Jump to content

Intretinerea si costurile de service


Florin56
 Share

Postare recomandată

@Cristi_V La ce ai făcut mașinii mi se pare decent prețul. O întreținere corectă în opinia mea pentru cineva care folosește mașina în scop personal și care intenționează să o comercializeze după ceva timp pentru a o înlocui cu alta nouă. Operațiune nu o faci lunar încât să te afecteze financiar.

Cine caută un sh cu mentenanța corectă va verifica și va aprecia asta motiv pentru care va plăti prețul cerut.

Asta ca o paranteză. 

 

Eu anvelopele le țin acasă și le schimb personal, de asta am optat pentru set complet vară/iarnă, pentru a nu mai pierde timpul la cozile de la vulcanizări în plin "sezon" când e mare înghesuială și trebuie să te programezi.

 

@akon Și eu merg pe ce recomandă producătorul în materie de piese, sau pe cele cu care a venit mașina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OE = original equipment (adica bujii facute de NGK sub licenta si cu verificarile VAG)

OEM = original equipment manufacturer (adica bujii facute de NGK, dar care nu sunt licentiate si verificate de VAG). Teoretic pot fi la fel; practic pot sa fie la fel cu OE dar pot sa si difere. La bujii nu mi-as bate capul, dar la un EGR sau o distributie…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dercosBujiile se inlocuiesc la 60000 km sau la 4 ani. Am intrebat, "d-le chiar trebuie inlocuite la doar 27000 km?" Raspunsul a fost "faceti cum doriti dar s-a constatat ca dupa 4 ani pot aprea probleme".

Am intrebat ca sa ma aflu in treaba pentru ca raspunsul este de fapt chiar in recomandarea de schimbare. Surpriza mea este ca lichidul de frana se schimba prima data la 4 ani si nu la 3 cum eram obisnuit.

 

@Gabriel*77 Si eu le tineam la boxa iar apoi mergeam cu ele la un service de cartier dar mai destept sa le monteze insa in 2020 am renuntat. M-am boierit 😃!

 

Am uitat sa spun, inca de la inceput m-au intrebat daca doresc interval de service fix sau variabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg ca masina are 4 ani si e inclus in planul de service. Totusi, o vad doar ca pe o risipa, la rulajul asta puteai merge cu ele inca muuult timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi_V  Da, bujiile se înlocuiesc la 4 ani. Exact când iese din garanție. 

🤣

Precizez că eu la fosta O3 nu le-am schimbat deloc, nici bujiile și nici lichidul de frână (nu știu dacă am făcut bine, dar acum nu mai gândesc așa) însă mașina nu mi-a făcut niciodată probleme. Nici la pornire, nici la frânare indiferent de anotimp.

Asta vizavi de problemele apărute după 4 ani. Posibil să da, posibil să nu. În cazul meu, nu, dar orice e posibil.

 

@Xman_ghio Sunt aspecte tehnice și detalii pe care mulți nu le cunosc, eu fac parte din cei care nu le cunosc, însă dacă-mi sunt înlocuite și montate la ei, recomandate de producător și piese la care ei îmi dau garanție, contează că e OE sau OEM?

Ce vine din fabrică sau piese din aceleași loturi, ori de la același producător, este de calitate. Sau cel puțin așa se vrea a fi.

 

Din ce mi-au spus și mie cei de la reprezentanța la care @Cristi_V și-a făcut revizia, ei lucrează doar cu piese de origine. Acum că sunt OE sau OEM... naiba știe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Gabriel*77  

OE Original Equipment 

OEM Original Equipment Manufacturer

AM AfterMarket

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zidanne Și totuși care ar fi diferența?

 

@Xman_ghio A explicat, însă manufacturer  ăsta e un pic neclar. 

 

Adică se fac piese sub licență și verificate de o firmă producătoare de mașini și piese care nu sunt verificate de acea firmă producătoare de mașini?

 

Dacă nu sunt verificate, de ce ar alege acea firmă producătoare să le folosească ori să le recomande? Sau o reprezentanță?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OE si AM sunt produse (piese) 

OEM este producatorul (fabrica).

 

OE este produs doar de OEM (unul sau mai multi producatori)

AM este produs atat de OEM (de obicei cu alte tolerante si cerinte de QA) sau sub licenta de un 3rd party. 

 

Fosesti produse AM cand fie cand: 

 - te intereseaza pretul (cele mai multe cazuri)

 - vrei mai multa performanta/produsul OE (echipare initiala uneori) e de kko (cost reduction).

 

 

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OEM stands for original equipment manufacturer. 
OE stands for original equipment.

OE parts are the components of the vehicle as it's made in the factory – all of the original parts that the car was first built with.

https://www.autokarma.ro/oe-oem-sau-aftermarket

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE Plauzibil ceea ce spui pentru că e logic.

Un produs, o componentă, ale unei mașini sunt proiectate de fabrică dar ce știu eu este că fabrica NU produce toate piesele sau subansamblele la fața locului. Nici nu ar avea cum.

Roțile, cauciucurile, farurile, geamurile, fețele de uși, și multe altele...

Ori, astea sunt OEM sau OE?

Întrebarea e retorică pentru că am înțeles explicația și logica ei.

Singurele piese care se fac 100% în fabrică, OE și OEM, sunt elementele de caroserie care se pun pe mașină înainte de a intra la vopsit, pentru că sunt debitate acolo.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu conteaza locul unde se produc , OE sunt cele care se folosesc pe linia de asamblare a masinii indiferent de producator si locul unde au fost fabricate

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

27 minutes ago, Gabriel*77 said:

ceea ce spui

Nu spun eu .

Sunt informatii oficiale disponibile pe net .

OE = piesa originala 

Vezi link-ul atasat pr detalii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intreaga discutie cu aceste bujii, eu am pus Bosch. Dupa vreo 20k km nu sughite nimic. 

Am mai postat, la 1.5TSI ai cam 3 variante: originale cu cod VAG care sunt produse de NGK, NGK si Bosch.

Chiar si site-ul lor indica acest lucru. Daca cele produse de NGK aftermarket sunt de aceeasi calitate cu cele originale nu stiu, la alte piese stiu sigur ca anumiti producatori au linii separate pt OEM si Aftermarket chiar daca in sine este acelasi produs.

image.thumb.png.d4ecca765bc2a4909ac47eed87e97a29.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, Gabriel*77 said:

@Cristi_V  Da, bujiile se înlocuiesc la 4 ani. Exact când iese din garanție. 

🤣

Precizez că eu la fosta O3 nu le-am schimbat deloc, nici bujiile și nici lichidul de frână (nu știu dacă am făcut bine, dar acum nu mai gândesc așa) însă mașina nu mi-a făcut niciodată probleme. Nici la pornire, nici la frânare indiferent de anotimp.

Asta vizavi de problemele apărute după 4 ani. Posibil să da, posibil să nu. În cazul meu, nu, dar orice e posibil.

 

 

Te asigur ca chestia cu iesitul din garantie in acelasi timp este doar o coincidenta.

Contraexemplul meu la exemplul tau este ca eu la fosta O2 1.4 TSI le-am inlocuit la:

 

1) 4 ani, 27580 km, NGK PZFR6R, Longlife 302.76 RON (67.79 EUR la cursul zilei - aprilie 2016)

2) 5 ani, 50060 km, NGK PZFR6R, Longlife 441.00 RON (89.55 EUR la cursul zilei - aprilie 2021)

 

Masina a fost in garantie doar 2 ani.

 

Si la vremea aceea unii care mergeau mai mult au comentat ca au mers 80000 km sau cam asa dar nu le-au inlocuit pentru ca nu aveau anii. Deci pareri si pareri.   

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi_VDa, știu că este o coincidență. Se schimbă la 4 ani potrivit celor de la Skoda și lichidul de frână la 3 ani. Cel puțin așa mi-au spus mie la vremea respectivă. 

Eu am mers cu O3 cu bujiile ei și lichidul de frână 6 ani și 80.000 km. Nu am făcut bine, dar probleme nu am avut. Asta se întâmpla la fosta mașină. La O4 nu aș mai avea curajul ăsta. 😂

Fiecare cu norocul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recomandarile sunt jumatate marketing si jumatate "durata de viata"

 

Daca 60.000 km este un interval mai mult decat generos pentru bujii (cunoscatorii stiu ce regim de functionare drastic are o bujie), durata de 4 ani este exagerata.

Bujia nu se deterioreaza daca sta fara sa functioneze. Posibil ca timpul , porniri dese si trasee scurte sa afecteze bujia, dar .. daca esti la impas financiar, poti sa sari fara griji peste cei 4 ani daca nu ai decat putini km.

 

Lichidul de frana... aici VAG a exagerat putin... inainte vreme (gen 2007-2012) te punea sa il schimbi la 4 ani.... decent.

2014-2022  : te punea sa il schimbi prima data la 3 ani  (ca era instalatia noua) si pe urma la fiecare 2 ani.

2022- ... : la fiecare 2 ani, inclusiv primul schimb ( idem si uleiul de HAldex la 4x4, care initial era la 60.000 km sau 4 ani, acum este la 60.000 km sau 2 ani)

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa apara @Cristi_V sa spuna la lui doar la 4 ani i-au schimbat lichidul, inspectia o face doar la 2 ani etc 🤦‍♂️

Mi se pare oricum ca despre intretinerea O4 informatiile de aici sunt deja suficiente,ce va urma, doar gargara !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred că fiecare dintre cei care postează aici are informații de la cei care se ocupă cu mașini, surse serioase vreau să cred, și experiența mașinii, sau mașinilor anterioare. 

 

Evident că pe parcursul evoluției tehnologiei, a motoarelor, a siguranței active ori pasive, a protecției mediului etc, lucrurile se schimbă și odată cu asta și procedurile sau standardul după care se lucrează. 

 

De multe ori discuțiile sunt contradictorii, din cauza informațiilor contradictorii deținute de fiecare în parte, și de aici și divergența. 

 

Cert este că mașinile de generație nouă nu mai pot și comparate cu cele de acum 30 de ani, dar unele principii de funcționare nu se schimbă niciodată. 

 

Nu va exista niciodată o mentenanță unitară pentru că fiecare crede că e mai bine cum face el și va fi influențat de informațiile pe care le are vizavi de întreținerea mașinii, din manual sau de la mecanici, și evident în funcție de cum le înțelege și percepe.

 

Deci... 

 

Noi doar împărtășim experiențe... 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/24/2024 at 7:05 PM, dionescux said:

Tot ca sa tin costurile sub control, ma uit la niste discuri de frana oem pe diverse siteuri de piese auto. Problema e ca sunt mai multe dimensiuni care difera in funcție de numarul PR. 
 

Cum aflu si eu numarul asta PR pentru frane, pornind de la vin? Gasesc pe undeva?

 

ps: aparent preturile  la piese oem pe net sunt muult mai ieftine decat la reprezentanta ..

Ebay, 3 euro, cautare dupa “vin decoder factory option” Am primit fisierul care contine toate codurile PR pentru masina. 
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salut!

 

Nu știu de ce vă mirați de costul reviziei.

Era 1100-1300 lei acum câțiva ani buni. Între timp s-au scumpit toate, inclusiv mașinile.

Eu așa apreciam ca fiind costul per revizie și anume cam 2000 lei.

 

Mult, puțin, fiecare cum crede. Mie nu mi se pare foarte mult. Nici puțin, dar nici mult. După cum am spus-o și cu altă ocazie, reiterez și spun că odată ce dai 30.000 € pe o mașină nouă să n-ai 2000 lei pe an pentru revizie... 150 lei lunar îi pui de-o parte și sigur vei avea viața mai liniștită când vine revizia. 

Întreținerea mașinii costă.

Dacă nu ai casco și îi spargi un far sau stop, ce faci? 

 

De ce n-ai schimbat și filtrul de aer și polen?

Și ele se murdăresc de praf, iar filtrul de aer e esențial la o mașină. Dacă e îmbâcsit volumul de aer e mai mic și cu asta motorul are de suferit, iar cel de polen filtrează aerul din habitaclu care din cauza diferențelor de temperatură mucegăiște și îți miroase în mașină de nu-ți mai vine și stai în ea.

 

Precizez că și la noua mea mașină, care are 7500 km, se aude acel ușor scârțâit la frânare. Dacă merg cu geamul deschis, prin oraș hâța-hâța se aude. Așa am sesizat. Dacă închid geamul, nu se mai aude (deh, mi-am luat geamuri duble pe față să nu mai aud zgomote de afară 🤣🤣🤣🤣)  și recunosc că mă cam frustrează. Și la mașina din 2023 am pățit la fel, dar n-am apucat să sesizez problema la garanție că am vândut-o.

 

Mă gândesc că e de la frichinitul prin oraș unde se frânează mult comparativ cu mașinile care merg preponderent la drum lung, iar plăcuțele fiind făcute să fie "prietenoase" cu mediul să se uzeze mai repede. Poate și discurile la fel, dar m-aș mira.

 

Eu cred că e de la plăcuțele de frână. Posibil să fie calitatea mai slabă și făcute să fie mai des schimbate. Apar materiale noi, reciclabile, prietenoase cu mediul și evident se comportă altfel decât știam noi.

 

O mașină care merge mult în oraș va rămâne fără plăcuțele de frână mult mai repede ca una care merge mult extraurban.

 

Ca o paranteză, la mașina mea de muncă (Duster 2020) plăcuțele de frână sunt bune, au carne pe ele și frânează bine, fără zgomote, însă dacă merg mai în forță cu ea și cu frânari mai mule fac exact ca și cum ar fi uzate la fier pe fier. Huruie de te sperie. Firma zice că sunt bune și nu le schimbă doar pentru simplu fapt că sunt zgomotoase. Plăcuțe de kakao.

Deci...

 

Recomand, pentru garanție, să faceți o vizită și la o reprezinta Vw sau Audi dacă cei de la Skoda nu vă mulțumesc așteptările.

Eu așa am făcut acum câțiva ani. Am specificat într-un post anterior de ce și nu mai reiau tema.

 

Sunt același grup și aceste reprezentanțe sunt autorizate să remedieze probleme pe garanție și la modele Skoda.

 

La mine auto hold nu scoate niciun zgomot. În rarele momente când îl folosesc nu se aude nimic. Nu îmi place senzația la plecarea de pe loc (mică smucitură) motiv pentru care nu îl utilizez, iar frână de mână o dezactivez manual înainte de a pleca de pe loc.

 

Cutia DSG merge și ea ceas momentan.

Fără zgomote, smucituri sau altele asemenea. 

 

Singurul zgomot (mai mult un fâsâit) este al frânei de mână când o activez, dar asta știu că este normal și nu mă îngrijorează absolut deloc.

 

Ca atare, repet, mergeți și la o reprezentanță Vw.

 

Modificat de Gabriel*77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

43 minutes ago, Gabriel*77 said:

 

 

Ca o paranteză, la mașina mea de muncă (Duster 2020) plăcuțele de frână sunt bune, au carne pe ele și frânează bine, fără zgomote, însă dacă merg mai în forță cu ea și cu frânari mai mule fac exact ca și cum ar fi uzate la fier pe fier. Huruie de te sperie. Firma zice că sunt bune și nu le schimbă doar pentru simplu fapt că sunt zgomotoase. Plăcuțe de kakao.

Deci...

 

 

 

Parerea mea ca fost posesor de duster timp de mai mult de 14 ani este ca placutele sunt coapte. Si ele nu se coc decat intr-un singur mod si mai mult ca sigur nu e problema de material :).

 

Asadar, te sfatuiesc sa le schimbi pe banii tai si sa nu mai astepti de la firma sa ti le schimbe pentru ca nu placutele sunt de vina. Huruitul la franare este efectul nu sursa problemei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de aer si de polen le poti schimba singur, foarte usor si costurile sunt mult mai mici (cel putin la jumatate). In garantie, reprezentanta schimba filtrul de polen la 2 ani. Cand nu o faceau ei, l-am schimbat singur. Nu a sesizat nimeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles ca le-am schimbat singur. Impreuna cu tot cu manopera cred ca mai erau 500 - 600 de lei. Sunt constient ca preturile cresc in fiecare an, subliniam costul ridicat al reviziei in ideea ca poate voi fi nevoit sa schimb discurile si placutele pe spate si nu cred ca as scapa fara 2-3.000 lei. Scartaitul intradevar apare doar in oras, in aglomeratie, intre semafoare. Dar este destul de prezent (si eu am geamuri duble pe fata). Este destul de deranjant si sincer nu vad o rezolvare in momentul de fata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • Crs.Vag
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!