Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Asta chiar ar fi ceva super

Pai faceti o rubrica unde pot posta doar cei cu masini electrice , un subforum ceva unde poti posta doar cu dovada ca sunteti posesor de electrica

Si faceti acolo versus - merita sau nu ?

Evident ca nu veti mai avea niciun comentariu contra , doar nu dai atatia bani pe o electrica ca apoi sa spui ca nu merita

Uite ca ideile bune se nasc si din topic-uri gresite cum e aceasta

Scuze ca am citit si am postat aici , era duminica si cum s-a terminat cursa de MotoGP , am luat pauza la Moto2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fac un singur comentariu, desi o sa fiu blamat maxim, eu nu il consider OT ci doar o opinie personala pe subiect ca un viitor posibil posesor de electrica in urmatorul an: cei ce isi cumpara electrica au platit deja consumul de electricitate pentru ea in avans, d-asta alimentarile sunt gratis. Sper sa ma fi facut inteles. Nu intru mai departe in polemici si nici nu o sa comentez ulterior. Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, acidone77 said:

Daca tot nu vrei sa poluezi, la ce ti trebuie electrica? Circula cu bicicleta!

Circul si cu bicicleta maxim posibil. Am cea mai bine termoizolata casa din cartier. Sunt in negocieri pentru instalare panouri fotovoltaice. Alta intrebare?

 

Este o ANOMALIE a societatii noastre faptul ca masina cu pistoane, un dispozitiv atat de daunator si de ineficient, a ajuns la nivel de NECESITATE.

 

Noi, ca specie si ca societate, am gresit undeva ca am permis acest lucru.

 

NECESITATE ar fi trebuit sa fie aerul curat, mai ales in orase.

NECESITATE ar fi trebuit sa fie limitarea pagubelor produse de schimbarile climatice.

 

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinile electrice merita pentru ca au consum mic, eu personal sunt la o medie de 25%, adica un sfert din consumul unui ICE combinat in oras si in afara. Eu personal sunt fericit sa incarc acasa pe AC la un pret decent de 66 bani per kWh. Pe DC am incarcat doar vreo 5% fata de AC.

 

In ce priveste gratuitatea, mai sunt statii gratis, dar personal nu stau la AC gratis decat daca sunt in oras cu treburi (platesc parcarea, iar bonus primesc curentul). La DC incarc doar daca sunt plecat departe de casa si in aceste cazuri merg la statii cu plata sa fiu sigur ca functioneaza si ca nu sunt multi la coada.

 

Ca si concluzie curentul la masini electrice nu este gratis decat daca faci eforturi, iar la 200-300RON pentru 2000-2400km pe luna parca nu merita sa astepti la coada sa incarci la DC (stiind ca prea multa incarcare la DC nu este sanatoasa pentru baterie), iar la AC nu merita sa duci masina la incarcat 4-6 ore prea departe de casa sau de serviciu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, tavitara said:

Pai faceti o rubrica unde pot posta doar cei cu masini electrice , un subforum ceva unde poti posta doar cu dovada ca sunteti posesor de electrica

Si faceti acolo versus - merita sau nu ?

Evident ca nu veti mai avea niciun comentariu contra , doar nu dai atatia bani pe o electrica ca apoi sa spui ca nu merita


Asta este cea mai mare problema a acestui topic. Faptul ca aici intra niste oameni deja hotarati si cu decizii luate care cauta alti oameni care sa fie de acord cu decizia lor. Si inainte sa va ambalati, stati linistiti ca este valabil acest lucru de ambele parti!

 

Topicul acesta se vrea un loc de discutie pentru cei nehotarati, in care sa gaseasca argumente pro si contra care sa ii ajute sa ia o decizie, fie ea pro sau contra.
 

In schimb s-a transformat intr-un teren de lupta intre tabara electrica si tabara termica. Unul fara sorti de izbanda pentru niciuna dintre parti si unul total neproductiv care nu face decat sa piarda timpul celor care posteaza pentru ca niciuna din parti nu apleaca deloc urechea la cea are de zis cealalta parte! Si acest lucru ii indeparteaza pe cei interesati de subiect, care fug de frica virulentei cu care li se va raspunde!

 

Ma asteptam sa putem sa purtam o discutie, nu doar sa ne aruncam argumentele de parca ar fi legi date de un for decizional care nu pot fi atacate sau combatute!
 

Nu suntem toti la fel, nu ne plac tuturor aceleasi lucruri si asta este foarte bine! Lumea ar fi un loc foarte plictisitor daca am conduce toti acelasi model de masina, cu acelasi motor, cu aceeasi vopsea, am avea toti acelasi model de telefon etc Diversitatea, faptul ca suntem toti diferiti, ne face o societate functionala si interesanta!
 

Haideti sa ne calmam putin si sa discutam! Atat… sa discutam! Nu sa ne certam pe idei, pentru ca pe fapte nu prea exista interpretari!

 

Va rog frumos!

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog si eu inca o data sa ne rezumam la discutii legate de masinile electrice, daca merita sau nu. Am sters ultimele cateva posturi, avand in vedere ca erau offtopic total, numai despre masini nu se discuta.

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru discuția despre reducerea poluării prin folosirea mașinilor electrice, există topic separat:

Discuția aici ar trebui să fie pe situații mai concrete, în caz că vrei să-ți cumperi o mașină, și nu ești sigur dacă varianta electrică este cea potrivită pentru nevoile tale. 

Eu oricum m-am decis să nu prea mai citesc acest topic, pentru că a devenit mai mult un chat între câteva persoane cu păreri fixe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consider ca masina electrica merita atunci cand o familie are doua masini, astfel ca cea de oras si imprejurimi sa fie electrica.

Mai merita pentru cei care au o singura masina si putine drumuri lungi peste autonomia masinii. Autonomia masinii e important sa fie mare in cazul acesta.

Un alt criteriu ar fi sa se poata incarca fara restrictii acasa sau la serviciu.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal am facut 15'000km in 6 luni cu statie de incarcare acasa (am incarcat 95% acasa peste noapte) si avand a doua masina ICE pentru drumuri lungi. Intrucat cu masina electrica am mers si la drumuri lungi, am hotarat sa vand masina ICE.

Electrica am ales.o in functie de autonomia necesara pentru drumurile uzuale. Eu am nevoie de maxim 250km la 90% din drumuri, asa ca mi.am luat masina cu autonomie teoretica de 500km. In oras autonomia nu prea conteaza in conditiile in care pot incarca oricand acasa. Am scos si peste 500km la mers fin din primavara pana in toamna. In afara orasului consumul este mai mare, deci autonomia mai mica, aprox 450km la mers lejer la temperatura de peste 10°. In cele mai negre conditii ma astept ca autonomia sa se injumatateasca si sa ajunga la 250km, adica atat cat am eu nevoie.

Incarcarea la drumuri lungi nu e asa de speriat. Am facut doar 3 drumuri care au trecut peste autonomia mea si am incarcat de fiecare data la statii cu plata acolo unde nu e nici coada si statiile functioneaza. Iar pauza de incarcare am suprapus.o cu pauza de un sandwish.

Cu ID.4 n.am avut probleme de soft, nimic notabil.

Pentru 15'000km am platit 1'650RON (pe contor).

Condusul cu electrica este o placere: fara trepidatii, fara sunete de motor, fara noxe, comportament foarte bun si la deal si la vale, frana de motor tot timpul la discretie, fara timpi de asteptare sa se incalzeasca motorul, incalzire habitaclu din aplicatie sau instant cand intru in masina.

Pentru ca ma incadrez tot timpul in autonomie, conduc electrica la drum lung la fel ca masina ICE. In oras atunci cand merg cel mai fin, sunt tot in fata traficului datorita cuplului instant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionut.silivestru
  • 1 month later...

Eu am reusit performanta de a face doar 80Km de la 79% la ~10%.

Mers la ore de varf in Bucuresti, 3-8 grade afara, 24 grade pe clima, compresor pornit, sa dezabureasca geamurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai multe drumuri cu bateria rece, probabil si masina rece, banuiesc.

Daca ai statie acasa si poti sa o lasi la incarcat, se pregateste un update prin care sa incalzeasca si bateria si habitablul inainte de a porni, deci pe curentul de la priza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curentul de la priza tot CONSUM este. Masina este super OK, dar la consumurile oficial declarate au dat-o rau in bara. La fel si capacitatea bateriei, 77kWh care sunt doar 75 reali, incarca numai 20-80% si tot felul de artificii de care te lovesti doar dupa achizitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord.

Zic doar ca, incalzind la priza, ai autonomie mai buna din doua motive: nu se mai consuma din baterie pentru climatizare si conditionare baterie + bateria este la temperatura optima de descarcare, crescand capacitatea utila.

Chiar si iarna, masina electrica este mai eficienta decat una pe combustie interna, dar limitarile nu le gasesti prea usor pe site-urile producatorilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ca sa fie mai putin eficienta dpdv al energiei consumate ar trebui sa consume cel putin 100 KWh/100 km, dar pe utilizatorul de rand il intereseaza mai mult range-ul, unde cpacitatea bateriei impreuna cu eficienta sunt definitorii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea proasta: La drumuri de 8 km pe cand ajungi la destinatie si opresti masina, pe atunci ajunge bateria la temperatura optima si ar reveni consumul la normal.

 

Partea buna: Daca faci doar 8 km, mai conteaza consumul? Ai consumat ~4 kwh, cu tot cu caldura, drumul parcurs si incalzirea bateriei. Adica ai cheltuit 3 lei. Daca ai incarcat acasa. Sau 8 lei, daca ai incarcat Fast Charge. Daca astea is drumurile tale,  2x8 km /zi in conditiile astea, la o baterie de 75 kw tot iti ajunge sa te deplasezi peste 5-6 zile, chiar si daca incarci doar in range-ul 20-80%. Plecand de fiecare data cu bateria rece.

 

p.s. la termica se mai intampla sa vad si consum de +20 l/100km pe distante scurte. Dureaza pana ajunge motorul in parametrii optimi de functionare, doar ca acolo nu se plange nimeni, considerand asta un lucru normal. 

 

Ca si sfat iarna: Porneste din app caldura cu 5-10 minute inainte sa iesi din casa -> masina va consuma 1-2-3 procente din baterie, dar atat interiorul masinii cat si bateria va fi incalzita si va consuma mai putin dupa plecare. Aia nu inseamna ca la sfarsit de zi vei avea mai multa capacitate ramasa in baterie, dar vei avea de castigat pe partea de confort. Consumul afisat va fi unul mai mic, dar energia necesara incalzirii bateriei se va consuma oricum.

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La termica, pe langa faptul ca pe trasee asa scurte depaseste 20 L / 100 Km, nici nu da caldura pana ajungi la destinatie, n-apuca sa se incalzeasca motorul, merge putin inecat, etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am mai scos zilele astea consumuri de 40/50kWh/100km dar sunt niste situatii exceptionale. Am preincalzit masina la plecare, am avut 23 grade in masina constant + volanul si scaunele incalzite iar traficul a fost specific orelor de varf din Decembrie in Bucuresti. Cand viteza media este la nivel de 8/10 km/h, ce asteptari sa avem? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inecat nu merge sigur, nu mai e 1900 toamna, merge chiar foarte rotund la rece un motor modern ICE in stare buna. Dar da, sunt anumite dezavantaje fata de o electrica ... practic doar range-ul e punctul forte in fata electricelor si chiar si cu consumul ala tot are "bateria" mai mare (raportat la consum) decat electricele din prezent. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inecat?? Sunt curios ce a condus inainte? 😆

Consumul la ID4 e enorm, in aceste conditii, m-as fi asteptat sa fie ceva mai eficienta masina. A mea are autonomie mai redusa iarna cu cca 10%, e drept ca ajuta si iernile astea penibile, dar ce vad aici e brutal, si inca nu a venit frigul (-5..-10 grade).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Pentru mass adoption, toate chestiile astea cu preincalzirea si toate nebuniile, nu prea vor avea viata lunga.

Omul vrea sa intre in masina, sa o porneasca, si sa ajunga la destinatie, atat. :) Toate nebuniile astea sunt pt entuziasti, eu unul nu am chef de asa ceva. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut numai drumuri scurte, 5-8km, in conditii nasoale rau. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si exact asta poate face omul. Din app dai drumul la caldura pe cate grade vrei si ajungi la masina incalzita, dezghetata, cu bateria pregatita de drum, te-ai urcat si ai plecat. Nu stai sa astepti cu motorul pornit sa se incalzeasca uleiul si sa bage caldura, cum faci la termice. Normal ca confortul asta vine cu un cost, niste procente in minus la plecare. Dar e un cost infim. Nu vrei sa faci asta? Nici o problema, poti pleca direct, dar vei avea consum mai ridicat in primii 10 km.

 

Consumul ridicat e datorita incalzirii bateriei la temperatura de 10 grade. Odata ce bateria e incalzita, consumul e unul normal. Se vehiculeaza ca asta se va ajusta la urmatorul update de soft si va fi setat astfel incat si pe drumuri scurte sa fie mai ok consumul. La termice nu ai ce sa mai ajustezi.

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Eu nu-l vad pe tata sa foloseasca o aplicatie pt o masina :) El abia foloseste un telefon... 

Se face ca eu lucrez in domeniul Experientei Userului (User Experience), si ma pricep destul de bine la adoptie si Product Design si user behaviour.

Va recomand cartea "Best interface is no interface" care spune asa: So why did technology celebrate screen-based solutions?” Krishna's new book, The Best Interface is No Interface, lays out how we got to this app-obsessed point and how we can turn things around and ensure that we're using the best tool for the job.

Userii nu vor inca o aplicatie de care sa aiba grija, ei vor sa isi faca treaba si atat. Drumurile de 5-8km in conditii nasoale sunt o norma in bucuresti. Eu am mers azi pana la Auchan si inapoi, vreo 8km in total, un trafic ingrozitor, consum mediu 10%, noroc cu start-stop. Nu e exceptia, e regula acest comportament de drumuri scurte.

Solutia pe termen lung nu e un input de la utilizator printr-o aplicatie. Solutia e evolutia tehnologica astfel incat userul sa nu mai faca nimic altceva decat sa porneasca masina cand se urca in ea si apoi sa se duca la drum.

NU SUNT CONTRA masinilor electrice, departe de mine asa ceva! Abia astept sa-mi iau una, insa realist vorbind, mai e mult pana departe. Cel putin 10 ani pana la mass adoption.

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!