Jump to content

VW Caddy 1.4 MPI, sfaturi intretinere, retrofit-uri, etc.


MarioB21
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor! Dupa 3 luni de cautari in sfarsit am gasit un VW Caddy din 2007 editia Family, 1.4 80cp, exact cum mi-am dorit, intretinut cu aer conditionat. Stiu, nu este cel mai potrivit motor pentru caroseria asta dar eu o sa folosesc masina 90% in oras si foarte putin pe drumuri nationale si autostrada.

 

In primul rand vreau sa ii fac o revizie completa, ulei, filtru aer habitaclu/motor/benzina, kit distributie, curea accesorii, role, pompa de apa, bujii si cam atat pentru moment.

 

Acum o sa incep cu cateva intrebari 😂

 

1. De la ce brand puneti voi ulei la motorul de 1.4 80cp BUD? Stiu ca se pune 5w30 dar sunt curios care ulei vi se pare voua cel mai ok, parca nu as merge pe Castrol chiar daca asta scrie si pe buson.

 

2. Ce ar mai trebuie sa schimb/verific/curat in afara de ce am enumerat mai sus? Stiu ca fiecare motor in parte are "bubele" lui si as vrea sa le cunosc/rezolv.

 

3. Trebuie sa cumpar un scut motor pentru ca din pacate cel vechi este dat disparut, nu are. Am cautat pe internet, dar imi apar doar scuturi metalice, nu am reusit nici cum sa gasesc unul pentru Caddy benzina, nu stiu daca sunt universale adica daca se potrivesc indiferent de motorizare. Un cod OEM pentru un scut OEM din plastic mi-ar fi de mare ajutor!!

 

4. Din momentul in care mi-am propus sa cumpar un Caddy am stiut ca o sa-i schimb stopurile cu cele de Facelift, doar ca am intrebat la reprezentanta Vw de unde am cumparat masina daca ar putea sa le schimbe ei, desigur contra-cost si au spus ca ei nu fac asa ceva pentru ca este complicat.. Sincer nu vad ce ar putea sa fie atat de complicat din moment ce sunt identice doar design-ul difera. Din nou, daca cineva de pe acest forum a facut conversia asta sunt foarte curios ce implica si daca se poate face!!  5dc86566fe446609eb69fee7.thumb.jpg.32a16055d86103edce6d71bf8a2631f9.jpg


5. Intrebarea asta este pentru cei care se pricep la codare in VCDS. M-ar interesa sa stiu daca se poate activa functia de cornering pentru proiectoare si cel mai mult as vrea sa activez functia in care sa apas de 2 ori pe cheie ca sa se deblocheze si restul usilor, adica daca apas o data sa se deblocheze doar usile din fata, sper ca intelegeti ce vreau sa spun 😂

 

6. Pe partea de jante din nou, nu prea am gasit multe informatii cu ce se poate pune, care este ET-ul potrivit, J-ul, etc... Am gasit un set de jante din aluminiu, foarte frumoase care au fost puse pe un G6, ET35, 7j doar ca nu stiu daca s-ar potrivi si pe Caddy.

 

In mare parte cam astea sunt nelamuririle pe care le am in momentul de fata, saptamana viitoare vin numerele pentru masina si abea atunci o pot lua de la dealer. Credeti-ma nu mai am rabdare 😂

 

Va multumesc, astept sfaturile voastre!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, pt punctul 3 ar fi utila o serie de sasiu.

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate te ajută și site-ul ăsta:

http://www.oemepc.com/vw/main_group/markt/RDW/modell/CA/year/2007/hauptgruppen/1234567890/drive_standart/443/lang/e

:) 

 

Nu e un motor pretențios, cât timp pui un ulei care respectă normele VW.

Ai 504.00 cu 5W-30 și 502.00 cu 5W-40, motorul le acceptă pe ambele.


Fă-i acea revizie completă și scoate-o la plimbare, vezi apoi ce mai apare.

 

Să o stăpâniți sănătoși!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/25/2021 at 4:12 PM, MyKe said:

Poate te ajută și site-ul ăsta:

http://www.oemepc.com/vw/main_group/markt/RDW/modell/CA/year/2007/hauptgruppen/1234567890/drive_standart/443/lang/e

:) 

 

Nu e un motor pretențios, cât timp pui un ulei care respectă normele VW.

Ai 504.00 cu 5W-30 și 502.00 cu 5W-40, motorul le acceptă pe ambele.


Fă-i acea revizie completă și scoate-o la plimbare, vezi apoi ce mai apare.

 

Să o stăpâniți sănătoși!

 

Multumesc!! Sper sa nu apara nimic grav 😂 Cred ca o sa merg pe Liqui Moly, asta foloseste si bunicamiu la Golf 5 tot 1.4 Mpi doar ca de 75cp si pana acum am fost multumiti.

 

 

On 3/25/2021 at 3:47 PM, george99xxx said:

Salut, pt punctul 3 ar fi utila o serie de sasiu.

 

 

 

 

 

Cred ca am reusit totusi sa gasesc codul pentru scutul motor, 88250108602 (scut mic) 1K0825237AG (scut mare). Acum sincer sa va spun tot nu stiu pe care sa-l comand, adica scutul mare ma gandesc ca "protejeaza" si cutia de viteze doar ca nu stiu daca am prinderi pentru el. Din nou, stiu ca la Golf scutul de protectie este mic, exact ca primul din poza.

thumb.jpg

thumb.png

 

 

In legatura cu stopurile, nu a facut nimeni aceasta conversie?? Am gasit cateva informatii pe un forum din Germania iar acolo spuneau ca trebuie facute cateva codari din VCDS, adica trebuie dezactivat becul de ceata de pe partea dreapta si de mers inapoi de pe partea stanga + in unele cazuri trebuie facute si cateva modificari la mufele de la stopuri daca am inteles bine.

 

Mai am o intrebare in legatura cu navigatiile chinezesti. In urma cu cativa ani cand am avut si eu o perioada de timp Golf-ul lu' bunicamiu, am comandat de la fratii chinezi o navigatie, asta se intampla acum 5 ani, care avea un sistem de operare propriu, adica nu era cu Android. Totul mergea ok pe navigatie, imi apareau si date despre masina, cand scoteam cheia se stingea dar cu toate astea tot imi descarca bateria intr-o zi, doua. Am cumparat si o baterie noua, aceeasi problema..

 

La navigatiile astea de generatie mai noua cu Android s-au rezolvat problemele astea cu consum de baterie? Sincer chiar am nevoie de o navigatie si nu ar fi o problema sa readuc la viata TomTomul, dar de fiecare data trebuie sa-l iau, sa-l pun la incarcat, suport pe geam, cabluri, nu face priza contact, deci mai multe batai de cap..

Modificat de MarioB21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu scutul mare, s-ar putea ca cele 3 suruburi de jos (in poza de mai sus) , sa nu ai de ce le prinde...normal la motoarele benzina aspirate, se monta din fabrica scutul mic (cod vechi 1K0825237J inlocuit cu 1K0825235AB).

Pt prindere, cele 8 suruburi laterale au codul: N 10354602, iar cele 3 suruburi mai mari care vin in plus la scutul mare (daca se poate monta) au codul: 1K0 825 951.

Modificat de george99xxx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 hours ago, george99xxx said:

In legatura cu scutul mare, s-ar putea ca cele 3 suruburi de jos (in poza de mai sus) , sa nu ai de ce le prinde...normal la motoarele benzina aspirate, se monta din fabrica scutul mic (cod vechi 1K0825237J inlocuit cu 1K0825235AB).

Pt prindere, cele 8 suruburi laterale au codul: N 10354602, iar cele 3 suruburi mai mari care vin in plus la scutul mare (daca se poate monta) au codul: 1K0 825 951.

 

Multumesc pentru informatie!! Am dat deja comanda!

 

Ieri, dupa o saptamana de asteptare, in sfarsit am luat masina. Merge brici, anul trecut au fost schimbate mai multe piese care tin de suspensie, pe partea asta masina sta foarte bine, nu are nici un zgomot, discurile si placutele de frana au fost schimbate tot anul trecut fata/spate.

 

Tot ieri, uitandu-ma peste intervalele de service am vazut ca motorul a fost schimbat la aprox. 80.000km pe garantie la VW in 2011. Pana atunci intervalele de service au fost facute la 30.000 km sau 2 ani, din aceasta cauza cred ca s-a distrus motorul respectiv. Din 2011 de cand a fost pus motorul nou pe masina si pana in momentul de fata (ma gandesc ca este acelasi motor) schimburile au fost facute la maxim 15.000km sau 1 an, deci asta este ok, motorul suna foarte bine si sanatos.

 

O mica problema pe care am sesizat-o ar fi ca la schimbarea treptelor de viteza mai ales cand nu turez motorul, cand schimb din viteza 1 in viteza a-2a, a-2a in a-3a parca face o frana de motor, nu stiu, parca te pune asa putin in bot si are o ezitare sa accelereze, parca vrea sa plece, dar ezita. Sper ca am fost cat de cat explicit. Lucrul acesta se intampla doar in momentul cand nu turezi motorul, adica esti in treapta 1, o turezi pana la 2.000-2.300 rpm iar dupa aceea vrei sa bagi a 2-a, a-3a, etc. Problema asta poate sa fie la ambreiaj? De patinat nu patineaza, nu agata, pleaca bine de pe loc.

 

Sa fie de la senzorul de acceleratie, ambreiaj, clapeta de acceleratie? Nu am nici o eroare in bord.

 

Distributia a fost schimbata in 2015 tot la reprezentanta VW in Germania si are doar 50.000 km, oricum, astazi o sa merg sa imi fac o programare pentru schimbul de distributie care din cate am inteles costa in jur de 600 euro cu pompa de apa... Am uitat sa preciez, locuiesc in Germania

Modificat de MarioB21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea să scapi după curăţarea şi readaptarea clapetei de acceleraţie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu cateva update-uri:

 

1. Am verificat filtrele de aer motor/interior si sunt cam imbacsite. Le-am comandat astazi de dimineata, au spus ca ajung tot astazi pe la ora 16:00, am fost dupa ele dar ce sa vezi, a fost o problema cu transportul si ajung maine dimineata dupa ora 10 😂 26 Euro, ambele filtre, Mann pentru motor, si de interior COOPERSFIAAM cu carbon.

 

2. Tot maine sunt programat si la schimbul de ulei, Liqui Moly 5w30. Toata distractia adica ulei, filtru ulei si surub baie ulei, costa 100 euro, cam scump tinand cont ca la cealalta masina pe care o am revizia costa in jur de 150 euro la reprezenta Kia pentru ca acolo am garantia pentru masina. Service-ul la care merg maine este asa mai "no name"... Mai aveam o oferta cu 90 euro la A.T.U dar imi faceau programare peste 3 saptamani... Data viitoare cu siguranta o sa-l schimb singur.

 

3. Distributia. Am intrebat astazi la 4 service-uri cat ar costa kit-ul de distributie, adica curea, role, pompa de apa si normal antigel, deci fara nimic altceva

-prima oferta 680 euro

-a 2-a, 633,81 euro 😂

-a 3-a, 555 euro

-a 4-a, 500 euro, tot la service-ul unde merg maine sa schimb uleiul

Cam astea sunt preturile in DE pentru schimbul de distributie, tare nu? Si daca as trimite masina pe platforma in Romania la mecanicul meu tot nu ar ajunge sa coste 700 euro..

 

4. Astazi am condus mai mult prin aglomeratie iar treaba cu datul in bot si cu ezitarea cand accelerez s-a accentuat putin, si altceva, uneori cand plec de pe loc trepideaza/smuceste daca incerci sa faci o plecare normala de pe loc. In schimb, daca pleci mai turat, in forta, nu trepideaza, nu exista nici frana aia de motor.

9 hours ago, MyKe said:

S-ar putea să scapi după curăţarea şi readaptarea clapetei de acceleraţie.

Deci este posibil sa fie de la clapeta de acceleratie problema asta? Atasez si o poza cu clapeta vazuta din partea de sus.

 

 940561270_WhatsAppImage2021-03-30at19_33_21.thumb.jpeg.42c415c8ff517b96f695313f631b7d78.jpeg

 

As incerca eu sa curat clapeta dar din pacate nu am VCDS ca s-o adaptez.. Din cate imi aduc aminte parca exista si o alta metoda pentru adaptare, dar chiar nu imi mai aduc aminte care era procedura, ceva cu bateria parca.

 

5. Se simte destul de tare un miros de benzina in masina cand merg cu geamul deschis. Daca geamurile sunt inchise, nu este curent, nu se simte nici un miros, nici daca dau drumul la ventilator. In schimb, cum am deschis putin geamul incepe sa se simta usor un miros de benzina. In compartimentul motor nu se simte nici un miros, nu exista scurgeri, am verificat rezervorul si traseul de la buson la rezervor si nu sunt crapate din nou, nu exista scurgeri, in schimb cand am ajuns la buson, un miros intepator de benzina, deci cred ca busonul nu mai etanseaza bine dar totusi, este posibil ca in mers sa intre mirosul in masina? Putin cam ciudata treaba asta.

 

Pai cam asta ar fi pe moment, s-au adunat ceva 😂 dar sper sa le rezolv cat mai rapid ca sa ma pot bucura de masina si s-o folosesc pentru ce am cumparat-o pana la urma.

 

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fă-i acea revizie completă, schimbă-i eventual şi bujiile şi vezi cum se simte.

Filtru de polen poţi lua MANN FP2939, e cu polifenoli şi chiar îşi face treaba mai bine decât unul cu carbon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare din nou! Am schimbat astazi uleiul de la motor, filtru de aer, si filtrul din interior.

 

Se simte o usoara imbunatatire la acceleratie si parca nu mai trepideaza atat de tare la plecarea de pe loc dar tot nu a disparut complet problema asta. Am vorbit cu cineva sa-mi curete clapeta de acceleratie si s-o readapteze, sper sa ramana totul cum am stabilit, adica sambata asta sa rezolvam problema.

 

Am vazut astazi masina si pe dedesubt, totul este super ok, adica ulei de la motor sau cutie nu exista, trebuie doar sa schimb o bara stabilizatoare si 2 bucse.

 

Era sa uit, in legatura cu mirosul de benzina din interior. Da, busonul este pa pa, adica garnitura de la buson + butucul nu mai este bun, adica nu se mai poate inchide, oricine poate sa deschida busonul. Am acoperit crapaturile de la capacul rezervorului cu scoci si intr-adevar, aproape ca nu se mai simtea deloc miros de benzina, dar totusi din cand in cand tot mai venea un iz pentru ca pana la urma pe la buson tot mai scapa vapori de benzina. Am dat comanda pentru un buson nou, sper ca maine sa ajunga, daca nu saptamana viitoare..

 

Tot astazi am sesizat o noua problema 😂 Treaba sta in felul urmator: Doar cand motorul este rece si vreau sa bag in marsarier caraie, si tot cand este rece, in unele momente intra putin mai greu in treapta 1, in rest, 2,3,4,5 nici un fel de problema, repet cand motorul este rece. La cald, nu are nici cea mai mica problema, intra usor in treapa 1, la fel de usor intra si in marsarier fara sa caraie, fara sa agate, deci nimic, totul normal. Sa fie totusi probleme de la ambreiaj iar de aici sa provina si treaba cu tremuratul si datul in bot?! 

 

Cam astea ar fi noutatile pe moment, pana sambata am tras masinuta pe dreapta si ramane de vazut daca o sa fie o imbunatarire dupa curatarea clapetei. Acum imi sta pe cap treaba asta cu treapta 1 si marsarierul, mi-a fost putin dor de treaba asta cu repari una, se strica alta 😂

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că ai vrut să zici bieletă anti-ruliu, nu bară stabilizatoare.

 

Legat de cârâit, cred că te paşte şi un schimb de ulei în cutie. Pune doar original, vezi că există topic dedicat.

Dacă era ambreiajul ar fi trebuit să ai problemele acelea la cald, nu la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, anti-ruliu, nu stiu la ce ma gandeam.

 

Astazi am mai facut aprox. 80 km si pot sa confirm ca problema cu intratul mai greu in treapa 1 si cu caraitul in marsarier se manifesta doar la rece. O singura data cand motorul a fost cald (dupa vreo 20 de km facuti) a intrat putin mai greu in treapa 1 dar in schimb cu marsarierul nici o problema, cand este cald intra perfect. O sa incerc saptamana viitoare daca gasesc undeva un loc liber sa schimb uleiul de la cutie.

 

Un alt update destul de important, am curatat clapeta de acceleratie fara s-o adaptez cu VCDS, am curatat-o singur, nu am miscat deloc clapeta ca sa nu fie probleme dupa aceea, am dat doar cu spray de frana si am sters-o foarte foarte bine. O sa atasez si o poza ca sa vedeti daca a fost murdara sau nu, dar sa stiti se simte o usoare imbunatatire, adica la schimbarea treptelor de viteza nu te mai pune asa tare in bot si chiar vreau sa cred ca nu este efectul placebo, am mai facut inca 15 km dupa ce am curat-o si chiar simt o diferenta in legatura cu treaba asta, dar inca nu a disparut de tot.

 

Ar fi mai bine daca totusi i-as face si o adaptare cu VCDS? Nu eu, cineva care se pricepe.

WhatsApp Image 2021-04-01 at 20.28.22.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin-Mihai

Felicitari pentru perseverenta de care dai dovada,regret ca nu am cu ce sfaturi sa te ajut ca a mea e modelul 2017.

Oricum citesc cu plăcere entuziasmul de care dai dovada in postări.

Scuze derapaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan changed the title to VW Caddy 1.4 MPI, sfaturi intretinere, retrofit-uri, etc.

Mersi! Sa ai parte de ea! Nici nu vreau sa ma gandesc cum merge Caddy 2017, este altceva cu siguranta + nu apar atatea probleme, probleme de masina veche😂 .

 

In ultimele 2 saptamani nu prea am mai folosit Caddy-ul, am avut mai multe drumuri lungi de facut asa ca a fost trasa pe dreapta, am mers cu Kia. Intre timp, totusi, am reusit sa rezolv problema cu mirosul de benzina. Am comandat un alt buson, doar ca acesta nu strangea bine, adica click-ul acela cand strangeai busonul se facea foarte usor, iar mirosul de benzina tot nu disparuse... Am desfacut busonul vechi ca sa vad de ce nu mai poate fi blocat din cheie si intr-adevar era un piciorus rupt acolo. Am desfacut si busonul nou, am luat de la busonul nou acelasi piciorus si garnitura iar acum etanseaza perfect si  folosesc in continuare cheia masinii, deci este ca noua 😂

 

Aa, da, era sa uit. Am cumparat si un set de jante din tabla in forma capacelor pe 16 de la un Golf 6, cu anvelope noi de vara, DOT 2020. Poza este doar informativa, deci arata altcumva Caddy-ul acum, si din nou era sa uit, am cumparat si un cric de Golf 5 😂 Nu inteleg ce a facut fostul proprietar dar a luat tot kit-ul de pana, inclusiv bara care tine roata de rezerva, de cand am cumparat masina tot caut si inca nu am reusit sa gasesc, cand vin in Ro o sa merg la un parc de dezmembrari, poate o sa am noroc si o sa gasesc o bara cu suruburile aferente...

 

Cam atat pe moment. Apropo daca este cineva din Timisoara sau din imprejurimi as avea nevoie de adaptare pentru clapeta de acceleratie si activarea catorva functii, desigur, contra-cost dupa data de 25 Aprilie ✌

 

 

 

 

images.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Publicat (modificat)

Salutare! Revin cu cateva update-uri.

Am schimbat tot chitul de distributie + pompa de apa + cureaua de accesorii. Deci pe partea asta de acum inainte pot sa stau linistit.

 

Am cumparat si OBDEleven. Am activat functia de cornering, luminile de zi la proiectoare, am activat si functia de deblocare a usilor, adica daca apas o singura data pe buton se deblocheaza doar usa soferului. 

 

Am readaptat si clapeta de acceleratie dar problema cu pusul in bot la schimbarea treptelor de viteza tot exista..

 

Pentru ca in ultimele zile a fost destul de cald am pornit si AC-ul si am sesizat urmatoarele lucruri, nu stiu daca este normal sau nu:

Cu siguranta problema cu pusul in bot este mai accentuata cand pornesc AC-ul si ventilatorul din spatele radiatoarelor functioneaza la viteza maxima mai tot timpul (doar cand AC-ul este pornit). Sa fie o problema pe la un senzor ceva sau este normal sa functioneze la turatie maxima? Este modelul cu un singur ventilator. Ce ar trebui sa verific?

 

P.S Treptele de turatie a ventilatorului sunt functionale, adica in primele 2-3 minute cand aprind AC-ul merge la turatii mai mici iar pe parcurs creste la viteza maxima si cam asa ramane. Cand nu este AC-ul aprins dar este mai cald afara din nou, dupa ce opresc motorul functioneaza 10-20 de secunde la viteza mica.

Modificat de MarioB21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!