Jump to content

Miros motorina nearsa (Touareg 7P)


Pedro
 Share

Postare recomandată

Salutare,

 

Touareg, 2016, CVWA

In contextul unor drumuri mai lungi(>30 min) si/sau atunci cand schimba peste 2500-3000 rpm imi intra in masina un miros de motorina nearsa. deocamdata in interior nu e foarte deranjant pentru ca se indeplinesc relativ rar conditiile acestea si e foarte foarte discret mirosul, dar se simte si in exteriorul masinii. Nu are importanta daca rezervorul e plin sau gol, daca afara e cald sau frig. Am avut o problema similara la un golf plus, dar problema era vizibila, o cupla care scapa putin pe la filtrul de motorina. Aici insa nu se vede nicaieri nici cea mai mica urma de fluid prin compartimentul motor, nici in partea din spatele masinii, la rezervor. e important de retinut faptul ca mirosul este de motorina nearsa, deci as exclude racord flexibil sau alte lucruri legate de evacuare/traseul gazelor.

 

Intrebarile mele ar fi mai multe:

1. pe unde trec circuitele de alimentare de la filtrul de combustibil spre rezervor? sunt vizibile sau intra prin caroserie pe undeva?

2. atata timp cat merg linistit, fara sa urc prea mult in turatii nu se simte niciun miros, eu as banui ca e ceva ce are legatura cu presiunea, dar nu vad sa scape pe nicaieri motorina propriu zisa iar de la vapori ma indoiesc.

3. daca e ventilatorul inclis sau recircularea pornita nu mai baga astfel de miros in interior. de unde isi ia masina aerul proaspat pt habitaclu? e posibil sa nu fie ceva etans pe acolo? uneori, dupa ce o spal, 1-2h se aburesc geamurile, lucru pe care nu l-am mai remarcat pana acum, toamna...

4. poate fi vreo legatura cu regenerarea DPF-ului? cand isi face regenerare sa ii dea ceva motorina pe undeva?

 

Va multumesc.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @Pedro,

Am avu si eu o problema similara cu a ta in urma unei interventii pentru schimbarea axelor cu came, a fost o actiune Audi in acest sens. Vinovatul era un o-ring de la returul pentru motorina de pe bancul 2. La mine problema era mai evidentat deoarece se si vedeau stropii de motorina.
Cel mai bine dute la dealer, probabil au un TPI pentur asa ceva iar reparatia nu costa mult, asta in cazul unui o-ring.
Cati KM are masina si ce actiuni are facute? Fix motorul tau l-am avut si eu pe fosta mea masina, Touareg 2017. Un motor foarte bun, masina foarte fiabila, dar total nepotrivit pentru gabaritul masinii.

Modificat de ANdi B.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Multumesc pentru informatii.

140.000 are acum si de vreo 5000 km am sesizat problema. o sa ma uit si eu la injectoare sa vad daca e macar umed pe undeva.

Despre actiunile de recall, desi am facut toate reviziile la reprezentanta, aparent pt masina mea nu a existat nicio actiune...

Eu sunt multumit de motor, pt famile ofera un echilibru decent intre consum, performante si fiabilitate, mai ales ca il chinui putin prin oras. e drept, vin de pe un Outlander de 2.3 care la 150 cp si 1.5tone parea mai sprinten, dar nici nu asta nu m-am trezit in situatii dificile si sa simt ca nu ma ajuta. jante relativ micute (17 iarna, 18 vara), bagaje spre deloc... Sincer as fi preferat un alt setup al cutiei, dar motorul e decent pana acum. In D schimba ciudat tare, treapta a 7-a la 50-60 la ora... dar asta e alta discutie.per total foarte multumit de masina, mai ales ca am avut o pauza de vreo 2 ani de la VW si ma bucur ca am revenit :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai facut toate reviziile la dealer du-te la ei intrucat cel mai probabil o sa beneficiezi de culanta, asta presupune o reducere pentru piese si manopera. Masina este cumparata din Romania prin Porsche Inter Auto. In cauza asta sigur beneficiezi de culanta.
Sunt convins ca exista un TPI pentru problema asta deoarece in general la 3.0 TDI gen1 sau 3.0TDI EVO au fost multe probleme pe partea de admisie. Spre exemplu in cazul meu, Audi Q7 2017 am avut urmatoarele recall-uri:

  • Zgomot axe cu came, necesar inlocuire
  • Pierdere Antigel, necesar inlocuire shutf-off valve antigel
Modificat de ANdi B.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Doomy changed the title to Miros motorina nearsa (Touareg 7P)
  • 1 year later...

Am fix aceeași problemă și eu, când motorul e rece se simte înăuntru miros de motorină nearsă. Semăna mult cu mirosul dar eșapament dar nu chiar la fel, deci asta e înseamnă. 

 

Mi se întâmplă constant, și e foarte tare când e motorul rece și merge încălzirea climei.

 

Am testat doar cu încălzirea auxiliară și nimic, merge perfect, cald fără nici un miros. 

 

După ce se încălzește motorul se simte dar mult mai slab și rar, aproape deloc, doar că eu am învățat și îl simt imediat. 

 

O să mă duc la reprezentanță să îi întreb de sănătate dacă ziceți că e cunoscută problema. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tempertaturi sub 4 grade sau oricand ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma doar de vreo săptămână când au scăzut temperaturile a început să fie mai enervant. Nu sunt chiar 4 grade dar sub 10 constant, iar noaptea sub 5. 

 

Face și când e mai cald dar motorul e rece, primii câțiva km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este total posibil, o voi duce la verificat oricum pentru că la iarnă va fi nesuportabil dacă tot așa se întâmplă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca temperatura de 4 grade e setata la toate default pentru a porni incalzirea auxiliara

La mine cand temperatura scade la plus 4 grade se aude " beep "

Daca pornesc masina dimineata si temperatura e de 4 grade sau mai mica iar temperatura e setata 25 grade in interior , miroase rau de tot a motorina arsa , motorul e mai zgomotos

Cu cat temperatura setata in interior e mai mare cu atat fumul motorinei arse e mai puternic

Dar daca programez incalzirea stationara 10 minute la o temperatura decenta de 20-22 grade de ex si doar dupa aceea pornesc , nu mai miroase iar motorul toarce mai linistit

In cele 10 minute apare putin fum 2-3 minute in dreptul portierei mele

Incearca sa programezi 10 minute incalzirea auxiliara dimineata , apoi porneste masina

 

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact la fel e și la mine, și da, când folosesc auxiliara înainte să o pornesc nu mai face așa tare dar tot se simte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am reușit să merg azi la verificare. 

 

Diagnostic: Galerie evacuare spartă. 
Asta nu ar fi o problemă, este 1800 ron piesa, dar…trebuie dat motorul jos, și aici e 7500 manopera. 

 

M-am scos :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta oferte la altii , e mult prea mare manopera

Daca dai jos motorul schimbi toate garniturile , simeringurile , schimbi distributia , faci curatare la galeria de admisie si supate , etc

Dureaza cateva zile bune in care ramai fara masina

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam o săptămână durează, da. Am făcut programare și la alt service și voi mai face minim 2 ca să fiu sigur de diagnostic. 

 

Nu vreau să mă trezesc că e altceva și că de fapt de altundeva își trage miros în cabină și schimb degeaba.

 

Ei au zis că se vede urma și că scapă pe acolo. 

 

Ei poate sunt sinceri, bine intenționați și greșesc diagnosticul, dar manopera tot trebuie plătită. N-am făcut nimic atunci, stau și mă judec cu ei. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rezolvat până la urmă la alt service, de ieri până azi a fost gata. Au făcut același lucru doar că fără să o desfacă, au schimbat garniturile și tot și pe partea stângă, just in case. 

 

Nu mai miroase, tot ok. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica nu a fost sparta galeria cum au spus primii ?

Era doar de la garnituri ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Așa se pare, au schimbat ceva capac jos sub mașină, la evacuare, dar n-am mai apucat să văd detalii pentru că s-a blocat elevatorul iar a doua zi m-au sunat direct că e gata.

 

Într-adevăr, de-atunci nu mai intră miros în mașină, n-am mai avut timp să stau la detalii să întreb ce și cum. A costat 1400 acel capac plus 500 manopera și 30 lei garniturile pe ambele părți.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Well, au trecut 3 săptămâni și iar, dar doar în anumite condiții, pe care le pot replica, iar intră miros puternic în mașină.


De data asta nu mai e ca înainte, când mirosea efectiv de cum o porneam, acum dacă merg un pic sportiv cu ea, după 1-2 minute începe să miroasă rău de tot dacă îi zic climei că vreau căldură-n mașină.

 

O să merg înapoi să văd ce și cum, e foarte enervant nu poți respira aer (relativ) curat în mașină.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@manu144x , daca tu pleci dimineata direct , fara sa o programezi 10 minute sa se incalzeasca singura , cand sunt sub 4 grade afara , asa face

In 30 de secunde dupa ce ai pornit , incepe sa scoata fum si daca ai norocul sa incetinesti la o intersectie cateva secunde , aia e , tot mirosul intra in masina

Cu cat ai temperatura setata mai mare in interior , cu atat va scoate fum mai mult

Daca vrei sa te distrezi , seteaza 30 de grade temperatura in masina si porneste cu ea dimineata la 0 grade , o sa cheme pompierii unii , vei fi acoperit de fum in maxim 1 minut

Regula :

- sunt sub 4 grade - pui 10 minute incalzirea auxiliara inainte sa pornesti motorul

- ai nevoie sa pleci urgent , setezi in masina temperatura mica , 12-15 grade si mergi preventiv cand vezi ca te apropii de un blocaj , astfel incat sa nu stationezi , mai bine sa mergi cu viteza mica dar sa mergi , ca sa se dilueze fumul in aer - peste 7 minute e ok , fumul devine foarte putin si nu il mai simti in masina

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te contrazic, eu la - 15 grade pornesc pe 29 temp. în mașină și nu scoate fum. Eu cred ca e și condensul care se formează pe tobe poate sa aibă legătură cu mirosul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, ca să lămurim condițiile în care apare să nu discutăm degeaba.

 

Nu apare când e motorul rece ca înainte. Ieri am făcut o tură cu mașina pe centură, motorul la 90, totul ok. 

Înăuntru temperatura era pe 20 grade la climă, pentru am geacă pe mine și atunci nu pun mai mare că transpir.

 

La revenire am pus cutia în sport și am mers mai agresiv (dacă tot s-a scumpit motorina), iar pe final am pus la climă 23 de grade să se încălzească un pic. 

A venit un miros incredibil, la fel cum venea înainte tot timpul, de a trebuit să las geamul jos că nu e ca și cum am tendințe sinucigașe dar dacă aveam nu cred că nu eram departe.

 

Efectiv când a început clima să tragă aer cald înăuntru pentru habitaclu, s-a umplut de gaze de eșapament de am lăsat geamurile jos până acasă vreo 5 minute.

Apoi când am ajuns, m-am dat jos din mașină, și de sub ea venea un miros puternic. Nu în spate, la eșapament cum e normal, ci efectiv cum te dai jos, sub ea.

 

Deci pe undeva tot scapă gaz acolo și cu cât e mai mare presiunea (când accelerez) cu atât scapă mai puternic.

 

Înainte să merg la service, de cum o porneam începea să miroase foarte puternic, chiar și cu motorul rece. Acum discutăm de motor strict încălzit. Și se simte și așa în general dar foarte slab, dar dacă o calc puțin și îi cer aer cald, te lovește direct și puternic, dar senzația mea e că tot timpul intră câte-un pic, doar că știți, clima încearcă să introducă aer în habitacul cât mai discret și atunci nu simți. Și dacă merg mai calm, nu se simte așa puternic.

 

Am uitat să mai menționez, o altă circumstanță când se simte imediat, dacă merg de pe drumul principal pe un drum cu gropi (încet, 5- 10km/h că nu merg ca nebunul) cum se scutură un pic mașina iar începe să miroasă înăuntru. cum își revine pe drum plan, se rărește și eventual dispare.

 

Am senzația că undeva există un sigiliu imperfect care atunci când e presiunea prea mare scapă sau când se scutură un pic mașina la fel, scapă.

Modificat de manu144x
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde e fum, e și negreală. N-ai fost curios să vezi unde sunt urme de funingine?

 

De verificat bine racordul flexibil și toate îmbinările. 

Dar dacă o perioadă a fost OK și a luat-o iar, m-aș uita și la cum au strâns galeriile de evacuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la șofer poate sa fie de la sirocou. Totuși nu ar trebui sa între în mașină 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!