Jump to content

Totul despre Rabla Plus


kolfleading
 Share

Postare recomandată

Programul Rabla a pornit initial pentru a sprijini, cumva mascat, industria auto autohtona.

De altfel membrii APIA, in special Porsche, dar nu numai, s-au exprimat de multe ori impotriva programului Rabla pentru ca distorsioneaza piata si cereau oprirea lui.

 

Timpul a trecut, astfel ca si alte guverne au decis sa-si sprijine, mascat, industria auto, mai apoi la presiunea UE si a altor factori globalisti, vrei nu vrei, iti slujeste sau nu interesele, guvernele au fost "obligate" sa acorde subventie pentru EV.

 

Subventiile acestea exagerate sunt din banii tuturor, guvernul n-a pus in transparenta aceasta masura, nu a intrebat populatia daca doreste sa sprijine aceasta tranzitie, decizia a fost din categoria "libere impuse".

 

Daca aveam de ales intre un grup nou la Cernavoda/o centrala noua pe gaz sau EV, era clar spre ce se indreptau oamenii.

 

Guvernul ar trebui sa slujeasca interesele tarii, nu ale altor tari sau grupuri de interese.

Asa se dreneaza economiile unor tari, iar ironia este ca unii mai cred ca fac si un lucru bun si ca este bine, "for a greater good".

Asta se numeste ignoranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu vorbesti de democratie directa. Nu avem așa ceva.

Avem democratie reprezentativa: oamenii pe care i-ai votat au votat niste legi, atat in parlamentul Romaniei, cat si in parlamentul european.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles ca acea subventie a fost pentru a sprijini, de catre stat, vanzarea de masini noi si nu a avut nicio legatura cu poluarea sau mediul. Si nici cu economia de piata. E o masura prin care Ion din Carlibaba ii da bani lui Dragos din Bucuresti, pentru a-si cumpara o masina electrica. Fara acea subventie Dragos nu cumpara masina electrica, pentru ca nu ar fi avut niciun sens. Sunt bani aruncati pe geam, o veritabila tichie de margaritar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bugetul se voteaza in Parlament dar se decide in Guvern si proiectul intra la vot, unde, desigur, poate primi amendamente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dercos Dar masina lui Ion din Carlibaba dispare de pe sosele si apare o masina mai ecologica. In tara in care vin masinile sa moara nu cred ca e cel mai rau lucru sa se cumpere si masini noi. Exact cum spui tu, fara acea subventie nu aparea masina electrica pe sosele. Care este dovedit mult mai curata decat una termica. Deci, mai buna obiectiv din punct de vedere al poluarii.

 

@Dolfin Guvernul este format de partidele cu majoritate parlamentara. Dar cred ca ne-am indepartat de subiect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutiile despre Rabla Plus pot continua aici, cu amendamentul ca noi nu facem politica pe forum.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Rave changed the title to Totul despre Rabla Plus
14 hours ago, dercos said:

... Ion din Carlibaba ii da bani lui Dragos din Bucuresti ... bani aruncati pe geam ...

La acelasi capitol intra:

  • subventia pentru pretul gigacaloriei
  • subventia la pretul energiei electrice
  • subventia la pretul gazului

 

...dar cand  am discutat despre astea, n-am vazut atata determinare din partea voastra...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Determinare nu se poate folosi in acest context (are cu totul alt sens), poate vrei sa spui hotarare. Acele subventii se aplica populatiei generale pentru nevoi de baza, tinand cont de veniturile reduse ale majoritatii. La fel cum scoala sau serviciile sanitare sunt gratuite, pentru ca sunt nevoi de baza ale societatii, iar toate cheltuielile sunt acoperite de guvern (subventionate).

Achizitia unei masini noi nu este o nevoie de baza, nu se face de catre persoane cu venituri scazute, ca atare acea subventie nu are niciun sens. Fara ea nu am fi vazut atatea manifestari vocale de ''ecologie''. Cu sumele risipite se puteau face proiecte publice de anvergura, cu adevarat ecologice, dar asa toata lumea e multumita pentru ca a ciupit ceva in folos personal. In tot acest timp, milioane de litri de apa calda se pierd in reteaua veche a Bucurestiului si alte miliarde de litri de ape menajere se scurg direct in reteaua hidrografica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact acelasi lucru se poate spune si despre subventiile la gigacalorie: cu sumele risipite se putea face reducerea necesarului de energie termica. Ca efect colateral, ar fi fost o scadere semnificativa a poluarii aferente generarii de energie termica.

 

Iar subventiile la curent si gaz trebuiau acordate doar celor nevoiasi. Asa cum se dau acum, sunt bani risipiti aiurea.

11 minutes ago, dercos said:

nevoi de baza

Poate vrei sa spui "Pomana Electorala"

"Sa ne votati ca v-am dat! Am si furat, dar v-am dat!"

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revenind la oile noastre, vedeti ca anul asta se cere si certificat fiscal de la ANAF (persoane fizice) pe langa cel de la taxe si impozite. si nu se da pe loc. deci pana sa va sune dealerul sa va zica, mai bine treceti singuri la treaba ca sa nu pierdeti trenul cu rabla. nu stiu ce complica atata inutil lucrurile. nici macar nu le poti lua, certificatele astea, decat fizic. digital de nu se poate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Certificatul fiscal de la ANAF se poate obtine 100% online din SPV.

Contul SPV se creeaza si se activeaza de asemenea 100% online alegand programarea pentru identificarea contribuabilului online.

 

Am urmat procesul in prima jumatate a lunii decembrie si a durat 8 zile din momentul primului pas pentru crearea contului pana cand certificatul fiscal a fost disponibil pentru download.

Modificat de wert
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci mult! eu am fost fizic ca mi s-a zis ca se da pe loc si il ridic tot fizic dupa 3-4 zile. nu stiu care mai e rolul online daca dureaza si mai mult. oricum, util de stiut ca exista si acest SPV. cand am depus cererea fizic nu a mentionat nimeni nimic. dar bine, la ce "amabile" au fost duduile de la registratura nu e cazul sa ma mir.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, dercos said:

serviciile sanitare sunt gratuite, pentru ca sunt nevoi de baza ale societatii


Si totusi in SUA nu sunt gratuite si majoritatea  populatiei nu vrea sa le faca gratuite din acelasi motiv pentru care nici romanii nu sunt de acord cu subventia pentru masini electrice; pe principiul “Cine vrea, sa plateasca!”…

Cine are dreptate sau unde este ok? La noi sau la ei? Si al cui punct de vedere conteaza? 

 

Subventia, oricare ar fi ea, are scopul de a ajuta oamenii sa aiba acces la ceva scump, ceva pentru care ar trebui sa faca sacrificii mari ca sa aiba acces. Masinile electrice se incadreaza perfect aici; au un scop bun, reducerea poluarii din orase (cu accent pe “din orase”) si sunt mai greu de cumparat fiind inca oarecum scumpe.


Stiu ca oamenii nu vad reducerea poluarii ca fiind ceva util, am mai zis sj inca mai cred ca majoritatea ar conduce linistita masini Euro 2 daca vanzarea lor de noi ar fi permisa, dar asta nu inseamna ca aceasta atitudine este buna. Trebuie sa ne uitam putin mai departe de “vreau sa traga, sa fie full de full, sa consume putin si altceva nu ma intereseaza ca sunt prea sarac sa-mi pese de emisii, noxe si poluare”.

Poluarea din orase este fix ca fumatul, oamenii stiu ca tigarile ii omoara dar asta nu se intampla repede asa ca nu le pasa. Dar apoi, cand inevitabil vine momentul cand se imbolnavesc, cauta disperati spitale si bani pentru tratamente si ar face orice sa nu moara. Eh, reducerea poluarii din orase este unul dintre pasii care trebuie facuti pentru a nu ajunge in acel punct.

 

Chiar daca nu ar ajuta poluarea la nivel global, folosirea masinilor electrice ajuta la reducerea poluarii din orase si, la randul ei, reducerea poluarii urbane prelungeste speranta de viata a oamenilor.

Daca acest lucru nu merita subventionat… eu ma opresc aici ca sigur nu am nimic altceva util de comentat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 minutes ago, mandelu said:

deci mult! eu am fost fizic ca mi s-a zis ca se da pe loc si il ridic tot fizic dupa 3-4 zile. nu stiu care mai e rolul online daca dureaza si mai mult.

 

Eliberarea certificatului din momentul depunerii cererii in SPV a durat 2 zile.

 

Procesul de creare a contului a durat ceva mai mult in cazul meu pentru ca am ales o alta data (aflata la aproape o saptamana distanta) decat prima disponibila pentru apelul video prin zoom cu reprezentatul ANAF pentru identificare. Evident, your mileage may vary, dar contul il creezi o singura data si consider ca e important de stiut ca incep sa apara alternative la a sta la cozi pe la ghisee si/sau a interactiona cu "duduile de la registratura". 😉

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha, ok. lor insa le place sa te duci pe acolo, ca altfel ma sfatuiau ce si cum ca sa trec online. oricum dealerul a zis ca se ia de acolo si ca se da pe loc. se pare ca nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Rave said:

Si totusi in SUA nu sunt gratuite si majoritatea  populatiei nu vrea sa le faca gratuite din acelasi motiv pentru care nici romanii nu sunt de acord cu subventia pentru masini electrice; pe principiul “Cine vrea, sa plateasca!”…

SUA au un sistem medical complet atipic in comparatie cu restul tarilor bogate, in care foarte multi oameni nu isi permit asigurarea, si cu atat mai putin, costurile tratamentelor sau interventiilor. Au zeci de milioane de oameni fara acces la servicii medicale, lucru inimaginabil intr-o societate bogata. Sunt praf daca ii compari cu Vestul Europei.

A compara sistemul sanitar cu achizitia de masini, prin prisma subventiilor necesare, este ridicol.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea era ca sanatatea este subventionata, nu gratuita! Este o diferenta!

 

Achizitia masinilor electrice ar trebui privita ca o subventie pentru a avea acces la un aer mai curat in aglomerarile urbane, ceea ce si este! Si nu, TDI-ul Euro 5 DPF Off nu polueaza mai putin pentru ca are emisii de CO2 mai mici decat un benzinar oricat ar vrea unii sa creada.


Reducand la absurd, Rabla Plus este o subventie pentru sanatatea oamenilor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O metodă mult mai eficienta și rapidă de a reduce poluarea din orașe ar fi transportul in comun gratuit și construcția de centuri ocolitoare, astfel încât să poți scoate traficul de tranzit din orașe și să- taxezi suplimentar pe cei care vor neapărat să circule cu mașina prin oraș. Măsura asta ar fi avut un impact benefic pentru mai mulți oameni, iar banii nu ar mai fi plecat la producătorii auto, ci ar fi rămas în economia locală. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Cum poti sa sustii un transport in comun gratuit...? Hai sa dam si curentul gratuit, why not? Nu zice nimeni STB sa faca profit, dar nici sa fie un cal mort subventionat 100%. Crezi ca din cauza alora 3 lei nu merge lumea cu autobuzul sau ca e jegos, lent si impredictibil? Cine are bani de 7 lei/l benzina zi de zi commuting, are bani si de 3 lei autobuzul sau 100 lei cat e abonament, nu stiu.

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt multe orașe care au demonstrat că se poate. Plus că subvenția s-ar putea susține din taxarea suplimentară a mașinilor personale. Soluții se pot găsi, doar interes trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Solutia asta inseamna ca oamenii trebuie sa renunte la confortul oferit de masina personala ceea ce, la noi cel putin, este aproape imposibil. A sarit toata tara ca arsa cand s-a propus interzicerea circulatiei masinilor Euro 3 si mai jos, n-o sa fie bine cand oamenii se vor vedea lasati fara placerea de a conduce masina lor 4 Km ca apoi sa o parcheze sun semnul de stationarea interzisa cat timp ei sunt la munca...

Rabla Plus functioneaza pentru ca oamenii isi pastreaza confortul oferit de masina dar o fac intr-un mod care polueaza mai putin sau deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt adeptul obligațiilor, de aceea am zis că soluția e impunerea unei taxe suplimentare, cum au și alte orașe, și nu interzicerea. Dar în același timp trebuie oferită și o alternativă tentantă. 

Oameni sunt mult mai înțelegători atunci când li se oferă alternative și sunt lăsați să decidă singuri, față de atunci când li se impun schimbări forțate.

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!