca e pentru abu. eu am cumparat una universala, cu 4 pini, si am aruncat banii degeaba. acum trebuie sa imi iau una originala :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic asta ar trebui sa fie: post-60834-0-44134300-1290282481_thumb.j

Eu am schimbat-o pe a mea de mai putin de o luna. Pe cea veche (si are ani buni de functionare in spate) scrie LSH6 0 258 003 439 190232 12V Germany.

Cea noua e EPS-FACET http://www.unixauto....0&cMegnNr=14552 unix nr: 186013. Functioneaza foarte bine, am verificat-o pe VAG COM. As fi luat si eu una mai scumpa, dar m-am gandit ca poate schimb si eu masina dupa ce face la anul majoratul si nu s-ar justifica sa arunc banul :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze sau cam amestecat valoriile:

MESURE 1

CO 0,47

CO2 14,50

CO corr 0,47

HC 129

02 0,87

lambda 1,021

RPM 850

OIL TEMP 78

MEASURE 2

CO 0,88

CO2 13,90

CO corr O,89

HC 208

O2 1,92

lambda 1,056

RPM 2510

OIL TEMP 89

Cauta alt ITP. Sau vezi cat costa ca sa te treaca. Tu chiar crezi ca Daciile alea vechi de 20 de ani trec pe bune la noxe?

Totusi ar trebui sa verifici sonda. E musai sa pui un VAG COM pe masina si sa vezi cum variaza coeficientul lambda. Din cate vad eu nu e dusa 1,056 sau 1,021 sunt valori bunicele. Ideal ar fi lambda = 1 +/- 0,03

Daca nu-ti ies noxele nu e obligatoriu sa fie de la sonda lambda. Pot fi filtrele, benzina pe care ai pus-o, vreun aditiv ceva.

Mai sunt posturi care trateaza fix problemele cu ITPul, sunt chiar utile de citit http://vwforum.vwfor..._1#entry1306172

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare. Din ce stiu si din ce am invatat pe la scoala (-fac. de mecanica) valoarea sondei lambda trebuie sa fie cat maia proape de 1, insa aceasta nu o sa functioneze niciodata FIX la valoarea de 1 pentru ca aceasta lucreaza pe un sistem tip feedback intr-o bcla inchisa. Adica atunci cand amestecul este sarac in benzina valoarea lambda va creste, iar daca este bogat va scadea. In tot acest timp se trimit informatii catre ECU, iar acesta controleaza injectia pt ca amestecul sa fie cat mai aproape de valoarea 1 a sondei lambda care corespunde valorii de 1 la 14,7 ( adica la 1 litru de combustibil se vor consuma 14,7 metri cubi de aer ). Asta e valoarea raportului stoichiometric in jurul careia se invarte cam toata functionarea unui motor cu injectie. Sper ca ati inteles ceva. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cind cautati sonda lambda pt masina voastra de ce nu folositi site-urile Bosch si NGK (NTK) ?

Au cataloage online si puteti alege dupa masina voastra...gasiti si variantele universale si cele dedicate daca exista...

La sonde e bine sa puneti pe "original" ub speta BOsch la majoritatea...durata de viata vs pret foarte buna...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema la sonda lambda: am cumparat una universala (m-am zgarcit), si dupa vreo luna de zile, din cauza consumului care era tot imens (aproximativ 10% extern) am facut o scanare si am constatat ca lambda e moarta(lambda factor e 1 tot timpu). asa ca imi aduce cineva o sonda din germania, pentru ABU.

Intrebarea mea: cand va veni sonda, pot sa pun mufa fara a pune sonda in evacuare!!! si sa fac o scanare? am sa observ ceva? ma refer daca o vede calculatorul sau nu. Mentionez ca nu am grupul 000 si nici daca scot mufa nu imi da eroare.

sper ca ati inteles ce doresc :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pui mufexu fara sa o bagi in esapament, o sa tipe ca mergi fara benzina :))

Nu poti sa o verifici daca merge decit in lucru, cu motorul pornit si montata.

Dupa ce ai schimbat sonda ai resetat ECU masina, in speta harta timpi injectie?

Daca mergi cu amestecul de aiurea ECU masina incearca sa corecteze si modifica timpii...

Cica se scoate borna de la baterie ...

Daca stie cineva alta metoda sa reinitializezi ECU masina ma intereseaza si pe mine...

La mine e zapacita de la instalatia de GPL...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am scos borna de minus, am lasat-o vreo 30 de secunde. nimic. am masurat sonda la pinii 3,4: cu motorul proaspat pornit dadea valori intre 200 si 400 mV, iar cu motorul cald (spre 90 grade) intervalul a scazut si valoarea minima a ajuns pe la 70 mv iar cea maxima pe la 250. ceea ce este gresit(conform autodata unde scrie 0.1-0.9 V)

multumesc de raspuns. eu ma gandeam ca pun mufa si apar niste valori acolo, si imi dau seama ca functioneaza. dar daca ma gandesc mai bine ai dreptate. sonda nu vede gaz, asa ca e posibil sa imi innece motorul. :vaidecapulmeu:

Modificat de alin12
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

La motorul din semnatura,am observat azi ca la mufa aceea cu 4 fire care merge la sonda lambda(are 2 fire galbene si 2 de alte culori) unul dintre firele galben este taiat.Ce scop are firul galben?Sa il lipesc?Masina merge bine,nu eziteaza la pornirea de pe loc si nici nu da in nas daca o calc(cel putin in primele 3 trepte nu).Multumesc de ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cele 4 fire: cele care sunt de aceasi culoare reprezinta preincalzirea sondei, sunt de aceeasi culoare pentru ca nu conteaza cum sunt legate, ele ajung la o rezistenta. celalte 2, una reprezinta masa, si una semnalul trimis de sonda spre calculator. daca firul galben e rupt inseamna ca sonda o ai degeaba. inseamna amestec bogat, inseamna consum ridicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult de informatie!Am sa il repar cat mai repede pot.Mersi!:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu un golf ca al tau an 1995 cod motor AEK si aceeasi problema imi dadea eroare la sonda lambda si nu ieseau noxele + consum mare. Am cumparat de la Volksparts sonda noua Bosch (350 RON, cel mai ieftin din piata) si la fel. Problema era lipsa unui releu, releul de incalzire al sondei lambda. Am pus releul, am bagat benzina buna + aditiv si mergea ceas, a scazut consumul dar noxele nush ca am vandut masina intre timp pentru un diesel. Am sonda disponibila, daca vrei da-mi un PM. Incearca sa bagi o benzina buna + aditiv metabond dupa ce golesti ce ai acum in rezervor si sa mergi sportiv s-ar putea sa nu mai apara eroarea dupa resetare.

Lipsea releul incercuit in poza.

post-30734-0-02294000-1297523911_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.VWasi te rog spune-mi ce nr are releul incercuit din poza caci acel releu eu nu il am montat,si din poza nu se vede nr-ul. :icon_thumright:

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi sa nu ai sonda lambda fara incalzire. Se verifica mufa de la iesire din sonda sa aiba 4 sau 2 fire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!