Jump to content

Intretinerea si costurile de service


Florin56
 Share

Postare recomandată

@Cristi_V La ce ai făcut mașinii mi se pare decent prețul. O întreținere corectă în opinia mea pentru cineva care folosește mașina în scop personal și care intenționează să o comercializeze după ceva timp pentru a o înlocui cu alta nouă. Operațiune nu o faci lunar încât să te afecteze financiar.

Cine caută un sh cu mentenanța corectă va verifica și va aprecia asta motiv pentru care va plăti prețul cerut.

Asta ca o paranteză. 

 

Eu anvelopele le țin acasă și le schimb personal, de asta am optat pentru set complet vară/iarnă, pentru a nu mai pierde timpul la cozile de la vulcanizări în plin "sezon" când e mare înghesuială și trebuie să te programezi.

 

@akon Și eu merg pe ce recomandă producătorul în materie de piese, sau pe cele cu care a venit mașina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai inlocuit bujiile la 27000km???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OE = original equipment (adica bujii facute de NGK sub licenta si cu verificarile VAG)

OEM = original equipment manufacturer (adica bujii facute de NGK, dar care nu sunt licentiate si verificate de VAG). Teoretic pot fi la fel; practic pot sa fie la fel cu OE dar pot sa si difere. La bujii nu mi-as bate capul, dar la un EGR sau o distributie…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dercosBujiile se inlocuiesc la 60000 km sau la 4 ani. Am intrebat, "d-le chiar trebuie inlocuite la doar 27000 km?" Raspunsul a fost "faceti cum doriti dar s-a constatat ca dupa 4 ani pot aprea probleme".

Am intrebat ca sa ma aflu in treaba pentru ca raspunsul este de fapt chiar in recomandarea de schimbare. Surpriza mea este ca lichidul de frana se schimba prima data la 4 ani si nu la 3 cum eram obisnuit.

 

@Gabriel*77 Si eu le tineam la boxa iar apoi mergeam cu ele la un service de cartier dar mai destept sa le monteze insa in 2020 am renuntat. M-am boierit 😃!

 

Am uitat sa spun, inca de la inceput m-au intrebat daca doresc interval de service fix sau variabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg ca masina are 4 ani si e inclus in planul de service. Totusi, o vad doar ca pe o risipa, la rulajul asta puteai merge cu ele inca muuult timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi_V  Da, bujiile se înlocuiesc la 4 ani. Exact când iese din garanție. 

🤣

Precizez că eu la fosta O3 nu le-am schimbat deloc, nici bujiile și nici lichidul de frână (nu știu dacă am făcut bine, dar acum nu mai gândesc așa) însă mașina nu mi-a făcut niciodată probleme. Nici la pornire, nici la frânare indiferent de anotimp.

Asta vizavi de problemele apărute după 4 ani. Posibil să da, posibil să nu. În cazul meu, nu, dar orice e posibil.

 

@Xman_ghio Sunt aspecte tehnice și detalii pe care mulți nu le cunosc, eu fac parte din cei care nu le cunosc, însă dacă-mi sunt înlocuite și montate la ei, recomandate de producător și piese la care ei îmi dau garanție, contează că e OE sau OEM?

Ce vine din fabrică sau piese din aceleași loturi, ori de la același producător, este de calitate. Sau cel puțin așa se vrea a fi.

 

Din ce mi-au spus și mie cei de la reprezentanța la care @Cristi_V și-a făcut revizia, ei lucrează doar cu piese de origine. Acum că sunt OE sau OEM... naiba știe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Gabriel*77  

OE Original Equipment 

OEM Original Equipment Manufacturer

AM AfterMarket

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zidanne Și totuși care ar fi diferența?

 

@Xman_ghio A explicat, însă manufacturer  ăsta e un pic neclar. 

 

Adică se fac piese sub licență și verificate de o firmă producătoare de mașini și piese care nu sunt verificate de acea firmă producătoare de mașini?

 

Dacă nu sunt verificate, de ce ar alege acea firmă producătoare să le folosească ori să le recomande? Sau o reprezentanță?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OE si AM sunt produse (piese) 

OEM este producatorul (fabrica).

 

OE este produs doar de OEM (unul sau mai multi producatori)

AM este produs atat de OEM (de obicei cu alte tolerante si cerinte de QA) sau sub licenta de un 3rd party. 

 

Fosesti produse AM cand fie cand: 

 - te intereseaza pretul (cele mai multe cazuri)

 - vrei mai multa performanta/produsul OE (echipare initiala uneori) e de kko (cost reduction).

 

 

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OEM stands for original equipment manufacturer. 
OE stands for original equipment.

OE parts are the components of the vehicle as it's made in the factory – all of the original parts that the car was first built with.

https://www.autokarma.ro/oe-oem-sau-aftermarket

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE Plauzibil ceea ce spui pentru că e logic.

Un produs, o componentă, ale unei mașini sunt proiectate de fabrică dar ce știu eu este că fabrica NU produce toate piesele sau subansamblele la fața locului. Nici nu ar avea cum.

Roțile, cauciucurile, farurile, geamurile, fețele de uși, și multe altele...

Ori, astea sunt OEM sau OE?

Întrebarea e retorică pentru că am înțeles explicația și logica ei.

Singurele piese care se fac 100% în fabrică, OE și OEM, sunt elementele de caroserie care se pun pe mașină înainte de a intra la vopsit, pentru că sunt debitate acolo.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu conteaza locul unde se produc , OE sunt cele care se folosesc pe linia de asamblare a masinii indiferent de producator si locul unde au fost fabricate

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

27 minutes ago, Gabriel*77 said:

ceea ce spui

Nu spun eu .

Sunt informatii oficiale disponibile pe net .

OE = piesa originala 

Vezi link-ul atasat pr detalii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intreaga discutie cu aceste bujii, eu am pus Bosch. Dupa vreo 20k km nu sughite nimic. 

Am mai postat, la 1.5TSI ai cam 3 variante: originale cu cod VAG care sunt produse de NGK, NGK si Bosch.

Chiar si site-ul lor indica acest lucru. Daca cele produse de NGK aftermarket sunt de aceeasi calitate cu cele originale nu stiu, la alte piese stiu sigur ca anumiti producatori au linii separate pt OEM si Aftermarket chiar daca in sine este acelasi produs.

image.thumb.png.d4ecca765bc2a4909ac47eed87e97a29.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, Gabriel*77 said:

@Cristi_V  Da, bujiile se înlocuiesc la 4 ani. Exact când iese din garanție. 

🤣

Precizez că eu la fosta O3 nu le-am schimbat deloc, nici bujiile și nici lichidul de frână (nu știu dacă am făcut bine, dar acum nu mai gândesc așa) însă mașina nu mi-a făcut niciodată probleme. Nici la pornire, nici la frânare indiferent de anotimp.

Asta vizavi de problemele apărute după 4 ani. Posibil să da, posibil să nu. În cazul meu, nu, dar orice e posibil.

 

 

Te asigur ca chestia cu iesitul din garantie in acelasi timp este doar o coincidenta.

Contraexemplul meu la exemplul tau este ca eu la fosta O2 1.4 TSI le-am inlocuit la:

 

1) 4 ani, 27580 km, NGK PZFR6R, Longlife 302.76 RON (67.79 EUR la cursul zilei - aprilie 2016)

2) 5 ani, 50060 km, NGK PZFR6R, Longlife 441.00 RON (89.55 EUR la cursul zilei - aprilie 2021)

 

Masina a fost in garantie doar 2 ani.

 

Si la vremea aceea unii care mergeau mai mult au comentat ca au mers 80000 km sau cam asa dar nu le-au inlocuit pentru ca nu aveau anii. Deci pareri si pareri.   

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristi_VDa, știu că este o coincidență. Se schimbă la 4 ani potrivit celor de la Skoda și lichidul de frână la 3 ani. Cel puțin așa mi-au spus mie la vremea respectivă. 

Eu am mers cu O3 cu bujiile ei și lichidul de frână 6 ani și 80.000 km. Nu am făcut bine, dar probleme nu am avut. Asta se întâmpla la fosta mașină. La O4 nu aș mai avea curajul ăsta. 😂

Fiecare cu norocul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recomandarile sunt jumatate marketing si jumatate "durata de viata"

 

Daca 60.000 km este un interval mai mult decat generos pentru bujii (cunoscatorii stiu ce regim de functionare drastic are o bujie), durata de 4 ani este exagerata.

Bujia nu se deterioreaza daca sta fara sa functioneze. Posibil ca timpul , porniri dese si trasee scurte sa afecteze bujia, dar .. daca esti la impas financiar, poti sa sari fara griji peste cei 4 ani daca nu ai decat putini km.

 

Lichidul de frana... aici VAG a exagerat putin... inainte vreme (gen 2007-2012) te punea sa il schimbi la 4 ani.... decent.

2014-2022  : te punea sa il schimbi prima data la 3 ani  (ca era instalatia noua) si pe urma la fiecare 2 ani.

2022- ... : la fiecare 2 ani, inclusiv primul schimb ( idem si uleiul de HAldex la 4x4, care initial era la 60.000 km sau 4 ani, acum este la 60.000 km sau 2 ani)

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa apara @Cristi_V sa spuna la lui doar la 4 ani i-au schimbat lichidul, inspectia o face doar la 2 ani etc 🤦‍♂️

Mi se pare oricum ca despre intretinerea O4 informatiile de aici sunt deja suficiente,ce va urma, doar gargara !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact - la 4 qni - 🙂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred că fiecare dintre cei care postează aici are informații de la cei care se ocupă cu mașini, surse serioase vreau să cred, și experiența mașinii, sau mașinilor anterioare. 

 

Evident că pe parcursul evoluției tehnologiei, a motoarelor, a siguranței active ori pasive, a protecției mediului etc, lucrurile se schimbă și odată cu asta și procedurile sau standardul după care se lucrează. 

 

De multe ori discuțiile sunt contradictorii, din cauza informațiilor contradictorii deținute de fiecare în parte, și de aici și divergența. 

 

Cert este că mașinile de generație nouă nu mai pot și comparate cu cele de acum 30 de ani, dar unele principii de funcționare nu se schimbă niciodată. 

 

Nu va exista niciodată o mentenanță unitară pentru că fiecare crede că e mai bine cum face el și va fi influențat de informațiile pe care le are vizavi de întreținerea mașinii, din manual sau de la mecanici, și evident în funcție de cum le înțelege și percepe.

 

Deci... 

 

Noi doar împărtășim experiențe... 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/24/2024 at 7:05 PM, dionescux said:

Tot ca sa tin costurile sub control, ma uit la niste discuri de frana oem pe diverse siteuri de piese auto. Problema e ca sunt mai multe dimensiuni care difera in funcție de numarul PR. 
 

Cum aflu si eu numarul asta PR pentru frane, pornind de la vin? Gasesc pe undeva?

 

ps: aparent preturile  la piese oem pe net sunt muult mai ieftine decat la reprezentanta ..

Ebay, 3 euro, cautare dupa “vin decoder factory option” Am primit fisierul care contine toate codurile PR pentru masina. 
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!