Jump to content

Rechemari / actiuni service Octavia 3


alexh
 Share

Postare recomandată

Salutare. Am sunat azi la Avia sa ma interesez de costuri schimb ulei si inspectie si in cursul discutiei reprezentantul serviceului mi-a spus despre existenta unei asa-numite actiuni "23AX" pentru masina mea - 2016, 1.6 diesel, CXXB. Am intrat si pe siteul Skoda, intr-adevar pare sa fie ceva.

 

Cel de la Avia mi-a spus ca are legatura cu filtrul de particule, noxe, etc. De asemenea mi-a servit o prostie standard tip reprezentanta conform careia daca am chip tuning facut si ei scriu softul acesta, e posibil sa se arda ECU (?!). Impreuna cu "nu va afecta consumul sau performanta" (da, sigur...).

 

Am sapat putin pe net, par sa fie afectati si cei cu 2.0 (deci probabil tot ce e EA288) dar foarte putini useri care sa fie revenit cu feedback. Cei din Cehia si Polonia spun ca pare ca s-a rarit frecventa regenerarilor, respectiv filtrul de particule se umple mai mult.

 

Avem pe forum colegi care au facut acest update si ne pot impartasi impresii? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alexh vezi pe forum (search) EA288 23x7. Un fel de dieselgate 2.0.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

l.am facut timp de 1 luna...si ii multumesc lui stelica ca m-a lamurit. am renuntat pe loc la el in parcare la metro.

ce am observat cat l-am avut- motorul mult mai zgomotos cu el si nici nu mai tragea la fel...usor lesinat :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Eu l-am făcut acum 4 luni la Avia Motors Constanța. Pot să confirm că îşi face mai rar regenerare. Cu cel puţin 40% mai rar faţă de perioada de dinainte.

Maşina mea are acum 70.000 km, update-ul este făcut înainte de 60 K. Nu am avut nici măcar o clipa senzaţia că nu ar avea puterea sau cuplul de dinainte.

Motorul CRMB de 2 litri şi 150 CP, maşina luată de nouă de la acelaşi dealer, sunt singurul ei şofer.

Folosesc ulei OEM VW şi aditiv Metab...Spirit de la 6000 km încoace. Concluziile le trageți voi...

Modificat de radioman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Atenție. La motoarele diesel de 2L cu DSG 6 viteze se face și actualizarea softului de la cutia de viteze și, cel puțin la mine (Octavia 3 FL 2018), mi s-a modificat comportamentul cutiei de viteze in sensul ca acum in mod sport schimba la fel ca in mod Drive (la aceleași turații) - practic nu mai am modul Sport. 
Când cer acceptul de update soft motor nu spun ca schimba și softul de la cutia de viteze. 

Se mai confrunta cineva cu aceasta problema? Am nevoie de un feedback al unui posesor de Octavia cu aceleași specificații referitor la comportamentul cutiei DSG după update.

Ma chinui din Noiembrie cu service-ul sa le arat ca s-a modificat comportamentul cutiei in mod sport dupa update și nu pot deoarece îmi cer sa le aduc o mașina identica (Octavia 2l diesel DSG 6, an fabricație 2018) si nu am de unde. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te rog sa aduci si argumente, altfel vei primii o avertizare.

ai o masina cu update-ul 23AX ? ai sesizat exact ce spune colegul? sau.... ?

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/17/2020 at 1:02 AM, sabinx said:

l.am facut timp de 1 luna...si ii multumesc lui stelica ca m-a lamurit. am renuntat pe loc la el in parcare la metro.

ce am observat cat l-am avut- motorul mult mai zgomotos cu el si nici nu mai tragea la fel...usor lesinat :))

Cred ca a sesizat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, nu am fost atent. 

 

nu am auzit probleme cu update-ul 23AX, deci mai mult ca sigur e o problema la masina respectiva. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei_221 usurel cu pianul pe scări, Stelica la aparat.

Update-ul care face parte dintr-o campanie VW de a evita un Dieselgate 2.0. 

Se pare ca au fost iar prinși cu NOx-ul in sac. Sau pe țeavă.

Ca să reducă NOx, trebuie redusă temperatura si/sau presiune din cilindru

 

Cum forma si dimensiunile cilindrului nu se modifică la update-ul de soft, tot ce se modifică este temperatura arderii.

Presupun ca știi deja ca motorul diesel, in special in sarcina parțială, merge cu raport stoechiometric de 1:40 sau chiar mai sus. Asta produce foarte mult NOx.

Pentru a reduce temperatura raportul este scăzut, ceea ce înseamnă mai multă motorină injectată. Deci consum mai mare.

O parte această motorina nu este arsă/arsa parțial deci mai multa funingine -> DPF-ul se încarcă mai repede.

Scăderea temperaturii si implicit a presiunii afectează randamentul motorului si implicit performanta (scade cuplul).

Din nou in special in zona de turații mici - in zona de de turații mari - banda de putere - se merge oricum cu exces de combustibil pentru a controla arderea (la benzina evita autoaprinderea).

In general 2.0 TDI EA288 la mers lejer (50-70km/h dupa cum este limita) sta in 800rpm si schimba sub 2000rpm.

Castrand motorul chiar pe zona aia, obligi cutia sa schimbe mai sus (eu pățesc asta cu benzină de 95).

 

@sabinx vreo luna si ceva dupa update a înnebunit căutând soluții. Îi vibra motorul pe la 1400rpm. Schimba aiurea. Lipsa cuplu (puterea e funcție cuplu) prin oraș... A crezut că vibrațiile vin din volant, apoi s-a gândit la  soft custom la cutie... S-a rezolvat punand înapoi softul corect. 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Stelian multumesc pt completare. (e drept apoi am personalizat si sw cutie ca sa fiu complet multumit). Functie de masina (motor, cutie, an fabricatie) 23AX schimba sw motor sau sw motor +cutie. Eu cred ceea ce spune colegul deoarece am patit pe pielea mea.

 

@andrei_221 advertisment pt ce prietene? Nu cred ca exista multi oameni pasionati de skoda asa cum sunt eu, dar cand apar probleme trebuie sa le spunem pe nume.

Modificat de sabinx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si eu pana la urma updateul, mai mult de curiozitate. Am facut aprox 3000 km cu el, e drept ca majoritatea pe autostrada. Cat timp am mers cu el (adica maxim 2 saptamani) nu am remarcat zgomot crescut. Despre cutie nu pot zice nimic pt ca am manuala. Intr-adevar am pierdut putere dar asta pt ca imi anulase chip tuning. Iar chestia asta s-a simtit asa ca m-am dus inapoi la TCM sa imi recuperz puterea pierduta.

 

Poate softul asta are impact diferit pe 1.6 vs 2.0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update-ul se aplica doar la motoarele euro6 sau si la cele euro5?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
On 4/16/2021 at 6:32 PM, qwerty1907 said:

Atenție. La motoarele diesel de 2L cu DSG 6 viteze se face și actualizarea softului de la cutia de viteze și, cel puțin la mine (Octavia 3 FL 2018), mi s-a modificat comportamentul cutiei de viteze in sensul ca acum in mod sport schimba la fel ca in mod Drive (la aceleași turații) - practic nu mai am modul Sport. 
Când cer acceptul de update soft motor nu spun ca schimba și softul de la cutia de viteze. 

Se mai confrunta cineva cu aceasta problema? Am nevoie de un feedback al unui posesor de Octavia cu aceleași specificații referitor la comportamentul cutiei DSG după update.

Ma chinui din Noiembrie cu service-ul sa le arat ca s-a modificat comportamentul cutiei in mod sport dupa update și nu pot deoarece îmi cer sa le aduc o mașina identica (Octavia 2l diesel DSG 6, an fabricație 2018) si nu am de unde. 

@qwerty1907Ai rezolvat ceva? Mi-as fi dorit sa vad comentariul tau inainte sa merg la service 😕. Cumva la mine au facut-o la pachet cu actiunea pt airbag pt care facusem programarea initiala. Cei de la reprezentanta zic ca update ul NU afecteaza modul de functionare al motorul sau al cutiei si ca ei sunt legati la maini pt ca asta vine de la fabrica. Mi-au oferit pe sub mana sa imi puna softul vechi un coleg de-ai lui care face asta in timpul lui liber.

Pentru amuzament, mi-au zis ca lor li se pare ca modul standard e mai fasnet dupa update 😕

 

On 11/17/2020 at 1:02 AM, sabinx said:

l.am facut timp de 1 luna...si ii multumesc lui stelica ca m-a lamurit. am renuntat pe loc la el in parcare la metro.

ce am observat cat l-am avut- motorul mult mai zgomotos cu el si nici nu mai tragea la fel...usor lesinat :))

@sabinxSe poate face rollback la versiunea precedenta? Cei de la reprezentanta mi-au zis ca au un baiat care poate sa faca rollback in timpul lui liber cu sculele lui. La ce experienta am cu ei sunt putin ingrijorat e usor de facut pt o persoana care zice ca a mai facut lucruri asemanatoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar pentru marca Skoda, se poate face roolback la softul cutiei DSG , la softul anterior 23AX. Insa trebuie insistat la  cei de la reprezentanta sa ceara acest soft la suportul tehnic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@dizzywaiter

scuze pentru intarzierea raspunsului.

Da, am rezolvat dupa nenumarate interventii (am ajuns pana la Skoda Cehia).

Mi-au facut cei de la reprezentanta downgrade de soft si acum am din nou mod sport care schimba corect.

Spor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
mihaiadrian2505
On 4/16/2021 at 6:32 PM, qwerty1907 said:

Atenție. La motoarele diesel de 2L cu DSG 6 viteze se face și actualizarea softului de la cutia de viteze și, cel puțin la mine (Octavia 3 FL 2018), mi s-a modificat comportamentul cutiei de viteze in sensul ca acum in mod sport schimba la fel ca in mod Drive (la aceleași turații) - practic nu mai am modul Sport. 
Când cer acceptul de update soft motor nu spun ca schimba și softul de la cutia de viteze. 

Se mai confrunta cineva cu aceasta problema? Am nevoie de un feedback al unui posesor de Octavia cu aceleași specificații referitor la comportamentul cutiei DSG după update.

Ma chinui din Noiembrie cu service-ul sa le arat ca s-a modificat comportamentul cutiei in mod sport dupa update și nu pot deoarece îmi cer sa le aduc o mașina identica (Octavia 2l diesel DSG 6, an fabricație 2018) si nu am de unde. 

Salut , fix astazi am facut si eu acest lucru si a inceput sa se comporte cutia la fel. Cum ai rezolvat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste postul de deasupra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!