Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

sa nu fiu bulangiu, adevarul ca si ICE-uri se devalorizeaza destul de tare in primii ani, mai ales la masini de peste 50k eur de noi...

 

de ex eu ultimele 2 masini le-am luat la super pret - Passat B8 BITDI f bine dotat, la 3,5ani si 55k km, luat la 20k eur ( fara tva ) - pret de lista in Germania masina nou aprox 60k eur,

iar BMW-ul X3 M40d, deci "topu de pe lume" vorba aia la diesel pe X3 :lol: , tot 3,5ani, 52k km, si mai bine dotat, la 40k eur fara tva - pret de lista in Germania masina noua aprox 90k eur, deci deprecieri mai mari de 50% in 3/4 ani si km foarte putini...

 

Dar problema e ca o electrica devine mai depasite tehnologic mult mai repede decat un ICE, avand in vedere ca tehnologiile in acest sens evolueaza MULT mai rapid de la an la an decat la un ICE de ex...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M40 ,BITDI… categoria sunt facute sa  ofere atceva ,nu economie :)

Cine cumpara astfel de masini nu-l intereseaza de consum,impozit,devalorizare…

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nope, BMW oricum o dai este o masina premium, iar o masina premium se devalorizeaza mai repede decat una de volum. Un ID3 nu este premium, nu ar trebui sa ii scada 55% din valoare in mai putin de 2 ani. Devalorizarea este legata de faptul ca sunt electrice, dar imi scapa mie motivul ptr care o electrica se devalorizeaza asa repede (sau cumulul de motive, daca sunt mai multe).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inflatia,tehnologia care avanseaza rapid ,preturile de dumping ale chinezilor…. sunt multe motive

E bine de stiut ca daca :

-nu stai la casa

-nu prinzi o subventie consistenta

-nu ai a2a masina

-… etc

e posibil sa pierzi mult daca achizitionezi EV in vederea economiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am masina electrica, dar ma bag si eu in seama daca imi permiteti :)

In acest moment si in viitorul apropiat-mediu, nu ma vad achizitionand o electrica. Cred ca doar Model 3 are cat de cat un raport bun pret/eficienta/calitate, poate si o parte din noile modele chinezesti aparute ca ciupercile, dar in care eu nu am incredere ...

Cred ca electrica este foarte placuta pentru oras, mai ales daca este o masina micuta. Pentru drumuri lungi, pentru mine, ar fi un stres, avand o singura masina. Daca ar fi sa am o doua masina, teoretic ar putea fi o electrica (eventual micuta), DAR financiar nu renteaza si..cata vreme exista variante gen Yaris Hybrid la 21-23k noua, nu ma vad luand electrica.

M40d sau BiTDI consuma putin totusi relativ la ce ofera. Zicea cineva pe aici ca nu poti sa ai 12% consum extra cu masina normala? Poate cu diZal, cu benzina va zic eu ca se poate, nu e chiar atat de dificil :) Daca ai o masina ceva mai puternica si o alergi sau daca mergi la munte, urci, drum virajat, agresiv..reusesti fara prea mare chin. Asa, daca pleci in Germania 2000 Km, nu o sa ai media de 12%, clar. Dar daca ai un drum de 100-150 KM, se poate ! 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

32 minutes ago, vizitator said:

Nope, BMW oricum o dai este o masina premium, iar o masina premium se devalorizeaza mai repede decat una de volum. Un ID3 nu este premium, nu ar trebui sa ii scada 55% din valoare in mai putin de 2 ani. Devalorizarea este legata de faptul ca sunt electrice, dar imi scapa mie motivul ptr care o electrica se devalorizeaza asa repede (sau cumulul de motive, daca sunt mai multe).

Pai e simplu. Nu exista cerere pe piata sh pt masini electrice. Daca la o masina termica ai 10-20 potentiali cumparatori, la electrica ai poate 1-2, si aia sceptici sa cumpere o masina sh electrica, dorind sa obtina un pret cat mai jos pt a acoperi eventualele riscuri legate de baterie.

 

Cine vrea electrica ori isi ia noua, ori sh de la un dealer/reprezentanta, pt ca nu are incredere altfel. Daca totusi vrea sa cumpere de la o persoana fizica va oferi un pret mic, pana i se va parea avantajos, de aici si devalorizarea mare.

 

P.s. stagnarea/scaderea vanzarilor de electrice se datoreaza (pe langa scaderea subventiei) si pt ca.. cine a avut bani si a vrut sa isi ia electrica, si-a luat deja.

 

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti si cu Diesel sa consumi lejer 12%, atat avem noi media la X5 m50d, dar nu e relevant, pentru ca e o balena grea de 400CP. Din pacate trendul general la BMW este sa le faca foarte grele si s-au cam dus pe copca. Dar legat de discutia de mai sus trebuie spus ca la BMW iei masinile noi cu vreo 20% discount, devalorizarea e cumva indulcita. Dar a discuta obsesiv de costuri si consum la masini dincolo de un anumit prag, inclusiv la electrice, arata ca multi au avut Diesel in trecut, dar inca si in suflet :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu as vrea sa fiu penalizat de moderatori ptr off topic, dar de unde ai luat BMW cu 20% discount? Eu niciodata nu am vazut mai mult de 7-8% (e vorba de discount la vanzarea unui BMW nou).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reteaua oficiala, persoana juridica., depinde de model, perioada, campanii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
10 hours ago, cristi511 said:

Edit: exemplu de pe forum --> unul dintre colegi, mai sus, vine si spune ca are cu ID3 12-14 kwh/100 km. Apoi vine Dragost (voinea) si arata!!!! cu prinscreen si dovada clara, ca acelasi id3 consuma 19-20kwh/100 intr-o utilizare normala pentru o masina. Adica la el, id3 sau orice altceva ICE, este folosit LA FEL! 

 

vezi ca eu nu am VW ID.3 . Am SMART #1 4x4 si 1900kg. Alta masina decat ai crezut, cumparata nu pentru bonus de la stat (care a fost 2500euro doar), nu pentru putere (pentru ca e degeaba are multa, eu merg mult in ECO si Confort prin oras) dar a fost cumparata pentru marimea ei, forma ei si dotarile interioare. La consum e foarte ok in oras 16-18. Afara (si din 18000km am mers 7500 afara si tare). Las o poza cu ea pe Nurburgring Nordschleife .

Am zis acum ceva pagini ca nu regret deloc ce-mi ofera ca masina de oras. Daca o vand in anul 4-5 de viata cu 1/2 din pretul platit intial consider ca am castigat de pe urma ei (vezi la M2 sau Golf Sportsvan mai sus ce costuri au fost doar pe combustibil ca daca enumeram si consumabilele pentru fiecare dintre ele nu stau prea bine)

image.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e, greseala mea. 😉

 

@bebeee mie imi pare plictisit...

 

 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Biden administration proposes rules to ban Chinese-made cars over spying fears

 

Citat:

The Biden administration has proposed new rules that would in effect prohibit Chinese-made vehicles from US roads after a months-long investigation into software and digital connections that could be used to spy on Americans or sabotage the vehicles.


The proposed rules come as Chinese automakers become more powerful in global markets, exporting a flood of high-tech vehicles and posing new challenges to western manufacturers, with governments fearing that installed sensors, cameras and software could be used for espionage or other data collection purposes.

Chinese-made vehicles aren’t yet widespread on US roads but are becoming more common in Europe, Asia and other markets.

The new rules, described as a national security action coming out of the US chamber of commerce, focus on Vehicle Connectivity System (VCS) and software integrated into the Automated Driving System (ADS).

 

In sine masura este izolationista, pentru ca nu pot face concurenta masinilor produse in China, nici macar cu taxele impuse, se gandesc sa le interzica total sub aspectul securitatii informatice, ceea ce pana la urma poate sa fie o amenintare foarte reala.

 

De altfel Tesla a fost primul producator care a limitat folosirea masinilor in anumite arii, iar mai nou i-au facut disable Cyber Track-ului lui Ramzan Kadyrov pentru a nu-l folosi pe front de partea rusa.

In concluzie temerile sunt indreptatite din acest punct de vedere, insa americanii au fost primii...

Daca se ajunge la o asemenea masura este aproape sigur ca se va implementa si in EU, insa industria auto din EU nu-si permite sa concureze cu chinezii chiar si cu aceste masuri izolationiste pentru ca in general nu au materii prime si nici energie ieftina nu mai este disponibila, iar acum nici know-how pentru BEV.

 

Am mai mentionat aici pe forum despre tot felul de ateliere din USA care se ocupa cu disable-ul unor sisteme electronice la masinile noi; Emergency Location Service, Starter Interrupter, eCall, Asisted Drive, etc.

In general in statele in care cetatenii sunt sensibili in ceea ce privesc drepturile lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/23/2024 at 10:20 PM, andrei_221 said:

Concluzia este clara. Cine are o masina doar de oras, electrica, este foarte multumit de ea.

Nu stiu de unde concluzia, eu stiu f multi care au doar electrica, pt toate tipurile de drum, inclusiv peste hotare.

E clar ca in oras este f f fun cu electrica, plecarile de pe loc sint punctul forte, franarile regenerative, silentiozitatea se simt cel mai bine in oras.

Dar nu as trage o concluzie asa clara. E adevarat ca nu e genul de masina in care sa te urci la orice ora si sa pleci orice distanta, in sensul ca daca ai 25% baterie trebuie sa stai sa o incarci intai (incepi cu o pauza).

 

16 hours ago, cristi511 said:

Edit: exemplu de pe forum --> unul dintre colegi, mai sus, vine si spune ca are cu ID3 12-14 kwh/100 km. Apoi vine Dragost (voinea) si arata!!!! cu prinscreen si dovada clara, ca acelasi id3 consuma 19-20kwh/100 intr-o utilizare normala pentru o masina. Adica la el, id3 sau orice altceva ICE, este folosit LA FEL! 

1) ai citit "printre randuri", nu a zis nimeni 12-14 consum la ID3, eu cel putin am scris alte cifre, mai verifica o data.

2) nu am stiut ca voinea are id3, dar nu stim ce versiune, ce jante, cum il conduce. LE: voinea a confirmat ca nu are id3. Cam asa se poarta discutiile aici se pare... unii doar CRED anumite lucruri, si nu se feresc sa le comunice ca adevaruri...

3) dovezile "clare" nu stim din ce sursa sint, clar nu seamana cu nimic din raportarile masinii. Nu zic ca nu ar fi corecte, dar nu prea am auzit ID3 sa consume 19-20

4) ai ales sa faci niste acuzatii/supozitii nefondate pe nimic, "utilizare normala pt o masina"? adica eu o utilizez anormal? pe bune?? sfaraie rotile la aproape orice semafor (unde prin pole position)

5) nici macar un ID3 GTX nu consuma 19-20, vezi aici si cu asta sper sa nu mai avem discutii inutile, statisticile nu se fac din masina mea si a lui voinea, sint aici zeci de mii incluse: https://ev-database.org/cheatsheet/energy-consumption-electric-car

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, cj.Paul said:

Daca la o masina termica ai 10-20 potentiali cumparatori, la electrica ai poate 1-2, si aia sceptici sa cumpere o masina sh electrica, dorind sa obtina un pret cat mai jos pt a acoperi eventualele riscuri legate de baterie.

totusi, garantia la baterii e 8 ani... nu prea sint riscuri asa mari. La o masina termica intrebi de distributie, EGR, DPF, sonde noxe, daca a bagat vreodata benzina din greseala si daca are span in pompa de inalte. Ca injectoarele sa zicem ca le mai testezi cu VCDSul daca te pricepi f bine.

 

La electrica nu prea ai ce sa schimbi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, detinator said:

 

1) ai citit "printre randuri", nu a zis nimeni 12-14 consum la ID3, eu cel putin am scris alte cifre, mai verifica o data.

2) nu am stiut ca voinea are id3, dar nu stim ce versiune, ce jante, cum il conduce. LE: voinea a confirmat ca nu are id3. Cam asa se poarta discutiile aici se pare... unii doar CRED anumite lucruri, si nu se feresc sa le comunice ca adevaruri...

3) dovezile "clare" nu stim din ce sursa sint, clar nu seamana cu nimic din raportarile masinii. Nu zic ca nu ar fi corecte, dar nu prea am auzit ID3 sa consume 19-20

4) ai ales sa faci niste acuzatii/supozitii nefondate pe nimic, "utilizare normala pt o masina"? adica eu o utilizez anormal? pe bune?? sfaraie rotile la aproape orice semafor (unde prin pole position)

5) nici macar un ID3 GTX nu consuma 19-20, vezi aici si cu asta sper sa nu mai avem discutii inutile, statisticile nu se fac din masina mea si a lui voinea, sint aici zeci de mii incluse: https://ev-database.org/cheatsheet/energy-consumption-electric-car

 

Ca sa incheiem subiectul, nu de alta dar discutiile se duc in zona de cancan, avem asa:

1. Din ce ai scris, singura masina comparabila ca dimensiuni e Tesla;

2. Am trait cu impresia ca are, am corectat dupa. dpmdv el foloseste masina electrica pe o masina normala, dar asta e o alta discutie;

3. Am plecat discutia de la cat consuma masina mea, cu dovezi cu tot;

4. Repet, in umila mi experienta pe drumurile patriei (unii dintre noi nu traiesc doar in centre urbane), majoritatea bev-urilor incurcau traficul. Daca asta nu e o utilizare anormala, atunci nu stiu ce e. Dar sa spui ca unii, doar pentru ca prezinta o alta varianta a unei povesti, gresesc sau habar n-au, e cel putin copilaresc;

5. ...la fel cum exista RAV-uri identice cu a mea care afiseaza consumuri de 18-20kw/h/. Si asta in familie, nu prin statistici;

 

Cred ca putem sa incheiem subiectul asta. Daca tot vrem sa facem ceva, un topic cu consumuri pur electrice ar fi de ajutor.

 

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, detinator said:

totusi, garantia la baterii e 8 ani... nu prea sint riscuri asa mari. La o masina termica intrebi de distributie, EGR, DPF, sonde noxe, daca a bagat vreodata benzina din greseala si daca are span in pompa de inalte. Ca injectoarele sa zicem ca le mai testezi cu VCDSul daca te pricepi f bine.

 

La electrica nu prea ai ce sa schimbi. 

Degeaba au garantie 8 ani. Perceptia (poate fi gresita ori ba, nu prea conteaza in prezent... ) oamenilor este ca bateria poate fi calcaiul lui Ahile la aceste masini, iar range-ul oricum este mai scazut (lucru normal) fata de bateria noua. Costurile bateriilor sunt enorme, drept urmare nu se (prea) cumpara masini electrice sh = > pretul lor pe piata sh este foarte afectat.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

36 minutes ago, cristi511 said:

 

4. Repet, in umila mi experienta pe drumurile patriei (unii dintre noi nu traiesc doar in centre urbane), majoritatea bev-urilor incurcau traficul. Daca asta nu e o utilizare anormala, atunci nu stiu ce e.

Asta cu incurcat traficul e cu dus si intors

Observ ca tot mai des cei care merg legal( sa zicem asa, un 60 pe bord, in localitate) si utilizeaza banda 2, ca asa i configuratia, incurca traficul.

Atata timp cat mergi la viteze legale, fie afara, fie in oras, nimeni nu incurca traficul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de multe ori parerile negative despre EV vin de la cei care nu detin asa ceva.

Apoi cei din categoria de mai sus, ar trebui sa devina clientii pentru un EV SH deci poate si de aici pretul de revanzare mic, plaja fiind limitata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, cristi511 said:

 

Ca sa incheiem subiectul, nu de alta dar discutiile se duc in zona de cancan, avem asa:

1. Din ce ai scris, singura masina comparabila ca dimensiuni e Tesla;

2. Am trait cu impresia ca are, am corectat dupa. dpmdv el foloseste masina electrica pe o masina normala, dar asta e o alta discutie;

3. Am plecat discutia de la cat consuma masina mea, cu dovezi cu tot;

4. Repet, in umila mi experienta pe drumurile patriei (unii dintre noi nu traiesc doar in centre urbane), majoritatea bev-urilor incurcau traficul. Daca asta nu e o utilizare anormala, atunci nu stiu ce e. Dar sa spui ca unii, doar pentru ca prezinta o alta varianta a unei povesti, gresesc sau habar n-au, e cel putin copilaresc;

5. ...la fel cum exista RAV-uri identice cu a mea care afiseaza consumuri de 18-20kw/h/. Si asta in familie, nu prin statistici;

 

Cred ca putem sa incheiem subiectul asta. Daca tot vrem sa facem ceva, un topic cu consumuri pur electrice ar fi de ajutor.

 

Bafta!

sa incheiem subiectul, dar sa ai ultimul cuvant, se stie :) 

 

Ai postat atatea cifre/info gresite ca mi-e f greu sa cred chiar si cifrele de la hibridul tau. Oricum, credeam ca vorbim de electrice, nu de ce hibride a mai inventat nu stiu ce firma care se opune electrificarii (Toyota de ex). Topicul e despre electrice!

 

Iar te lansezi in niste acuzatii si supozitii ridicole, cum ca eu as trai doar in centre urbane, desi am explicat ca sintem multi care avem doar o singura masina si am scris asa: "pt toate tipurile de drum, inclusiv peste hotare."... dar nu, tu continui sa acuzi nefondat, bazat pe nimic, afectiv fara nicio logica... 

 

Nu am incurcat traficul niciodata, nu am vazut nici alte masini electrice care sa incurce traficul, ultima oara am mers cu un ID3 cu baterie de 77kwh pana la Pitesti cu viteza maxima a masinii (cred ca nu e voie sa o postam aici) toata autostrada... nu ne-a depasit absolut nimeni, deci clar nu am incurcat traficul, din contra, termice pe marginea drumului cateva defecte (evident nu are nicio importanta asta, dar daca tot te-ai apucat sa faci asemenea afirmatii...)

 

5) da, cu siguranta exista RAV uri cu consum mai mic ca a ta :) aia si spuneam, cifrele postate de tine nu au nicio acoperire in realitate

 

Consumuri pur electrice? Pai ti-am dat linkul cu baza de date cu consumuri medii cu toate electricele... sa ti-l mai dau o data atunci... si gasesti usor si consumuri medii pt hibride ca a ta, dar repet, e offtopic

 

 

2 hours ago, CristiALF said:

Degeaba au garantie 8 ani. Perceptia (poate fi gresita ori ba, nu prea conteaza in prezent... ) oamenilor este ca bateria poate fi calcaiul lui Ahile la aceste masini, iar range-ul oricum este mai scazut (lucru normal) fata de bateria noua. Costurile bateriilor sunt enorme, drept urmare nu se (prea) cumpara masini electrice sh = > pretul lor pe piata sh este foarte afectat.  

 

La ID3 cu cod piesa oficial e 1000euro un modul de baterie, si de obicei pica un modul... daca il cumperi mai neoficial, rezolvi cu costuri mai mult decat rezonabile. 

sint baterii second hand si pe olx si prin alte parti, ateliere care se ocupa... inca putine, pt ca 8 ani sint lungi, inca nu au iesit masinile din garantie.

 

Vanzarea de electrice a luat avant in Ro de cati ani? 3 ani? peste vreo 5 ani sint convins ca vor fi mult mai multe piese si ateliere, dar deocamdata, majoritatea sint in garantie

30 minutes ago, moroenius said:

de multe ori parerile negative despre EV vin de la cei care nu detin asa ceva.

Apoi cei din categoria de mai sus, ar trebui sa devina clientii pentru un EV SH deci poate si de aici pretul de revanzare mic, plaja fiind limitata.

intr-adevar, asta am observat, si refuza sa inteleaga ca am avut si noi si passat si golf si octavia si stim si ce spatiu interior au, si ce acceleratii au, si ce probleme au.

 

Personal am zeci-sute de postari pe topicele despre DPF, EGR, DSG. Am incercat sa ajut cu info capatate si de mine in ani de experieta.

 

Invers insa nu e valabil. Experientele cu electricele ale majoritatii se rezuma la un drive-test sau articole din surse neserioase (autolatest e interzis pe multe forumuri, efectiv nu e o sursa ok pt nimic)

 

asta nu inseamna ca electricele nu au si parti slabe, asa cum si benzinarele au parti slabe in fata dieselului, sau asa cum dieselul are parti slabe in fata benzinarelor.

 

Apropo de consumuri, Ford Puma motor 1 litru, Seat Arona cu un motoras si el de 1 litru, consum 12-13-14 chiar in oras, cand e cald si nu poti merge cu AC oprit... detinute in familie, testate si personal... dar aici tindem sa vedem numai consumuri de 8, sa citim ca nu se poate obtine un consum peste 12 etc... 

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un articol preluat din The Telegraph. Dl Ray Best Wick si-a cumparat o masina electrica marca Megane E-tech anul trecut si acum vrea sa o vanda si sa revina la benzina (sau sa isi ia hibrida). Este nemultumit de autonomia  mai mica cu 33% decat cea declarata. Cei de la Renault declara ca este vina lui ca nu stie sa conduca, insa si alti detinatori se plang de aceiasi autonomie redusa cu pana la 33% si de pretul scazut la revanzare. Postez link-ul mai jos, sunt curios sa aud parerile detinatorilor de EV privind autonomia.

 

https://ziare.com/masini-electrice/marturisiri-soferi-masini-electrice-intoarcere-benzina-principali-factori-proprietari-1879652

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca nu ma intereseaza sa am dreptate ci ma intereseaza detaliile si situatia reala, am creat topicul de consum bev-uri. 

 

Spor la postat:

 

Masini electrice - consumuri reale

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

55 minutes ago, vizitator said:

Un articol preluat din The Telegraph. Dl Ray Best Wick si-a cumparat o masina electrica marca Megane E-tech anul trecut si acum vrea sa o vanda si sa revina la benzina (sau sa isi ia hibrida). Este nemultumit de autonomia  mai mica cu 33% decat cea declarata. Cei de la Renault declara ca este vina lui ca nu stie sa conduca, insa si alti detinatori se plang de aceiasi autonomie redusa cu pana la 33% si de pretul scazut la revanzare. Postez link-ul mai jos, sunt curios sa aud parerile detinatorilor de EV privind autonomia.

 

https://ziare.com/masini-electrice/marturisiri-soferi-masini-electrice-intoarcere-benzina-principali-factori-proprietari-1879652

Sunt zeci, daca nu sute de teste, unde se vede clar ca autonomia producatorilor, in realitate scade si cu pana la 20-30% fata de cea estimata. Iarna scade si mai mult.

Degeaba iti iei o masina cu 500km range, cand tu in realitate faci doar 350... sau poate 300 iarna.

Totodata chiar daca nu toti detinem astfel de electrocasnice, avem in familie, sau avem prieteni care au asa ceva, si putem vedea realitate chiar daca nu pe nervii si banii nostri.

Dpmdv in Romania sa ai doar o singura masina si aia electrica, ieftina si cu range micut, e masochism.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, cristi511 said:

Pentru ca nu ma intereseaza sa am dreptate ci ma intereseaza detaliile si situatia reala, am creat topicul de consum bev-uri. 

 

Spor la postat:

 

Masini electrice - consumuri reale

si pe mine ma interesau detaliile si situatia reala, dar ai postat doar o poza cu un consum extrem de mare fara nici un fel de context sau detaliu. Se pare ca in final nici nu era o masina electrica.

 

Ar fi interesant de vazut un consum la o masina care sa tina pasul cu ID3ul meu de ex la plecari de pe loc si acceleratii... ar trebui sa fie un hothatch cu multi cai putere si tinuta sus in turatii probabil. Nu zic sa tina pasul cu Tesla, ca acolo avand vreo 500cp e mai greu de tinut pasul. Dar daca un motor de 1.0 benzina 110cp consuma si 14-15 in oras cu AC pornit, e o problema, ca senzatiile oferite de acele motoare sint inexistente.

 

Consumuri de pe vremea golfului/eUpului, de multe ori si sub 10kwh/100km, de la diversi:

consum2.PNG

date1.jpg

date2.png

33 minutes ago, acidone77 said:

Dpmdv in Romania sa ai doar o singura masina si aia electrica, ieftina si cu range micut, e masochism.

pai bun, dar totusi ai un interes pt o masina electrica, de vreme ce ne aflam aici, nu? 

 

Depinde si ce alegi sa vezi, daca citesti doar autolatest, citesti doar partile negative. 

 

Pe de alta parte, sint si teste in care masinile au depasit autonomia data de producator.

Fiind o medie, in perioade ca acum, de toamna, se pot depasi autonomiile date de producator, evident iarna nu se pot atinge. Astfel iese o medie pe acolo, dar diferentele exista si difera mult de la marca la marca.

 

Hyundai Kona de ex a iesit constant f bine in testele de autonomie

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   2 membri

    • tavitara
    • tzuicomicina
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!