Jump to content

Probleme AC


Gorillaz_Doktor
 Share

Postare recomandată

Salut ,

Un ajutor , daca se poate din partea expertilor forumului . SKODA Superb 3 T , compresor SANDEN PXE16 . Clima nu mai functioneaza in parametrii .Verdict  diagnoza in service / schimbare compresor ???? direct , fara a-mi prezenta detalii ( este singurul in Campina care face asemenea lucrari dedicate pe clima)  . Aveti mai jos datele din scanare particulara . Rog , schimb sau nu electrovalva ? 

 


rulaj:    Număr foaie de lucru: oprit


                Adresa 08: Clima automată  (3T0 907 044 AQ)

16:49:02
  005   Curent compresor; valoare măsurată 0.000 A
  006   Curent compresor; valoare prescrisă 0.000 A
  007   Sarcina compresor 0.0 Nm
  012   Turaţia compresor 0 /min
  014   Activare ventilator ; valoare măsurată-MUX Lueftersteuerung 6.4 %
  015   Activare electroventilator; valoare prescrisă 0.0 %
  016   Temperatura antigel 75 °C
  040   Temperatura interioară 25.5 °C
  068   Temperatura exterioară calculată din interior-MUX Temperatur 29.5 °C
  078   Presiune refrigerant-MUX Kaeltemitteldruck 7.0 bar
  109   Stare recirculare aer Aer proaspăt 
  116   Temperatura după evaporator-MUX Temperatur nach Verdampfer 19.0 °C

 


rulaj:    Număr foaie de lucru: low min


                Adresa 08: Clima automată  (3T0 907 044 AQ)

16:48:06
  005   Curent compresor; valoare măsurată 0.820 A
  006   Curent compresor; valoare prescrisă 0.820 A
  007   Sarcina compresor 4.6 Nm
  012   Turaţia compresor 900 /min
  014   Activare ventilator ; valoare măsurată-MUX Lueftersteuerung 14.8 %
  015   Activare electroventilator; valoare prescrisă 29.6 %
  016   Temperatura antigel 75 °C
  040   Temperatura interioară 26.3 °C
  068   Temperatura exterioară calculată din interior-MUX Temperatur 29.5 °C
  078   Presiune refrigerant-MUX Kaeltemitteldruck 10.0 bar
  109   Stare recirculare aer Recirculare automată activă 
  116   Temperatura după evaporator-MUX Temperatur nach Verdampfer 20.3 °C
 

rulaj:    Număr foaie de lucru: 23 gr max


                Adresa 08: Clima automată  (3T0 907 044 AQ)

16:49:33
  005   Curent compresor; valoare măsurată 0.610 A
  006   Curent compresor; valoare prescrisă 0.610 A
  007   Sarcina compresor 4.2 Nm
  012   Turaţia compresor 900 /min
  014   Activare ventilator ; valoare măsurată-MUX Lueftersteuerung 4.4 %
  015   Activare electroventilator; valoare prescrisă 21.6 %
  016   Temperatura antigel 75 °C
  040   Temperatura interioară 26.3 °C
  068   Temperatura exterioară calculată din interior-MUX Temperatur 29.5 °C
  078   Presiune refrigerant-MUX Kaeltemitteldruck 9.2 bar
  109   Stare recirculare aer Aer proaspăt 
  116   Temperatura după evaporator-MUX Temperatur nach Verdampfer 20.3 °C
 

Număr VIN:    Nr.înmatriculare: 
rulaj:    Număr foaie de lucru: low max


                Adresa 08: Clima automată  (3T0 907 044 AQ)

16:47:25
  005   Curent compresor; valoare măsurată 0.815 A
  006   Curent compresor; valoare prescrisă 0.820 A
  007   Sarcina compresor 4.8 Nm
  012   Turaţia compresor 900 /min
  014   Activare ventilator ; valoare măsurată-MUX Lueftersteuerung 12.4 %
  015   Activare electroventilator; valoare prescrisă 28.8 %
  016   Temperatura antigel 75 °C
  040   Temperatura interioară 30.2 °C
  068   Temperatura exterioară calculată din interior-MUX Temperatur 29.5 °C
  078   Presiune refrigerant-MUX Kaeltemitteldruck 10.2 bar
  109   Stare recirculare aer Recirculare automată activă 
  116   Temperatura după evaporator-MUX Temperatur nach Verdampfer 19.3 °C


Număr VIN: TMBAF93T0A9012319   Nr.înmatriculare: 
rulaj:    Număr foaie de lucru: 22gr mediu

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Adresa 08: Clima automată  (3T0 907 044 AQ)

16:46:25
  005   Curent compresor; valoare măsurată 0.820 A
  006   Curent compresor; valoare prescrisă 0.820 A
  007   Sarcina compresor 4.2 Nm
  012   Turaţia compresor 900 /min
  014   Activare ventilator ; valoare măsurată-MUX Lueftersteuerung 12.0 %
  015   Activare electroventilator; valoare prescrisă 23.2 %
  016   Temperatura antigel 75 °C
  040   Temperatura interioară 32.1 °C
  068   Temperatura exterioară calculată din interior-MUX Temperatur 29.5 °C
  078   Presiune refrigerant-MUX Kaeltemitteldruck 9.4 bar
  109   Stare recirculare aer Recirculare automată activă 
  116   Temperatura după evaporator-MUX Temperatur nach Verdampfer 18.7 °C 

Multumesc  , anticipat si scuze  daca  nu am prezentat corect . Am incercat sa pun datele prezentate de colegul din CLUJ cu Superb .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    10

  • Gorillaz_Doktor

    9

  • andrei_221

    9

  • F l o r i n

    8

poti incerca acest lucru, valorile nu sunt ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Schimbat supapa regulatoare  ( electrovalva ) . Acum Climatronicul functioneaza corect  . Aer rece imediat .

Multumesc tuturor pentru sustinerea rezolvarii problemelor prin discutiile de aici si din forum Octavia .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut,

Am o problema la un Superb 2012 2.0 CRTDI. Am o eroare pe HVAC:

1 Fault Found:
9479189 - Signal Line for Air Quality Sensor
          B10A4 15 [009] - Open or Short to Plus
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 254
                    Reset counter: 138
                    Mileage: 231459 km
                    Date: 2019.05.03
                    Time: 13:58:59

Ar putea sa-mi spuna cineva unde se afla acest senzor? Am cautat peste tot dar nu am gasit nimic interesant.

Sper sa nu fi scris in topicul nepotrivit.

Multumesc!

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa fie in zona de admisie aer proaspat in habitaclu, poti sa traiesti si fara el nu am intalnit o masina pana acum la care sa zici ca face diferenta fie BMW sau Mercedes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Am o problema cu climatronicu'. In sensul in care are freon, cupleaza compresorul, merge ventilatorul de habitaclu dar aer nu vine prin fante. Ventilatorul se aude tare , o briza ff 'timida' apare prin fante. Daca il opresc isi revine dar dupa o perioada iarasi nu mai merge. Am incercat sa-i fac o recalibrare dar nu mi s-a parut ca reuseste sa dea aer pe la picioare separat, parbriz etc.Suspectez clapeta cu motorase...dar aerul ala unde se duce?? Problema e ca sunt acasa la Brasov, am venit asa cam 150 km...ca binenteles ca pe drum a apucat-o...face destul de aleator...in cz. Nu as vrea sa ma intorc la Cluj asa, in Brasov la cine pot apela?

PS Recunosc ca are 2 ani la activ...dar din cauza caracterului aleator..in fine...stiu ...sunt de vina...?

Binenteles ca Vcds mi-a ramas acasa ... ca cine umbla cu calculatorele dupa el....nu sunt It-ist...

Daca o sa mai folosesti limbaj de IRC o sa fii sanctionat. Citeste Regulamentul!

Modificat de vdragos
Limbaj de chat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Îți trebuie vcds ul, pt a vedea care clapete nu lucrează corespunzător. Verifici în blocurile de masura de pe 08 AutoHvac. Posibil servomotor de recirculare, sa fie de vina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok multumesc. Ma ocup. Eu speram sa fie ventilatorul de habitaclu , pentru ca'' l-am avut in mana'' . Ajung acasa si pun vcds pe 'ea'. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut baieti. Astazi am oprit sa alimentez si dupa pornirea motorului nu mai porneste ventilatorul de la aeroterma. Se aprind betele dar nu sufla deloc. Am verificat siguranta (parca nr 22) dar nu este de acolo. Ce ar putea fi ? Superb 2 Fl 2014, 2.0 tdi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă siguranțele sunt ok, atunci verifica motorul ventilatorului. În general acesta este de vina. Dacă asa este, înlocuit cu altul nou 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfat, de acolo a fost problema. S-a scos ventilatorul, avea foarte mult praf, s-a curatat si i-am schimbat carbunii de la motor si acum totul a revenit la normal. 

Fiind in service i-au facut si test pe instalatia de climatizare si mi-au spus baietii ca presiunea (pe conducta de inalta presiune cred) ajunge la valoarea de 30 de bari si spun ei este foarte mult. Asta de la ce sa mai fie ? Multumesc mult. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuia înlocuit... Nu va tine mult reparația,din păcate 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

30 de bar e prea mult. la 35 de bar deja da afara supapa de.siguranta.

Trebuie verificata cantitatea de.freon si daca e ok, schimbat compresorul. posibil sa fie electrovalva blocata 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pana acum am vazut ca merge bine. Dar am vazut ca am multe din celulele de la radiatorul de la AC indoite de la pietricele. Se da usor grila centrala (cea din partea de jos a barii) jos pentru a incerca sa curat bine radiatorul ? As incerca asta fara sa dau bara jos. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti!

Am si eu o problema cand ii frig afara si as vrea niste caldura in masina... Nu sufla cald decat pe grila extrema stanga. In rest sufla aer rece. Mi s-a zis ca buba ar fi incalzitorul de habitaclu ca cica ar fi infundat. Din ce am vazut costa in jur de 400 de lei altul. 

Eu as vrea sa il dau jos pe cel de pe masina si sa incerc sa il curat. Am vazut mai multe variante.. otet,apa cu presiune.. cineva zicea de calgon (dar nu stiu ce sa cred).

Intrebarea mea e urmatoarea: Pe Superb 2, unde ii incalzitorul de habitaclu ? ce trebuie demontat ca sa ajung la el? Ma poate ajuta cineva cu ceva indicii sau o schema din etka sau ceva?

as face si un DYI cand ma pun sa il desfac.

 

Multumesc in avans!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se poate curata, iti pierzi vremea. Diagnoza la unitatea HVAC ai facut?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa il cureti, nu demontezi in masina. accesezi pe la motor, pe unde intra apa calda in el.

deconectezi traseuil masinii si conectezi 2 furtune pe tur-retur.

sunt exemple pe youtube sa iti faci o idee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vdragos da, am facut diagnoza.. nada. Legat de pierderea de vreme...  cateva ore sambata ca sa incerc sa scutesc 100 de euro ? tot am

@Muale am vazut ceva pe yt pt un audi a4 b5. Pare ideea cea mai valabila. Cu ceva pompa de apa pe bormasina... acu sunt in dubii ce solutie sa incerc.. majoritatea zic ca otetul e tata lor.. daca ai alte recomandari.. te rog sa imi spui 

Modificat de RaoulS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am oameni care le spala... Dar eu recomand sa cumperi un Denso nou. Este singura soluție gatantata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Vă salut...din nou.

O problemă legata de aerul condotionat. Plecat la drum...Slobozia-Sighisoara. La intoarcere, in timp ce functiona ac, deodata n a mai bagat. Mi a mai facut anul trecut asa, tot foarte cald, am oprit putin, dupa care si a revenit. Acum, nu...mort. Ventilatoarele se invarteau, insa pe prima treapta, pt racirea motorului. In fine, am venit asa de la brasov, acasă.?

Azi am pus vcds...nici o eroare. Am facut o poza la niste valori pe care vi le prezint, am incercat sa fac o setare de baza a compresorului dar...nu..mi a dat o eroare pe care o arat. Verificat sigurante, testout etc.

Din valorile date, inteleg ca acel 3nM, este foarte mica si cineva imi spune ca este compresorul terminat. Am desfacut si capacelul la o conducta si am apasat cu o cheie si are presiune foarte mare, mai sa mi arunce cheia(sau asa cred ca este presiune).

Inteleg ca compresorul are si o electrovalva pe el, se poate aceasta inlocui, sau este corp comun?

Sa mai verific presiunea pe conducta cu un manometru si cantitatea de freon?

( apropo, freonul l am verificat acum un an, nu ca n ar fi mers si au mai completat 150 ml.

Ce ma mai sfatuiti? Multumesc.

IMG_20200823_130546_968.jpg

Screenshot_20200823-122936_Gallery.jpg

Screenshot_20200823-122942_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vdragos, am inteles ideea. Am citit cate ceva pe aici, inteleg ca as putea sa incerc cu inlocuirea electrovalvei? Insa tocmai de aceea am dat si atate detalii, nu mi poti raspunde mai exact?? Se mai poate sau nu porni acel compresor? Sau unul nou? Multumesc.?

Modificat de cyti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare din nou. Revin cu problema la climatronic. Am schimbat compresorul si implicit electrovalva pe care o credeam defecta. Dar sa incep cu inceputul. Toata problema aparea dupa 3-4-5 ore de functionare aproximativ, cand nu mai aparea aerul pe aeratoare desi ventilatorul statea sa sara din bord la propriu. Avand schimbate elementele de mai sus am crezut problema rezolvata. Ei bine..nu... Inainte sa intrebati..nu a dat nici o eroare pe tester. Buunnn. Dar ca murphy sa nu fie uitat.. lipsa aerului in masina apare pe autostrada soarelui cam cu 150 km inainte de mamaia. In lipsa mea de inspiratie am tot dat "off" si on...in termen de 2-3 minute , care nu aveau ce sa rezolve...Pe drum inapoi inainte de sibiu aceeasi figura...doar ca de data asta am dat off doar "AC". Si ce sa vezi... aerul a revenit brusc ...dupa 20 minute de sauna, "auto cu ac" si pana la Cluj  nici o problema. Bun...deci...recapitulam: pentru cei la care  masina prezinta urmatoarele simptome: 1. Ventilatorul se tureaza dar aer nu vine pe aeratoare

                                                                                                                 2. Cu "AC" off 20 min, climatronicul isi revine....

eu zic ca, merita investigat senzorul "G263" care sincer...urmeaza sa-l caut si eu...inainte de a schimba compresor, valva... etc. 

Avand in vedere ca freon si ulei are , conductele sunt reci( deci compresorul merge), banuiesc ca acest  senzor lasa evaporatorul sa fac dop de gheata si aerul nu mai circula.

 

 Sper sa ajute! 

 

Ps. banuiesc ca trebuie scoasa un pic mocheta care acopera consola centrala de la picioarele  pasagerului.. si ar trebui sa il vedeti....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, radu81 said:

aparea aerul pe aeratoare desi ventilatorul statea sa sara din

De regula, problema la servomotoare/servomotor recirculare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Am revenit. Am gasit senzorul ,e foarte usor accesibil, la Superb 2 se trage de mocheta de la picioarele pasagerului (cea cu buzunarul impletit) si undeva in stanga se vede. Se declipseaza conectorul, se rasuceste,si se scoate cu grija intrucat e destul de lung. Pun aici codul: 1K0907543F. Pret undeva in jur de 170 ron.+-.

Sper sa ajute

 

R

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Bebeee changed the title to Probleme AC

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!