Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

2 hours ago, detinator said:

La ID3 cu cod piesa oficial e 1000euro un modul de baterie, si de obicei pica un modul... daca il cumperi mai neoficial, rezolvi cu costuri mai mult decat rezonabile. 

sint baterii second hand si pe olx si prin alte parti, ateliere care se ocupa... inca putine, pt ca 8 ani sint lungi, inca nu au iesit masinile din garantie.

 

vreau si eu modul nou c u 1000E

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

30 minutes ago, detinator said:

Ar fi interesant de vazut un consum la o masina care sa tina pasul cu ID3ul meu de ex la plecari de pe loc si acceleratii... ar trebui sa fie un hothatch cu multi cai putere si tinuta sus in turatii probabil.

 

Si o skoda octavia 2.0tsi de 190 cp DSG tine pasul cu ID3-ul tau la acceleratii si plecari de pe loc, fix 7sec suta cat ID3, deci nu trebuie sa aibe "multi" cai putere... are chiar mai putini :) 

Hai sa nu mai hiperbolizam performante ca nu e cazul.

Daca treci de la 100-150cp la electrica de 200, da poate te surprinde si esti exaltat, dar cand te dai jos din 200-300cp diesel sau benzina deja 200cp electrici pe un ID3 sunt o gluma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, detinator said:

 

 

Ar fi interesant de vazut un consum la o masina care sa tina pasul cu ID3ul meu de ex la plecari de pe loc si acceleratii... ar trebui sa fie un hothatch cu multi cai putere si tinuta sus in turatii probabil. Nu zic sa tina pasul cu Tesla, ca acolo avand vreo 500cp e mai greu de tinut pasul. Dar daca un motor de 1.0 benzina 110cp consuma si 14-15 in oras cu AC pornit, e o problema, ca senzatiile oferite de acele motoare sint inexistente.

 

 

Hyundai Kona de ex a iesit constant f bine in testele de autonomie

Daca 1.0 ala consuma 14-15 %, inseamna ca pur si simplu mai mult sta in coloana, nu merge. Deci nici tu cu electrica ta nu ai unde sa "decolezi". 

Evident ca o masina ceva mai puternica "va tine pasul" fara probleme si cu ID3-ul tau, unde exista conditii de trafic. La fel de evident este ca va consuma muult mai mult decat ID3 sau o electrica, dar ce relevanta are ? Eu merg in general mai agresiv de ex. Dar am insa destule momente cand merg normal, pana se incalzeste nu merg niciodata tare, etc (uite, aici ai tu avantaj ca poti sa ii dai blana la semafor imediat ce ai iesit din curte :)) ) . Deci ca sa revin...nu este relevant pentru marea masa a oamenilor care in general (cei pe care ii zaresc eu cu electrice prin trafic) merg normal prin oras, merg normal in afara (chiar sub 130Km/h pe A de multe ori), nu cred ca si-au luat electrice sa rupa pedala tot timpul.

Imi amintesc ca am facut acum destui ani un dt cu G7.5 1.0 TSI 110CP DSG, masina de drive test si mi s-a parut a avea un consum foarte decent (nu mai imi aduc aminte exact, parca era ceva de genul 9.5..?, pe acolo). Altadata am avut cateva zile un Polo 1.0 TSI 90 CP manuala, asta avea 8.5 medie. Deci consumuri foarte bune dupa parerea mea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Al Bundy said:

vreau si eu modul nou c u 1000E

Asta mi-a adus aminte cum multi pun preturi din memorie fara legatura cu realitatea

 

Iar cu tinut pasul ... la cum demareaza o electrica , nu o vad bine in Bucuresti unde toti schimba banda sau intra cu rotile pe banda ta cum si cand au chef

Cand demarezi repede trebuie sa poti sa si fanezi la fel de repede

 

x12.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@Bebeee bine ma.. aia era :blah_:


@cristi511 era a treia tura din zi, ma plictiseam sigur vazand ca trebuie sa incarc dupa 60km :ceuameni:
 

Totusi in M2 altfel sta treaba la condus (BTW pot face si 3-4 alimentari intr-o zi de weekend si rar sa ma dau 18+ ture x 21 km)

 

 image.thumb.png.f3682273d175bc3304be0c6200ef96af.png

 

 

9 hours ago, CristiALF said:

Perceptia (poate fi gresita ori ba, nu prea conteaza in prezent... ) oamenilor este ca bateria poate fi calcaiul lui Ahile la aceste masini, iar range-ul oricum este mai scazut (lucru normal) fata de bateria noua. Costurile bateriilor sunt enorme, drept urmare nu se (prea) cumpara masini electrice sh = > pretul lor pe piata sh este foarte afectat.  

 

Adevarat! Range-ul la drum lung e o gluma pentru multe EV (mai ales daca mergi pe autostrada si nu drumuri judetene).
Am avut drum fara limita in DE, m-am dus la niste prieteni "asa de rodaj", am mers cu viteza medie mare (ruland la 150 km/h frecvent penru ca era permis), din A in B in C in D si inapoi in A.
Descrcam bateria pana la 2-5% apoi incarcam pana la 80-82% . O data la mai putin de 2h trebuia sa stau 20-25minute sa incarc. Nu faci deloc ocol deoarece sunt statii unde costa 0,5->0,7euro/kW.  Km... o sa faci, dar devine enervant de la un moment daca iti place viteza. Macar are cuplul instant si e distractiva cand iesi din rand. Dar pentru deplasari lungi pana nu avem motoare mai eficiente sau baterie de 140+ kWh (nu stiu cum atat de mare dar totusi rezonabil de usoara) clar EV e o masina de mers mai domol, cu softul corect ca ajutor nu ai deloc stres ca nu ai unde sa incarci. Totul depinde daca ai de facut vacante de 700+ km/zi sau doar drumuri de sub 300km si aia e tot (pentru ca aceasi baterie de 66kWh poate pleca din Sibiu la 80% incarcare si la Bucuresti inca ai 10-15% )

Dar in Bucuresti sau prin sat la mine in Germania + imprejurimi. Nota 10 pentru EV dotat decent. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, acidone77 said:

 

Si o skoda octavia 2.0tsi de 190 cp DSG tine pasul cu ID3-ul tau la acceleratii si plecari de pe loc, fix 7sec suta cat ID3, deci nu trebuie sa aibe "multi" cai putere... are chiar mai putini :) 

Hai sa nu mai hiperbolizam performante ca nu e cazul.

Daca treci de la 100-150cp la electrica de 200, da poate te surprinde si esti exaltat, dar cand te dai jos din 200-300cp diesel sau benzina deja 200cp electrici pe un ID3 sunt o gluma.

nu hiperbolizam, electricele au cuplu maxim de la 0 turatii, pe cand termicele nu prea. Am avut Passat cu soft facut la colegul nostru voinea dus la 200cp, si nu hiperbolizam nimic, senzatia din electrica e cu totul altceva, de altfel la orice semafor se poate vedea cum fara efort sint la 10 masini in fata oricarui pluton din spate.

 

E mai putin relevant cati cai au, diferenta o face cuplul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa e, dar in acelasi timp, extraurban pe autostrada marea majoritate merg in jurul vitezi de 100 kmh pentru eficienta.

Si iarasi, daca tii la masina si vrei sa o exploatezi exemplar, pentru o degradare cat mai mica a bateriei, o tii tot timpul intre 20-80% incarcare, asa ca ai doar 60% din capacitatea ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, CristiALF said:

Daca 1.0 ala consuma 14-15 %, inseamna ca pur si simplu mai mult sta in coloana, nu merge. Deci nici tu cu electrica ta nu ai unde sa "decolezi". Evident ca o masina ceva mai puternica "va tine pasul" fara probleme si cu ID3-ul tau, unde exista conditii de trafic. La fel de evident este ca va consuma muult mai mult decat ID3 sau o electrica, dar ce relevanta are ?

Atat consuma 1.0, verificat in multiple cazuri si masini... in aglomeratie de ora pranzului, adica una din cele mai lejere ore. 

Cine a zis ceva ca ai putea zbura peste coloana de masini cu electrica? Electrica are doar avantajul ca nu i se modifica consumul in mod negativ in aglomeratie... uneori as zice chiar din contra...

 

pai cum ce relevanta are consumul?? despre asta era discutia, costuri/consum. Deci acum nu mai e relevant consumul?

 

Quote

Eu merg in general mai agresiv de ex. Dar am insa destule momente cand merg normal, pana se incalzeste nu merg niciodata tare, etc (uite, aici ai tu avantaj ca poti sa ii dai blana la semafor imediat ce ai iesit din curte :)) ) .

 

pai vezi... pe de o parte zicem "o masina mai puternica tine pasul fara probleme"... pe de alta zicem ca tine pasul, dar doar daca e incalzita bine, daca soferul stie sa puna puterea jos corect etc... si cu un consum corespunzator crescut. 

 

Discutia a fost asa:

 

- cineva a sustinut ca masinile electrice consuma 24kwh/100km pe baza unor informatii FALSE

- s-au facut calcule cu 2.5 ron/kw si concluzia a fost "domne nu merita" pt ca termica mea nu are cum sa consume peste 9 (?? really??)

- puterea, cuplul, nu au mai contat brusc in acea comparatie, desigur. Am avut si eu DSG si stiu ce intarziere are pana reuseste sa coboare in treapta corespunzatoare pt cuplu... am condus si Skoda VRS cu DSG nou nouta si intarzierea aia ma scotea din minti... la electrica, masina TRAGE si atat, continuu, constant, ramai lipit de scaun fara niciun fel de tremur sau pierdere de cuplu...

 

- acum schimbam discutia si zicem ca consumul nu conteaza? pai trebuie sa ne hotaram, sint costurile irelevante sau nu? 

 

Quote

Deci ca sa revin...nu este relevant pentru marea masa a oamenilor care in general (cei pe care ii zaresc eu cu electrice prin trafic) merg normal prin oras, merg normal in afara (chiar sub 130Km/h pe A de multe ori), nu cred ca si-au luat electrice sa rupa pedala tot timpul.

Imi amintesc ca am facut acum destui ani un dt cu G7.5 1.0 TSI 110CP DSG, masina de drive test si mi s-a parut a avea un consum foarte decent (nu mai imi aduc aminte exact, parca era ceva de genul 9.5..?, pe acolo). Altadata am avut cateva zile un Polo 1.0 TSI 90 CP manuala, asta avea 8.5 medie. Deci consumuri foarte bune dupa parerea mea. 

si eu obtin cu 1.0 TSI 110cp consumuri decente in multe conditii, cu start stop activat, si AC inchis, eventual si la drum mai lung. Dar in oras, cu AC on, cand afara sint 30 grade (am avut o luna intreaga cu 40 grade anul asta), start stop nici nu mai functioneza, si consumul e cel mentionat mai sus... 12-13-14 chiar... 

 

Acum na... daca 9.5 e un consum decent pt un motor 1.0 de 110cp, si ne apucam sa facem comparatii cu o masina electrica care e rachetutza pe roti... ok... ignoram deci tot, putere, cuplu, senzatii condus, fun... 

 

se pare ca indiferent cum o dam, manipulam discutia si comparam ce ne convine sa dea concluzia dorita

11 minutes ago, Bebeee said:

Da, asa e, dar in acelasi timp, extraurban pe autostrada marea majoritate merg in jurul vitezi de 100 kmh pentru eficienta.

Si iarasi, daca tii la masina si vrei sa o exploatezi exemplar, pentru o degradare cat mai mica a bateriei, o tii tot timpul intre 20-80% incarcare, asa ca ai doar 60% din capacitatea ei.

hai sa nu exageram, bateriile LFP nu numai ca nu au limitarea cu 80%, dar chiar e recomandare sa le tii la 100%.

Crezi ca soferii de Uber incarca 20-80%? Eu zic ca le incarca 100% zilnic si baga 200.000km cu ele si cu asta basta.

Oricum, 20-80% se refera la stocaj, daca ai un drum de facut pleci cu 100% si te duci la 2% fara nicio problema.

 

Daca stii ca te invarti in oras toata saptamana, da, o tii cat mai aproape de 80%. Asta daca esti "exemplar" cum ai zis tu, ca in mod sigur nu o sa sufere in mod observabil si daca nu respecti asta.

 

Legat de viteze, eu cand prind o bucata de autostrada, o "dezmortesc" puternic de tot... pacat ca nu permite regulamentul unele cifre.

 

Quote

extraurban pe autostrada marea majoritate merg in jurul vitezi de 100 kmh pentru eficienta.

punem pariu ca daca numaram masinile care merg in jurul vitezei de 100kmh sint mai multe termice pe orice autostrada/drum? 

 

inteleg punctul tau de vedere si e corect, eficienta maxima e in jurul vitezei de 100, lucru valabil si la termice

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai spus de N ori pe topicul asta , pretul e cauza ptr care nu se vand electricele asa cum s-ar fi dorit

Daca o electrica costa cat o termica , toti luau electrice si isi trageau prelungitoare pe geam noaptea

In rest , de abia am vazut cateva electrice pe autostrada vara asta cand am mers cateva drumuri la si de la Bucuresti , spre Cluj nici atat , si mai putine

Sunt folosite in general in oras cum e si normal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur e despre consum/costuri (cel putin la EV-urile din categoria ID3) ,trecand peste “cine pleaca primul de la semafor…..etc “

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator aici pe forum, suntem in general oameni care ne intretinem obsesiv masinile, probabil si tu. :beerchug: Fie ca sunt electrice, benzina, sau motorina.. Nu ne baga in aceeasi oala cu soferii de Uber. Electrica aia la 200.000 km o sa fie cumparata de cineva, care o sa intre apoi pe forum si o sa zica ca electricele sunt masini de 2 lei, dar el a cumparat o mizerie. Eu daca as avea o electrica as incerca sa o exploatez la perfectie. Si bateria la masina electrica are nevoie sa se incalzeasca iarna sau sa se raceasca vara, pentru a functiona ok, nu e chiar o masina cu telecomanda ca te urci in ea si dai blana.

 

Acum 2 ani, cand m-am mutat la casa si erau discutii ca se vor scoate motoarele termice, se va interzice diesel-ul, etc., mi-am facut bransament de 18kw pentru a putea monta o statie de incarcare rapida in garaj, dar lucrurile s-au cam rasuflat, cel putin pt moment. 

 

Normal ca sunt si masini termice care merg incet (locul multora e la fier vechi daca s-ar face ITP asa cum trebuie. Din pacate parcul auto din Romania are o varsta medie de 15 ani). Dar din alea 5% masini electrice ce le intalnesc pe autostrada (merg mai mult spre Vest decat spre Est) 95% merg cu 100 kmh, dar nu ma deranjeaza, majoritatea stau dupa cate 1 camion, sa fie si mai economice. Diferenta e ca la o termica, creste la viteza consumul cu 1-2L, pe cand la o electrica poate nu mai ajungi la statia de incarcare. In general lumea alimenteaza cand ajunge pe "rosu" cel tarziu, si mai ai o rezerva de 50km sa zic, pe cand la electrica daca ajungi la 2% si nu functioneaza statia de incarcare, ai cam luat teapa. Prea putini cred ca merg asa extrem.

 

Orice masina isi gaseste clientul potrivit, si daca nu, se scoate din productie/inchide fabrica. Asta e.

 

Mai interesant este de vazut peste cativa ani, cand toate masinile electrice o sa aibe in jur 8-10 ani ce se va intampla..cat sunt de fiabile, cat a ramas capacitatea la baterie, cat o sa mai valoreze si daca o sa le mai cumpere cineva SH. Probabil si Dorel de la colt, o sa se specializeze pe electrice, asa cum acum se carpesc cele termice..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Bebeee said:

Si bateria la masina electrica are nevoie sa se incalzeasca iarna sau sa se raceasca vara, pentru a functiona ok, nu e chiar o masina cu telecomanda ca te urci in ea si dai blana.

 

nu are nicio treaba... cand aveam dieselul DSG eram atent sa nu trag tare de cutie cat nu era incalzit uleiul... Si Samer de la Timisoara am vazut ca recomanda asta. 

Dar la electrica... talpa si atat. Daca are nevoie ea sa isi incalzeasca sau raceasca bateria face totul automat si in niciun caz nu se pune problema de a astepta tu sa se intample ceva inainte sa ii dai talpa in exploatarea normala. Exista ceva exceptii pe circuit, dar nu vorbim de asta aici.

 

2 hours ago, Bebeee said:

Normal ca sunt si masini termice care merg incet (locul multora e la fier vechi daca s-ar face ITP asa cum trebuie. Din pacate parcul auto din Romania are o varsta medie de 15 ani). Dar din alea 5% masini electrice ce le intalnesc pe autostrada (merg mai mult spre Vest decat spre Est) 95% merg cu 100 kmh, dar nu ma deranjeaza, majoritatea stau dupa cate 1 camion, sa fie si mai economice.

La ultimul drum pe autostrada pe care am explicat ca l-am parcurs cu viteza maxima a masinii, nu am vazut nicio electrica mergand cu 100kmh, si am vazut masini termice f ok mergand lent. Nici nu am stat sa ma gandesc de ce, mi se pare ca unii incearca sa isi intareasca singuri niste idei, si de asta urmariti asemenea lucruri. 

Chiar am ajuns sa discutam de ce circula o masina cu 100km/h? 

 

Acum ai mai adaugat si ipoteza ca merg in spatele unui camion in mod special :) 

 

Bine macar ca nu ai zis ca colegul de mai sus ca "electricele incurca circulatia".

 

Chiar nu cred ca e un subiect de discutie serios, faptul ca cineva merge mai incet ca tine pe autostrada... 

 

Totusi, sa presupunem ca asa ar fi, care e totusi problema... e interzis, incurca circulatia mergand cu 100 sau care e problema in final?

In anglia v max = 113km/h, si sint multe zone si tari in europa cu v max similar. Ducem discutia intr-o directie fara sens. Am zis, punem un pariu ca le numaram pe autostrada cate merg pe prima banda cu 100 si sint mai multe termice? Asta este realitatea, si chiar nu m-am gandit niciodata ca ar fi asta o problema. Daca este, as fi curios care e.

2 hours ago, Bebeee said:

In general lumea alimenteaza cand ajunge pe "rosu" cel tarziu, si mai ai o rezerva de 50km sa zic, pe cand la electrica daca ajungi la 2% si nu functioneaza statia de incarcare, ai cam luat teapa. Prea putini cred ca merg asa extrem.

 

Si la electrica merge ~50km de la 2%... in general. Sint multe teste pe net cu cat au mai mers masinile dupa ce aratau 0. Or fi si exceptii, sint multe teste pe net. Nu e un capat de tara. Nu ajungi la 2% asa usor, iti ofera sa iti caute o statie de incarcare pe traseu cu mult inainte, dar in general toti stiu sa planifice incarcarile prin zone unde fac shopping, merg la toaleta etc. 

 

Daca stau sa ma gandesc la cate intamplari am citit cu "pana prostului" la termice, am citit mai multe... evident si nr de masini termice e mult mai mare. A, si nu se recomanda nici la termice sa mergi "pana la 0" pt ca apa pe fundul rezervorului... condens... mizerie... pompa inalte... span... etc

2 hours ago, Bebeee said:

Mai interesant este de vazut peste cativa ani, cand toate masinile electrice o sa aibe in jur 8-10 ani ce se va intampla..cat sunt de fiabile, cat a ramas capacitatea la baterie, cat o sa mai valoreze si daca o sa le mai cumpere cineva SH. Probabil si Dorel de la colt, o sa se specializeze pe electrice, asa cum acum se carpesc cele termice..

Pai exact asta am scris eu mai sus... cuvant cu cuvant aproape.

 

Clar masinile astea nu sint pt toata lumea. Asa cum nici benzinarele nu le vor toti. Asa cum unii zic ca ei nu suporta dieselul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Bebeee said:

Electrica aia la 200.000 km o sa fie cumparata de cineva, care o sa intre apoi pe forum si o sa zica ca electricele sunt masini de 2 lei, dar el a cumparat o mizerie. E

Nu, o sa zica eventual ca bateria a cedat. Caz echivalent cu o termica la care a cedat motorul (magicianul celebru cu Mertanul nou de sute mii euro cu motorul schimbat...).

Sau o cutie automata picata... nu cred ca e vreunul din noi care sa nu cunoasca macar un caz. 

 

orice masina la 200.000 poate oferi orice surpriza. 

 

Tu lansezi ipoteza ca un om care are nevoie de masina la 100% zilnic ar trebui sa nu isi faca jobul pt a avea grija de masina "exemplar". Nu. O foloseste dupa necesitati. Cine o cumpara, o ia la un pret mai mic tocmai pt ca are km multi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Bebeee said:

Acum 2 ani, cand m-am mutat la casa si erau discutii ca se vor scoate motoarele termice, se va interzice diesel-ul, etc., mi-am facut bransament de 18kw pentru a putea monta o statie de incarcare rapida in garaj, dar lucrurile s-au cam rasuflat, cel putin pt moment. 

Posibil sa ajute pe cineva o informatie: nu ai nevoie de statie incarcare, cu o priza normala si incarcatorul care vine cu masina incarci noaptea tot ce ai consumat ziua respectiva si mai mult. Doar cine trage de masina tare de tot are nevoie de statie montata, oricum, au fost statii de 11kw si la 750 ron, adica nu e o investitie majora. 

 

99% din masini incarca cu max 11kw. Evident cine are trifazic acasa si poate, e mult mai usor de gestionat o incarcare care se termina mai rapid.

 

Am vazut si acest argument: nu am acasa posibilitatea sa incarc... in realitatea e ok si o priza normala. 

 

Nu vreau sa para ca zic ca sint perfecte aceste masini. Mi se pare ca scriu prea mult. Am zis de mai multe ori, nu sint pt toata lumea. Asa cum unii vor monovolum, altii SUV, altii masina sport de 2 locuri... Sa isi ia fiecare ce doreste. De preferat informat. 

 

Insa sint cu siguranta f placute la condus, f fun, si nu e chiar corect sa comparam o masina cu cutie manuala cu 110cp cu o electrica. Si din pacate e moda acum cu motorasele astea mici in 3 cilindri care nu au rezistat f bine probei timpului

3 hours ago, tavitara said:

S-a mai spus de N ori pe topicul asta , pretul e cauza ptr care nu se vand electricele asa cum s-ar fi dorit

Daca o electrica costa cat o termica , toti luau electrice si isi trageau prelungitoare pe geam noaptea

Am luat eGolful cu 18000 euro din reprezentanta nou nout, cu multe dotari. Am povestit atunci pe forum. 

Nu contest neaparat ideea preturilor mari, dar am inteles ca un Duster ajunge si la 25000e cu niste motoare cam dubioase

Tesla am luat-o tot asa la un pret f bun pt o masina maricica cu 4x4 f performant si MULTE sute de cai... ma rog... am vanat oferte. 

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, detinator said:

nu hiperbolizam, electricele au cuplu maxim de la 0 turatii, pe cand termicele nu prea. Am avut Passat cu soft facut la colegul nostru voinea dus la 200cp, si nu hiperbolizam nimic, senzatia din electrica e cu totul altceva, de altfel la orice semafor se poate vedea cum fara efort sint la 10 masini in fata oricarui pluton din spate.

 

E mai putin relevant cati cai au, diferenta o face cuplul. 

Ce legatura are cuplu de la 0 ture cand 0 100kmh e facut in acelasi timp???

Si eu am avut Passat cu soft facut la 300+cp care oferea senzatii peste orice electrica de 200cp... si la orice semafor eram la 11 masini in fata oricarui pluton de electrice... serios, tu o dai la duma sau cum??? Nu mai exagera performantele unui id3 ca nu e cazul... sunt multe masini care te pun la respect fara echivoc.

Diferenta o face cuplu... da aveam peste 550nm... id3 cat avea??? Era retorica, stai linsitit... 🤣🤣🤣

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Privitor la ID3, am un vecin care a detinut un ID3 pe care il folosea sa faca Uber. Mai mergeam si eu cu el (ex la aeroport) nu de alta dar ca sa imi mai spuna impresii despre masina. Ei bine, el cu gura lui a declarat ca este foarte foarte multumit de consum dar total nemultumit de multitudinea de martori care se aprindeau in bord, declarand ca ,,tehnologia nu e bine pusa la punct". A stat mult cu masina pe la reprezentanta, sa ii faca resoftari, Se stingea  un martor, se aprindea altul . Si il cred, si eu am observat ca mereu avea cel putin un martor aprins in bord, Pana la urma a vandut masina, dar nu stiu motivul precis (posibil sa nu aiba legatura cu marotrii din bord).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ID3, in special primele modele, au fost o gramada de bug-uri pe partea de soft.. Poti vedea si in jurnalul colegilor + alte probleme pe garantie (stopuri, lumini oglinda, etc.). Din pacate asta e trendul la masinile noi, ca sunt electrice sau nu, se lanseaza si remediaza din mers problemele.

 

@detinator ce vroiam eu sa spun, este ca si pentru a functiona si livra la 100% ce poate masina electrica, are nevoie si ea de indeplinerea unor conditii: sa nu fie foarte frig, sa nu fie foarte cald, etc. ( asta ca sa ai putere 100%, frana regenerativa, sa ajungi la eficienta maxima, dar sunt convins ca si tu sti asta.) 

Apreciez argumentele tale si avem nevoie si de oameni mai putini sceptici la schimbare. :beerchug:

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, acidone77 said:

Ce legatura are cuplu de la 0 ture cand 0 100kmh e facut in acelasi timp???

Si eu am avut Passat cu soft facut la 300+cp care oferea senzatii peste orice electrica de 200cp... si la orice semafor eram la 11 masini in fata oricarui pluton de electrice... serios, tu o dai la duma sau cum??? Nu mai exagera performantele unui id3 ca nu e cazul... sunt multe masini care te pun la respect fara echivoc.

Diferenta o face cuplu... da aveam peste 550nm... id3 cat avea??? Era retorica, stai linsitit... 🤣🤣🤣

oho are multa legatura. Mai sus ai zis ca orice skoda cu 190 cp pune la respect un ID3, acum ai crescut la 300cp... 

In viata mea nu am facut un 0-100... senzatiile mele de fun sint cel mult de la semafor, pana la 50-60. In rest, o depasire prin afara localitatilor si cam atat. Cu DSG ul mai bagam pe manual sau pe Sport ca sa pot sa am o acceleratie decenta fara intarzierile de retrogradare de 2 sau chiar 3 trepte de viteza necesare...

 

Nu mai reiau. Fiecare conduce ce doreste.

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde folositi voi sute de nm/cp ? ,sau doar eu stau in RO ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Bebeee said:

La ID3, in special primele modele, au fost o gramada de bug-uri pe partea de soft.. Poti vedea si in jurnalul colegilor + alte probleme pe garantie (stopuri, lumini oglinda, etc.). Din pacate asta e trendul la masinile noi, ca sunt electrice sau nu, se lanseaza si remediaza din mers problemele.

nu as zice "o gramada de buguri"... oricum, atata vreme cat masina merge, nu vad problema ca exista un bug software (care exista si pe telefoane, si pe orice aparat cu soft). 

 

Asa e, se lanseaza multe masini acum cu buguri de soft recunoscute si cu promisiunea ca vor fi corectate dupa livrare. Este fix la fel pe orice aparat cu soft. Softurile vor avea intotdeauna bug-uri. forever. 

 

Tesla tot vinde Full Self Drivingul ala de vreo 10 ani si tot nu e ilvrat... 

 

pe de alta parte, la cutia DSG DQ200, la care se fisureaza carcasa, abia acum a aparut un kit de reparatie original (acumulator presiune si carcasa mecatronic).

E o situatie similara... cu avantajul ca totusi sint mai usor de corectat problemele de soft. Dar poate fi asta un motiv pt care electricele merita sau nu? Ca aceleasi probleme apar acum pe toate masinile, ca si termicele vin cu softuri tot mai multe, calculatoare tot mai multe, sisteme de asistenta tot mai multe

 

E ca si cum am vorbi de softul dieselgate ca argument daca o termica merita sau nu... nu e relevant.

 

Quote

@detinator ce vroiam eu sa spun, este ca si pentru a functiona si livra la 100% ce poate masina electrica, are nevoie si ea de indeplinerea unor conditii: sa nu fie foarte frig, sa nu fie foarte cald, etc. ( asta ca sa ai putere 100%, frana regenerativa, sa ajungi la eficienta maxima, dar sunt convins ca si tu sti asta.) 

Apreciez argumentele tale si avem nevoie si de oameni mai putini sceptici la schimbare. :beerchug:

 

100% ce poate la conditii extreme, rare, da, poate, dar trebuie sa nu uitam ca unele electrice gen Leaf, eGolf nu au racire si incalzire activa pe baterie. Talpa si atat.

Ca pana la urma, daca nu am decat 98% din ce poate masina ca e f frig e una, dar macar nu ti-e frica ca iti plezneste ceva in cutie ca e uleiul rece.

 

Imi amintesc si acum cand am luat eGolful de la reprezentanta, ma astepta incarcata full (le-am cerut asta ca vroiam sa plec in vacanta si au zis da, nicio problema, evident la termice mai greu sa iti umple rezervorul). Apoi am iesit pe A3 si i-am dat o talpa pana la viteza maxima a masinii, a fost uimitor sa simti cum trage continuu, fara nici o pierdere de cuplu, ca la vechea cutie DSG DQ250, care oricum e renumita ca le schimba repede. 

 

Prin contrast, ma uitam la jurnalul colegului cu Superbul, care zice ca inca nu depaseste 2500 de ture parca... rodaj motor, cutii... am trecut si eu prin asta

 

Adica totusi... oricum am invarti-o, la o electrica nu prea ai ce sa tii cont ca strici. Talpa multa si atat. 

 

Regenerativa e doar un bonus, nu ajuta performanta.

 

Atentie, zic asta la fiecare postare, nu zic ca sint masinile perfecte. Dar stiu ce consum aveam cand conduceam mai sportiv cu masini termice... si cu ce precautii de temperaturi ulei cutie si motor... sau cum simteam iarna DSGul un pic "intepenit" la plecare dimineata... E cu totul altfel cu o electrica, te asigur.

 

As reveni la termica? Daca financiar va face sens, da. Si cred ca asa trebuie sa privim toti lucrurile, pragmatic si realisti, si onest. 

Daca spunem ca nu ne intereseaza electricele dar vrem sa ne confirmam ca nu sint bune, vom gasi articole cu ton tendentios oricand. 

 

Confirmation biasul 

9 minutes ago, EEXCALADE said:

Unde folositi voi sute de nm/cp ? ,sau doar eu stau in RO ?

corect, dar discutiile se poarte intr-un mod tendentios.

 

"masinile electrice incurca circulatia"

"ai consum bun ca nu mergi cu ea ca si cu o masina normala"

 

Atunci mi-am permis sa mentionez si eu ca plec fara efort si fara sa vreau uneori cu mult mai tare de la semafor ca altii. 

 

"aaa pai ce sa spun, va laudati voi cu electrica voastra" si tot asa... cum o dai nu e bine

 

Pe de alta parte, la Tesla am cumparat si Acceleration Boostul... care a facut-o si mai racheta. Desi tot timpul apreciez oamenii care respecta limitele de viteza legale si merg PREVENTIV, sintem de 20 de ani pe primul loc in EU la mortalitate pe sosele!

 

Totusi pana la 50-60km/h pot sa ma distrez uneori si in oras. Desi stiu ca e o tampenie. A fost o tampenie probabil si sa platesc Acceleration Boostul.

Poate nu trebuia sa fac softul de putere nici la passat... 

 

Nu am pretentia ca au fost decizii inteligente neaparat

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

58 minutes ago, EEXCALADE said:

Unde folositi voi sute de nm/cp ? ,sau doar eu stau in RO ?

Bucurestenii folosesc

Sunt anumite curbe periculoase prin tara , cu linie dubla continua , unde numai asa o masina cu numere de B depaseste , ca sa fie cu un loc mai in fata cand e trafic si se merge in coloana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Politica ….investiti ca noi subventionam,facem infrastructura si acum…descurcati-va…. 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fix asta e motivul pentru care nu ma grabesc sa mi pun panouri subventionate. 

 

Asta, controlul aparent de la distanta al inverterelor, panourile cu rezistenta relativa in Ro si faptul ca platesc prea putin pentru curent momentan ca sa renteze...

 

Dar, revenind la bev-uri, cine a avut curaj acum 5 6 ani sa intre in hora, a prins cativa ani de preturi decente pt masini, subventie mare + curent gratis pe ici pe colo. Acum insa, banii aia "gratis" aruncati trebuie scosi de undeva. 

 

Edit: cand o sa imi permit sa imi pun un sistem complet independent cu vreo 20-40kw baterii, o sa o fac. 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

100% de acord cu tine @cristi511 in postul de deasupra mea. Trăim vremuri ciudate (hai la panouri dar va taxam in plus, hai cu eco-bonus la achiziție dar gata ca a fost destul) :mad:

Pe Germania mi-au dat anul trecut prin https://co2.auto/  280euro, anul asta iar au dat... sa vedem pe 2025 daca mai ofera. :hainoroc: . In RO au dat prin orase parcarea gratis. Buna si aia dar puteau sa vina cu mai multe daca chiar doresc sa faca atractiva inoirea parcului auto spre EV. 


Tot Germania mi-a trimis scrisoare de la primărie ca pana in 2035 nu voi avea impozit la masina. Vielen Dank! 

Ce e drept in GERMANIA 1 kw acasă este 0,32 euro (cel putin la mine).  La stație TESLA in satul vecin pot încarcă cu 0,51euro si fac si repede încărcarea (15-20min si fug mai departe unde am treaba).  In Romania poți avea si sub 1LEI / kW dacă nu aproape gratis cum au câțiva cu panouri in curte dar iar revenim la ce ziceam. Electrica cu baterie 40-60kWh rămâne o mașina ideala pentru folosit urban sau distante mai scurte.


ICE .. imi plac maxim daca au suflet. Adica macar 150CP la 1TONA de masina (deci cum astea moderne pot avea si 1800kg => 270cp la 1.8t etc.  Si daca e motor termic sa fie minim 4cyl si preferabil benzina turbo. Parca sunt mai putine stricate din ce vad la chiptuning (masini sub 6ani fara probleme). Diesel prea frecvent sunt obosite, defecte sau la un pas de reparatii scumpe. E trist dar greu poti alege o masina cu 100.000+ km si sub 6 ani care sa nu necesite revizii scumpe in perioada urmatoare (exploatata normal desigur, nu ma gandesc la mers ca la circuit, sau pe cicuit, pentru ca acolo apar alte probleme cam cu orice automobil de strada)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   4 membri

    • Adi_vw
    • Adria_n
    • tavitara
    • tzuicomicina
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!