Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

52 minutes ago, kolfleading said:

La termica, pe langa faptul ca pe trasee asa scurte depaseste 20 L / 100 Km, nici nu da caldura pana ajungi la destinatie, n-apuca sa se incalzeasca motorul, merge putin inecat, etc...

"Mai taie din ele dă-le drecu'"

Nu ajungi ușor la 20 nici dacă te chinui cu orice ICE comparabil cu ID3/4 (ex golf 8, Octavia) și nici nu o sa vezi că merge înecat

 

In alta ordine de idei, aveti o tendință în a diminua dezavantajele cat de mult cu putință. Nu poți spune că e ok sa ajungi cu ID4 la 50% autonomie fata de primăvară/vară, e aberant. 

 

Când va referiți la capacități o luați în calcul cea teoretică, ori majoritatea deja pe la 20k 30k km au intre 90-93% SOH. Unde mai adaugi că celulele LG Chem ce sunt in baterii au în unele cazuri diferențe de tensiuni de până la 80-100mV.

 

Sunt multe de povestit pe subiect, ideea e că pentru ID4, diferențele între vara/iarna sunt mult mai mari decât la ID3, și asta e cam trist, pentru că "teoretic" au același HW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te obliga nimeni sa folosesti aplicatia de telefon, ci doar daca vrei confort. Chiar si fara aplicatie, tot se incalzeste mai repede decat un motor termic.

 

Problema cu autonomia o sa mai dureze pana va fi rezolvata, iar, cel mai probabil, se va rezolva cu incarcarea ultra-rapida, care, as argumenta, este tinta mai importanta: rareori mergi 1000 de km non-stop, iar mult mai des vrei sa incarci in 10-15 minute si sa mergi mai departe.

 

Si, da, este pentru entuziasti, prin prisma limitarilor si pretului.

Dar, din alte puncte de vedere, este deja superioara: confort la climatizare, zgomort rulare, acceleratie (cuplu), incarcare acasa in loc de benzinarie (care salveaza timp 99% din timp, daca ai statie acasa), mers in oras (tot multumita cuplului), lipsa poluarii (daca parchezi in garaj, o dezgheti cu climatizarea pornita, etc.), fiabilitate in timp, revizii ieftine, deplasare lina (o aduc pe nevasta-mea martor).

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 minutes ago, Sparkyson said:

Problema cu autonomia o sa mai dureze pana va fi rezolvata

@Sparkyson ia ce am scris, sub forma de gluma, apreciez, ca in general, esti destul de echilibrat in postari. 

 

Orice problema dureaza pana este rezolvata. :)

 

"Dar, din alte puncte de vedere, este deja superioara: confort la climatizare, zgomort rulare, acceleratie (cuplu), incarcare acasa in loc de benzinarie (care salveaza timp 99% din timp, daca ai statie acasa), mers in oras (tot multumita cuplului), lipsa poluarii (daca parchezi in garaj, o dezgheti cu climatizarea pornita, etc.), fiabilitate in timp, revizii ieftine, deplasare lina (o aduc pe nevasta-mea martor). "

 

Zgomot rulare, au si electricele, ca doar sunt roti in contact cu asfaltul. Daca discutam de zgomot motor, unii dintre noi, chiar si aici pe forum, dau bani multi pe evacuari custom, pentru a fi mai gurutale si zgomotoase.

Incarcare acasa ( daca ai casa si statie) daca nu, incarci la Lidl, Kaufland etc, 

Fiabilitatea in timp, ramane de vazut. Cel putin pe VW tehnologia este prea noua, pentru a afirma asa ceva

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Nu ai nevoie sa conduci 1000km in continuu, dar in oras e esentiala o autonomie MARE (500-600km reali iarna) pentru a nu suprasocita nevoia de a te duce din 100 in 100km la statiile de incarcare, care din cauza autonomiei scazute vor fi suprasolicitate si suprapopulate de catre posesorii de electrice. Si uite asa devine un stres sa tot incarci ultra rapid.

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, AndreiSergiu1991 said:

Pentru mass adoption, toate chestiile astea cu preincalzirea si toate nebuniile, nu prea vor avea viata lunga.

Preincalzire = am dat din aplicatie start la caldura si am gasit masina cu 23 grade in interior, 10 minute mai tarziu cand am fost gata de plecare. E un convenience pt sofer. Nu este ceva facut pt masina sau orice legat de asta. 

Modificat de Silviu_7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Nu intelegi :) Majoritatea oamenilor NU VOR sa faca extra stuff! Nu confunda entuziasmul tau de a te juca cu o aplicatie cu majoritatea populatiei planetei. Se cheama satisfice = decide on and pursue a course of action that will satisfy the minimum requirements necessary to achieve a particular goal.

Oamenii vor sa se urce in masina, sa o porneasca, sa se duca din A in B fara sa fie nevoiti sa incarce, sa porneasca o aplicatie sau sa faca altceva. Simplu.

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corectez postarea de mai sus: este mult mai comod de incarcat o masina electrica daca ai statie acasa.

Altfel, este discutabil daca e mai usor sa alimentezi cu benzina sau cu curent in timp ce faci cumparaturile (depinde cat de des faci cumparaturi si unde) sau, poate, la serviciu.

Daca vrem sa anticipam ce se va intampla, cred ca este rezonabil sa crezi ca, fiind curent peste tot, si statii de incarcare pot sa apara la mall, la serviciu, in parcarea de la bloc, chiar si pe strada in oras, langa locurile de parcare. Eu am incarcat recent in Arad, in timp ce mancam la restaurant, in parcarea unui hotel de langa. 

 

@AndreiSergiu1991 pot sa faca fix ce vrei tu. Sa foloseasca masina ca pe termica. Dar cum electrica nu e termica, se va incalzi mult mai repede. Si, da, va pierde niste autonomie din cauza asta, functie de echipare (pompa de caldura, capacitate baterie). Eu am pornit incalzirea din telefon si a fost calda in cateva minute (~5).

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si cine te opreste sa nu faci asta? E totul la fel de bine si fara aplicatie DAR o sa stai primele cateva minute intr-o masina rece vs intr-o masina calda. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AndreiSergiu1991

Pai nu ma opreste nimeni, dar voi avea un range de 100km iarna, ceea ce nu e OK. Nu e scalabil asa ceva.

Modificat de AndreiSergiu1991
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce te opreste sa mergi la masina termica, sa o pornesti si sa vii dupa 5 minute in ea cand e totul cald, sau sa pui un sistem de pornire de la distanta, care face fix ce fac electricele astea? E exact acelasi lucru. Nu exista niciun avantaj aici.

Asta e valabil pentru cei sensibili, eu nu vad o problema in a pleca imediat si a fi masina calda in cateva minute, ca pana la urma si pana la masina e frig iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut termica si mereu plecam cu ea rece din comoditate, mai putin iarna cand era inzapezita si trebuia sa o pornesc pentru a o deszapezi si stateam langa ea pana se incalzea. Si nici atunci nu-mi placea cum miros emisiile de benzina euro 6. Acum programez incalzirea dinainte si o gasesc calda si aproape deszapezita.

 

Normal ca poti trai si fara apa la robinet, toaleta in fundul curtii, masina fara clima. Dar daca argumentezi ca e mai bine sa mergi in fundul curtii e clar ca esti trol.

Nu o sa isi cumpere nimeni masina doar pentru asta, dar sa spui ca nu e niciun avantaj, e exagerare tipica @dercos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mutat discutia unde isi avea locul. Va rog sa fiti mai atenti pe viitor in ce topic-uri postati. 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din seria ‘am intrebat 100 de romani’ , is curios cine ar fi de acord cu spusele lui Dercos care zice ca e mai convenabil iarna sa mergi la masina sa o pornesti si sa revii la ea dupa 5 minute, decat sa apesi pe un buton pe telefon si ea sa fie incalzita pe cand ajungi la ea. Da-o…

 

@AndreiSergiu1991 ‘Majoritatea oamenilor NU VOR sa faca extra stuff’ -> extra stuff inseamna sa dai la racleta iarna langa masina in timp ce ea fiind pornita te si afuma putin cate putin, nu sa apesi pe telefon un buton. Crede-ma ca s-ar obisnui cu ‘extra stuff’-ul asta.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, adrian001 said:

Inecat nu merge sigur, nu mai e 1900 toamna, merge chiar foarte rotund la rece un motor modern ICE in stare buna.

Da, merge rotund, dar NU raspunde la acceleratie la fel ca la temperatura nominala de functionare.

 

3 hours ago, AndreiSergiu1991 said:

Eu nu-l vad pe tata sa foloseasca o aplicatie pt o masina :) El abia foloseste un telefon...

Probabil tatal tau nu este publicul tinta pentru aceste masini.

 

3 hours ago, AndreiSergiu1991 said:

Userii nu vor inca o aplicatie de care sa aiba grija, ei vor sa isi faca treaba si atat.

Gresesti pentru ca nu ai experienta.

Ba da, userii VOR sa poata porni incalzirea sau racirea habitaclului de pe telefon, cu 5 - 10 minute inainte de plecare. Inseamna un plus pentru confort. Acum, dupa ce l-am experimentat, nu as renunta la asta pentru nimic in lume. Este un ABSOLUTE MUST pentru urmatoarea mea masina.

 

Momentan masinile MEB au consum foarte mare pe distante scurte pentru ca la fiecare pornire, daca bateria are sub 8 gr. C, o incalzesc pana la 13 C, treaba care dureaza vreo 15 minute, in functie de cat de rece este bateria. Comportamentul se va schimba printr-un update de soft ulterior, dar e discutabil daca asta este neaparat un lucru bun.

3 hours ago, Dementor said:

"Mai taie din ele dă-le drecu'"

Nu ajungi ușor la 20 nici dacă te chinui cu orice ICE comparabil cu ID3/4 (ex golf 8, Octavia)

Ba da, ajungi, pe drumuri de 2 - 4 Km, care dureaza 15 - 20 minute, plecand cu motorul rece, dupa ce noaptea a stat la temperaturi sub 3 gr. C

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unii din noi avem webasto/incalzire-racire stationara, si functioneaza perfect. Deci ce pare un wow pt electrice exista de zeci de ani pe ICE.

Dar nu asta e problema mea.

Problema mea e cum masina (ID4) declarata cu 300-400km range, in aglomeratie la 0-10grade are range REAL de 100-110km... intrebarea mea ramane... ce se va intampla la -15/-10 grade? Range ul va fi de 50-70km? Pt o masina noua din 2021 de 40k eur? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, dercos said:

Ce te opreste sa mergi la masina termica, sa o pornesti si sa vii dupa 5 minute in ea

Pai masina e parcata la 500 de metri de cladirea unde lucrez momentan, la etajul 4.

Imi ia peste 10 minute pana ma echipez (ca e iarna, nu pot sa ies in camasa), pana cobor, pana ajung la masina...

3 minutes ago, acidone77 said:

in aglomeratie la 0-10grade are range REAL de 100-110km...

Este vorba de range pentru calatorii mai scurte de 15 minute si porniri cu bateria mai rece de 5 gr. C. In primele aprox 15 minute consuma mult pentru incalzirea bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 minutes ago, acidone77 said:

Unii din noi avem webasto/incalzire-racire stationara, si functioneaza perfect. Deci ce pare un wow pt electrice exista de zeci de ani pe ICE.

 

Este wow pentru ca toate masinile vin cu asa ceva si mai mult de atat partea de HVAC la o electrica este superioara in sensul ca poate incalzi cat si raci interiorul fara ca motorul sa fie pornit si poate fi controlat remote. Clar este un punct bonus pentru electrice aici, cine contesta asta nu vede padurea de copaci. 

17 minutes ago, kolfleading said:

Da, merge rotund, dar NU raspunde la acceleratie la fel ca la temperatura nominala de functionare.

Nu am facut masuratori, dar subiectiv vorbind eu nu observ nici o diferenta cu diesel-ul meu la rece ... adica merge si trage aprox la fel ca si la cald. Singura problem pentru mine e ca dureaza ceva pana baga cu adevarat cald, la benzinare ar trebui sa fie ceva mai rapid procesul asta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dementor o masina comparabila cu ID3 inseamna fix masina mea ICE, automata de 200CP, si crede-ma ca ajunge foarte usor la medie de 20, de obicei mai mare, daca plec de la birou la ora la care 1-2 Km ii faci in 30 de minute (asta ar insemna un "range" de 150-200Km).

 

@acidone77 masina ta ce range declarat are si ce range real arata cand stai 45 de minute in bara la bara? Asta ca sa nu intreb ce consum declarat are si ce consum real are in aceleasi conditii ca mai devreme? Cumva ne-am obisnuit ca masinile ICE sa ne consume dublu fata de cat e declarat dar daca se intampla acest lucru la electrice vine sfarsitul lumii. Adica daca tot e... hai sa comparam mere cu mere!

 

Masinile ICE se conduc greu cand sunt reci, dar asta e o chestie pe care nu prea o simti daca mergi zilnic cu ICE. Credeti-ma pe mine ca merg cu ambele masini alternativ.

Dupa 2-3 zile in GT nu mai simt ca se misca greu pana cand se incalzeste motorul ci intra in categoria "asa face ea", ma obisnuiesc. Dar e suficient sa merg o zi cu Golf-ul si cand pornesc iar GT-ul simt cum trag de ea si cum se chinuie sa se miste pana cand se incalzeste motorul; toate astea comparat cu Golf-ul, evident, care merge la fel de cand ma urc in el si pana ajung la destinatie (aproximativ, si Golf-ul merge mai bine dupa ce se incalzeste bateria dar diferenta este muult mai mica decat este diferenta de motor rece / motor cald la GT). Si bine ca e benzina ca am avut si diesel si era si mai rau, si pe vremea aia nu aveam electrica sa o pot compara.

 

Pe aici comenteaza prea multi oameni care au avut legatura cu o electrica maxim 10 minute cand au luat un Spark, sau nici atat, dar au ajuns la decizia ca sunt toate proaste si ca lumea o sa fie mult mai rau cand o sa trecem toti la electrice; cat si prea multi care au luat electrica si carora acum le pute orice altceva nu e alimentat de electroni. Sincer sa fiu, m-am cam plictisit sa ascult ambele tabere!

 

Partea proasta e ca sunt prea putini oameni obiectivi, care sa laude avantajele si sa critice dezavantajele masinilor. Dar asta la ambele tipuri de masini! Ca nu e ok sa lauzi avantajele uneia, in timp ce critici dezavantajele celeilalte, si sa ignori dezavantajele/avantajele respective.\

 

Daca vreti sa purtam o discutie, va astept cu plusuri si minusuri de ambele parti, chiar conduc ambele tipuri de masini de destul de mult timp cat sa pot sa-mi fac o idee despre ele.

Daca aveti o idee fixa si cautati doar un loc unde sa o faceti publica, va rog sa folositi retelele de socializare! Si asta este valabila pentru ambele tabere!

 

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, kolfleading said:

Este vorba de range pentru calatorii mai scurte de 15 minute si porniri cu bateria mai rece de 5 gr. C. In primele aprox 15 minute consuma mult pentru incalzirea bateriei.

Pai nu asa folosesc majoritatea masinile electrice? Nu asta fost ideea lor? Oras, trafic, distante scurte? Cati isi iau electrice sa faca navete de 4 500km?

1 hour ago, adrian001 said:

 

Este wow pentru ca toate masinile vin cu asa ceva si mai mult de atat partea de HVAC la o electrica este superioara in sensul ca poate incalzi cat si raci interiorul fara ca motorul sa fie pornit si poate fi controlat remote. Clar este un punct bonus pentru electrice aici, cine contesta asta nu vede padurea de copaci. 

Si webasto de pe Passat face acelasi lucru. Incalzeste sau raceste la o apasare de buton, din casa/apartament, de la distanta. Cand ajung la masina e cald, geamurile dezghetate, etc. Cand ninge mult, nici electrica nu e mai presus sau mai prejos :)

 

59 minutes ago, Rave said:

masina ta ce range declarat are si ce range real arata cand stai 45 de minute in bara la bara? Asta ca sa nu intreb ce consum declarat are si ce consum real are in aceleasi conditii ca mai devreme? Cumva ne-am obisnuit ca masinile ICE sa ne consume dublu fata de cat e declarat dar daca se intampla acest lucru la electrice vine sfarsitul lumii. Adica daca tot e... hai sa comparam mere cu mere!

Sincer nu stiu ce range declarat are ca nu m a intersat niciodata, dar pot sa ti spun ca media e intre 700 si 800km la stilul meu de condus si la rutina mea. Eu nu stau in trafic bara la bara deci chiar nu ma intereseaza. Dar chiar si asa, range ul tot sare de 300km... chiar si in cele mai vitrege conditii.

Nu e vorba de obisnuinta sau critica, trebuie sa acceptam o realitate... intrebarea mea ramane... cat e range ul la drumuri scurte si trafic intens la -10grade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

44 minutes ago, acidone77 said:

Eu nu stau in trafic bara la bara deci chiar nu ma intereseaza.

 

Atunci de ce te intereseaza range-ul unei masini electrice in bara la bara? Ca, totusi, colegul a vorbit de ore de varf si asta inseamna bara la bara.

 

9 hours ago, Johnny Bravo said:

Mers la ore de varf in Bucuresti, 3-8 grade afara, 24 grade pe clima, compresor pornit, sa dezabureasca geamurile.

 

Daca vrei neaparat un raspuns, pot sa ti-l dau eu. La -10 grade, in aceleasi conditii de trafic, range-ul ar fi cam acelasi cu un maxim -10% fata de acum. Adica vreo 10-15 Km mai putin. O sa vezi o diferenta semnificativa de range intre drumuri la 5 grade si -10 grade, doar cand e mai putin trafic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, acidone77 said:

Si webasto de pe Passat face acelasi lucru. Incalzeste sau raceste

Webasto nu raceste.

 

1 hour ago, acidone77 said:

Pai nu asa folosesc majoritatea masinile electrice? Nu asta fost ideea lor? Oras, trafic, distante scurte?

Dupa distante scurte, te intorci acasa si o pui la incarcat. Range-ul nu este relevant.

Iar consumul (costul), in lei pe Km, tot iese mai mic ca la ICE.

 

Dar repet: nu va mai stresati cu range-ul la rece la masinile MEB, ca oricum e confirmat oficial ca se va schimba in sensul reducerii consumului la rece. Discutabil insa cum e mai bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

26 minutes ago, Rave said:

Atunci de ce te intereseaza range-ul unei masini electrice in bara la bara? Ca, totusi, colegul a vorbit de ore de varf si asta inseamna bara la bara.

Ma intereseaza pentru o posibila electrica pentru sotie... care va intalni conditii similare de trafic... ok, nu ca n bucuresti, dar totusi...

12 minutes ago, kolfleading said:

Webasto nu raceste.

Are si optiune de ventilare/racire. Ce i drept, nu am folosit o vara niciodata pentru ca nu a fost cazul. Iarna e mai problematica treaba si acolo isi face treaba cu brio. Nu cred ca as mai lua masina fara webasto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77 la cat esti de contra ai fi de rasul lumii sa te interesezi de o electrica, cu atat mai rau sa o ai in familie. De ce nu incerci un diesel pentru oras in loc de electrica? 😈

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai spune-ne ce mod de utilizare ai ca sa-ti putem spune daca este, sau nu, ok o electrica. Adica distanta pe zi, daca exista posibilitatea de a incarca masina acasa, tipul de drum, statii disponibile in apropiere, costuri de incarcare acolo etc.

Spre deosebire de ce cred unii, masina electrica nu este pentru toata lumea acum; ar putea fi pentru multi, dar nu este chiar pentru toti. Poate te putem ajuta obiectiv.

 

Webasto este o optiune de 1.000 - 1.500 de euro pe masinile ICE in timp ce mai toate electricele vin standard cu aplicatie prin care se poate porni AC-ul(indiferent de temperatura). Si, cel putin in Romania si la nivelul primei de la stat disponibila acum, masinile electrice nu sunt mai scumpe decat o masina ICE echivalenta. Cu accent pe echivalenta! Ca totusi nu putem sa comparam un ID.3 de 200CP cu un Golf de 150CP doar ca dotari si atat. Si, in niciun caz, un Golf cu un Model 3 LongRange / Ioniq 5 etc.

 

Strict ca nota personala... odata ce iei o electrica, range-ul o sa fie ultima problema, o perioada de timp, pentru ca o sa descoperi ca ai mult mai mult decat ai avea vreodata nevoie pentru drumurile zilnice. Dar, dupa o perioada, range-ul o sa devina cea mai mare problema pentru ca o sa vrei sa mergi cu electrica peste tot (chiar daca ai si o masina termica), iesind din planurile pe care le-ai avut initial pentru aceea masina. Si ei o sa-i placa foarte mult usurinta, confortul in utilizare si sportivitatea oferite de masina electrica. Stiu pentru ca abia mai pun eu mana pe masina pe care am luat-o, initial, pentru mine. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@VickEnd

Eu n am spus niciodata ca sunt contra electricelor, am sustinut doar ca inca nu e timpul lor, pentru toata lumea. Ce va fi peste 5/10 ani... vom vedea.

 

Trollingul si mistourile cred ca nu fac subiectul topicului... si parca se sanctionau conform regulamentului :)

Modificat de acidone77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!