Jump to content

EOS facelift - rising blue


Bogdan8225

Postare recomandată

Salutare! Sunt la prima postare pe forum, dar urmaresc de ceva vreme masinile din comunitate, deci sper sa nu ma abat de la reguli cu topicul asta.
De pe la finalul lui 2019 tot cautam o benzinara coupe SH. Fiind impresionat de invincibilitatea masinii anterioare, un Golf 5 1.9 TDI BKC, m-am orientat tot catre ceva din grupul VAG si am ajuns la un EOS facelift din 2011.
Cautarea n-a durat putin deloc, ajungand sa iau masina abia in iulie 2020, dar avand in vedere pandemia, starea de urgenta si toate cele, n-a avut rost sa ma grabesc, si eu zic ca rabdarea a dat roade :D 

N-aveam eu ganduri de o decapotabila, mai ales ca e daily car, dar fiind hardtop, facelift, si avand motorul pe benzina pe care aparent il lauda multi ca fiind cel mai fiabil la bugetul meu, am sunat imediat ce a aparut anuntul. Vazut, testat / verificat, vandut!
 

Destul cu povestile, sa vorbim despre masina.

A fost comandata in 2011, are tot istoricul in Romania, motorul este 1.4 TSI, cel de 122 CP si la exterior avem un veritabil Rising Blue.
Ca si dotari remarcabile (cel mai probabil la vremea ei) ar fi farurile DRL cu bi-xenon si dynamic bending light (8IM), scaunele incalzite, volanul multifunctional, RCD510, senzorii de ploaie si cei de parcare.


Revin cu un reply legat de ce am facut la masina din vara pana acum. 

1.thumb.jpg.8d922e3542d20a9d24b3b235198ca306.jpg3.thumb.jpg.d12d7384c66c5b9d8ae6d68a8630becb.jpg4.thumb.jpg.cc702b98a9c00bd14110609e77c9a3b3.jpg5.thumb.jpg.ff3ba3996089c0e4f65d0ab1b17656cd.jpg

Link către comentariu

Bun venit in comunitate.Estetic nimai de bine din cele descrise de tine .Tehnic urmeaza sa prinda ceva vechime la tine si dupa ne poti spune mai bine si mai multe , in special de motirizare.Inca o data bun venit si multi km fara probleme.

Link către comentariu

Frumoasa culoarea, sa o stapanesti sanatos cat mai multi km.😀

Cum stai cu sunetele de la hardtop acum ca a venit frigul? Face zgomot la denivelari sau la un drum mai greu ?

 

Modificat de andreii_george
Link către comentariu

@andreii_george Mersi! Sunete la denivelări apar atunci cand trapa este deschisa in primul mod (nu de tot, doar rabatata), dar eu oricum nu o deschid prea des pentru ca nu se fumează in masina.

In rest e silențioasă - cel mai probabil datorita tratamentului cu Krytox pe care il aplicase si proprietarul anterior si continui si eu sa il aplic odata la cateva luni.
  

@florin_gti Multumesc!

Modificat de Rave
Quote-ul inutil este pedepsit de regulament, foloseste tag-uri, cum am facut eu
Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Am zis ca prind o poza la 111111km, mi-am adus aminte la 111121 😅
111111.thumb.jpg.139954f1cc85e62d6a565a5f5f8ded07.jpg


In alta ordine de idei, sa tot avem parte de temperaturi de 15 grade si 0 nori in februarie 😎
sa.thumb.jpg.8cf3adecaae9cd8b1d20dae12b77082a.jpg
Desi au rasarit in ultima vreme spalatoriile self service ca ciupercile, la una singura am gasit pana acum POS - mult mai convenabil decat sa ma lupt cu un aparat care vrea doar bancnote impecabile 👍

Urmeaza foarte curand revizia si schimbarea distributiei... din ce am observat in topicul pentru 1.4 122cp, nu scapa motor CAXA fara distributie schimbata dupa ~100k km, asa ca o fac preventiv.

 

LE: Am zis la postarea anterioara ca revin cu un edit legat de uleiul folosit, a expirat timpul de edit asa ca mentionez aici: Motul 8100 X-Clean+ 5W30

Modificat de Bogdan8225
Link către comentariu
  • 3 weeks later...

112000 km:

 

Dupa cum ziceam in postarea anterioara, am vrut sa schimb distributia - zis si facut:

03C109509P - Sina ghidaj lant distributie OE
03C109469K - Patina lant distributie OE

03C109507BA - Intinzator lant distributie OE 
03C109158A - Lant distributie OE
038103085E - Simering distributie arbore cotit fata OE
03C109287G - Garnitura distributie OE

distributie.thumb.jpeg.46369e20d2ba6a2831ffbd9b5e52cc05.jpeg

 

Mecanicul mi-a aratat patinele originale si aratau ok, schimbul a fost oarecum prematur, dar vorba aia, better safe than sorry :))

Una din rolele de la cureaua de accesorii incepuse sa faca zgomot, deci a fost schimbat si ansamblul respectiv:
6PK1733 - Curea accesorii Continental
VKM31044 - Rola ghidare curea accesorii SKF
VKM31047 - Rola intinzatoare curea accesorii SKF

 

Au trecut ~65000 km de cand au fost schimbate bujiile ultima data, deci le-am schimbat si pe ele:

5758NGK - Bujii NGK

 

Au trecut si 2 ani de cand n-a mai fost schimbat lichidul de frana, deci am facut si operatiunea asta.

 

Legat de ulei, bineinteles ca am ramas la Motul 8100 X-Clean+ 3W30, n-a fost nevoie de nicio completare de la ultima revizie :cheers:

Ultima chestie de pe lista a fost antigelul, s-a pus Motul Inugel

Link către comentariu
  • 1 month later...

Pentru elementele crom si tipsuri recomand autosol  ,ieftin si cu rezultate .

Screenshot_20210407-081322_Samsung Internet.jpg

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

~115000 km

Anul trecut la prima spalare dupa o drumetie cu opriri prin diverse parcari am observat niste zgarieturi pe aripa din spate:
IMG_20210426_135729.thumb.jpg.b8a3bc9719eea9f9de662f93ac9b0f08.jpg    IMG_20210423_191634.thumb.jpg.ecc8cd4732775b6382c6bd1caa174320.jpg
N-au iesit la polish, dar nici nu m-am grabit sa revopsesc elementul - nu mi s-au parut adanci, iar de vizibile, eu zic ca se observau doar de aproape, eventual daca le cautai.
 

Totusi, n-am mai rezistat si am dus-o la vopsit. M-a motivat si faptul ca unul din capacele stropitoarelor de faruri s-a facut disparut, deci aveam nevoie de unul nou, care vine nevopsit.

Am ales Avia Motors Militari dupa ce am citit parerile de pe forum, chiar daca puteam obtine un pret mult mai mic in alte locatii. Important era sa nu se vada vreo diferenta de culoare fata de elementele adiacente.

Asa arata dupa vopsire in dimineata in care am preluat masina: 
IMG_20210429_085324.thumb.jpg.2dd7a450ec7f495777789c70962337df.jpg
Eu nu reusesc sa gasesc ceva de comentat, sunt super multumit de rezultat.
 

In afara de vopsirea aripii am cerut si o verificare tehnica pentru ca din cand in cand se aude un sunet metalic la plecarea de pe loc, chiar si pe liber in panta, care dispare dupa cativa metri si e cumva proportional cu viteza deplasarii. Se intampla doar dupa ce merg mai mult prin oras, deci ma asteptam la ceva legat de frane, dar mecanicul de la Avia a constatat ca e totul in regula la frane, articulatii, etc.. Am dat o tura si cu un consultant de service si nu s-a auzit nimic, asa ca a ramas sa trec pe la ei atunci cand sunt in zona si se aude constant. Nu sunt sigur daca e potrivita sectiunea aceasta pentru chestii tehnice, dar n-ar strica niste pareri legate de problema (eu am inceput sa cred ca problema este intre volan si scaunul din fata stanga 😅).

Bonus, o incercare recenta de fotografie(nu poza 😂) cu telefonul:

 1917309448_IMG_20210430_162812(1).thumb.jpg.70f010e7ff093982a5fa3a93c290f78e.jpg 

Link către comentariu
  • 1 month later...

118000 km

A venit in sfarsit caldura, am scapat si de restrictii, timp de plimbari sa avem acum 😋

 

Nu stiam ce sa mai fac pe la masina, asa ca am ajuns sa cumpar niste covosare textile, cele de cauciuc raman pentru sezonul rece.

covoraseall.jpg.a41f53ca740949ebbbf1992d709999de.jpgcovorase.thumb.jpg.5fe12bcc1783ebe88a40781bc12445a1.jpg

 

 

O alta chestie care imi statea pe creier de ceva vreme era faptul ca nu mai mergeau senzorii de parcare, modulul era mort ("Cannot be reached").

Initial am zis ca incerc sa fac un DIY si am inceput prin a-l cauta in spatele capitonajului din portbagaj, asa cum pare a fi pozitional pe multe modele, dar a fost de negasit. Dupa asta am sapat mai mult pe internet si am ajuns la concluzia ca cel mai probabil e in zona volanului, fapt care s-a adeverit. L-am scos si l-am cautat pe net, dar piesele de EOS cu 1Q0 sunt de negasit pe la noi si am preferat sa nu comand o piesa cu cod diferit neavand experienta in codatul lor.
In cele din urma m-a ajutat @spido cu inlocuirea lui, cel original era irecuperabil, intrase apa in el 😬

Principalul motiv pentru care am vrut senzorii de parcare functionali din nou a fost faptul ca de acum masina sta la subteran si locul de parcare e intre doi stalpi care fac intrarea destul de stramta, nu strica o masura in plus de precautie.

 

senzori.thumb.jpg.fdae9b73bba48403afe612eae71d162b.jpg

 

 

Prima drumetie mai lunga din vara aceasta a fost la mare Timisoara. Vremea a tinut cu noi desi prognoza anunta numai ploi. Toate bune si frumoase, a fost o placere sa conduc pe Valea Oltului si pe autostrada dintre Sibiu si Timisoara (mai putin partea in care ne intoarcem in evul mediu si mergem pe un drum care arata ca dupa razboi pentru cativa kilometri 😑).
Paravantul isi face treaba extraordinar chiar si pe autostrada.

 

tm.jpg.9ed0467d469adadb9f355318003c0468.jpg

 

Dar ca sa nu fie totul atat de perfect, dupa ce capacul spalatorului de far de pe dreapta si-a luat zborul la inceputul anului, acum cel de pe stanga a decis sa evadeze si el. Calitate germana, bye bye ~200 RON pe o bucatica de plastic vopsit 🙃

capacel.jpg.74c1b734889f680df681abebdc2bc246.jpg

 

 

L-am comandat la Avia Militari, unde l-au vopsit in albastrul de pe Octavia RS (cu acceptul meu) - nu aveau codul meu de culoare si m-ar fi costat 150 RON in plus daca il voiam exact pe acesta. Rezultatul:


capacelnew.jpg.20b2711983508024669234c21ab2000a.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Modificat de Rave
poze duplicate - bug?
Link către comentariu

Super masina, am o intrebare, cum se numește culoarea sau ce cod are daca stii?

Link către comentariu
  • 2 months later...

~122 000 km

Au trecut 10000 km de la revizie, asa ca masina a primit ulei si filtre noi - am mers tot pe Motul X-Clean+ 5w30. Operatiunea a avut loc la Avia Motors Militari, dar avand in vedere ca am venit eu cu uleiul si am ales filtrele non OE, n-a fost cu mult mai scumpa fata de un service non reprezentanta.

Inainte de plimbarile mai lungi de vara/concediu am zis sa mai curat odata scurgerile, mai ales ca am dat peste un video care arata cum poti sa cureti mai eficient scurgerile din spate: 
 

 

Erau destul de murdare, cam asta a iesit din ele:

mud_1.thumb.jpg.54d91fb463c2938f9589d2a8ac3d1506.jpgmud_2.thumb.jpg.5f236bf2fa35c7068e9e65447f941ed2.jpg

Totodata, am pus si niste LED-uri mai bune la plafoniera, cele vechi de un an (chinezarii de la dedeman) palpaiau destul de des:
led_i_2.thumb.jpg.44069c1d9060f8c85824aa2a47e93542.jpgled_i.thumb.jpg.a60d71aad31256c6580a757d686d6400.jpg

Last but not least, o geometrie pe care voiam sa o fac de ceva vreme din cauza ca am nimerit o groapa nasoala (cu pana inclusa 😑) inainte de reconditionarea jantelor.
geo.thumb.jpg.47d418484d2a6da8085013825f0f82a3.jpg

mud_2.jpg

mud_1.jpg

led_i_2.jpg

led_i.jpg

Link către comentariu
  • 5 weeks later...

~126000 km

Gata si primul drum lung cu masina: Bucuresti - Cluj-Napoca - Budapesta - Salzburg si inapoi cu aceleasi opriri.
Am stat cel putin o noapte in fiecare oras, deci n-a fost obositor, iar masina a fost confortabila, in special pe autostrazile civilizatiilor avansate de pe langa noi, unde n-a mers nimeni cu 160+ pe banda 2 si 160 de flash-uri pe minut 🙂

 

Cam prost unghiul de la pasager, dar am o poza la 123456 km 😂
123456.thumb.jpeg.1a213a887b5b54dd76629879e73612ef.jpeg

Cea mai interesant parte din masina cred ca a fost cea in care ne-am plimbat intre Salzburg si Hallstatt, pe plaiurile lor 'mioritice'.
road_to_hallstatt.thumb.jpg.c4df9cfd42fc943d3a002f86ae68b6d0.jpg

In parcarea de la palatul Hellbrunn am dat si peste o ruda aproapiata a eos-ului😄
golf_cabrio.thumb.jpg.2b7c09ac8363111089cf99389c29c8c1.jpg

A 2-a zi dupa intoarcerea in Bucuresti aveam programare 'la coafor' pentru masina. A primit un 'pachet de pregatire de iarna' de la expert detailing, un polish la stopuri si un chrome delete, solutia de care povesteam acum cateva postari nefiind prea utila.
detailing.thumb.jpg.03f62f3bb1d3ad91421b9fe0e925e931.jpgchrome_delete_1.thumb.jpg.db7a32acabed2f8fbf93296cd82bafd5.jpgchrome_delete_2.thumb.jpg.83afd29f6ad04f4503f7b88f977b856b.jpg

Link către comentariu
  • 2 months later...

~128500 km

Nimic prea interesant de povestit, dar nu strica trecerea in jurnal a catorva actualizari.
Am schimbat radiatorul: m-am trezit cu martor in bord 'check coolant' si 'coolant' nu prea mai era, am completat si am observat ca a continuat sa scada nivelul usor usor (foarte lent). Cu ocazia vizitei la Avia pentru radiator, am facut si refill la Krytox.
krytox2.thumb.jpg.f381b226f5c0a7dcf65187c4b4808768.jpg
 

Alta schimbare neprevazuta a fost cea a becurilor xenon. Cel din stanga nu mai voia sa stea aprins, se stingea dupa ~1 minut. A 2-a zi nu se mai stingea dar avea o nuanta albastruie si lumina slab. Am ales sa le schimb pe ambele cu cate un Osram D3S Night Breaker Laser +200%. Am reusit sa le schimb singur fara sa dau bara/farul jos, cu ajutorul unui videoclip de pe youtube explicat pe un VW CC 2013.
osram.thumb.jpg.243c5a51d1c40720f6d620acfcde2435.jpglight.thumb.jpg.7340f755115c23f754788592cf257fe2.jpg

 

Last but not least, am trecut pe cauciucurile de iarna.
wt.thumb.jpg.b47f7eb9f19e2b0350b9a765e727a4f2.jpg

Mai las aici doua poze random care mi s-au parut interesante 😄
 wall.thumb.jpg.d962d311e92e94b8190debf91ff3f4b7.jpg
int.thumb.jpg.e27c7f0ec4080fa8162f657b78637d57.jpg

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!