Jump to content

Sonda lambda


urzica
 Share

Postare recomandată

cel mai probabil este sonda la tine.Scoate mufa si observa daca este vreo diferenta in mersul masinii si la consum.In canz contrar, sonda si-a luat o pauza.

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, sper sa nu fiu in afara topicului cu intrebarea, insa imi puteti spune ce inseamna o valoare ce oscileaza intre +3% si +5% la LAMBDA pe tester, adica de la ce ar putea da aceste valori. mentionez ca masina functioneaza fara probleme, am vazut doar ca a crescut consumul cu ceva in ultima perioada, de cand s-a aprins martorul de evacuare. va multumesc

Modificat de jfk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am si eu o problema cand m-am uitat unde e mufa de la sonda lambda am observat ca am 5 fire care vin de la sonda si 6 fire care vin de pe la masina de pe undeva dintre care unul e ciontat (unul negru) acesta ne avand legatura cu sonda . Consumul e cam mare , de tras nu prea trage . Ce ar trebui sa ii fac? ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, tocmai mi-am luat o interfata vag-com (clona) si vreau sa imi cumpar o noua sonda lambda, intrebarile sunt urmatoarele:

1: pot sterge erorile cu acea interfata (vag-com 311.2), sau mai sigur deconectez bateria ~ 1 min ?

2: cine imi poate spune ce grupuri si ce campuri cat si valorile normale pt o functionare normala. (pe autodata nu am gasit decat varianta cu multimetrul)

Mi-ar fi de folos in raspuns cat mai repede

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin scoaterea bornei nu rezolvi nimic, deoarece cand repornesti motorul, in cazul unei defectiuni la sonda lambda, ECU va afisa din nou eroarea.Pe de alta parte daca vizualizezi eroarea cu vag-com poti vedea exact despre ce este vorba (sonda defecta,cabluri intrerupte etc), deci iti recomand sa folosesti mufa de diagnoza.

In ceea ce priveste vizualizarea parametrilor sondei, dupa ce te conectezi cu diagnoza la masina, in meniul ENGINE, CAMPUL 001, a treia casuta este cea ptr. sonda lambda.Dupa ce se incalzeste putin motorul si incepe sa lucreze sonda vei vedea ca in casuta respectiva vei avea o valoare cuprinsa intre 0.5 si 1.5, valoare care in mod normal la 2800 rpm ar trebui sa fie intre 0.9 si 1.1 (mai exact 0,97....1,07 ideal).in functie de valorile la relanti si cea de la 2800 rpm poti sa iti faci o idee despre sonda (cel mai corect se verifica sonda pe osciloscop).

Oricum toate informatiile de care ai nevoie au fost deja exprimate in acest topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspuns, la mine in campul 001 si casuta 3 tot timpul am valoarea 1.000, dupa parerea mea sonda e dusa deoarece cand o masor cu multimetrul valoarea care imi da nu este in parametrii dati de autodata, si in grupul 000 casuta 5 am valoarea 128 batuta in cuie (nu se schimba orice as face <turata/neturata,motor cald/rece>). Valorile care mi le-ai spus trebuie sa fluctueze in acele intervale sau sa aiba o valoare fixa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei Cojocar

Salutare.

O problema cu masina mea din semnatura, nu sunt sigur daca am nimerit unde trebuie.

Am facut un drum pana la Medias (de la Suceava) si cand am ajuns acolo dimineata am sesizat ca porneste cam greu... am zis ca e dimineata si nu s-o fi trezit.

Am ajuns la birousi si cam peste 2 ore am incercat din nou si la fer chiar greu a pornit. Am scos contactul am pus din nou si a pornit cum trebuie. Am mai incercat o data si a pornit bine.

Am ajuns la Suceava si a doua zi a trebuit sa plec din nou (pe la 7-8 seara). Am dat sa pornesc, ni-a invartit electromotorul si nimic. Am scos contactul am pus din nou ( asteptat de fiecare data sa se stinca beculetul din stanga) si a pornit dar a pornit inecata... adica cand acceleram mergea inecat de parca era in 3 pistoane. Am dat sa plec un pin si murea... Am oprit motorul si am incercat din nou si mi-a pornit OK. Am accelerat usor de 2 ori si a mers bine.

Am introdus viteza I si am plecat. Mi-a plecat "ok"numai cand ma ambalam mai tare mi se ineca si nu avea putere. Dupa un timp cam 500m de mers si dupa care nu mai simpt chestia asta.

Ce am sfatuiti sa scot mufa de la sonda lambda sau nu sunt simtome de o defectiune la ia.

Mentionez ca Bujiile, fisele si delcoul s-a uitat un mecanic si a spus ca sunt OK

Multumesc si astept vesti de la voi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei Cojocar

Am uitat sa va mai precizez 2 lucruri:

- Consumul de carburant nu am simtit ca il are mare sau mic...

- Pana in cei aprox. 500m din cand in cand la relanti incepe sa se tureze singura. Nu pot sa va spun pana la ce turatie pentru ca nu am turometru, dar pot sa va spun ca se simte de parca se activeaza socul.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dupa cite m-am informat in ultimele nopti, influenteaza mersul, in suturi, da in nas, scade relantiul, si bineinteles consum mai mare...nu am gasit pe nicaieri sa-ti ridice turatia de nebuna...

Asta e cred de la clapeta de acceleratie, sau panarama aia de pedala daca e DBW nu cu cablu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ma refer sa ridice turatia de nebuna, ci daca in sarcina la 5-6000 face ca motorul sa urce mai greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta se poate atita timp cit amestecul nu mai e cel optim.

In rest merge bine, nu are nici un simtom din cele de mai sus?

Ai pus o interfata pe masina sa vezi ce se intimpla cu sonda, cum lucreaza?

Uite aici orientativ cum poti face o diagnoza:

http://rapidshare.com/files/421016693/diagnoza_VAG.pdf

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=9945&hl=

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, am pus vag-u pe ea.Un coleg de pe forum a verificat.Toti senzorii au iesit in parametri si nu am avut nicio eroare.Sa dau un exemplu cum se manifesta:merg turat a3a, a4a la 4-5000, pana la aceasta turatie trage cum trebuie, insa dupa 5000 -5200 merge liniar parca nu mai are putere sa traga ca si sub aceste turatii, desi puterea maxima este la 5500, iar redline la 6300.Iar daca merg cu a3a la 5500, dau a4a, parca trage mai bine, desi la 5500 are puterea maxima.

Si inca ceva:am facut o comparatie cu colegul GTI_85 referitor la consum.El are la 90-95 ~5%, iar eu am la aceasta viteza 6,5%, la 120 - 6,9-7% (colegul) , 8-8,2%(eu).Mi se pare o diferenta cam mare.Daca era un 0,5L% atunci mai ziceam ca se admite, dar asa, trebuie sa fie o explicatie.

P.s. Masinile sunt identice, acelasi motor (ABS) si aceeasi cutie viteza, aceeasi greutate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inafara de alte motive gen benzina proasta, injectoare, clapeta murdara, MAF, EGR etc, poate fi si sonda lambda "lenesa" care duce la consum.

Dar asta nu se poate vedea exact decit ori inlocuind-o :icon_cool: ori pe osciloscop...daca zici ca a iesit bine pe VAG-COM...

Chestia cu consumul o am si eu...vad miine la o tura extraurbana...

Mai caut intre timp un "meserias" cu osciloscop...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa scanare, colegu mi-a zis ca oscileaza de mai putine ori/min decat trebuie, dar nicio eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, am testat sonda lambda cu vag-com la masina din semnatura si am comparat datele obtinute cu ceea ce se scria putin mai sus. la relanti valorile sunt normale, dar peste 2000 de turatii ajunge si la - 7%. cum se traduce oare aceasta valoare? va multumesc, sper sa nu fiu off toipic.

Modificat de jfk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cite stiu amestec prea bogat in combustibil...sau sarac in oxigen.

Ai consum mare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, tocmai de aceea m-am pus pe testat. consumul a crescut in ultima vreme si la drum intins de vreo 100 kim se aprinde martorul pt evacuare, insa in oras si daca fac 500 km niciun semn. inainte de a mi se aprinde martorul pt prima data, consumul era undeva la 6 l/100 km, acum e undeva la 8,5 chiar 9. va multumesc pt raspuns si as vrea sa-mi dati unele indicatii cu privire la aceasta problema. masina in rest e ok, fara probleme.

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ca daca schimbi sonda lambda motorul va trage mai bine. Ma refer in sensul uzurii. Chiar daca nu e "dusa" de tot si pun una noua...va trage mai bine. Asa o fi? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde, daca nu ai ce face cu banii...

Daca merge bine las-o asa...aia noua se poate sa fie mai proasta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mi-am dat comanda de sonda lambda pentru ca mi-a crescut consumul destul de mult.Imi puteti spune cum sa o schimb cel mai usor,ca din ce am vazut e cam greu de ajuns la ea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai asigurat ca este de la sonda lambda problema ? Una noua este destul de scumpa si nu merita sa arunci cu banii pe geam.

Nu este greu de ajuns la ea. Este situata inainte de catalizator.

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine vad exact daca e ea,si platesc doar cand vreau sa o cumpar(200 si ceva de lei era parca).Si eu zic ca merita schimbata din cate am citit pe aici e alta viata cu una noua.

Si altceva nu cred ca are ce sa fie(senzorul de temperatura merge bine,adica indica bine temperatura apei),uleiul e schimbat,motorul merge rotund.

Stiu unde este situata dar parca e cam greu sa bag cheia pe acolo,o sa vad maine daca ma descurc.Sper sa nu fie intepenita.

PS:am mai comandat si filtru de aer si de benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!