Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

S-ar putea sa nu fie nici un sfert de adevar.

Incercati sa faceti contract cu Hidro, poate reusesc unii, eu stiu 2 persoane care sunt pe FUI si ar vrea sa treaca la Hidro si deocamdata n-au reusit.

 

Pe de alta parte, alte cunostinte cu contracte in gama 0,7-0,8Lei/KWh au primit instiintari cu preturi intre 1,25-1,52Lei/KWh, pur si simplu, iar cei care incarca si o hibrida sau electrica este clar ca sar de pragul de 338,61KWh/luna si nu vor avea nici un sprijin de la stat pe perioada iernii.

Altfel spus faptul ca incarca o electrica acasa le scumpeste si KWh-ul domestic, pentru ca pe casa n-ar fi trecut de 300KWh/luna si ar fi beneficiat de subventia de la stat.

 

Sunt institutii ale statului, Parchete, Judecatorii, Sectii Politie, Sedii de Autoritati, etc care evolueaza in contracte cadru pentru energie electrica si au fost instiintate pur si simplu de noul pret, daca nu, reziliere fara penalitati.

Inteleg ca la fel au primit toate companiile private multinationale cu contracte "beton".

 

Vremuri complicate, si se pare ca nu este singura marire care o sa apara.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, Luciosu said:

Citeste conditiile de la Hidroelectrica

 

Am citit contractul: pe perioada de un an la pretul energiei 25 bani, restul pana la 66 bani fiind taxa de transport TVA si alte taxe.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe Ilfov, zonele adiacente Bucurestiului, unii deja au primit informare despre un minim 1,33Lei/KWh pe aceleasi contracte de 1-2 ani.

 

Daca cineva reuseste sa faca contract cu Hidro, il rog sa scrie aici si cum au reusit, sa transmit mai departe celor 2 interesati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

57 minutes ago, Dolfin said:

eu stiu 2 persoane care sunt pe FUI si ar vrea sa treaca la Hidro si deocamdata n-au reusit.

 

In aceeasi situatie am fost si eu. Dupa ce nu mi.au raspuns la email doua saptamani, am mers peste ei in sediu, am dat peste o doamna de treaba care m.a ajutat sa rezolv problema. E adevarat ca raspund greu, nu s.au asteptat la atat de multi clienti, ei sunt mici copii. Electrica Furnizare m.a sunat deja sa.mi dea contra oferta, dar e departe de ce am primit de la Hidroelectrica. Suntem deja 5 familii care am semnat contractele si asteptam cele 21 de zile pentru a ajunge dincolo.

 

Ce ma bucura e faptul ca cel putin deocamdata este concurenta serioasa pe electric. In schimb la gaz n.am gasit pret asa de bun.

 

Adevarul e ca cei care produc curent, il produc aproape la acelasi pret ca inainte, restul care sunt bijnitari si cumpara scump, n.au cum sa dea ieftin.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Dolfin said:

Pe Ilfov, zonele adiacente Bucurestiului, unii deja au primit informare despre un minim 1,33Lei/KWh pe aceleasi contracte de 1-2 ani.

 

Nu conteaza zona (decat intr-o foarte mica masura).

 

Orice om din orice parte a tarii poate sa-si aleaga orice furnizor din orice alta parte a tarii.

 

Exista mici diferente la tarifele aferente transportului si distributiei intre regiunile tarii, dar sunt fixe. Nu din cauza lor s-a scumpit curentul.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vorbit cu cei 2 care vor Hidro, unul din ei a trecut pe la sediu unde nu l-au primit sub nici o forma, nu se lucreaza cu publicul, probabil voi la Cluj ati gasit intelegere.

 

Marti Gazprom a oprit complet gazul prin conducta Yamal, redusese fluxul la un minim istoric de 5% din capacitate inca de Sambata.

De atunci pretul gazului creste cu 20%/zi in UK pentru contracte "futures".

Probabil ca energia electrica pe pietele "spot" o sa creasca la valori dureroase in aceasta perioada. 

 

Vant nu prea este, unii scriu ca de astazi dimineata Franta isi porneste treptat centralele care folosesc produse petroliere, cele nucleare sunt pana la 25% afectate de intretinere si greva.

La noi Mintia, pe carbune, o sa fie oprita definitiv din Ianuarie, ea nu functioneaza, este in conservare, cred ca putea produce pana in 600MWh.

 

Probabil ca preturile deja anuntate catre clientii romani cu valabilitate din 01.01.2022 vor fi modificate in viitorul imediat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

 

Un bărbat din Finlanda a refuzat să plătească 20.000 de euro pentru o baterie nouă a mașinii sale Tesla Model S, așa că a decis să o arunce în aer.

Acesta și-a cumpărat mașina în 2012, așa că garanția a expirat. Când a aflat că trebuie să plătească o sumă atât de mare pentru o baterie nouă, acesta spune că s-a enervat foarte tare și și-a pierdut încrederea în compania lui Elon Musk.

 

 

https://stirileprotv.ro/divers/un-barbat-si-a-aruncat-masina-tesla-in-aer-cu-30-de-kg-de-dinamita-ce-l-a-enervat-atat-de-tare.html

 

Cand cumparai o masina sh ICE puteai avea surpriza sa constati ca motorul (daca e sa alegem cea mai scumpa componenta a  masinii) e kaput, dar nu te costa 20.000 de euro sa-l faci ca nou. Asta, dcaa ne referim la ce nu putea verifica 100%, restul componentelor, gen cutie de viteze, tren de rulare puteau fi testate destul de detaliat inainte de a cumpara masina.

 

 

Am auzit deseori povestea aia in care pretul la bateriile auto vor scadea odata ce se vor produce mai multe, etc.

 

Deocamdata, nu scade nimic, toate preturile sunt in crestere.  Ar trebui sa scada mult cererea pentru ca preturile acumulatorilor sa scada.

 

Ca o paralela, exista iPhone X  la vanzare cu aproape 3000 de lei.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O știre nonsens care mă surprinde că a devenit virală. Orice posesor de EV sau viitor posesor e conștient de ce costuri ar putea presupune o mașină de genul. Unde mai pui și că Tesla din clip are peste 8 ani vechime. Nimic neobișnuit să apară necesitatea înlocuirii bateriei la acea vârstă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stire soc: Reparaţia motorului unui Mercedes costă cât un Porsche 718 Cayman nou!

 

Intrebarea este daca poti sa repari bateria la un service independent, pentru ca la producator, la masinile iesite din garantie, este de multe ori foarte scump. Ceea ce este foarte urat din partea producatorilor!

 

Module de baterie Tesla (si de la alti producatori, evident) se gasesc pe piata, in stare buna, si pot fi inlocuite. Aici trebuie sa existe presiune pe producatori sa nu blocheze prin soft inlocuirea de componente dupa expirarea garantiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 minutes ago, Dementor said:

O știre nonsens care mă surprinde că a devenit virală. Orice posesor de EV sau viitor posesor e conștient de ce costuri ar putea presupune o mașină de genul. Unde mai pui și că Tesla din clip are peste 8 ani vechime. Nimic neobișnuit să apară necesitatea înlocuirii bateriei la acea vârstă.

Neobisnuita e suma cu care se confrunta un client de masina electrica sh.

Desi, mai toti detinatorii de electrice jura cu mana pe biblie ca o baterie la 8 ani vechime mai are inca viata in ea.😀

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Da da, fix ca un iphone vechi de 7 ani, tine bateria de rupe... daca il tii la incarcat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@halamadrid cinstit ar fi sa comparam mere cu mere. Adica sa comparam inlocuirea unei baterii la reprezentanta, toata bateria cu motorul, tot motorul.

Motorul de pe masina ta la reprezentanta, fara anexe, adica doar long block costa intre 8-10k Euro. Mai pui si anexele (turbina, etc...) ajungi usor la 12-14keuro.

Deci...despre ce vorbim?

putem continua cu cutia de viteze. La DSG un Mecatronic este 7000 de RON, un set de ambreiaje 2500-3000 de RON samd. Vorbim aici de preturi de reprezentanta asa cum in articolul de mai sus 20k euro e pretul dat de Tesla pt o baterie completa noua.

Sunt convins ca daca ar fi inlocuit doar modulele defecte ar fi fost sub jumate.

Sa nu mai punem ca nu se vorbeste de nr de Km. Cu siguranta sunt mult peste 300k, care la o masina ICE ar fi inseamnat 2 motoare schimbate, s.a.m.d. Repet vorbim de componente noi, preturi de reprezentanta, OE....

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel cum reparatia unui motor costa cat jumatate din cat a costat masina noua, la reprezentanta, si bateria este cel mai scump lucru de pe o masina electrica. Si asa cum toata lumea repara motoare si/sau cutii de viteze "la un baiat care se pricepe", sa nu mai zic ca tot acolo se fac si reviziile, exista baterii pe piata sh, cu care se fac zeci de conversii, la preturi destul de rezonabile.

 

Pe piata de masini termice exista deja impamantenit conceptul "am bani sa cumpar masina dar nu am bani sa o intretin", mai ales cand vorbim de modelele premium, pentru ca daca se strica ceva la un A8/Seria 7/S-Klasse o sa coste reparatia mai mult decat a costat masina sh. La fel trebuie gandita si achizitia de masini electrice, mai ales SH. 

 

Daca gasesti ieftin un lucru scump, e clar ca ceva e in neregula cu el. Daca tot alegi sa-l cumperi, iti asumi posibilele costuri de reparatie si/sau intretinere. Asta e o chestie de bun simt, pe bune. Hai sa nu luam un caz singular si sa-l generalizam ca acum caut toate articolele cu astia care parcau A7 si S-Klasse in fata reprezentantei pentru ca erau stricate si reparatia costa foarte mult (si fabrica refuza garantia)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, pretul ala e dat de Tesla.

Alternativele care sunt?   Baterie sh? Care e piata bateriilor sh? O baterie nu poate fi "reparata". La o Tesla poti pune baterii de la alti producatori? Exista alti producatori care sa produca baterii ce se pot monta pe Tesla?

Exista posibilitatea montarii lor de catre alt service, sau doar de catre Tesla? In a 2-a situatie, accepta Tesla sa faca asta?

 

Daca inlocuim Tesla cu VW, intrebarile au alt raspuns?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 minute în urmă, gigelm5m3 a scris:

Sa nu mai punem ca nu se vorbeste de nr de Km. Cu siguranta sunt mult peste 300k, care la o masina ICE ar fi inseamnat 2 motoare schimbate, s.a.m.d. 

 

Eu cred că tu nu ai văzut până acum mașini bune... Vechiul meu Golf (2005) are 380k km, 0 probleme până-n prezent și toarce ca-n prima zi. Adevărat, caroseria arată vârsta mașinii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul de vedere al VW, orice reparatie (pana si revizia) trebuie facuta intr-un service autorizat de ei pentru a putea fi pastrata garantia si ei nu recomanda sau incurajeaza sub nicio forma nicio reparatie in service-uri indipendente. De ce crezi ca discutia ar fi alta la Tesla?

 

O analiza a pietii sh sau de piese pentru masina X este un lucru pe care trebuie sa-l faca orice potential cumparator inainte de cumpararea unei masini SH, indiferent de tipul de motor pe care-l foloseste. Evident ca o masina veche, fie ea termica sau electrica, vine cu potential mai mare sa fie nevoie de reparatii. Banuiesc ca stiti asta pentru ca cei mai multi dintre voi au la profil masini mai noi de 5 ani care au fost cumparate noi sau aproape noi.

 

Dar, pura curiozitate, daca luati masini termice noi de ce va uitati sau va intereseaza piata de masini electrice sh? De ce nu va uitati tot la masini electrice noi care vin la pachet cu garantie si, astfel, nu va mai intereseaza toata discutia asta?

 

Orice produs nou vine la pachet cu niste batai de cap, chit ca vorbim acum de Apple M1, Windows 11 si generatia 12 de procesoare Intel sau telefoanele Fold care tot apar pe piata. Cine nu vrea batai de cap ar trebui sa ramana la tehnologia veche pana se maturizeaza cea noua. Sunt destui care accepta aceste mici dezavantaje si adopta tehnologia noua ca ea sa fie suficient de vanduta si sa merite dezvoltarea ei de catre producator.

 

Ce nu inteleg si nu am inteles niciodata este de ce cei care nu cumpara sunt si cei mai vocali impotriva lucrului pe care s-au hotarat deja ca nu-l cumpara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai fi o diferenta si anume ca la masinile conventionale, gasesti o multime de solutii de reparat motoare vechi, cu probleme, chiar si dupa 20 de ani, la preturi relativ mici. La baterii inca nu exista o astfel de piata, sa zicem producatori AM care reconditioneaza bateriile, inlocuind spre exemplu celulele deteriorate, care ar scadea mult costurile. Totodata, 8 ani de zile durata de viata, chiar daca pare mult/suficient la inceput, este foarte putin, in contextul in care toata lumea acum vorbeste despre reciclare, incalzire globala, sustenabilitate. 1 milion de pack-uri de baterii li ion, care vor deveni inutilizabile peste 8 ani nu este o problema marunta, dpmdv, deoarece nu vorbim despre niste blocuri de metal care trebuie topite si turnate din nou in blocuri de motor, ci vorbim despre baterii, o combinatie de substante chimice, impachetate intr-un mod specific, care, sunt greu reciclabile, greu de produs si ca rezultatul, pretul lor inca este exorbitant de mare si nu doar asta, insa nu oricine le poate repara, precum o poti face cu un motor cand il segmentezi, cand ii schimbi o turbina, samd.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Pentru orice ICE iesita din garantie ai alternative bune pentru service si piese.

 

In cauza era o masina Tesla veche de 8 ani, iesita din garantie. Se pare ca posibilitatile pentru a inlocui bateria erau limitate, de vreme ce omul si-a aruncat in aer masina.

 

Nu spun ca orice posesor de electrica trebuie sa isi arunce in aer masina cand pica bateria. Probabil ca un roman isi cauta o baterie pe la dezembrari, desi sansele sa gaseasca tind spre zero, acum.

 

Mecanici calificati si autorizati pe masini electrice cred ca sunt extrem de putini in Romania. Nu ma refer la cei cu laptopul care fac update-urile in reprezentanta, ci la cei care ar schimba acumulatorii, de exemplu.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Explozia masinii Tesla a fost un "publicity stunt" indiferent din ce parte te uiti, a proprietarului, a baietilor care explodeaza lucruri de obicei si l-au ajutat pe protagonist si nu in ultimul rand pentru Tesla.

Si voi v-ati dus pe fenta, indiferent cu ce opinie, ca sunt proaste bateriile ca e normal sa nu mai fie bune, ati facut trafic, ati crescut awareness-ul tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 minutes ago, yeeeeman said:

8 ani de zile durata de viata

 

Bateriile sunt garantate 8 ani ca nu scad sub 70-75% din capacitate, nu au durata de viata de 8 ani. Mergand pe ideea asta, durata de viata a unui motor termic este de 4 ani, pentru ca atat are garantie de fabrica... Hai sa nu exageram in declaratii! Si, oricum, durata de viata a unei masini termice, din punctul de vedere al producatorilor, este de 10 ani, lucru stiut de foarte mult timp, asa ca mare diferenta nu este.

Repet, haideti sa nu luam 1 exemplu si sa generalizam pe baza lui. Asa putem sa zicem ca toate motoarele termice sunt proaste si nu rezista peste 100.000Km pentru ca unui prieten i-a crapat 1.8 TSI-ul la 103.000 Km. Ar fi o supozitie corecta?

 

8 minutes ago, halamadrid said:

Se pare ca posibilitatile pentru a inlocui bateria erau limitate, de vreme ce omul si-a aruncat in aer masina.

 

Nu, nu erau. Bateriile de Tesla sunt cele mai comune si cele mai folosite la conversii termic-electric. Dar omul nu mai ajungea faimos si nu mai primea cele 15 minute de glorie pe internet daca isi schimba bateriile...

 

Si ca tot ziceam, uite exemplu ca toate masinile termice sunt proaste:

https://guardian.ng/life/whatsnew-entertainment-celebrity-gist-and-so-on/watch-man-burns-his-170000-mercedes-because-it-was-always-breaking-down

 

Banuiesc ca nu exista nicio modalitate de a repara masina de a ajuns omul sa-i dea foc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca sunt comune bateriile Tesla, dar ieftine nu sunt.

 

 

Quote

Asa putem sa zicem ca toate motoarele termice sunt proaste si nu rezista peste 100.000Km pentru ca unui prieten i-a crapat 1.8 TSI-ul la 103.000 Km. Ar fi o supozitie corecta?

Doar daca il costa 20.000 de euro ca sa-l repare.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@halamadrid chiar sunt curios cat ar costa reparatia 1.5 TSI-ului din semnatura ta la reprezentanta, sa nu zic inlocuirea :) Ca si ele poate sunt comune pe piata SH, dar ieftine clar nu sunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata e in garantie. Imi pun problema dupa.

Dar mai mult ca sigur nu ajunge la 20.000 de euro. Un motor de Tesla cat  o fi?😀

Bine, nici Octavia nu costa cat Tesla, dar ideea era ca indisponibilizezi o masina deoarece ai costuri uriase din punctul meu de vedere la un consumabil pana la urma.

 

Tesla se lauda acum mai mult de 1 an cu un acumulator care ar rezista 16 ani  si un numar de cicluri de incarcare foarte mare.

Trebuia sa fie anuntat la final de 2020, dar cum dezvoltatorul era o companie chineza, cred ca va aparea dupa calendarul chinezesc.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

Automobilistul şi-a cumpărat maşina la unul din dealerii oficiali Mercedes-Benz. Atunci aceasta avea pe odometru 151.278 de kilometri deja parcurşi.

Peste alţi 19.312 kilometri au apărut problemele. Motorul s-a stricat. Cel mai apropiat service centru oficial al celor de la Mercedes-Benz au evaluat cheltuielile pentru reparaţii şi i-au arătat nota de plată – 57.515 dolari.

 

Quote

Doar daca il costa 20.000 de euro ca sa-l repare.

 

Si mai ales daca il costa peste 50000 de euro ca sa-l repare.

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exageram Rave, ma uit doar la masinile electrice facute in perioada anilor 2010 (adica Leaf-uri, Tesle) si mai toate au nevoie acum de o baterie noua. Ok, nu sunt pe zero la range, insa multe ajung sa fie inutilizabile din cauza autonomiei foarte reduse.

 

Cat despre TSI-uri, te duci frumusel intr-un garaj local si cu 2000 euro ti-l faci boboc.

E totusi o diferenta, hai sa fim corecti.

 

Poate ca bateriile facute in 2020 vor tine mai mult de 8 ani, asta ramane de vazut! Pana atunci putem vorbi doar despre exemplele din trecut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!