Jump to content

Racitor gaze EGR 2.5 R5 (Touareg 7L)


YRX
 Share

Postare recomandată

S-a mai discutat despre problema asta in cateva situatii, acum m-a lovit si pe mine si am zis sa detaliez putin cum am rezolvat-o.

Problema a inceput cu un engine workshop, luat din senin, cu eroarea P0299 - underboost. Dupa verificarile uzuale - furtunuri de vacum, N75, traseu turbo, am vazut ca actuatorul racitorului de gaze nu se misca deloc. L-am scos din circuit si l-am verificat separat - nu tinea vacum deloc, deci membrana sparta. Problema cu P0299 era conexa acestui actuator, se pierdea vacum si actuatorul turbinei nu mai avea cu ce sa lucreze. E destul de greu de prins pentru ca actionarea lui este variabila, functie de diversi parametri.

Racitorul de gaze are doua trasee, traseul racit cu antigel si traseul liber, de bypass, comutarea intre cele doua facandu-se printr-o clapeta actionata de aceasta capsula vacumatica. La pornire (motor rece) este actionat, gazele trecand prin bypass, pe masura ce motorul se incalzeste il cicleaza, urmarind probabil temperatura gazelor de esapament.

Optiunile de reparatie nu sunt prea multe - EGR Cooler nou. Exista si aftermarket, dar firme dubioase si dupa cum stiti un EGR cooler spart are consecinte grave.

Sau reparat actuatorul cu o membrana noua. Se vand pe E-bay si pe mai multe site-uri de profil, numai in Romania nu. Eu am cumparat de pe vanos-bmw.com, care sunt rusi si in conditiile actuale coletul a facut cam 1 luna pe drum.

 

20201212_132751_resized.thumb.jpg.0751c2350066a279f660215d60e400fc.jpg

 

Reparatia nu este foarte dificila, trebuie scos racitorul de pe masina (deci garnituri noi) si cu multa grija si atentie trebuie decapsulat actuatorul.

Urechile pliate le-am ridicat usor cu o improvizatie, o fasie de tabla subtire facuta ochi, bagata in spatele urechii si ridicat cu patentul. Odata urechile desfacute e treaba simpla, are o piulita si doua saibe, se monteaza noua membrana cu grija la centrare si apoi se capsuleaza la loc actuatorul.

La montaj e important sa se pozitioneze carcasa astfel incat axul sa fie paralel cu tabla suport ca sa se mufeze bine pe bratul clapetei.

Dupa ce se asambleaza la loc se testeaza sa tina vacum si asta e tot.

 

20201213_144332_resized.thumb.jpg.585f831e0a361011bac84100d7d0891f.jpg

 

20201213_142310_resized.thumb.jpg.9cb1c830be7eac1f70669b02d634ffe5.jpg

 

Partea mizerabila urmeaza...🙂

Dupa ce s-a mers cu masina cu actuatorul nefunctional (habar nu am de cand o fi spart) traseul de by-pass se va infunda cu funigine. Daca schimbam doar actuatorul si ii dam drumul asa s-ar putea sa facem alte treburi, egr insuficient flow, bucati de funigine trimise in Egr si admisie etc.

Asa ca trebuie curatat. Am folosit soda caustica (Sano forte de aragaz) in aplicari succesive pana a stralucit. Fara frica, este de inox integral, nu se strica nimic.

 

20201213_163941_resized.thumb.jpg.14a3dd20e99d5a231b4baf2cc3a27c83.jpg

 

De ce e asa de important acest cooler? Si mai ales bypass-ul?

Cu ajutorul lui controleaza temperatura gazelor EGR si implicit temperatura din motor.

Functionarea fara bypass conduce la depuneri mari pe EGR si admisie, motorul se incalzeste mai greu.

Am facut si un filmulet cu operatiunea

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • YRX changed the title to Racitor gaze EGR 2.5 R5 (Touareg 7L)

Mda... 1 an prea tarziu pentru mine ca eu l-am luat nou.. aftermarket ce-i drept de la Meat&Doria dar tine bine inca. Aceeasi eroare o aveam si eu si o dadea la 5-10k km in functie de modul de exploatare doar ca eu am schimbat si galeria de evacuare ca si aia era fisurata.

Macar ramane aici sa nu mai faca si altii ca mine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie facute cateva mentiuni, la acest racitor ambele trasee sunt racite, doar ca cel de bypass mai putin si celalalt mai mult. Iar rolul racitorului, ca si sitemul EGR in sine, este pentru reducerea emisiilor de tip NOx prin reducere temperaturii in camera de ardere. Sistemul functioneaza oarecum diferit fata de ce ai descris tu, implicit (fara vaccum) gazele sunt directionate prin traseul cu racire mai mare. Doar la temperaturi ale atingelului sub 37 de garde, este activata partea de bypass. 

 

Si faptul ca s-a infundat la tine nu prea are treaba cu faptul ca nu mergea acea clapeta, are mai degraba treaba cu faptul ca ECU-ul nu mai putea controla eficient turbina => fum mai mult. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si eu am zis tot asa:

- vacum aplicat, actuator tras, traseu de bypass

- fara vacum, actuator relaxat, traseu racit 

 

egr-cooler-schematic-070131512-f.thumb.jpg.cd4d8a4650fd241ff89637aeec239608.jpg

 

Ieri am facut un drum de 100 de km fara oprire, la destinatie am deschis capota si actuatorul cooler-ului era tras, motorul era cat se poate de cald, apa si uleiul la 90, ceea ce inseamna ca bypassul este folosit si cu motorul cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E racitor gaze egr si in acelasi timp preincalzitor antigel pe gaze de esapament,daca nu gaseai membrana blocai parghia pe inchidere gaze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reparatia asta am facut-o si eu la al meu BLS, eu am luat membrana din Polonia, m-a tinut un an si ceva si s-a spart iar. Acum am pus un racitor din dezmembrari bun , fara joc in axul clapetei, perfect etans.... sa vedem cat tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca fasaie pe la ax pierzi putere din turbina(presiune) si parleste cablurile si furtunele de pe langa racitor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!