Jump to content

Totul despre Rabla Plus


kolfleading
 Share

Postare recomandată

Credeti ca va ramane ecobonus atat de mare la Rabla Plus in 2021 ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, eu ma asteptam ca nici anul asta sa nu mai fie Rabla+. Am fost surprins sa vad ca s-a prelungit programul si ecobonusul ramasese la fel.

 

Acum, de cand cu marirea pensiilor care a aruncat bugetul pe anul asta si mai rau in aer, de parce nu era deja dupa impactul economic al carantinei de la inceputul anului, chiar mi-e teama ca s-a terminat cu sustinerea din fondurile statului a programului Rabla+. Singura solutie ar fi ca sa continue programul exclusiv cu fonduri europene, parte a pachetului de sustinere a economillor europene adoptat anul asta dar care intra in actiune de abia de la anul. Sustinerea achizitiilor de masini electrice/electrificate s-ar potrivi cu scopul declarat al programului european de trecere la o economie sustenabila din punct de vedere al impactului asupra mediului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cum au explodat achizitiile de masini electrice, e clar ca e doar o chestiune de timp pana cand  valoarea ecobonus-ului va scadea. Sa speram insa ca nu prea curand ?, chiar sper sa tina cel putin pana in 2022 cand vreau sa fac trecerea la full electric.

Legat de preturi pt. Enyaq, in Germania am vazut ca sunt intre 34 si 45.000, in functie de varianta aleasa. Posibil sa fie cu 1-2.000 mai ieftin la noi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara acest program nu va mai lua nimeni masini electrice la preturile full, poate doar cei super pasionati. Banuiesc ca producatorii nici nu vor mai aduce modelele noi de EVs in tara in conditiile eliminarii ajutorului de stat. Sincer nu cred ca se va renunta prea curand la el, pana la urma avem tot felul de obligatii fata de EU pe partea de reducere a emisiilor incat sa se renunte complet la el. Poate se va reduce prima sau poate se va adopta o alta forma de compensare insa cu siguranta va continua si la anul.

Modificat de Abu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ma întrebam și eu, acum 3 ani, când am luat e-Up! - ul și l-am ales pentru ca nu am vrut sa risc și sa aștept un Smart ForTwo Electric (pe vremea aia nu se numea EQ încă) pe care nu știam dacă-l mai pot lua cu aceeași reducere. Uite ca tocmai am luat a 2-a mașina cu aceeași Rabla Plus... 

 

În Germania tocmai a crescut bonusul pentru achiziția unei mașini electrice, ar fi un moment foarte prost sa scadă la noi. Ceea ce, având în vedere ca la noi se întâmplă mereu totul pe invers, ar însemna că este momentul prielnic să-l scadă :))

 

Lăsând gluma la o parte, @kolfleading cum era aia cu vrabia din mana pentru cioara de pe gard sau ceva de genul asta?!

Dacă ți-ai găsit o mașină ok de care ești mulțumit, ia-o! Mereu o sa apară ceva nou, mereu o sa fie un model interesant la orizont. Cine știe, poate anul viitor o sa între și Tesla, în sfârșit, în România. Merita sa aștepți?! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Programul Rabla NU are ca sursă bugetul de stat, ci Fondul pentru mediu. Banii la Fondul pentru mediu provin din diverse taxe - cea mai cunoscută este cea de 2 lei pentru ambalajele puse pe piață. Banii din acest fond se alocă pe diverse programe - Rabla, Rabla pentru electrocasnice, Casa verde... Deciziile de alocare/suplimentare fonduri sunt mai degrabă legate de sumele încasate. Taxa pentru fondul de mediu se plătește o dată pe an, pe 25 ianuarie, deci, undeva pe la mijlocul lui februarie se știu fondurile disponibile. Suplimentarea are legătură cu evoluția cheltuielilor pentru celelalte programe (+ ceva încasări suplimentare din alte taxe la fondul de mediu care se plătesc lunar/trimestrial).
Din punctul acesta de vedere, nu cred că în viitorul foarte apropiat se va lua decizia de întrerupere. În momentul de față în toate țările există există forme de subvenție pentru mașinile electrice, nici măcar țările care au un parc electric avansat nu au renunțat încă la subvenții. În România s-au vândut vreo 4500 de electrice și hibride anul acesta, nu cred că există „riscul” să crească foarte mult numărul anul viitor.

Modificat de zaboss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim pentru lamuriri, @zaboss. Sa fie asa cum spui tu, sa nu se redirectioneze fondurile spre altceva.

 

Ca tot veni vorba de ajutoare de stat pentru achizitia de masini "electrificate", exista mai multe metode de a face asta, nu doar subventie la cumparare. Iata o harta si un tabel cu cele care sunt in tarile europene. Nu toate tarile au subventii pentru achizitia masinilor electrice, de exemplu Belgia sau vecinii din Bulgaria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana de curând nici eu nu credeam ca va mai fi rabla+ dar imi dau seama ca va trebuie sa fie un program puternic de stimulare a reducerii de noxe având în vedere ca depășim la alte domenii poluarea. 

 Ca nu va fi rabla+ multi ani de acum, cu siguranță.  

Dar cel puțin 2021 va fi. 

Eu asa zic. 

 

Dar în Norvegia am înțeles ca s a redus mult susținerea statului pentru electrice. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În Norvegia s-a ajuns la 30% electrice și PHEV. Acolo clar nu mai e cazul de subvenții. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Noutăți în programul Rabla Plus: vor putea fi achiziționate și mașini electrice înmatriculate în ultimele 6 luni cu până la 6.000 de kilometri

 

E util de menționat, totuși, ca programul nu permite folosirea a doua tichete Rabla Plus pentru achiziția aceleiași mașini asa ca dacă mașina a fost cumpărată de către reprezentanta folosind un tichet Rabla Plus, cel care o cumpăra de la reprezentanta nu va putea folosi Rabla Plus pentru a o cumpăra, dar sunt puține cazurile astea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot ma intrebam cum vor vinde cei de la Vw cele 50+ ID.3-uri folosite in campania de test drive de la inceputul lunii Septembrie. Uite-asa le vor vinde :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
On 9/28/2020 at 12:02 AM, stama said:

Multumim pentru lamuriri, @zaboss. Sa fie asa cum spui tu, sa nu se redirectioneze fondurile spre altceva.

 

Ca tot veni vorba de ajutoare de stat pentru achizitia de masini "electrificate", exista mai multe metode de a face asta, nu doar subventie la cumparare. Iata o harta si un tabel cu cele care sunt in tarile europene. Nu toate tarile au subventii pentru achizitia masinilor electrice, de exemplu Belgia sau vecinii din Bulgaria.

interesant ca harta si tabelul contin informatii false/gresite despre subventia din romania...

 

nu e 10.000 euro, daca vrem sa rotunjim neaparat, e 9000. Daca or fi la fel de precise si pt celelalte tari...

 

pt Germania zice 9000, dar alte surse zic 9800

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

După cât timp se poate vinde o mașină luată cu subvenția de la stat?

În Germania s-a dezvoltat o afacere din a cumpăra mașini electrice cu subvenție, iar după 6 luni se vând în Belgia sau Danemarca, țări care nu au programe de subvenționare, cu profit. Practic folosești mașina gratuit 6 luni, iar apoi o vinzi și iei alta cu subvenție.

Foarte bine merge în special Tesla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 luni 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

se mai stie ceva de bugetul Rabla? mai este buget? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca mai sunt vreo 45mil la Rabla Plus, adica 1000 de tickete. La Clasic parca era zero.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Situatia fondurilor se poate vedea "in timp real" aici.

In acest moment Rabla Clasic persoane fizice este intr-adevar pe zero si aproximativ 45 mil la Rabla Plus.

 

image.thumb.png.900f838834eebca9651480499ac404f8.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Gabriel Biris, de la Biris Goran, cabinet de avocatura pe Legal + Tax, este renumit, nimeni nu-i pune la indoiala cunostintele.

Mai jos despre cuantul ajutorului pentru masinile electrice.

 

Citat:

Apropo' de cum se fac politicile publice in Romania: programul Rabla.

Romania produce autoturisme la Mioveni si Craiova.
Tot acolo se pot produc si motoare si cutii de viteze.
In plus, mai avem o fabrica mare de cutii de viteze, la Sebes.
Nu producem niciun autoturism electric si nicio baterie. Dacia Spring e 100% made in China.
Subventionam insa masiv (46.000 - 51.000 lei, adica mai mult decat un Sandero nou) achizitia de masini electrice.
Sa traduc: exportam subventie, adica luam bani de la contribuabili din Romania ca sa stimulam productia din alte tari, in special din China.

Mai mult, daca aceasta politica publica ar fi de succes si romanii ar incepe sa cumpere doar masini electrice, am inchide complet fabricile de cutii si motoare din Romania, fabrici care dau de munca la multe zeci de mii de romani (direct si indirect) si care genereaza exporturi de miliarde.
Deci, ne subminam propria productie! Oare ce au in cap cei care vin cu astfel de politici publice???

ps. Sa nu mai spunem si ca azi 10% masini electrice ar cam da peste cap sistemul energetic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt doua argumente aici: 

- Romania subventioneaza lucruri pe care nu le produce

- infrastructura nu ar face fata la influxul de masini electrice (10% fiind procentul avansat)

 

1. Subventii

 

Se subventioneaza un domeniu la inceput, ceea ce este bine pe termen lung. Nu as vrea sa ii acuz pe conducatori de viziune pe termen lung, pentru ca sigur nu sunt vinovati de asta, ei facand legea doar ca sa evite amenzi de la UE, dar efectul ramane: suntem trasi in ritmul restului Europei, creandu-se infrastructura noua (de incarcare), noi investitii si locuri de munca, noi oportunitati. Pornim de la acelasi nivel ca restul Europei, cu aceleasi sanse.

 

Daca masinile electrice au succes, ce ne face sa credem ca fabricile respective nu vor fi convertite, cel putin partial, in fabrici de masini electrice? Dacia fabrica masini aici pentru ca e ieftin, iar acest lucru nu se schimba. Fabrici de masini electrice oricum trebuie sa faca. Ah, ca nu exista infrastructura rutiera si feroviara sa exporte masinile alea? Pai nu exista nici acum.

 

2. Infrastructura

 

Adevarat, masinile vor consuma energie si vor stresa infrastructura energetica.

Cum problemelor le sta bine imperecheate cu solutii, pun eu cateva aici, pentru inspiratie:

- de banii tot mai multi castigati de stat din pretul de curent, se pot face investitii (scuze ca am folosit cuvantul cu "i", stiu ca nu se foloseste de obicei la stat)

- masinile electrice stau, de multe ori, la incarcare, fix ziua, cand e surplus de energie electrica si cerere mica, ajutand reteaua nationala prin plafonarea cererii

- mai mult, supraproductia de energie ziua este agravata de tehnologiile verzi; le lipseste o componenta foarte scumpa ca sa poata inlocui cu adevarat sursele murdare: stocarea de energie produsa ziua si returnarea in retea noaptea; aici se lucreaza la standardul V2G (vehicle to grid), care ar transforma masinile electrice din probleme, in solutii de stocare

 

PS: Tot vad postari de genul "realitatea este așa si nu se poate schimba", fara viziune, si nu stiu daca e din rautate sau limitare

PPS: Apropo, de ce apostrof in “apropo”?

 

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, Dolfin said:

este renumit, nimeni nu-i pune la indoiala cunostintele.

Este renumit in ce domeniu?

Schimbari climatice?

Economie?

Productia de autoturisme?

Productia de baterii?

Infrastructura energetica?

 

PS1: Cel mai penibil este argumentul sa NU cumparam masini electrice ca sa nu-si piarda locurile de munca cei de la Mioveni si Craiova.

 

PS2: Dar si mai penibil este argumentul ca "nimeni nu-i pune la indoiala cunostintele", deci, cumva, noi trebuie sa luam de bun orice spune...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Folosind aceeasi logica si noi, cei de pe acest forum dar si restul tarii, facem aceeasi greseala daca nu cumparam Dacia sau Ford, o firma frantuzeasca si una americana apropo, si cumparam VW. Pentru ca statul subventioneaza cam 10.000 de lei cumpararea unei masini noi si, cum se vand mai multe masini termice decat electrice, cuantumul subventiilor Rabla este mai mare decat Rabla Plus. Sa traduc: exportam mai multa subventie cumparand masini termice. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are dreptate, 10000 euro se duc direct catre producatorii auto, in loc sa fie investiti in tara in limitarea poluarii.

Daca s-ar vrea limitarea poluarii s-ar incepe cu investitii direct la sursa poluarii (centrale termice, eficientizarea infrastructurii samd). Altfel vom avea o flota de masini moderne intr-o mare de fum. Stai langa o halda de cenusa si vezi cand bate vantul cum masina ta electrica e acoprita de un praf toxic. Programul Rabla pentru masini termice e la fel de gresit, aruncam banii pe lucruri inutile, lasati capra vecinului.

Subventia este un fel de traista cu ulei, zahar si faina inaintea alegerilor.

 

Modificat de dercos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o modalitate de a reinnoi parcul auto, sunt convins ca stii asta. Decat masini poluante, mai bine masini nepoluante. Cu cat mai putin poluante, cu atat mai mare subventia.

Doar pentru nu se face si in alta parte nu inseamna ca nu ar trebui sa facem nici aici. Lasa tu capra vecinului.

 

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Rave changed the title to Totul despre Rabla Plus

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!