Jump to content

Problema pornire 2.0 BITDI CUAA


acidone77
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Mai exista un topic cu probleme pornire, dar din cat am inteles de la colegi, 2.0TDI simplu e oarecum diferit construit fata de BITDI. ( daca considerati ca e aceeasi problema, sa poate alipi ). Sa fie vorba oare de aceeasi valva VVT? O are si BITDI-ul?

Am mai remarcat cativa colegi cu BITDI care au acuzat aceste aspecte, si nu stiu daca le-au dat de capat sau nu.

Problema a aparut de ceva vreme, si pornea sporadic asa greu, inca din iarna 2019/2020

Am schimbat bateria la inceput de 2021, cu Exide, dupa 2-3 luni am pus baterie OE. Am crezut ca s-a remediat, pt ca o perioada nu am mai avut problema cu pornirie...

Nu porneste asa greu in fiecare dimineata, ci aleator. Sa zic, tot la 2-3 zile mai nou, sau odata pe saptamana...

Porneste greu doar la prima pornire dimineata, cu motorul rece.

Pe parcursul zilei, orice alte porniri sunt ok. ( la fel, fara tremurat, trepidatii sau fluctuatii ale relantiului )

Ce am mai remarcat, faptul ca are un usor mers trepidat cam 30sec-1min, dupa care merge perfect. Totodata, la unele porniri ( chiar daca e ziua in care porneste la sfert ) pe langa micile trepidatii, fluctureaza si relantiul gen +/-50rpm - estimat de mine, dar se vede pe turometru cum "tremura" ). Toate astea doar in primele 30sec-1min, dupa care merge perfect.

Nu am nicio eroare in bord, nu am martori aprinsi, si nu am sesizat absolut nimic altceva anormal. In mers, nu se simte nimic, merge perfect.

Revizia a fost facuta recent, schimbat ulei + toate filtrele.

Dupa toate cele am crezut ca am terminat cu problema pornitului, dar vad ca persista sa-mi toace nervii, si chiar nu mai stiu ce sa mai verific...

Orice sfat e binevenit.

Va multumesc anticipat.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77 acelasi lucru se intampla si la mine. Bitdi 2017. E drept ca la mine e bateria slabita, dar acum vara ar trebui sa porneasca la sfert. Valva vvt nu are cum sa fie in cazul meu, din cate stiu a fost fixata problema in 2016. Incearca sa pui vcds cand pornesti, sa vezi la cat scade tensiunea bateriei. Eu patesc cam o data la 10 porniri, dar sincer nu prea bag in seama. La fel si trepidatile. Din ce am observat, sunt independente trepidatiile de pornirea greoaie sau vice versa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Raulbogdan si eu am pus aceste porniri initial pe seama bateriei slabite. Dupa cum am zis am schimbat-o cu una Exide, dupa care cu una OE.

Bujiile au fost schimbate de cateva sute de km ( bine, nu cred ca e cazul la porniri cu temperaturi de peste 10 grade ).

La mine se manifesta doar la prima pornire la rece. Pe parcursul zilei pot sa o pornesc de 100 de ori ca porneste perfect.

Tensiunea bateriei e ok, atat la pornire, cat si in mers, cat si la relanti.

Electromotorul a fost dat jos, si curatat ( nu s-a constatat niciun defect efectiv ), doar ca la prima pornire la rece aveam un zgomot/tremurat la electromotor, care cred ca s-a rezolvat totusi prin curatarea lui, pentru ce nu l-am mai auzit ( vezi filmulet mai jos )

 

 

 

Restul sunt verificate toate, totul pare ok, erori nu sunt, nu mai stiu efectiv ce sa mai fac.

 

Masina merge perfect in rest.

Oricum, nu e normal sa porneasca greu ( chiar si aleator ), dacat toate sunt ok :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77cam greu sa ii dai de cap, sunt destul de putine modele bitdi in RO. Eventual cauta pe forumuri in de. Eu ma bat iarna de o problema, plec din parcare si in 300m am un sens giratoriu, incetinesc, si in viteza a 3 pe la 1200rpm, in frana de motor ma scutura putin de 2-3x. Apoi merge ok. La fel am cautat si eu peste tot, n-am gasit nimic... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat si pe forumurile din Germania. Sunt cativa care se plang de aceeasi problema, fara rezolvare. Unii s au obisnuit ai le au lasat asa... dar nu mi se pare normal...

Cred ca voi inlocui totusi electromotorul pt aprox 1 luna, cu unul nou de proba, sa vad daca mai face...

 

Referitor la pb ta, am mai auzit cazuri similare... verifica/curata ( in prima faza ) SUPAPA CONTROL PRESIUNE SISTEM COMMON RAIL OE VW cod 057130764H. Vezi la unii a functionat prin curatare, la altii prin inlocuire. In mers, imediat dupa pornire n ai un mers mai sacadat, intrerupt din cand in cand, cat e motorul rece?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa sunet nu pare a fi electromotorul, dar daca poti sa il inlocuiesti cu altul de proba e aproape singura metoda sa fii sigur. Oricum electromotorul de pe BiTDI este acelasi ca pe multe alte motoare de 2.0 TDI.

 

LE: Acum am facut legatura, din cauza asa ai schimbat bateria cu una noua OE ? 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @adrian001

Problema cu pornirea grea/intarziata a aparut inca din iarna 2019/2020.

Pornea mai greu ca in filmuletele din prima postare, poate odata la saptamana, sau odata la 2 luni.

Peste vara parca nu prea am remarcat decat vreo 1-2 porniri mai grele.

Pe sfarsit de 2020, au inceput sa apare si zgomotele de la pornire, din postul nr.3.

Cand am ajuns la mecanic ( unul mai priceput fata de cei la care am fost initial ) pentru rezolvarea altor probleme, am expus si problema pornirilor.

Atunci am schimbat si bujiile ( la cererea mea ) si bateria ( din Exide, schimbata cu cateva luni in urma, cu una VW OE la solicitara mecanicului, "acuzand" o diferenta de parametrii a curentului la pornire intre bateria Exide si cea OE ).

Pentru zgomotul la pornire, s-a dat jos electromotorul si s-a trimis la verificat/rectificat. Din cate am inteles, nu ar fi fost defect, si doar s-a facut o curatare a lui.

Adevarul e ca, zgomotele la pornire au disparut, dar totusi pornirea greoaie a ramas, si mai nou porneste greu cam odata la 2-3 zile... ( asa cum am zis, doar prima pornire a zilei manifesta aceste aspecte, restul pe parcursul zile sunt ok toate, "la sfert" )

Daca ar fi vorba de un electromotor cu defect ( sa zicem ), n-ar trebui sa fie probleme cu pornirea la fiecare pornire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, Pai asta spuneam si eu ca nu cred ca este electromotorul. Dar daca nu este o problema pentru tine sa il inlocuiesti cu unul de test atunci e printre sigurele variante ca sa fii absolut sigur. Personal, as loga turatia motorului in momentele in care porneste prost si as compara cu momentele in care porneste bine. Daca electromtoroul invarte la fel in ambele circumstante, cred ca e destul de clar ca nu e el de vina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms de sfat. Problema cea mai mare e timpul... 

Oricum, daca nu e de la electromotor, de la ce poate fi? Cunostintele mele in materie de tehnica ( minime si de baza de altfel ) sunt depasite total :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu, dar problema asta are potentialul sa iti dea mari batai de cap. Daca nu vrei sa investeti timp si resurse atunci cel mai bine e sa o lasi asa. Daca nu, trebuie sa gasesti pe cineva dispus sa ia totul la puricat si asta cu aparatura si cunostintele necesare, dar chiar si asa nu te rezovla nimeni pe loc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt dispus sa investesc atat timp cat si resure, dar nu timpul meu :)

Pt ultimele probleme, constatare, verificari, comenzi piese ( livrare 7 zile din Germania ca nu s au gasit pe stoc) teste si toate cele am stat cu masina in service aproape 3 saptamani... nu ar fi o pb sa o mai las la puricat tot atatat, dar nimeni nu prea are timp si rabdare pt chestii de genul... mecanici buni sunt foarte putini, si sunt f cautati, deci timpul lor e limitat.

Poate voi incerca si la reprezentanta, desi dupa ultimele interactiuni cu ei... mai bine nu...

Nici in Germania nu reusesc sa le dea de cap... multi cu bitdi uri s au si obisnuit cu pornirire astea si asta e :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Problema inca persista. Din pacate inca n-am ajuns la service din lipsa de timo, voi mai investiga odata cu urmatoarea revizie.

Ideea e ca in mare de cand e cald afara a cam pornit ok, de fiecare data, daca am pornit-o zilnic sau la 2 zile maxim.

Cat am fost in concediu, nu am folosit masina 4 zile, iar la prima pornire, chiar daca era cald, a pornit destul de greu. Deci problema e tot acolo...

Tot fara erori, sa imi dea de gandit o anume problema...

E f enervanta situatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Intre timp am schimbat si electromotorul acum ceva vreme.

Peste vara nu mi aduc aminte sa mai fi avut probleme.

Acum ca s-a racit un pic si peste noapte temperaturile scad sub 10 grade, parca la prima pornire la rece incep sa reapara timpii de "asteptare" pana porneste.

Intr-adevar nu mai invarte 1-2sec, dar parca nici la sfert nu o ia.

Am remarcat totusi ca daca pornesc webasto 30min dimineata, inainte sa plec sa o duc pe fiicamea la gradinita, porneste bine, si fara intarzieri ca si atunci cand ar porni la rece.

Am ajuns si prin service-uri, unde s-au tot verificat una alta si nu s-a gasit nicio problema, cel putin partea de alimentare/injectie pare a fi in parametrii.

Erori nu sunt.

O fi posedata? :lol: 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 10/14/2022 at 5:34 PM, acidone77 said:

Intre timp am schimbat si electromotorul acum ceva vreme.

Peste vara nu mi aduc aminte sa mai fi avut probleme.

Acum ca s-a racit un pic si peste noapte temperaturile scad sub 10 grade, parca la prima pornire la rece incep sa reapara timpii de "asteptare" pana porneste.

Intr-adevar nu mai invarte 1-2sec, dar parca nici la sfert nu o ia.

Am remarcat totusi ca daca pornesc webasto 30min dimineata, inainte sa plec sa o duc pe fiicamea la gradinita, porneste bine, si fara intarzieri ca si atunci cand ar porni la rece.

Am ajuns si prin service-uri, unde s-au tot verificat una alta si nu s-a gasit nicio problema, cel putin partea de alimentare/injectie pare a fi in parametrii.

Erori nu sunt.

O fi posedata? :lol: 

Salut!

Posesor de bitdi, confirm problema relatata de tine, se manifesta exact la fel. Totuși am observat o schimbare in bine de cateva luni si anume: la punerea contactului la rece nu mai stau cu piciorul pe frâna ca sa pornească direct ci aștept sa se stingă martorul bujiilor si după mai acționez o data butonul de pornire. De cand procedez in felul acesta nu mai am acele porniri grele. 🤷🏻‍♂️

Eu totuși cred ca este ceva pe sistemul de alimentare, probabil se dezamorsează sau nu are timp sa faca presiunea necesară in rampa de la punerea contactului si pana la pornire. Procedând astfel o ajut sa creeze presiunea necesară in rampa de către pompa din rezervor care este electrică si face o prima presiune pana la pornire. Ma gândesc ca acea secunda in plus o ajuta un pic sa faca presiunea necesară in rampa pentru o pornire ok.

Incercati aceasta metoda si ne auzim pe grup.

Succes!

On 5/26/2021 at 11:10 PM, Raulbogdan said:

@acidone77cam greu sa ii dai de cap, sunt destul de putine modele bitdi in RO. Eventual cauta pe forumuri in de. Eu ma bat iarna de o problema, plec din parcare si in 300m am un sens giratoriu, incetinesc, si in viteza a 3 pe la 1200rpm, in frana de motor ma scutura putin de 2-3x. Apoi merge ok. La fel am cautat si eu peste tot, n-am gasit nimic... 

Salutare!

Same problem here!😁

Vinovat de aceasta problema sunt doua lucruri după părerea mea:

1. volantul(vezi daca ai zgomote la rece, sa nu fie pe ducă)

2. uleiul din cutie( fiind rece nu mai creează presiunea necesară pentru realizarea frânei de motor.

Urmeaza in decurs de cateva luni sa le schimb pe ambele si revin cu răspuns.

Interesant ar fi de știut si rulajul actual al masinii(ma gândesc la uzura ambreiajelor) si câți km are cu uleiul actual in dsg. 

Eu am 250k km si uleiul in cutie are 25k km fiind motul dctf(nici ca mai bag! :)) )

 

Cheers!🍻🍻

 

Modificat de micckkey
corectare text
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 09.08.2021 at 17:24, acidone77 a scris:

Problema inca persista. Din pacate inca n-am ajuns la service din lipsa de timo, voi mai investiga odata cu urmatoarea revizie.

Ideea e ca in mare de cand e cald afara a cam pornit ok, de fiecare data, daca am pornit-o zilnic sau la 2 zile maxim.

Cat am fost in concediu, nu am folosit masina 4 zile, iar la prima pornire, chiar daca era cald, a pornit destul de greu. Deci problema e tot acolo...

Tot fara erori, sa imi dea de gandit o anume problema...

E f enervanta situatia.

o poza cu vvt sau codul piesei pe care o ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.Cum efectuați pornirea la Passat,fiind cu buton pornire și nu contact pt cheie?eu apăs butonul iar când se sting martorii din bord calc ambreiaj și din nou buton pornire,întreb deoarece am observat prin reprezentanta sau service calca direct ambreiaj și pornește din buton fără să mai aștepte ca martorii sa se stingă..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu avand automata, pun piciorul pe frana si apas pe buton. Cand e frig, imi apare pe cluster "motorul porneste" dar nu face masina nimic cateva secunde (bine, ea face ceva pregatiri, dar practic nu se aude niciun sunet nimic), si apoi porneste la sfert cum s-ar zice. Cand e cald, cand am apasat butonul masina si porneste. Nu m-am gandit niciodata sa pun contactul (adica in cazul meu sa apas pe buton fara frana actionata) si apoi sa apas din nou pt pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/8/2022 at 4:10 PM, qaz123 said:

o poza cu vvt sau codul piesei pe care o ai?

Problemele din topicul asta : 

 nu stiu daca se aplica si motorizarii BITDI - cod motor CUAA. Poate ne ajuta vreun coleg mai cu bagare de seama... @EEXCALADE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se aplica si la CUAA,deoarece nu are axa variabila

.cuaa.thumb.png.100415c66ca61354f3866323231feee5.png

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut. 

 

A trecut ceva vreme de cand nimeni nu a mai zis nimic aici.

 

Readuc in atentie topicul.

 

2.0 DTUA, 82k km, 3 ani vechime, bateria nu da semne, invarte bine. 

 

O sa incerc cu contact pus inainte sa vad cum se manifesta dar suspectez o depresurizare a sistemului de alimentare. Bujiile, mai putin cea cu senzor, sunt schimbate in primavara datorita unei erori deci imi este greu sa cred ca de acolo ar putea fi o cauza. Cand aveam eroare de motor datorita unei bujii, a avut o pornire mai inceata intr.un moment dar treaba a foat rezolvata.

Problema este la rece, prima pornire, aleator dar in special dupa o seara cu temperaruri mai mici cum sunt zilele acestea sub 10 grade.

 

Seara buna.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!