Jump to content

Lantul de distributie versus cureaua de distributie


B-40-YTD
 Share

Lant versus curea  

106 voturi

  1. 1. Cum e mai bine?

    • Lant de distributie
      95
    • Curea de distributie
      11
  2. 2. Cum e motorul dvs?

    • Cu lant
      46
    • Cu curea
      60
  3. 3. Ati schimbat vreodata lantul de distributie

    • Da
      18
    • Nu
      88


Postare recomandată

Ati avut probleme cu lantul de distributie? Am auzit pe forum ca s-ar schimba pe la 70.000 km. E adevarat? Cum e mai bine cu lant sat cu curea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat si am auzit ca cu lant e mai bine. Ma gandesc ca nu se rupe sau se rupe mai greu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul de pe Fabia are si el curea. Am avut si alte marci care aveau atat distributia pe lant cat si pe curea. As prefera lantul dat fiind o rezistenta mai buna a acestuia fata de curea, dar trebuie acceptate si dezavantajele (precum un nivel de zgomot ceva mai mare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat lantzul la ~40Kkm, era deja prea zgomotos....era interesant daca ii faceau un sistem de "stringere" al lantzului ca la modelul de 50cp (cel putin asa am inteles de la mecanic).

Oricum costurile schimbarii lantzului sunt mult sub cele ale curelei de distributie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am votat pt lant, tot din punct de vedere al costurilor, un lant cu pinioane cu tot fiind in jur de 10-20 de euro pt 1,4 mpi 8V, depinde de magazin, manopera fiind oricum la fel de complexa. La curea insa, costul total al unei schimbari de distributie (curea + role) e enorm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lantul propriuzis nu este scump, insa procedura este incurcata rau. Detalii pe topicul cu "tzacanit motor".

@fradu: sistem de strangere ... hmm, interesant dar cred ca mecanicul vorbea prostii. Este adevarat ca din cate 50cp am auzit niciunul nu avea probleme de bataie de lantz (vreo 3 masini). La motorul acesta (AZF/... 50cp) diferentza fatza de AME/AWQ 68cp consta in primul rand intr-o alta axa cu came, insa sistem de strangere eu nu am vazut.

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic lantul poate ceda si el, doar ca nu o face neanuntzat, cum este cazul curelei.

Un lantz uzat/intins sau un eventual intinzator stricat (unde este prezent) se anuntza prin zgomote inconfundabile.

PS: coorectie la ce a scris Akebono mai sus: AZF are 60CP, nu 50.

Modificat de BogMW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta dilema lant - curea a fost laarg discutata si argumentata de ambele tabere. Oricum, fiecare producator construieste motoare si pe lant si pe curea. Ce am observat, ca la motoarele diesel, se prefera cureaua. De ce? Din cauza turatiei ceva mai scazute a motorului. Aceasta nu este insa o regula, la fel cum si la benzina, la motoarele de turatie si de putere cureaua de distributie a capatat din ce in ce mai mult teren. Lantul face fata muuult mai bine la turatii ridicate si solicitari mecanice mari, fata de curea. Dezavantajul major al lantului este zgomotul. Dar ... performanta cere sacrificii (Si asa a parut motorul 1.2 HTP :D).

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu prefer zgomot si somn linistit (zgomotul ziua, somnul noaptea :D).

Nu numai ca lantul iti da o mie de semne inainte sa cedeze dar perioada de cand incepe sa dea semne pana cand cedeaza efectiv poate fi de mai multe zeci de mii de km!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am votat curea: materialele sunt din ce in ce mai bune; deja la noile modela garanteaza cureaua 120.000 km; In plus motorul este mai silentios. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Votat curea. Nu numai la noile modele, ci si la cele mai vechi putin cureaua poate fi pastrata 120.000 km minim, 180.000 km maxim. Vezi modelele pe benzina de 1.8 litri (aspirat si turbo) din grupul VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, tendinta nu cred eu sa existe... dar daca se poate contura asa ceva, as spune ca mai degraba este invers.

Intre timp la BMW nu mai exista nici un motor pe curea (exceptand cel de Mini care oricum e pe duca).

Audi pune la motoarele noi de la 6 cilindri in sus lantz.

samd.

PS: Motorul VAG de 1.8 nu mai este demult un motor nou. E chiar la sfarsit de cariera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rezultatul votului spune totul... chiar daca cureaua are si ea niste avantaje pana cand nu va ajunge sa fie fff usor de schimbat si nu va putea fi lasata pe masina cca 200 k km nu are cum sa detroneze lantul...poate cine stie, vine cineva cu o idee ci distributia pe pinioane ca exista si asa ceva si aia numai are moarte... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Punctul meu de vedere: la curea ma deranjeaza destul de putin complexitatea operatiunii de schimbare si costurile; ceea ce ma ingrozeste, in schimb, este faptul ca poate ceda oricand, fara avertisment, cu cheltuieli ulterioare de domeniul SF.

Acesta consider a fi dezavantajul principal al curelei - mi se pare un fel de ruleta ruseasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi s-a rupt cureaua( de fapt o rola) la un Espero la 55k , plecam lejer de la un semafor cu masina calda si cand i-am dat a 3-a a facut poc , mi-am dat seama si am apasat repede pe ambreiaj si am oprit motorul...too late... una dintre rolele de ghidaj de la curea era facuta praf , a pocnit plasticul de pe rola. Chestia ca rola respectiva era originala si fabricata in Europa , chiar Germania asa ca...lantul e sfant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cate valve si cate pistoane au cazut victima? S-a putut pastra chiulasa si blocul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am impresia ca daunele sint aleatorii deoarece lu taica-miu i s-a indoit o supapa de la ruperea lantului iar la masina unui amic, cu distributie pe curea, nu s-a intimplat nimic, in afara de ruperea curelei, normal.

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am observat lantul se rupe foarte rar. De obicei il schimbi cand iti faci motorul. Cureaua e o problema. Mi s-a rupt la Vectra dupa 30.000 dupa ce am schimbat-o si fara nici un semn. Pe DN1. Nu am patit nimic la motor. De atunci nu vreau sa mai vad curea. Vi se par motoarele pe lant zgomotoase? Mie nu. Cel putin cele de generatie mai noua (inclusiv Fabia). Din cate stiu nici Vectra nu mai e pe curea (din 2000, cel putin cea diesel), nici Passat (tot diesel, tot de prin 2000). Cred ca le-a venit mintea la cap...

Prea era dificil cu cureaua aia. Calculai mereu cat mai ai pana te lasa (asta daca nu te lasa pe la jumatatea perioadei, ca la mine :D) si dadeai o caruta de bani pe intinzatoarele alea. Cureaua nu era scumpa. In orice caz, eu am motorul pe lant. Sunt foarte multumit (nici un zgomot pana la 87.000), nici macar nu am nici un sunet care sa ma deranjeze la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Passat-urile diesel dupa 2000 (adica TDI) sunt toate pe curea mai putin 2.5TDI-ul

2. Cum s-a intamplat sa nu ai nimic avariat la motor cand s-a rupt cureaua la Vectra?!? Nu e motor cu interferenta?

@DragosR: intrebarea nr.2 de asemeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu s-a intimplat nimic din cauza ca era un opel kadett?!?!? :)

oricum, mecanicul i-a facut masina in strada, a pornit fara probleme si merge si in ziua de azi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele pe lant sunt mai zgomotoase, mai ales cele de fabia. Iata un exemplu:

http://img13.exs.cx/img13/5892/onobeka139kkm3jy.jpg

ACEST FISIER ESTE .WAV, daca nu va solicita el sa-l salvati ca si WAV folositi Save as...

Motorul meu la doar 40.000km inaintea schimbului de lantz. Pinioanele aratau ca noi, comparat cu cele din setul nou, insa lantul era intins si neavand sistem de intindere zornaie la temperaturi ridicate datorita elongatiei. Nu este un caz singular, cunosc inca alte 6-8 AME-uri cu aceeasi problema. Dupa schimb, sunetul incepe sa reapara desi am doar 8.000km. Trebuie sa te impaci cu sunetul si gata, desi este oribil.

Mai nou VAG a revenit la lant, pentru benzinare FSI si derivatele.

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)
nu s-a intimplat nimic din cauza ca era un opel kadett?!?!? :)

oricum, mecanicul i-a facut masina in strada, a pornit fara probleme si merge si in ziua de azi

Nu stiu de ce. Am avut noroc. Poate pt ca am oprit motorul instantaneu. Nu stiu ce fel de motor e. Cum e aia interferenta? Era Kadett din 1997, cu motor 1.6 16 V. E OK asa pentru tine? Totul inclusiv emblema era de Vectra (si inca e), numai ca era Kadett. :)

Poate s-a si intamplat ca de atunci se aprinde mereu martorul de motor. Se aprinde si se stinge. Nu stiu de la ce e si nici pe calculator nu apare nimic. Dar aia au zis ca e totul ok. Nu am stat cu ei sa vad.

Modificat de B-40-YTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: B40, cred ca faci o confuzie la posturi :))

ziceam de prietenul meu care avea opel kadet (an fabricatie '88-'89) ca nu a patit nimic grav la motor dupa ce i s-a rupt cureaua....

BTW, si io vreau sa stiu care e faza cu interferenta...

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!