Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Mai exista si problema alimentarii sau incarcarii. Unde si cat dureaza. La benzina e mult mai simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

Mai exista si problema alimentarii sau incarcarii. Unde si cat dureaza. La benzina e mult mai simplu.

Si mai ales, cat costa. Cu pretul carburantului,  pe tari,  suntem mai familiarizati, nu si cu pretul kwh-lui.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa zicem ca cine isi ia electrica nu face distante mari deocamdata din cauza autonomiei limitate a bateriei. Deci nu costul ar fi cea mai mare problema la km limitati facuti zilnic, dar cat dureaza incarcarea e o problema reala, cei mai multi locuiesc la bloc, deci nu o pot incarca acasa. Insa in viitorul apropiat vom fi nevoiti sa ne autoelectrificam. Nu se vor mai fabrica termice. Cele existente vor fi supra taxate. Si intre timp se vor mari numarul statiilor de incarcare, se vor imbunatati bateriile in sensul de a se incarca mai repede. Deocamdata insa confortul alimentarii la pompa de benzina cand vrei, aproape unde vrei si in cateva minute ii determina pe multi sa prefere termicele. Eu personal sun fan electrica in principiu, insa deocamdata prefer termica din motivele de mai sus.

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vazand trip meterul cred ca un Model 3 LR (~42k euro) poate sa faca acel drum chiar si fara incarcare. O oprire de 15 minute la 8 ore de condus (eu cred ca la 8 ore de condus ar trebui sa avem macar 3 opriri de ~15 min) va aduce autonomie mai mult decat suficienta pentru a termina drumul fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic, ea am avut telefonul la incarcat tot drumul si faruri aprinse :-)))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la comentariile de mai sus in legatura cu postarea mea.

Ma bucur ca verificati ceea ce scriu, problema este ca cei care o faceti sunteti "orientati" sa-mi dovediti ca nu este asa.

In mod normal ar trebui sa priviti lucrurile cu detasare, sa aveti mintea deschisa.

 

In legatura cu Italia, am citat din Politico pentru ca este un site preferat de autoritatile EU (le promoveaza politicile), deci pana si politico a trebui sa scrie ceva despre mafia italiana si incendii, n-au putut sa evite subiectul total, iar voi faceti analiza pe text...

Despre Grecia, ne-au laudat, pe buna dreptate, oamenii carora le-au fost salvate casele chiar i-au pretuit pe pompieri, dar mergeti cu cautarea mai departe, poate o sa fiti suprinsi.

De asemenea, pentru "weather modification", cititi ce se poate face astazi.

 

 

Intre timp alti cercetatori, nu mai prejos fata de cei de la IPCC declara:

Study Finds Sun—Not CO2—May Be Behind Global Warming, link-ul direct la studiu este AICI.

 

Intre timp a devenit general cunoscut ca ministrul de externe al Chinei, Wang Yi, s-a intalnit inca din 28 Iulie cu liderul talibanilor, Mullah Abdul Ghani Baradar, ce-au vorbit cu adevarat nu stim, insa in Afganistan ar exista rezerve de peste 1 trilion de $ in minerale rare care se folosesc la electronice si mai ales la baterii de masina.

Probabil ca vor sa faca un cartel si sa impuna preturile in viitor, sa controleze indirect economia mondiala.

Avand in vedere aceste evolutii, stai si te intrebi, cine are interes sa preseze asa de tare pe electrificare...sa vrea sa te faca dependend de altii?!...

 

Circula niste infografice acum, cred ca le-ati vazut si voi, atasez unul aici.

 

 

1-1.jpg.e3cde261d434232744b70681e9cbcd30.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Epoch Times nu este chiar un site de incredere:

 

Quote

The Epoch Times este un ziar internațional multilingv și a apărut sub formă de ziar în limba chineză în luna mai a anului 2000. Cu sediul central la New York, ziarul are birouri locale de știri și o rețea de reporteri locali în toată lumea. Este vândut sau distribuit gratuit în aproximativ 35 de țări de pe glob, având ediții în limba engleză, chineză și alte 9 limbi în ediții tipărite și 21 de limbi în varianta online. In anul 2020, New York Times a numit Epoch Times o "Masina globala de dezinformare" (Roose, Kevin (October 24, 2020). "How The Epoch Times Created a Giant Influence Machine". The New York Times. ISSN 0362-4331. Retrieved October 24, 2020). Printre metodele de dezinformare se numara adoptia de teorii conspirationiste fara a aduce dovezi intr-un sens sau in altul, constructia de argumente ad-hoc false, citate neverificate sau scoase din context, etc.

 

Am cautat niste informatii despre oamenii de stiinta din raport, ceea ce recomand tuturor sa faca, pentru ca si eu pot publica PDF-uri pe net cu usurinta:

  • Dr. Ronan Connolly, Ireland (ronan@ceres-science.com)
  • Dr. Richard C. Willson, U.S.A. (rwillson@acrim.com)
  • Dr. Ana G. Elias, Argentina (aelias@herrera.unt.edu.ar)
  • Dr. Valery Fedorov, Russia (fedorov.msu@mail.ru)
  • Dr. Ole Humlum, Norway (ole.humlum@geo.uio.no)
  • Dr. László Szarka, Hungary (szarka@ggki.hu)
  • Dr. Willie Soon, U.S.A. (willie@ceres-science.com)

https://drillednews.com/white-house-removes-scientists-after-rogue-climate-denial-publications/

 

Quote

Soon is a co-author on a document espousing the debunked idea that the sun is responsible for global warming, along with Ronan Connolly, a self-described independent scientist who questions the reality of human-caused climate change, and his father Michael Connolly.

 

The “sun spots,” “solar variability,” or “solar radiation” theory has been repeatedly debunked by scientists since the 1990s, including a Mobil scientist who wrote in 1995 that “If solar variability has accounted for 0.1℃ temperature increase in the last 120 years, it is an interesting finding, but it does not allay concerns about future warming, which could result from greenhouse gas emissions.”

 

The other nine documents were authored by well-known contrarian scientists who have repeatedly denied the reality of climate change, downplayed its severity, or promoted debunked theories about the cause. These include Princeton physicist William Happer, and University of Alabama-Huntsville atmospheric scientists John Christy and Roy Spencer.

 

Deci, avem cativa oamenii de stiinta "independenti" care cred altceva decat ceilalti 97%. Mi se pare foarte bine sa vedem toate parerile, dar suntem in stare sa decidem cine are dreptate? Suntem noi educati in acea arie stiintifica? Ori trebuie sa ne bazam pe consensul stiintific, ori ne educam singuri, dar nu de pe site-uri extremiste. Exista resurse, inclusiv cursuri stiintifice publicate video pe internet de la universitati prestigioase.

 

Dar, sa zicem ca ei sunt singurii care au dreptate. Dar, pana si modelul lor conservator tot arata ca oamenii contribuie la incalzirea globala (poza dreapta-jos). Ce facem, daca planeta se incalzeste si noi contribuim? Nimic? Asteptam sa murim? Sau incercam sa facem ceva?

 

image.thumb.png.63c5d989bdb0305a31e831b127731871.png

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un drum de 550 Km se poate face cu o pauza de 30 de minute (la charger 50 kW) cu un Volkswagen ID3 77 KWh.

Si nici nu trebuie sa stai 30 de minute o singura data. Poti sa stai 2 x 15 minute.

 

2 x 15 minute la 8 ore de condus e foarte rezonabil.

 

Daca vor fi chargere de 150 kW (sau mai mult de ex. daca Tesla deschide accesul la reteaua lor pentru toate marcile) pauza se poate scurta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, kolfleading said:

Un drum de 550 Km se poate face cu o pauza de 30 de minute (la charger 50 kW) cu un Volkswagen ID3 77 KWh.

Si nici nu trebuie sa stai 30 de minute o singura data. Poti sa stai 2 x 15 minute.

 

2 x 15 minute la 8 ore de condus e foarte rezonabil.

 

Daca vor fi chargere de 150 kW (sau mai mult de ex. daca Tesla deschide accesul la reteaua lor pentru toate marcile) pauza se poate scurta.

Daca vrei sa te opresti, daca vrei sa faci pauza la o priza, daca ai statii, daca sunt libere, daca nu e prea cald, daca nu e prea frig, daca iti place ID3...Mai vedem in 2-3 ani, pana atunci electricele sunt masini de oras si drumuri scurte, cel mult medii si/sau pentru cei care accepta bataia de cap aferenta folosirii lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CE inseamna drumuri scurte in viziunea ta ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pierdusem timp sa citesc cam toate paginile de pe acest topic.

In timp ce unii argumenteaza pro si contra EV observ ca multi uita sa se adreseze elefantului din camera: traim in RO.

 

Nu suntem pregatiti pt EV ca si alte tari, majoritatea propietarilor de EV nu stau la bloc, mai ales mai sus de parter sau/si de obicei au un loc (garaj,servici,un vecin,prieten) unde incarca pe timp de noapte,etc (nu ma refer la calatorii,etc)

Am condus i3 si eGolf si o hibrida (Prius) si mi-au placut, dar statul RO mai are de lucrat mult pt a convinge majoritatea romanilor sa isi cumpere masina noua (sa zicem si SH) care sa fie EV (Electric Vehicle/Hibrid)

 

Se discuta de cresterea impozitului cu/la (aprox.) 900 RON pt masini de la E4 in jos care nu prea o inteleg, inca avem preturi in euro si salarii in lei, ofertele pe piata nu sunt asa diversificate incat sa ma grabesc sa cumpar o masina noua (termica/electrica) cat timp ce am acum nu imi da dureri de cap si imi deserveste scopul achizitionarii -  acele BIFE ce s-au completat cand ti-ai facut tema de acasa.

 

Cat despre termic vs electric ce sa zic, momentan luam apararea la electrice pe motiv ca sunt noi si nu s-au stricat atatea incat sa fie "public" informatiile legate de costuri, pe cand la termice daca am postat pe forum o problema la o masina (in cazul de fata din gama VAG) garantat 70% din membrii stiu si cat va costa reparatia.

 

Ca si combustibil vs kw eu am reusit cifrele de mai jos:

Fabia 1.4 TDI - 3.8-4.2L/100km   (surprins cand vezi becul de motorina, uiti ca si consuma zici ca mergi pe gratis)

Octavia 1.6 TDI - 5.4-6.2L/100km (decent, te astepti sa se aprinda becul dar mai rar)

Passat 2.0 TDI - 5.6/6.7L /100km (sti sigur ca se aprinde becul dar speri sa si la fel de rar ca si la astea de mai sus dar evident ca nu e asa)

(toate euro 6)

 

Sa nu se inteleaga gresit, acestea nu au fost cifre constante ci doar cele mai bune prinse de mine personal, iar pe perioada de canicula si AC pornit valorile cresc substantial si bineinteles aici depinde si de marimea la "picior" si nu are rost sa mentionez capacitate rezervor si cat a fost plinul, aici vorbim strict de km atinsi in ideea ca faci plinul, te sui in masina si te gandesti ce aroma vrei pe inghetata la cornet cand ajungi la destinatie.

 

Exemplul de mai sus eu personal il iau in considerare cand ma uit la range-ul la electrice cand fac window shopping.

Topic-ul va suferi modificari pe masura ce garantiile expira la EV, mai cad piese,etc si vom avea o plaja de lucruri faptice privind mentenanta/service si costuri, momentan nu cred ca cineva poate baga de vina la EV-uri cat timp majoritatea sunt noi/aproape noi.

 

Personal vreau sa achizitionez o electrica, am anumite reverve si pretentii dar sunt personale, nu inseamna ca producatorul X si Y au o problema si da m-as orienta tot pe familia electrica VAG. (nu m-ar deranja si Model S Plad evident, dar nu dau 2000$+ doar sa ii schimb parbrizul - #askBuhnici)

 

Sunt curios ce va fi in 2025 cand intra Euro 7 si zboara motoarele NOI mari garantat, poate ne mai modernizam si noi infrastructura pt EV, poate scoate Tesla masina zburatoare si discutiile vor deveni inutile.

 

Drumuri bune electrificate ! :D

 

Ca si gluma de incheiere: cati dintre cei cu Electrice au fost la Electric Castle? :))

 

 

 

Modificat de cxr2test
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate, stim vreun coleg cu un ID.3 albastru (electric) cu ceva B xx AX(ceva) la numar?

 

Nu fiti ca el!

 

Venind mai devreme de la București, pe A1, vreo 30 daca nu mai bine de km am mers intr-un mare "trenulet", format din mai bine de 30 de masini. Toate astea cu 80-110 kmh...

 

De ce?

 

Pentru ca "locomotiva" era acel sofer de ID3, care pur si simplu nu voia sa se dea pe banda 1.

 

Intr-un final, toti l-am depasit pe dreapta...

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și eu observ că pe autostradă cei cu electrice merg pe la 110, indiferent că e ID3 sau E-Tron, mai temerari sunt cei cu Tesla. Dar faptul că mergea pe banda doi, chiar dacă banda 1 e liberă, nu are legătură cu mașina electrică, ci cu nesimțirea. Sunt destui și cu ICE care adorm pe banda doi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta se educa doar cu amenzi. Din pacate nu avem politie care sa patruleze pe autostrazi. Tine fix de educatie si bun simt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil depasea un camion in tot acest timp si nu voia sa isi strice media consumului 🙂

Asta insa tine de bunul simt, nu neaparat de faptul ca are o electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se observa din foto de pe contul ISU ca masina era cel mai probabil de Uber, oricum acum este un "write off car", a avut si flacara deschisa, in concluzie incaseaza asigurarea si o vinde la dezmembrari pentru extra cash.

 

Ar trebui cercetat de ce s-a intamplat asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina era de uber, sunt mai multe masini electrice de uber cu acelasi numar in timisoara krk.

De unde stiu pompierii ca focul este la baterie? Daca focul e unul simplu si se poate stinge usor fara sa distruga intreaga masina?

Poate eu nu vreau sa imi fac casco si ei imi distrug toata masina.

Sper ca la acest incendiu nu au folosit containerul doar pentru ca tocmai l-au primit.

Sigur ca sunt cazuri in care trebuie folosit, daca bateria se tot aprinde.

Modificat de Sarbu Mihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general intr-o interventie de genul, pompierii nu stau sa iti minimizeze tie ca proprietar pagubele. Intervin "in forta" sa rezolve problema pentru care au fost chemati cat mai repede posibil. Sa nu utiam ca momentan, in RO, sub 0,1% din parcul auto este reprezentat de masini electrice, sunt curios cat de comune vor fi evenimentele de genul la masiniile astea. Si aici ma refer mai ales cand va trece timpul peste ele (cel mai probabil si unele reparatii la instaltia electrica) si vor ajunge la varsta media a parcului auto curent. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca vrei sa imi arati ca si masinile ICE iau foc, dar intrebarea mea mergea in directia in care oare numarul de masini electrice care iau foc este statistic mai mare decat cele ICE. Momentan nu putem raspunde la intrebarea asta, din moment ce vorbim de o populatia total diferita ca numar si varsta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va fi interesant de vazut atunci cand masinile electrice vor fi mai multe si vor fi mai vechi, care va fi ponderea acestor incendii. Pana atunci, tinand cont ca majoritatea electricelor sunt noi, iar ponderea lor un parcul national este extrem de mica, astfel de Incidente vor fi izolate si nu cred ca vom putea trage concluzii pe baza acestora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!