Jump to content

A3 8L 1.8T 1998 - Back to life!


Vise01

Postare recomandată

Am citit cu placere topicul tău, ma bucur tare mult ca mai sunt oameni care observa niște detalii la masini mai vechi pe care acum nu le mai găsești decât de la 60-70k în sus (închiderea portierelor). Am avut și eu un 1.8T 20V și e singura masina de care îmi e dor si o regret. Sa o stăpânești sanatos si sa te bucuri de ea!

Link către comentariu

@B_U_T Multumes mult! Intr-adevar, e o masina foarte frumoasa in felul ei,pt cine stie sa aprecieze simplitatea, iar impreuna cu motorizarea asta, nu te simti intr-o masina veche pe sosea. 

Modificat de Rave
Quote-ul inutil este pedepsit de regulament! Foloseste, te rog, tag-uri, asa cum am facut eu!
Link către comentariu

Felicitări pentru modul în care ai tratat mașina! Și sper sa aibă grija de tine cum ai avut și tu de ea! 

Motorul,.. Unul dintre reușitele VAG turbo, l-am avut, și as vrea să-l mai am. 

Mii de km fără probleme! 

Link către comentariu

Superb rezultatul de dupa polish! Ce protectie ceramica a fost aplicata? Sunt curios ce alege un profesionist sa foloseasca pe propria masina :D

Link către comentariu

Willkommen zurück, ca sa zic asa. Nu e mare bataie de cap cu omologarea tuturor modificari lor? Nu vreau sa stiu cat de des esti oprit si verificat. 

Spor in continuare si poate punem de-o intalnire, eventual poate se alattura si @Aerofan

Link către comentariu

@kef_petry  Multumesc! Intr-adevat, motorul este o reusita VAG. Uneori nu-mi vine sa cred ca e de varsta cu mine aproape :)) 

 

@Bogdan8225 multumesc, dar sunt foarte departe de a fi profesionist. Am doar cateva luni de cand am inceput sa fac asta, iar ce am facut pe A3 a fost o forma de exercitiu :D am folosit Can Coat de la Gyeon.

 

@dydu_kufDankeschön, ca sa raspund asa :)). Daca piesele au certificat ABE, mergi la TUV, platesti intre 50 si 100e, verifica masina si ti le trece in carte.

De oprit, doamne ajuta, din noiembrie 2019 pana acum nu am fost oprit si asta in conditiile in care am facut vreo 60k km ca si curier. Nu stiu daca e doar noroc sau asa e la sat. Daca as fi circulat in Munchen, poate situatia ar fi fost diferita, dar chiar si asa, daca modificarile sunt trecute pe talon, nu ar trebui sa ai probleme.

Legat de intalnire, cu mare drag!

Link către comentariu

Felicitari pentru achizitie si pentru atentia acordata masinii. Toata postarea introductiva a fost un deliciu pana la : " k04, injectoare, pompe, etc etc etc... DSG". Din punctul meu de vedere, si doar al meu...nu vreau sa conving pe nimeni, este ca acestei masini ii sta bine undeva cat mai aproape de stock. Mai ales ca are si atuurile necesare ( tabla si vopsea f okay).  Desi considerabil mai scump era un S3 din aceeasi generatie, insa retrofiturile erau facute din fabrica. Plus ca are si tractiune 4x4 si o valoare in crestere ( mai ales cele nemodificate ) 

Link către comentariu

@catalinmiti Multumesc!

...eh, mai aberez si eu uneori :))

Nu cred ca o sa ajung pana la DSG sau modificari extreme. Masina ma satisface si acum, dar stii cum e... 

Cand e loc de mai bine, ar fi pacat sa nu-l exploatam...

Realist vorbind, undeva intre 250-300cp sunt arhisuficienti pentru tractiune fata si 1200kg. Acum ramane de vazut cat de usor se pot face caii astia pe tipul meu de motor si respectand legislatia nemteasca, intrucat AGU din anii astia are un ECU foarte primitiv.

Iar legat de tractiunea fata, mie personal mi se pare foarte fun fwd pe masina asta. E mai multa drama, mai ales ca nu are nici macar ASR. Nu ma dau la timp pe circuite sa conteze foarte mult cum pune puterea jos, cu toate ca mi-ar face MARE placere sa ajung cu ea pe Nurburgring, la momentul potrivit...

Iar legat de S3, da... pretul unuia ar fi fost minim dublu, si nu intr-o stare prea buna.

 

 

Link către comentariu

Frumoasa masina si excelenta descriere...a mers bine pe langa cafeaua de dimineata :). Ca posesor de 1.8T iti pot recomanda sa verifici/cureti sorbul de la pompa de ulei. 

Se infunda datorita depunerilor. In special peste 200.000 km fac destule depuneri ,care sa infunde sorbul... in rest 1.8 Turbo este un motor bun(eu ma apropii de 300.000km fara interventie la motor) care pe A3 cu siguranta iti produce multe zambete. :)

Link către comentariu

He he, ce topic fain ! Ma bucur ca mai sunt oameni care pun suflet si-n "fier vechi" ! :D Bravos ! 

 

Da, cel mai probabil, e mai bine sa ramana un sleeper si sa iti aduca zambetul pe buze la fiecare acceleratie. Voiam si eu sa te sfatuiesc sa ii adaugi un "S3 pack", insa ar devia de la subiect, pentru ca daca voiai S3, luai S3 !  Si eu ma uit dupa generatia respectiva de S3 si devine usor-usor un youngtimer si preturile nu se duc decat in sus ! Un S3 necajit il gasesti la 3.000euro, pe cand unul intretinut sare de 8.000 de europeni, dar banuiesc ca stii si tu prea bine cum stau preturile in Germania. 

 

Ce protectie ceramica ai folosit ? Avand in vedere ca lucrezi in domeniu, ma asteptam sa bagi un sealant sau ceara carnauba :) 

 

Ce sa-ti urez ?! Vorba ta, bani in cont, ca restul se rezolva. Spor !

Link către comentariu

@Kravenmultumesc mult de tip! O sa fac asta cât de curând. Legat de zâmbete, da, e foarte plăcut sa faci naveta cu mașina asta :D   

@Cosmin ZKG mulțumesc mult! Nu știu dacă sleeper, dar cu siguranța n-o sa iasă in evidentă prea mult. Cum am zis și mai sus, faruri de S3 cu lupa, dar as vrea NFL, și la stopuri cred ca totuși o sa merg pe FL pentru ca ce am acum nu-mi place deloc. Tot încerc sa le privesc din diferite unghiuri in speranța ca poate le fac sa îmi placa cumva, dar eșuează de fiecare data :)) .

Am folosit CanCoat de la Gyeon. După cum am spus și mai sus, sunt in procesul de învățare iar ce am făcut pe mașina a fost doar practica. Ceară mai dădusem, știam procesul. Protecție ceramica in schimb nu mai aplicasem, a fost prima data. 
 

Vă las și două poze, azi am spălat-o, in sfarsit s-a mai încălzit afara...

0308AA71-344F-49EC-9878-5D6A5C3A8FE1.jpeg

3EFDE516-CEE4-4B33-AB1D-F9C530827FF9.jpeg

Link către comentariu

De bine ce ai spalat-o, a venit ploaia😁

AI pe masina rotile de iarna? Ce jante pui/vrei sa pui pentru sezonul estival? 

Modificat de dydu_kuf
Link către comentariu

@dydu_kuf mda, știam de ieri ca ploua dar măcar am dat jos sarea de pe ea...

Jante de vara o sa fie 18” sigur, acum am de iarnă... am găsit un set de OZ Ultralegerra și tare mi-e ca fac o prostie 😅

Link către comentariu

Nu gasesti sa "imprumuti" un set? Macar sa-ti faci o idee cum se aseaza, ce impact vizual au. 

Link către comentariu

Greu... știu foarte putini oameni in zona. Nici măcar poze pe net nu găsesc cu A3 și niște roti de doamne ajuta... toata lumea are S3 :)) 

Link către comentariu

Hai salut! 

Update time.

Astazi am prins niste timp liber si am reusit sa mai fac niste reglaje si modificari la muzica.

Sa va dau si putin context: Procesorul de sunet pe care l-am cumparat, a fost gandit sa fie folosit plug&play pe instalatia originala a masinii. El are propria lui instalatie electrica care se mufeaza in spatele casetofonului, preia semnal de la casetofon, il proceseaza si il trimite mai departe in boxe, fara nici un cablu taiat, adaugat sau alte modificari de genul. 

Eu, mai berbec de fel, cand am gandit tot setup-ul, am vrut sa plec din casetofon cu 2 RCA-uri (front si rear) pe care sa le duc in portbagaj si am terminat problema... Ideea e ca nu m-am uitat atent, si nu am vazut ca procesorul meu are doar o INTRARE RCA si doua IESIRI. Asta inseamna ca se pierde fader-ul, si asta inseamna adio time alignment si adio scena virtuala si cantareti pe mijlocul bordului.

Asa caaaa, bineinteles ca a trebuit sa revin putin asupra setup-ului. Am cumparat 6m de Speedwire pentru instalatii audio si mufe pe care le-am dus din spatele casetofonului pana in portbagaj unde era mufa procesorului de sunet. Cam asa arata cablul:

IMG_3905.thumb.jpg.90290c48d348c2925dc87fdc36166c75.jpgIMG_3908.thumb.jpg.5d4cc8215ce22cfb95bef1f7ccc8d7cb.jpgIMG_3910.thumb.jpg.2754ee247e15aee31c1df4403c05b6f2.jpg 

 

Nu-s vreun profesionist in lipit cabluri, deci daca arata urat sa ma scuzati :)) 

 

Dupa instalare, primele schimbari au fost perfect sesizabile: Zgomotul de fundal care crestea odata cu turatia a disparut, iar la acelasi volum ca inainte, muzica se auzea mai tare.

Exista totusi si un downside: cam dupa 75% volum din casetofon, incep sa apara distorsiuni cauzate de casetofon, dar este normal. Orice player are distorsiuni la volum ridicat. Treaba asta se evita usor facand setarile procesorului de sunet la 75% volum din payer, in cazul meu 47/62.

 

Urmatorul pas:

A684DBE0-E1DD-4AB2-86D0-E893DB6669F3.thumb.jpg.c901520aa14c391473c6594855f5c1b5.jpg       Reglaje

 

Aici incepe distractia pentru mine... In mod normal, reglajele pentru astfel de procesoare se fac de oameni cu experienta, cu niste aparatura de specialitate, anumite microfoane etc...

Bineinteles ca eu n-am nimic din toate astea si o sa merg pe varianta de buget, adica o aplicatie pe telefon.

Mic moment tehnic pentru cei interesati.

Cum se fac setarile unui procesor de sunet? Nici eu nu stiu! :))

Dar va pot spune ce am inteles:

Sunt pe YT o gramada de videoclipuri cu pink noise, acesta fiind un sunet care reda un spectru foarte larg de frecvente in acelasi timp.

Pornim pink noise, ridicam volumul si scoatem telefonul.

Pe telefon avem un RTA Analyzer, care masoara in real time volumul pe fiecare frecventa (sau grup de frecvente). El arata asa.

IMG_3978.thumb.PNG.9e6934e50d10bc15b4dc1c611bcd17ed.PNG

 

Aici ideea este sa avem un grafic cat mai liniar, iar asta se face ajustand fiecare grup de frecvente de pe laptop, se poate vedea in partea de jos o adunatura de slidere.

Repetam procesul pentru fiecare grup de boxe in parte(fata-spate) in cazul in care setup-ul din fata difera de cel din spate.

Teoretic acum ar trebui sa avem un semnal clar, liniar unde bass-ul nu acopera vocea sau invers.

Urmatorul pas: Time alignment.

Luam o ruleta si masuram distanta de la fiecare tweeter la urechile soferului. Apoi transformam toate distantele in inch si cautam pe google calculator pentru time alignment unde introducem valorile mai devreme convertite in inch.

Calculatorul o sa ne dea niste timpi in ms care reprezinta intarzierea pe care trebuie sa o aiba fiecare difuzor astfel incat sunetul din toate difuzoarele sa ajunga in acelasi timp la urechile noastre si sa se poata forma o 'imagine/scena virtuala' pe bord. 

Nu, nu m-am lovit la cap, chiar asta face. E cat se poate de adevarat si va garantez ca functioneaza.

 

Si cam asta e.

Repet, nu sunt expert, nu am calificari sau experienta in domeniu. Este prima data cand fac asa ceva, iar tot ce stiu, stiu de pe youtube, forumuri sau de la prieteni din domeniu. Do it on your own risk.

Scopul momentului tehnic este sa vedeti ce presupune un procesor de sunet si calibrarea lui pentru un rezultat cat mai bun. M-am gandit ca daca tot am petrecut atata timp facand research, sa las si un rezumat cu ce am inteles, poate ca in felul asta nu faceti greselile pe care le-am facut eu, sau va convingeti ca nu este atat de complicat pe cat pare. 

Sunt convins ca mai este foarte mult loc de imbunatatiri si fine-tuning, dar pentru moment eu sunt foarte multumit de rezultat.

 

Va las un videoclip filmat cu telefonul... bineinteles ca nu se compara cu experienta live, dar eu as fi fost foarte dezamagit daca as fi gasit undeva postarea asta si la final nu avea un videoclip :D . Recomand sa ascultati cu o pereche de casti.

 

 

Volum aproape de maxim, subwoofer 25%.

 

Ce sa va zic... daca inchizi ochii, ai paria ca Toni Braxton isi da duhul la 30cm de urechile tale, undeva deasupra gurilor de ventilatie centrale, iar chitaristul ei se chinuie sa tina pasul, acesta fiind putin mai in dreapta ei. Este ceva deosebit si nou pentru mine, o sa dureze ceva pana ma obisnuiesc cu senzatia.

Pentru audiofili... recomand din tot sufletul. Go for it!

 

Sper sa nu mai fiu nevoit sa desfac fete de usi si alte elemente prea curand pentru ca m-am saturat...

Cam atat am avut pentru voi, sper din tot sufletul ca nu am intrat prea mult in detalii :D 

 

Va salut!

 

 

 

 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!