Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Bune
1. Autonomie mare vara in oras si pe drumuri europene
2. Pret per km (pretul pentru consumul mixt e undeva la 30% din pretul combustibilului)
3. Fara trepidatii
4. Fara sunete de motor
5. Frana de motor tot timpul
6. Nu pute nici afara si nici in garaj, implicit fara poluare in oras
7. Nu e furnal pe perioada iernii asa cum sunt masinile ICE macar pana se incalzesc
8. Fara probleme de incalzire a motorului pentru utilizare in parametri normali
9. Caldura instant
10. Preincalzire habitaclu chiar si in garaj

Rele
1. Disponibilitate doar 60% din baterie in perioada calda la utilizare uzuala a bateriei 20-80%
2. Scaderea autonomiei iarna datorate frigului, incalzirii habitaclului, incalzirii baterie
3. Disponibilitate doar 30% din baterie in perioada rece la utilizare uzuala a bateriei 40-70%, asa ca trebuie incarcata de cel putin dublu ori fara de vara

Conteaza foarte mult conditiile pe care le ai:
1. Garaj - pornesc cu bateria deja incalzita, asa ca in oras am iarna crestere de consum de aprox 30%, iar in afara undeva la 20%
2. Incarcat acasa - nu conteaza ca e cald sau frig afara, o bag in oriza oricand e nevoie. Bineinteles, iarna nu.i ca vara
3. Autonomie - chiar la frig puternic si viteze de autostrada eu ma voi incadra cu autonomia in 85%-90% din drumurile pe care le am de facut
4. Pret la curent - mi s.a terminat contractul de 65 bani/kWh si m.am stresat tare sa prind un pret bun. Am reusit ca prin minune. Pe site la ANRE inca se mai gaseste curent cu 66 bani/kWh in loc de 1.45 bani/kWh cat mi.a propus furnizorul curent.

Din cele de mai sus as putea renunta doar la garaj, in rest mi.ar fi foarte greu sa utilizez o masina electrica.

Eu pe colegii care nu pot incarca regulat acasa sau la serviciu ii consider cutezatori si first movers. In conditiile mele si drumurile pe care le fac (sau le.am facut in ultimii ani) a circula cu masina electrica imi ofera doar avantaje. Analog ii consider pe colegii care au autonomie mica si se incumeta (des) la drumuri peste puterea lor, asa ca fac mari eforturi sa ajunga la urmatorul charger.

 

Rave are dreptate enorma. Eu am luat ID.4 pentru oras la sotie, avand un diesel destul de puternic pentru drumuri in afara orasului. Avand doar optiunea 1st de 204cp am luat.o pe asta, asa ca am inceput sa conducem electrica si in oras si in afara la toate drumurile din ultimele 7 luni, timp in care am facut peste 18'000km. Dieselul este de vanzare...

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Webasto este o solutie foarte buna, dar trebuie sa platesti pentru ea, iar si atunci vine cu limitari.

Climatizarea din telefon/programata este cam standard la electrice, dar costa suplimentar la termice, plus ca nu poate raci, ci doar incalzi, si nu se poate folosi in garaj, ci doar afara.

 

Sa incercam sa fim obiectivi!

De curiozitate: veniti pe forumul asta sa va interesati de electrice sau sa va intariti parerile preconcepute?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Webasto mai vine si cu un filtru de combustibil de care trebuie sa te ingrijesti...si bujia de aprindere care e consumabil...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Webasto nu are filtru combustibil si incepand cu cele top vevo nu am auzit de probleme cu bujia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau sunt aplicatii pe telefon de pornire si conditionare a masinilor ICE, la Volvo am vazut. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 minutes ago, bysus said:

Webasto nu are filtru combustibil

Depinde de implementare, nu e o regula generala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun webasto, ft bun. Imi amintiti si mie ce masina noua la 20k poti cumpara cu webasto?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Mie mi-a fost frica sa iau pur electric asa ca am luat plug in hibrid.

Cred ca impac si capra si varza.

Autonomie-fara discutie

Consum decent-mai bun decat ma asteptam

Prietenos cu mediul-bifat.

Pret de achizitie-apropiat de o masina clasica.

Legat de " avantajul incalzirii din aplicatie la electrice" cred ca e o mare porcarie.

La fosta masina porneam webasto si aveam toate conditiile dupa maxim 20 min.

Am uitat ce e aia racleta.

Chiar mi-as fi dorit si la phev asa ceva.

Am posibilitatea sa pornesc din aplicatie caldura dar fiind bateria mica nu ma incanta aspectul.

Poate daca ar fi conectata la charger as profita de optiunea asta.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/17/2021 at 8:16 PM, cj.Paul said:

Din seria ‘am intrebat 100 de romani’ , is curios cine ar fi de acord cu spusele lui Dercos care zice ca e mai convenabil iarna sa mergi la masina sa o pornesti si sa revii la ea dupa 5 minute, decat sa apesi pe un buton pe telefon si ea sa fie incalzita pe cand ajungi la ea. Da-o…

 

@AndreiSergiu1991 ‘Majoritatea oamenilor NU VOR sa faca extra stuff’ -> extra stuff inseamna sa dai la racleta iarna langa masina in timp ce ea fiind pornita te si afuma putin cate putin, nu sa apesi pe telefon un buton. Crede-ma ca s-ar obisnui cu ‘extra stuff’-ul asta.

 

 

unii mai avem webasto sau un parbriz incalzit si o autonomie de 600 km urban iarna :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Retzius la fel au si unele electrice dar, la fel ca la tine, anumite modele si in conditii ideale. :) Ideea e sa comparam termicele la modul general cu electricele la modul general, nu 1% dintre termice cu 80% dintre electrice.

 

Ca daca e sa luam cazuri distincte, unii isi incarca masina zilnic, acasa sau la birou, asa ca nici nu-i intereseaza ce range au si nici nu pierd timp sa se opreasca la benzinarie (un ocol de 5 minute la benzinarie tot inseamna mai mult decat 10 secunde sa bagi cablul in masina cand ajungi, oricum, acasa...) ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/17/2021 at 8:16 PM, cj.Paul said:

Din seria ‘am intrebat 100 de romani’ , is curios cine ar fi de acord cu spusele lui Dercos care zice ca e mai convenabil iarna sa mergi la masina sa o pornesti si sa revii la ea dupa 5 minute, decat sa apesi pe un buton pe telefon si ea sa fie incalzita pe cand ajungi la ea. Da-o…

 

@AndreiSergiu1991 ‘Majoritatea oamenilor NU VOR sa faca extra stuff’ -> extra stuff inseamna sa dai la racleta iarna langa masina in timp ce ea fiind pornita te si afuma putin cate putin, nu sa apesi pe telefon un buton. Crede-ma ca s-ar obisnui cu ‘extra stuff’-ul asta.

 

 

Pentru a avea tabloul complet, poti sa intrebi 1.000.000 de romani, daca e mai convenabil sa ingheti si sa pierzi doua ore pe camp (sau sa iti faci de lucru undeva, nu conteaza unde) asteptand sa se incarce electrica sau doua minute pentru un plin. Ar trebui sa recitesti ce am scris, pentru ca nu ai inteles. Eu nu fac asta, chiar daca masina e parcata la 5 metri de casa. Pot sa ii pun un sistem de pornire de la distanta, dar e doar un moft, masina are apa la 90 de grade dupa 5 minute in mers, la -10 grade..

 

In aceasta luna am pierdut 5 minute cu masina (a trebuit sa ii fac plinul), am mers 691km (majoritar extraurban, dar si cateva zile in trafic urban) si mai am 370km autonomie. Adica mai multa autonomie ramasa decat are un ID3 incarcat la maximum.

Asta inseamna ca stiu ca ma pot baza oricand pe ea, nu conteaza ca e cald, frig, o alimentez oriunde pe drum, nu ma incurca in planuri. Este exact ceea ce trebuie, nu imi bat deloc capul cu ea, nu am nevoie de aplicatii, programari, estimari, si nu trebuie sa exagerez importanta unor fleacuri, pentru a gasi avantaje, acolo unde nu sunt.

As putea sa o inlocuiesc cu o electrica? Evident! Vreau sa o inlocuiesc cu o electrica? Nici vorba!

Peste X ani se pot schimba datele problemei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dercosE ft ok, te inteleg perfect. Pt tine nu se potriveste o electrica.

 

Greseala pe care ambele tabere o fac, e sa judece din prisma propriei situatie si sa considere ca toata lumea e in situatia lor. Ceea ce e gresit.

Nu toti facem 700 km dintr-un foc frecvent, dar la fel de bine, nu toti ne-am descurca cu un range mai mic. Adevarul e undeva la mijloc.

 

Pt cine se potriveste, merita o electrica. In momentul de fata mie mi se potriveste si e greu sa ma convingi ca nu merita. Am facut aproape 10.000 km si am cheltuit sub 200 de lei pe 'combustibil'. Daca nu as mai putea incarca acasa/la birou, sau ar trebui sa parcurg des distante mari, m-as trezi in situatia in care sa nu mi se mai potriveasca o electrica. 

 

Pe de alta parte la fel de greu  mi-ar fi si mie sa te conving pe tine ca merita, tinand cont de ce drumuri faci. Dar nici nu trebuie. Fiecare e liber sa aleaga ce i se potriveste mai bine.

 

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, dercos said:

masina are apa la 90 de grade dupa 5 minute in mers, la -10 grade.

Incredibil.

La propriu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/20/2021 at 2:28 PM, cj.Paul said:

@dercosE ft ok, te inteleg perfect. Pt tine nu se potriveste o electrica.

 

Greseala pe care ambele tabere o fac, e sa judece din prisma propriei situatie si sa considere ca toata lumea e in situatia lor. Ceea ce e gresit.

Nu toti facem 700 km dintr-un foc frecvent, dar la fel de bine, nu toti ne-am descurca cu un range mai mic. Adevarul e undeva la mijloc.

 

Pt cine se potriveste, merita o electrica. In momentul de fata mie mi se potriveste si e greu sa ma convingi ca nu merita. Am facut aproape 10.000 km si am cheltuit sub 200 de lei pe 'combustibil'. Daca nu as mai putea incarca acasa/la birou, sau ar trebui sa parcurg des distante mari, m-as trezi in situatia in care sa nu mi se mai potriveasca o electrica. 

 

Pe de alta parte la fel de greu  mi-ar fi si mie sa te conving pe tine ca merita, tinand cont de ce drumuri faci. Dar nici nu trebuie. Fiecare e liber sa aleaga ce i se potriveste mai bine.

 

 

Pai nici eu nu incerc sa te conving. Imi exprim propria opinie si experienta la volan. Daca tie ti se potriveste o masina electrica, este perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/17/2021 at 4:50 PM, Dementor said:

Nu ajungi ușor la 20 nici dacă te chinui cu orice ICE comparabil cu ID3/4 (ex golf 8, Octavia)

Comparatie ICE vs Electric, azi:

 

Mazda 6 2017, 2.0 benzina, AT. Consum 19.6 l/100km versus Id.3 consum 23.5 kwh/100km. Eu am pornit cu bateria calda, altfel sarea de 35-40 kwh/100 km consumul meu.

 

Trafic de Cluj, bara la bara luni seara inainte de sarbatori, acelasi traseu, aceleasi conditii, aceeasi ora.
 

La fel cum nici cu Mazda nu te impacientezi ca vezi consum de ~20l/100 km (pentru ca la drum lung masina e chiar surprinzator de economica, la mers lejer consuma sub 6l/100km) nici cei cu electrice nu ar trebui sa se sperie cand vad consumuri de 35-45 kwh/100 km. Cu atat mai mult, nu ar trebui sa insemne ca ‘electricele is de rahat’. 

 

 

4A0486DE-7C0D-42AD-99AA-AD91C2FC3D48.jpeg

F8E1AC84-AF8A-48E7-826D-B65583D3EB89.jpeg

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Nu ai start/stop la mazda? EU la golf 8 mild hybrid nu am cum sa scot peste 12-13 in oras bara la bara, pt ca mai mult sta oprit motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cj.Paul Cred ca tu ai descris mai sus perfect esenta acestui topic. Suntem atat de diferiti intre noi si asta aduce multa culoare vietii. Daca am vedea toti lucrurile la fel, nu ar mai exista astfel de dileme si nu s-ar mai contrazice lumea pe forum. Personal am evoluat de cand am gasit topicurile astea si am citit, incercand sa imi justific mie insumi anumite alegeri si puncte de vedere, pe care nu are rost sa le public aici, fiind inutile. Totodata din titlul topicului " Masini electrice " apar asteptari si pretentii diferite. Deocamdata o " masina electrica " vine cu o serie de limitari la pachet... insa aduce si un avantaj financiar al deplasarii, lucru cautat uneori obsesiv de unii...incercand sa il reduca la sub zero ( pe forum aici povestind cum merg ei iarna doar cu incalzirea in scaune ca sa nu consume bateria eUP sau mergand vara cu 80km/h si AC oprit ).  Fiind diferiti, e normal sa alegem solutii de economisire diferite si nu ii putem condamna. Un alt avantaj adus este acela al poluarii zero ( zero noxe de fapt scoase din masina ) si al imaginii de om modern, tricou cu Greta si superioritate intelectuala. Sunt si astea niste valori importante pentru unii si de fapt cel mai important este ca ii satisfac, ii fac fericiti. Probabil contradictia este generata ceea ce ne asteptam noi sa ofere acea masinarie. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 12 ore, catalinmiti a scris:

Un alt avantaj adus este acela al ......... si al imaginii de om modern, tricou cu Greta si superioritate intelectuala

Cat de trist... 😞 

On 20.12.2021 at 14:28, cj.Paul a scris:

Greseala pe care ambele tabere o fac, e sa judece din prisma propriei situatie si sa considere ca toata lumea e in situatia lor. Ceea ce e gresit.

Ce e extrem gresit este sa presupui (tu ca Guvern, autoritate) ca te poti debarasa de masina ICE si ti se impun restrictii, taxe, etc doar ca sa mergi pe electrica. Mi-as dori si eu, insa nu prea mi se potriveste si Tesla sau ID3/4 nu imi permit. De Dacia Spring nici sa nu aud...

Apropos: prin Sibiu, deja sunt probleme cu chargerele: sunt pline de Spring-uri cu autonomie mica... 😐 

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Emy D said:

prin Sibiu, deja sunt probleme cu chargerele: sunt pline de Spring-uri cu autonomie mica...

 

Hai sa nu dam jumatati de adevar. E vorba despre statiile gratis sau cele pe bani? Cele pe AC sau DC?

 

Se stie si se vede ca acolo unde sunt gratis de multe ori e lume multa sau nu functioneaza.

 

Atunci cand toate statiile pe bani vor fi super pline, se vor deschide altele pentru ca exista cerere, iar baietii destepti se vor reorienta de la combustibili fosili la curent electric.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, AndreiSergiu1991 said:

Nu ai start/stop la mazda? 

"Ba da, dar nu il prea las sa intre oricum, numai daca stiu ca am drum mai lung si e cald motorul" - raspuns de la posesorul Mazdei.

 

@Emy DIn legatura cu statiile, fata de acum 2-3 luni intr-adevar sunt mult mai aglomerate. Cele gratis, pentru ca ft multi din cei ce nu au posibilitatea sa incarce acasa, asa incarca, la statii publice gratuite. Multe frustrari ale celor ce si-au luat electrice, apar din cauza asta.

 

Mai urmaresc de curiozitate si un grup Dacia Spring de pe fb. Multi (ca sa nu zic toti) cand si-au facut calculele, au cumparat-o cu gandul ca vor incarca gratis. Iar in momentul in care sunt cateva zeci/sute de oameni care ghici ce, toti au plecat de la aceeasi idee de a incarca gratis, se creaza aglomeratie la statii, nervi, timpi de asteptare si se ajunge la concluzia ca...masina nu e buna. Cand de fapt, abordarea nu e cea corecta.

 

Iti iei electrica daca:

 

1. ai posibilitatea sa o incarci acasa/la birou

2. daca prinzi statie gratuita vezi asta ca pe un bonus, nu ca pe o regula

3. esti dispus sa incarci contracost

 

Altfel vei fi dezamagit.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unii si-au facut calculele ca le vor incarca gratis si au avut abordarea gresita, statii putine si pomanagii tot mai multi.

 

Cei care si-au facut calculele ca le vor incarca acasa, la un pret decent pe kwh, acum trebuie sa isi reconsidere abordarea dupa ce pretul kwh-lui tinde sa se dubleze.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

@cj.Paul atunci daca nu lasa masina sa faca ea ce stie sa faca, sa fie sanatos cu consumul de 20% :) si sa-i multumim de poluare. Are si start/stop ala un rost in tot ecosistemul, nu e pus random de niste ingineri. Nu pateste nimic motorul. Si oricum daca ar pati ceva, ar pati cu mult dupa durata lui de exploatare.

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, halamadrid said:

pretul kwh-lui tinde sa se dubleze

 

Iar jumatate de adevar! Fiecare furnizor de energie e liber sa puna ce pret doreste. La fel cum consumatorii sunt liberi sa.si aleaga furnizorul. Pe site la ANRE inca mai este furnizor cu pret mic (sub 70 bani). Exista si furnizor care are 2 RON per kWh. Fiexare are pretul pe care si.l alege sau cel pe care i.l impune furnizorul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 minutes ago, VickEnd said:

ANRE inca mai este furnizor cu pret mic (sub 70 bani)

Si asta e cam un sfert de adevar. 

 

Citeste conditiile de la Hidroelectrica, pentru ca la ei faci referire si vezi cam pana cand se aplica acest tarif. Mai exact, pana cand se termina plafonarea promisa de stat

 

Tip oferta:Oferta concurentiala

Tip produs:Pret fix

Tip client caruia i se adreseaza oferta:Casnic

Tip pret oferta:Nediferentiat

Valabilitatate oferta:01.07.2021 - 31.03.2022

Perioada de aplicare:06.12.2021 - 31.03.2022

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, costul kilowatt-ului se duce 100% in costul de intretinere si la ce valori sunt acum pe piata sunt cresteri considerabile. Ironia sortii face ca tocmai politicile inepte ale UE care favorizeaza energiile ecologice sa duca la aceasta crestere, diminuand categoric din atractivitatea masinilor electrice, pentru o buna parte din populatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • pronet
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!