Jump to content

GTE vs. GTI


laur_vd
 Share

Postare recomandată

In ultimul numar al AB este prezentat acest versus. Ce sa zic..interesant, dar exista pentru mine o intrebare. 

Performantele celor doua sunt aproape identice, dar ce nu am inteles si nicaieri nu am gasit, gte ul si pana la urma orice plug in are performante mult mai scazute atunci cand bateria este goala si motorul termic intra si pe post de generator?

Care ar fi diferenta in valori efectiv? In revista chiar spune ceva dar asa ca pe un fapt divers...si nimic concret.

Pentru ca, de ce as alege gte? Doar pentru oras mai mult? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca GTE se adreseaza celor care vor si un iz de ECO, si totodata vor sporadic si doar din cand in cand sa beneficieze de performantele unui GTI.

GTI cred ca e clar cui se adreseaza :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

Pentru ca, de ce as alege gte?

Ca sa te enervezi ca nu ai unde incarca, iar atunci cand ai,  ca dureaza destul de mult, indiferent de puterea statiei.

Ca sa te enervezi ca ai autonomie 50-60km pe hartie, dar real e pe la 30-40 de km.

Si, cel mai important, sa poti da dovada de ipocrizie cand vrei, spunand ca salvezi planeta.😀

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trecand peste comentariile acide... 🙄

GTE-ul este perfect pentru cine vrea o singură masina, sta la casa, sau poate incarca masina la birou, si il foloseste sa faca naveta birou-casa in modul full electric pentru ca ar plati semnificativ mai putin decat un GTI. Si in aceasta plata intra si impozitul, asigurarea, taxe de drum, taxe de centrul orasului... chestii care, desi nu conteaza la noi, pot duce la economii de mii sau chiar zeci de mii de euro, pe perioada detinerii masinii, in alte tari si/sau orase. Pentru ca nu putem sa judecam un model strict din ce privește viata in bucata noastra de Europa. 

 

Si, in weekend, performantele sunt similare, da, daca bateria este plina... cu bateria goala masina este semnificativ mai înceată. Este un 1.4 TSI cu cateva sute de Kg in plus de carat si miscat, pana la urma... 

Dar masina nu este adresata celor care ar lua un GTI pentru performanta si cu atat mai putin celor care i-ar face modificari/upgrade-uri unui GTI pentru mai multa putere, ci celor care l-ar pastra stoc si s-ar bucura de puterea extra fata de un Golf, de dotarile extra, de valoarea mai buna la revanzare etc. Si exista astfel de oameni! Eu cred ca as lua un GTI si l-as lasa stoc pentru ca nu am nici unde nici cand sa ma bucur de cei 50-80CP oferiti in plus de un Stage 1 si nici pe circuit nu ajung. Dar de puterea extra fata de un 1.5 TSI m-as bucura si fara sa simt nevoia sa adaug inca 100. Am o masina care e 80% GTI si o folosesc fix 100% stoc... 

 

Si @halamadrid o sa observi ca nu am zis nimic de avantajele "eco" ale masinii, de a circula prin centrul oraselor in mod full electric si a nu sufoca pietonii. Dar există si acelea si nu mai pot fi ignorate. Sau pot... dar oamenii care fac asta se numesc "ignoranti" si definitia cuvantului spune tot ce trebuie despre ei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comparatia cred ca e gresita, un fel de mere vs pere. GTE este pentru o utilizare  "eco", GTI este pentru o utilizare sportiva. Daca totusi se doreste comparatia performantelor celor doua, ar trebui specificat la ce fel de performante ne referim: la cele sportive castiga GTI, la performantele referitoare la poluare si consum va castiga GTE. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rave eu vorbeam de viata reala, din aceasta bucatica de Europa.

 

Daca nu incarci acasa, avantajul financiar  sa mergi pe electric cu un hibrid plug in e nesemnificativ, fata de benzina.

 

Avantajul eco este si el nesemneficativ, limitat de autonomia mica a masinii. Plus ca nu stiu ce satisfactie ai sa stai la semafor intr-un GTE, inconjurat de sute de masini  Euro4, majoritare in Romania.

 

Cat despre a fi catalogat drept  ignorant doar pentru ca descriu realitatea, nu pot spune decat ca ai gresit omul.

 

Adevarat ca nu sunt dintre cei care participa la campanii de strangere a gunoaielor din padure, ca sa poata avea un loc perfect curat cei care vin la gratare saptamana viitoare, lasand la plecare locul fix cum l-au gasit voluntarii inainte de a se apuca de treaba.

Dar ce tine de mine, legat de ecologie, fac.

Inclusiv sa conduc o masina cu Euro6d.

O sa urmeze si una electrica, dar ceva mai incolo.

 

Intre un GTE si un GTI, as alege oricand un GTI.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

45 minutes ago, Rave said:

GTE-ul este perfect pentru cine vrea o singură masina, sta la casa, sau poate incarca masina la birou, si il foloseste sa faca naveta birou-casa in modul full electric pentru ca ar plati semnificativ mai putin decat un GTI. Si in aceasta plata intra si impozitul, asigurarea, taxe de drum, taxe de centrul orasului... chestii care, desi nu conteaza la noi, pot duce la economii de mii sau chiar zeci de mii de euro, pe perioada detinerii masinii, in alte tari si/sau orase.

 

@Rave, scuza ma, dar pana la zeci de mii de euro e cam lung drumul :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@halamadrid Nu te cunosc asa ca nu mi-as permite sa te fac ignorant... dar exista oameni care neaga vehement avantajele si beneficiile masinilor "eco" si pe care ii consider ignoranti, da. Cine vrea sa se pozitioneze acolo sau nu, este alegerea lui, nu a mea!

 

Exista si in Romania oameni care stau la casa si nu fac mai mult de 30Km zilnic pentru a merge la birou si cumparaturi inainte de a reveni acasa. Acesti oameni ar beneficia de un hibrid plug-in pentru ca ar putea sa mearga o saptamana intreaga fara a consuma un litru de benzina. Cat despre satisfactie... cam aceeasi satisfactie pe care o ai si cand stai intr-o masina Euro 6d-TEMP si esti inconjurat de masini Euro 4...

 

Cat despre avantaj financiar... e clar ca masinile plug-in sunt destinate celor care au si unde sa le incarce si nu prea celor care stau la bloc si nu au o solutie de incarcare facila. Dar chiar si asa poate aduce un beneficu... o sa-ti dau un exemplu.

Ma uitam zilele trecute la cum mai e piata auto si cu ce as putea sa schimb masina termica actuala. Un Golf 8 R-Line, 1.5 eTSI, 150CP, DSG cu niste dotari imi iesea la 30.000 de euro. Un Leon PHEV, 1.4 TSI, 204 CP, DSG cu aproape aceleasi dotari (nu are Matrix) iese la 32.000 de euro si, luand in calcul si prima de la stat la care cred ca se incadreaza, iese pe la 28.000 de euro. Adica o masina cu aceleasi dotari, cam acelasi consum (in cel mai rau caz), si mai multa putere ar putea iesi mai ieftina...

 

@acidone77 exagerez putin dar ideea ramane :) . In unele tari un hibrid chiar poate duce la economii de mii de euro. In Olanda, de exemplu, taxa de drum e de 150-200 de euro pentru o masina, benzina, de 1500 Kg, pe 3 luni, si la jumatate pentru un hibrid. Diferenta asta ar insemna 2.000 de euro in 5 ani! Ca la noi nu exista diferentieri de genul si ca singura diferenta este la impozit, care este infim la motoare sub 2.000 cmc, nu inseamna ca este la fel in toata Europa...

 

Asa ca da, un GTE are avantaje in fata unui GTI pentru o anumita nisa de piata. Ca GTI-ul se vinde mai bine decat GTE-ul inseamna ca aceea nisa este inca mica, dar nu ca nu exista deloc...

 

LE: am verificat, Leon PHEV are emisii declarate de 36 g CO2 /Km asa ca se incadreaza in cele 50 g CO2 /Km necesare acordarii primei de 20.000 de lei

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comparatia GTE vs GTI se poate forta, fiind vorba de acelasi brand.

 

Golf R LIne 8 vs Seat PHEV-branduri diferite, avantajul financiar al Seat-ului provine si din faptul ca e situat sub VW, ca brand, avand de unde compensa pretul tehnologiei hibride.

Intotdeauna, de banii de un Golf chel se putea cumpara un Seat relativ dotat.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal. Eu cand cautam hibrida ma uitam dupa GTE. GTE acopera o nisa pe care GTI nu are cum.

ex: Sotia foloseste masina hibrida si face cca 10km/zi cu 5 opriri/porniri ! La vechea masina am schimbat in 2 ani doua baterii, chiar daca erau agm si de 80Ah.

In acest caz doar o hibrida face fata, iar GTE la nevoie asigura si puterea necesara pentru fun, pe cand GTI la un asa rulaj sigur ar avea de suferit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GTE nu e nici cal, nici magar. Nu e nici electrica si nici hot hatch, e un compromis. Nu are o autonomie care sa conteze mai mult de cateva zeci de km si nu are nici supletea, caracterul sau incisivitatea unui GTI, care e mult mai usor si are toti caii, tot timpul. Asta se va simti pe acceleratii, unde GTI-ul va fi mai rapid, pe viraje, la schimbari bruste de directie samd.

Cred ca pe circuit sau daca tragi tare la drum lung, un GTE nu e mai rapid decat un 1.5TSI. Odata ce se duce curentul din baterie, va trage putin mai bine ca un 1.0TSI pe un Golf normal si practic, in majoritatea timpului ai un 1.4 TSI mai greu cu 200kg decat ar trebui sa fie. Pentru cateva zeci de kilometri se misca foarte bine, dupa care redevine o masina obisnuita, pe benzina.

Sunt masini complet diferite, nimeni nu va alege un GTE inaintea unui GTI, daca vrea sa se bucure de sportivitatea (oarecum limitata si ea) pe care o poate oferi un hatchback.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca masina nu arata ca un GTI si nu se numea GTE, ci arata ca un Golf normal si se numea Golf PHEV, dar tehnic era identica cu cea vanduta acum, mai aveati problema asta cu sportivitatea si restul? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in cazul de fata e vorba doar de o masina obisnuita (desigur cu exceptia de rigoare a motorizarii duale), care vrea sa para ce nu e, prin inducerea ideii de GTI 🙂

Nu are nimeni nimic cu plug-in-urile astea, dar zici ca e un hamburger vegan pus langa unul clasic 🙂

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa zicem ca pornim electric, consumam bateria apoi mergem hybrid. In aceasta faza motorul termic functioneaza si incarca si bateria, dar si motorul electric, nu? 

Performantele vor fi mai mici, dar sa spunem ca vor fi aproximativ intre motor termic si motor termic plus electric cu bateria full.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru fataiala in oras, si daca stai la casa, si mai faci si distante scurte, nu vad de ce nu ai lua un GTE... ( si sa te mai bucuri in weekend de un plus de performanta fata de un 1.4 sau 1.5TSI clasic )

Daca vrei sa te bucuri de masina, nu vad de ce nu ai lua GTI...

My 2 cents.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutia asta e la fel ca cea de cand a aparut golf 6 GTD. Ca de ce sa iei diesel, ca nu e sportiv ca gti-ul etc. GTE-ul, la fel ca si GTD-ul, iti vinde aspectul sportiv al GTI-ului, o tinuta de drum mai dinamica, fara sa te penalizeze la consum. Si multi cauta strict aspectul sportiv si consumul redus, fara sa fie interesati de performanta maxima. Iar daca piata cere, vor tot aparea masini din astea. Vezi s4 și s6 diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un clip pe youtube in germana cu test mk8 gti vs gte, inclusiv la consum..si acolo la drum lung gte-ul aparent e penalizat. Imi pare rau ca nu mai gasesc clipul.

Alegerea rationala pt o masina daily care vede mult trafic urban e GTE.

Cost de achizitie mai mic, costuri zilnice mai scazute pt gte avand totusi mai mult de 80% din performantele unui GTI.

Irational, eu voi lua GTI pt ca e probabil ultimul tren de benzina fara ceva hibrid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!