Jump to content

Care este cel mai fiabil VW Golf?


Golfer
 Share

Postare recomandată

Ne gandim zilele astea sa achizitionam o masina mai potrivita pentru oras (fiabila, usor de reparat, consum mic si menevrabila).

 

Dintre toate m-am oprit la VW Golf - a fost si primul model de masina pe care l-am avut si m-am impacat foarte bine cu el.

 

Intrebarea este care model de Golf este cel mai bine construit/fiabil?

 

Nu m-ar deranja nici sa restaurez complet un MK2, nici sa cumpar unul mai nou gen MK4 sau MK6, ideea este sa am cat mai putine probleme cu el si sa fie usor de intretinut. Confortul este mai putin important cand faci 8-10Km/zi, pentru confort si drumuri lungi avem alta masina dar in oras as prefera un Golf.

 

Voi ce spuneti din experienta voastra cu Golf-urile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultimul Golf fiabil dpmdv este Golf 4. Dupa au inceput cu reducerea de costuri si s-a terminat. Insa ca sa gasesti unul cu km putini si sa fie in stare excelenta o sa fie o aventura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wow, cred ca ai deschis cutia pandorei :))  mk1/2/3 nici nu le`as baga in discutie, pt ca cer multi bani pt restaurare si maine / poimaine iti arunca statul o taxa pe normele euro si o duci la casat ; plus ca sunt prea vechi, pot face probleme constant, nu iti ofera confort si nici siguranta ; mk4 este si el de asemenea prea vechi ; mk5 ar fi dpmdv corecta, daca iti iei una spre final de fabricatie, 2007-2009, dar depinde foarte mult pt ce vrei masina...caci deduc din postarea ta ca o vrei pt 8-10 km / zi, atunci iti recomand un 1.6 mpi 102 cp ; dezavantajele acestui motor sunt consumul de ulei ridicat, si de combustibil ; dar sunt fiabile, f ieftine la intretinere, confortabile, sigure..iar in functie de buget il poti gasi cu diverse dotari ; ar mai fi destul de fiabil si 1.9 tdi bkc ; acelasi benzinar ca pe mk5 ti l`as recomanda si pe mk6, daca vrei o masina mai noua, care te`ar scapa probabil de problemele de rugina specifice mk5`urilor. 

 

De`ar fi sa raspund strict la intrebarea asta : " Intrebarea este care model de Golf este cel mai bine construit/fiabil? " -> mk5 1.9 tdi 105 cp bkc / 1.6 mpi 102 cp. Mk5 este bine construit, ergonomic, dotat bine dpdv al sigurantei si al confortului, cu punte independenta pe spate, cu posibilitate de a face N retrofituri ( la clima de mk6/mk7, volan de mk6/7, ceasuri de tiguan, etc ).

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea ar trebui sparta in doua. Anume:

 

1 hour ago, Golfer said:

care model de Golf este cel mai bine construit?

 

Aici cred ca raspunsul este Golf IV... Este simplu, eficient, rezistent si usor de reparat! Si, luat cu un 1.9 TDI sau 1.6 MPI, ar putea fi si raspunsul la a doua intrebare:

 

1 hour ago, Golfer said:

care model de Golf este cel mai fiabil?

 

Dar aici as merge pe Golf 7. Si o sa-mi si explic decizia...

 

Un Golf 4 1.9 TDI (sau 1.6 MPI) este un tanc. Dar vine la pachet cu un mare dezavantaj... Varsta!

 

Este o masina destul de veche si multe piese crapa din cauza vechimii. Asa ca o sa tot schimbi furtunase, bucse, senzori si chiar si panouri de caroserie din cauza ruginii. Cere o intretinere constanta si desi nu e nimic scump pe loc, poate ajunge la un punct in care sa se adune toate aceste mici cheltuieli si sa nu mai merite investitia raportat la valoarea masinii.

Tot din cauza varstei exista si riscul ca motoarele de pe aceasta platforma sa fie incadrate in categorii de risc in viitoare legi impotriva poluarii si sa nu mai ai voie sa circuli cu aceasta masina in oras, scopul pentru care ai luat-o, sau sa platesti mult pentru acest lucru.

Mergand mai departe exista dezavantajele motoarelor. Un 1.9 TDI consuma linistit 7 l/100Km in Bucuresti si un 1.6 MPI poate sari de 10 l/100Km. Si nu ofera foarte multe in schimb, ma refer ca putere, cuplu, acceleratie si reprize, mai ales daca nu o sa folosesti masina extraurban. Sunt masini destul de grele si se misca destul de incet cu ambele motoare (da, un 1.9 TDI de 130 sau 150CP se misca decent dar vin cu consum in plus si nu multa utilitate in oras).

 

Un Golf 5 se incadreaza cam in toate dezavantajele de mai sus... Motorizari ceva mai noi, interior mai nou, dar se aplica aproape toate cele de mai sus. Motorizari pe benzina slabe, exceptand TSI-urile dar acelea au problemele lor, si cele diesel deloc utile in oras din cauza consumului si a DPF/EGR-ului. Daca vrei masina de oras o sa vrei un benzinar si nu prea sunt variante ok pe Golf 5, cel putin nu suficient de ok cat sa acopere dezavantajul varstei - adica uzura multor piese mici care, desi se repara/schimba ieftin, se pot aduna la o suma destul de mare per total.

 

Un Golf 6 TSI ar fi alegerea ideala. Pret mic de achizitie, nu destul de vechi modelul sa ai probleme legate de varsta, motorizari decente, dotari cat de cat actuale. Dar TSI-urile vin la pachet cu unele probleme, distributie / consum mare de ulei sau ambele (la 1.8 si 2.0 TSI) asa ca... na... Masina foarte ok dar motoarele nu sunt din cea mai fiabila generatie! Si un 2.0 TDI consuma vreo 8 l/100Km in oras si vine cu riscuri legate de DPF/EGR.

 

Si asa ajungem la Golf-ul 7. Un model care a avut parte de reduceri de costuri fata de variantele anterioare, da, dar nu unele pe care sa le simti daca nu ai avut si Golf 5 si Golf 6.  Platforma MQB este foarte buna, masinile sunt mai usoare decat suratele lor mai vechi si se misca si stau mai bine pe strada decat variantele lor anterioare. Leon-ul meu 5F se misca si statea mai bine pe strada decat Golf-ul 6 pe care l-am avut anterior chiar si fara suspensia spate independenta a acestuia(cu aceeasi putere).

 

Dotarile putem spune ca sunt actuale, problemele legate de vechime sunt cvasi-inexistente si TSI-urile de pe aceasta generatie sunt cele mai ok benzinare facute de VW. Consum foarte decent, Leon-ul meu 1.4 TSI de 125CP consuma 8 l/100Km in Bucuresti (aproape cat vechiul Toledo 1M 1.9 TDI non-PD, problemele legate de distributie de pe Golf-urile 5 si 6 au disparut total, consumul de ulei este in limite normale, sunt confortabile, spatioase si, teoretic, pe o perioada mai lunga de 5-6 ani, ar trebui sa necesite o investitie mai mica sa fie "tinut in viata" decat un Golf 4 sau 5. Plus ca nu exista riscuri sa fie incluse in vreo categorie de risc a vreunei legi anti-poluare.

 

Un Golf 7, 1.4 TSI, 125CP, manual in stare buna la cumparare si intretinut cum trebuie ma astept sa coste semnificativ mai putin ca intretinere si sa mai si valoreze ceva la revanzare, spre deosebire chiar si de Golf 6 care o sa devina si mai ieftin pe masura ce apar Golf-uri 8 SH si mai scade pretul si la Golf-urile 7 SH. Mie mi se pare cea mai ok masina de cumparat, desi este si cea mai scumpa.

 

Acestea fiind zise, pentru 8-10 Km/zi si cu interes minim spre deloc in ce priveste confortul si, mai ales, folosirea masinii in afara orasului, recomand cu cea mai mare caldura un Up! :) Pur si simplu nu ai nevoie de o masina atat de mare ca un Golf sa te duca pana la birou/cumparaturi si inapoi acasa si un Up! se poate achita de toate acestea fara nicio problema in timp ce ofera si confort pentru 4 persoane si dotari suficiente pentru scopul ei si dimensiuni mici care ajuta la parcari si motoare Euro 6 si un pret mult mai mic de achizitie. Da, motorul 1.0MPI nu e ceva wow dar masina compenseaza prin pretul mic de achizitie si, per total pe o perioada lunga, merita.

 

LE: evident ca daca ai unde sa il incarci (daca stai la casa adica), as recomanda cu si mai mare caldura tot un Up!, dar electric! :)

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu @Rave, doar ca eu in locul Up!-ului as pune un Polo VI cu 1.0tsi. E destul de nou, are dimensiuni de Golf 4(350L portbagaj) si de descurca mai bine extraurban decat Up!-ul, dar si pretul e pe masura.

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un feeling ca bugetul lui bate la ~ 1/2 din valoarea unui mk7 / leon 5F 1.4 TSI SH :))  sper sa ma insel, dar daca ar fi sa aiba 10.000e, i`as recomanda un i20 nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ; sincer, as alege ceva din clasa urmatoare up`ului ( no offence, dar mi se pare prea conserva ) : polo, corsa, fiesta, i20, fabia, etc ; dar asteptam sa ne lamureasca initiatorul referitor la buget si la flexibilitate in alegerea marcii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru parerile foarte bine argumentate!

 

Personal confirma ce am auzit de la prieteni care au asa ceva legat de Golf 4 & generatiile de dupa ele.

 

E vorba doar de Golf-uri (am un soft-spot pentru ele - a fost prima mea masina). Bugetul poate fi cam acelasi (5K Euro) fie ca este un MK2 pus la punct fie pentru un Golf mai nou. Prefer sa pornesc de la o masina solida, fara accidente si probleme majore la caroserie in care sa investesc in timp decat sa o cumpar in show-room condition. Unde ar mai fi distractia de weekend cu mecanicul meu favorit daca totul e perfect la ea 😄

 

Aici mai intervine ceva - un Golf MK2 (am gasit unul la Arad original GTD cu istoric complet, 2 proprietari in acte pana acum si caroserie impecabila) - se poate califica ca vehicul istoric adica sa fie scutit de impozite/taxe si legislatie anti-poluare pe cand un Golf MK4 ar fi expus riscului sa fie "scos in afara legii".

 

Este adevarat ca un Golf MK2 este mult mai slab intr-un accident, tocmai de asta l-as folosi pe o raza de 8-10Km de casa unde viteza maxima pe care o poti atinge este de 60 Km/h intr-o zi buna.

 

Trebuie sa recunosc ca sunt mai retro din fire si ideea de computere, senzori si electronica complexa pe o masina ma cap sperie - rar gasesti electronisti/electricieni care sa le rezolve cand incep sa faca figuri - mie mi-a luat 2 ani! sa gasesc un meserias bun si o gramada de piese schimbate ca sa dau de capat unei probleme electrice la un benzinar relativ simplu.... Am schimbat toata aprinderea, toti senzorii motorului, valva EGR, IAC, inclusiv computerul masinii ca sa ne dam seama in final ca totul pornea de la un fir/mufa din controlul aprinderii.

 

Pe motoare mai vechi/diesel genul asta de probleme sunt mai usor de rezolvat decat pe un benzinar de generatie noua. Sincer, din cauza asta, ma intreb daca vreuna din masinile fabricate dupa 2000 vor mai putea vreodata sa ajunga masini clasice (cand cedeaza o electronica complexa pe asa ceva ar fi game-over).

 

Inca ma atrage mai mult un MK2 restaurat tipla decat un model mai nou dar trebuie sa recunosc ca devine dificil de intretinut ca piese de schimb chiar daca sunt adeptul modelului daily-driver classics https://classics.honestjohn.co.uk/top-10s/top-10-classic-cars-you-can-use-daily/ Se pare ca Golf-ul MK2, celebra broscuta si Mercedes-ul W123 inca conduc topurile daily-driver classics.🙄

Modificat de Golfer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca pasionat si detinator de oldtimer pot spune un singur lucru: Tocator de bani, aducator de zambete. 

Nu as folosi ca daily asaceva. Intretinere scumpa, iar in caz de accident multe batai de cap. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Man, ce rost are sa ai un "aducator de zambete" daca nu poti merge cu el?

 

Am ceva masini in colectie, unele mai aducatoare de zambete decat altele dar alea care stau in hala la conservat aduc cele mai putine zambete dintre toate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te complica cu MK2...nostalgia e puternica, dar pentru mersul in oras, o masina mai noua este incomparabil mai usor de manevrat prin oras decat una veche.

Prima generatie de Golf care inca se simte solida si similara cu ce ai pe masinile noi, e Golf 5. Asta a folosit aliaje ultra high strength si se simte inchegata, fata de Golf 4 care flexeaza. Are suspensie independenta. Are directie asistata electric. Totodata si masina per total nu se simte chiar atat de invechita fata de un Golf 7 de exemplu (are aceleasi rotite la clima, de ex). Deci Golf 5 1.6mpi. Gasesti unul tipla la 5000 euro.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal as lua Up! - ul de mai sus, pe post de daily, si Mk 2-ul pe post de project car, pentru ca un Up! de genul ala nu ar trebui sa inghita cine stie ce bani ca intretinere asa ca poti sa lucrezi linistit la Mk 2 si sa cheltuiesti acolo banii. N-as renunta chiar la atat de mult confort zilnic oricat de mukt mi-as dori sa restaurez odata un Mk 2.

 

Si sa nu uitam ca Up! GTI este considerat adevaratul succesor spiritual al originalului Mk 1 GTI, in ce priveste dimensiuni, greutate, putere si restul asa ca nu te duci departe de ceea ce a fost odata Golf-ul (ca acum s-a ingrasat ca porcul si are o cu totul alta directie, desi conforma cu timpurile) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu consider ca este foarte important sa conduci ceea ce iti place atat timp cat iti permiti, si avand in vedere faptul ca ai pus punctul pe i ( musai GOLF si buget ~ 5000 euro ), eu te incurajez sa iti cauti un mk2, decat sa suspini la el dintr`un scaun de golf 5 ; am inteles ca ai alta masina, dar esti dispus sa o folosesti si pentru desele ocazii in care mk2`ul nu va putea fi scos pe sosea ? trebuie sa iti asumi acest lucru, unde mai pui si faptul ca 5000 euro este un buget mediocru dpmdv pt achizitie + reconditionare mk2 tzipla si ca atestarea lui ca vehicul istoric mai presupune niste cheltuieli pre si post achizitie si o stare tehnica + estetica de invidiat, ceea ce este destul de greu daca nu ai un buget generos alocat lui. Eu am de 1 an un peugeot 306 cabrio din `98, in care nu am bagat niciun ban pt ca l`am luat intr`o stare de invidiat, cu ~ 1200 euro si care porneste la sfert dupa 2 luni in care a stat pe bara..dar pentru mine este masina de sezon, nu depind de ea, nu o folosesc daily, si nu mi`a creat nicio problema ; cumnatul meu si`a achizitionat in aceeasi perioada un mk3 `95 cabrio cu AC, interior recaro, etc, care a supt bani multi ( suspensie, frane, baterie, alternator, ceva pe la instalatia gpl, toba, planetara, rulmenti, si acum urmeaza reconditionat motorul ) ; el a mers mai mult cu ea in sezon decat mine...dar chiar asa, costul / km este urias, si mereu pica ceva.

 

Ca sa concluzionez : daca iti iei mk2, gandeste`te sa il refaci integral ( caroserie, motor, electrica, cutie, etc ) ; avantajul unui astfel de proiect ( pe langa satisfactia de a`l conuce ) ar fi ca nu se devalorizeaza asa tare precum o masina din anii 2000+.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aventura de a gasi/restaura o masina clasica este chiar mai interesanta decat sa cumperi una gata restaurata 🙂 Totusi n'as vrea sa caut 2 ani dupa cateva ornamente cromate pentru o masina foarte rara cum a facut un prieten care restaureaza un Pontiac Phoenix din anii '80.

 

Golf-ul MK2 are avantajele unui mainstream classic de care te poti bucura si ca daily-driver pana la un punct - partea de siguranta, pasiva si activa lasa de dorit - singurele care se descurca mai bine fiind cele preparate pentru raliuri dar nu stiu daca se poate inmatricula asa ceva ca vehicul istoric.

 

Am mai vazut ceva interesant - un Golf Mk2 Country 4WD  - care pare o idee mai sigur si se incadreaza in buget dar s-ar putea sa fie mai complicat de gasit piese pentru el cum s-au fabricat doar 7735 in total.

 

Ma intreb care va deveni cel mai popular classic Golf si daca vreunul din modelele puternic electronizate (de la MK5 in sus) vor ajunge vreodata acolo sau vor dezvolta electrical gremlins incompatibili cu viata intre timp...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caroserie neagra, piele neagra, utilizare daily in Bucuresti..inteleg ca nu te intereseaza confortul, dar deja tinzi spre masochism :))

Mk1 este o masina foarte apreciata in randul clasicelor ( cum este si normal, fiind primul model aparut ) ; eram pe un grup de cabriolete in care era plin de minunatii, dar au si preturi pe masura. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

47 minutes ago, Golfer said:

Am mai vazut ceva interesant

 

Aia e masina de 10.000 de euro, la o restaurare de bun simt. 15.000 de euro restaurata ca la carte. In ambele cazuri husele alea trebuie sa dispara din peisaj :))

Nu mi-as arunca tot bugetul pe masina ca mai apoi sa nu mai ai bani de diverse. Si nici nu as restaura un Mk 2 doar ca sa-l arunc in haosul din Bucuresti unde neatentia unui sofer poate insemna ca masina sa stea pe bara luni de zile cat timp cauti o aripa originala in stare buna.

 

Un Mk 2 restaurat frumos este o raritate si o masina de pastrat in stare buna, nu ca daily. Si un Mk 2 normal nu e un daily bun oricum ai da-o (dotari, confort, siguranta)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Golfer asta nu te tenteaza? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg ce rost are sa mai venim noi cu recomandari, avand in vedere ca tu vrei Golf Mk2. Ia unul si gata...

Mk2-ul o sa fie bun ca masina de oras doar pentru un nostalgic, intr-o zi de primavara cu 20 de grade afara, intr-un oras liber. In rest si ca nostalgic o sa suferi, daca iesi cu masina sa mergi undeva cu treaba, nu doar sa te plimbi. Asa ca daca vrei masina de oras cu care sa mergi confortabil, iei un Golf 5 minim.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I hear you yeeeeman, am notat ca MK5-ul are sasiu mai rigid decat MK4. Am deja un MK2. Intrebarea ramane care model de Golf este cel mai bine construit/fiabil?

 

Pana acum candidatii sunt MK2, MK4 si MK5. La MK5 parca mai era si o varianta Golf Plus.

 

Poate ar merita deschis un Poll pe tema asta.

Modificat de Golfer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa nu fie nici prea veche, nici prea noua, nici prea scumpa, nici prea ieftina, sa ai totusi garantia unei utilizari si pentru cativa ani de acuma incolo (cine stie ce norme si restrictii mai vin si prin orasele noastre), eu personal as opta pentru Golf 6 Hatch, fabricatie 2009, motorul de 1.6 MPI, care macar este Euro 5.

 

De ce Golf 6 ? Cum au explicat si utilizatorii de mai sus, consider si eu ca ce este sub Golf 4 este deja extrem de vechi, Golf-ul 5 devine deja incet incet vechi, iar calitativ si ca si fiabilitate sunt cunoscute bubele sale, atat cele tehnice, cat si cele ce tin de aspect in timp al diferitelor materiale si componente.

 

Golf-ul 6 pana la urma este un Golf 5 mai bine facut dupa mine. De ruginit nu mai rugineste ca un 5, pe interior are materiale mai bune si mai durabile, pe parte de electronica este o treapta peste Golf 5, poti aduce multe retrofit-uri de bun gust care sa iti faca utilizarea masinii mai placuta.

 

Iar pe parte de motorizari, pentru o utilizare descrisa de tine, clar as alege 1.6 MPI. Simplu, fiabil in limite mai mult decat decente si in primul rand este Euro 5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu nu cauti cel mai fiabil Golf, tu cauti cel mai fiabil Golf pe care sa il iei la 5000 de Euro. Cel mai fiabil Golf e evident un MK8 nou la are ai garantie si cu care o sa mergi ani la rand fara sa repari ceva la el. Dat fiind bugetul/asteptarile si eu as merge tot pe un MK6 1.6 MPI cu cat mai putini KM, desi un model din 2010 in stare buna cu 100 000 km nu intra in bugetul asta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut Golf 2 GTD, o mașină extraordinară. Dacă intra la categoria clasice, atunci eu zic că e o alegere bună. Am avut și Golf 4, dar dacă ar trebui să aleg dintre cele două, ași alege MK2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, DiLivio said:

Am avut Golf 2 GTD, o mașină extraordinară. Dacă intra la categoria clasice, atunci eu zic că e o alegere bună. Am avut și Golf 4, dar dacă ar trebui să aleg dintre cele două, ași alege MK2.

De ce ai alege MK2 DiLivio?

 

In cazul meu, care am avut MK2 si masini mai noi cu tot ce inseamna confort si siguranta (clima, pilot automat, cutie automata, ABS, samd.) In Golf-urile clasice si broscute te simti ca intr-un kart cu tot ce inseamna asta in materie de fun factor 🙂 Cred ca asta e motivul pentru care unii inca prefera sa mearga pe 2 roti desi, daca te gandesti, siguranta e pe nicaieri iar confortul ce sa mai vorbim - practic fierbi calare pe un motor incins.

 

Daca vreau clima, m-am plictisit de "muncit" pedala de ambreiaj si vreau sa plutesc pe autostrada sunt alte masini mai potrivite pentru asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!