Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

16 hours ago, The_Ego said:

ID3 1st care s-a dovedit ca a fost mai scump pt early adopters decat ar fi acum in aceeasi configuratie, bravo VW.

eu am dat pe id3 1st, varianta simpla 27k euro, pret in care am primit o gramada de optiuni, statia de incarcare si 600e credit pe un card. 

incearca sa obtii fix astea acum.

dotarile pe care la avea masina, o scot acum pe la 29k euro.  poti configura una fix acum. 

de unde ai dedus tu ca era mai scumpa? 

17 hours ago, cj.Paul said:

Chiar vazusem anuntul masinii tale pe mobile la pretul de 27k. Cum nu mai e activ, nu pot decat sa trag concluzia ca ai reusit sa o vinzi la acelasi pret cu care ai luat-o, poate chiar in profit.

au aparut mai multe la vanzare (se implineste anul de cand s-au lansat si se pot vinde), si cum voiam sa o dau ca ma grabeam sa dau avans la alta, am vandut-o cu acelasi pret, dar cu vreo 200e pierdere de la rotile de iarna. (nu mai am ce face cu ele...)

dar am ramas cu statia primita.

iar in 12 luni, si 22k km am platit din buzunar...30lei o incarcare o data. in rest gratuit.

per total cred ca e super deal, eu sunt multumit... 

 

17 hours ago, Luciosu said:

L.E. Vad ca tot o tineti cu stimulentul de la stat. Intreb mai colorat. Banii astia de unde vin, de la martieni?

pai stai..si atatea subventii la motorina atatia ani? la alte obiecte, nu sunt tot de aici? pe alea nu le punem in calcul? 

cine te opreste sa nu beneficiezi de subventie?

tu platetsi pretul intreg si la electronicele date la schimb? 

17 hours ago, Luciosu said:

De aceea, daca vrei sa calculezi devalorizarea, o calculezi la pretul de lista, deoarece discount-urile si programele Rabla Plus, sunt situatii temporare.

da, dar pe parcursul vietii unei masini la vanzare, pretul difera.

fie scade la final (cum a fost la e-golf), fie creste cand este cererea f mare (vezi pretul actual..la toate masinile versus 1-2 ani in urma).

astea nu se pun? 

atunci luam in calcul pretul cel mai mare cerut pe o masina?

devalorizarea se calculeaza la pretul de achzitie, nu la pretul maximim intr-o perioada T. pt ca eu cumpar si eu vand, deci pun in calcul ce ma afecteaza pe mine, nu ce afecteaza intreaga planeta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Abu said:

Acum ca @Bogdan_wrc a avut o alta experienta la vanzare e destul de logic tinand cont ca un ID3 e o masina moderna cu tehnologie inca actuala - comparativ cu e-Golf-ul care s-a lansat in 2017 (cu bateria de 36, incarcare de 40Kw, fara management termic al beteriei, etc).

cand l-am cumparat, fix asta am luat in calcul printre motivele fata de e-golf. tehnologie mai noua, deci peste X ani (chiar nu voiam sa il dau dupa 1 an) va sustine pretul mai bine fata de un e-golf de generatie "anterioara".

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 16 ore, Silviu_7 a scris:

ID.3, cel putin in configuratia 1st Max a fost mai scump, pret de lista vs cat este acum un ProPerformance configurat. Mai ales acum ar fi fost cu Area View si nu doar Rear View... 

Sa nu mai adaug ca acum as fi putut sa am Pompa de caldura sau DCC in configuratie. 

@Bogdan_wrc

 

Iar diferenta de 2000euro de acum in configuratia ta se explica prin indexarea care s-a aplicat la toate masinile.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Bogdan_wrc said:

pai stai..si atatea subventii la motorina atatia ani? la alte obiecte, nu sunt tot de aici? pe alea nu le punem in calcul? 

cine te opreste sa nu beneficiezi de subventie?

tu platetsi pretul intreg si la electronicele date la schimb? 

Nu stiu despre ce subventie la motorina vorbesti (valabil si pentru benzina). Eu stiu ca aprox. 60% din pretul la pompa este reprezentat de taxe.

Nu dau electronice la schimb.

Pe logica asta, inseamna ca daca, doamne fereste, ajungi pe la un spital de stat, serviciul ti l-a platit statul, n-ai platit tu CASS, nspe mii de ani. Pensia ti-o da statul, din marinimia lui, nu din faptul ca ai contribuit 40 de ani. 

Sunt de acord ca este un avantaj, dar nu ar trebui vazut ca o gratuitate. 

1 hour ago, Bogdan_wrc said:

devalorizarea se calculeaza la pretul de achzitie, nu la pretul maximim intr-o perioada T. pt ca eu cumpar si eu vand, deci pun in calcul ce ma afecteaza pe mine, nu ce afecteaza intreaga planeta.

Referitor la asta, in cazul asta, discutam discutii. Am mai dat un exemplu mai sus. Ipotetic, eu sunt angajat Seat, sa spunem si am discount de angajat 40%. Vand masina cu acelasi pret cu care am cumparat-o, pentru ca am avut discount-ul respectiv, deci n-am pierdut nimic. Este relevant pentru statistica? Eu spun ca nu. De aceea calculezi devalorizarea, la pret de lista (care poate fluctua, dar nu cu foarte mult), pentru intervale diferite de timp (1,2,3,4,5 ani)Asta pentru a avea o privire de ansamblu si corecta. Cazuri punctuale, sunt irelevante. Dupa cum probabil stii, in statistici, se exclud extremele. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 minutes ago, Luciosu said:

Cazuri punctuale, sunt irelevante. Dupa cum probabil stii, in statistici, se exclud extremele.

Exact asa a fost si oferta e-Golf la 17k - 19k. A fost o oferta extrem de limitata atat ca durata, cat si ca numar de masini la care s-a aplicat si ca mediatizare.

 

 

 

3 hours ago, Abu said:

 

@Rave aici nu sunt neaparat de acord. Si eu am dat fix 20.000 EUR pe el acu un an si l-am vandut cu mare greutate, dupa o luna de zile anunt activ pe Autovit/OLX, cu 18500EUR - masina avand doar 7000Km la bord.

Acelasi lucru se intampla si daca ai fi luat un Golf Mk6 si ai fi incercat sa-l vinzi dupa ce s-a lansat Golf Mk7.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oferta cu e-Golf a fost publica. Existau pe site la livrare imediata masinile in stoc. Au fost zeci de masini cam din toate tipurile de dotari.

 

Vanzarea unei masini rulate cu 92.5% din pretul de achizitie dupa un an mi se pare un caz mega fericit chiar daca a durat o luna, ceea ce mi se pare foarte ok. Devalorizarea normala in primul an este de 20/30% la masini.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, The_Ego said:

@Bogdan_wrc

 

Iar diferenta de 2000euro de acum in configuratia ta se explica prin indexarea care s-a aplicat la toate masinile.

nu. pretul a crescut dupa ce s-a lansat varianta de serie, deja din primavara/vara 2021. preturile la id3 e vor mari iar. nu au fost actualizate dupa problema actuala cu chipurile. 

2 hours ago, Luciosu said:

Am mai dat un exemplu mai sus

pai si cu discounturile obtinute cu masinile de pe stock? sunt multe cazuri speciale. dupa tine, ar trebui ca toate calculele sa se faca la pretul TOP al masinii din cel mai inalt moment. 

de aia, consider ca e mai corect sa se calculeze real la pretul platit. 

e treaba ta de unde ai luat-o si cu cat. 

2 hours ago, Luciosu said:

Nu stiu despre ce subventie la motorina vorbesti (valabil si pentru benzina).

e usor de documentat. trebuie doar sa vrei

https://www.wirtschaftsdienst.eu/inhalt/jahr/2018/heft/8/beitrag/das-ende-der-dieselsubvention-verteilungseffekte-einer-co2-basierten-energiesteuerreform.html

https://www.electrive.net/2018/02/14/auswertung-der-these-diesel-subventionen-muessen-weg/

mai exact

https://www.augsburger-allgemeine.de/wirtschaft/Autoverkehr-Das-Dieselprivileg-kostet-Milliarden-an-Steuergeldern-id58391911.html

https://www.handelsblatt.com/politik/international/abbau-der-dieselsubventionen-diesel-ist-fuer-die-deutschen-hersteller-extrem-wichtig/20695418-2.html?ticket=ST-4293699-ZhophRmwNUiclyJ7JXfu-cas01.example.org

 

2 hours ago, Silviu_7 said:

Oferta cu e-Golf a fost publica. Existau pe site la livrare imediata masinile in stoc. Au fost zeci de masini cam din toate tipurile de dotari.

exact. si eu am aflat de ea cand cautam e-golf. si am dat pe vehicule din stoc. nu m-a sunat nimeni, nu m-a impins nimeni.

2 hours ago, Luciosu said:

Nu dau electronice la schimb.

treaba ta.

https://electrocasnice.afm.ro/b/

toate astea au un rol. ca vrei sa beneficiezi de el sau nu..e fix alegerea ta. 

ca le vinzi la un pret sau le dai la "rabla" pt a fi "ecologizate"

 

nu ai avut masini noi cu sustinere de Rabla Clasic? 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

27 minutes ago, Bogdan_wrc said:

E si mai usor de manipulat: 

 

"

What is the tax fuel in Germany?

Germany. Fuel taxes in Germany are €0.4704 per litre for ultra-low sulphur Diesel and €0.6545 per litre for conventional unleaded petrol, plus Value Added Tax (19%) on the fuel itself and the Fuel Tax."

 

"For every litre of Diesel sold at the current price, €0.25 of the cost is VAT, around €0.47 is mineral oil tax and around 6 to 8 cents is CO2 tax. Meanwhile, for every litre of petrol, around €0.31 is VAT, approximately €0.65 is mineral oil tax and a similar figure – of around 6 to 8 cents – in CO2 tax."

 

https://www.thelocal.de/20211019/could-germany-cut-more-taxes-to-stem-fuel-price-hikes/

 

https://www.profit.ro/taxe-si-consultanta/60-din-pretul-benzinei-poate-ajunge-in-buzunarele-statului-17186405

https://www.wall-street.ro/articol/Auto/274979/top-10-tari-europene-care-au-cei-mai-scumpi-carburanti-la-pompa.html#gref

27 minutes ago, Bogdan_wrc said:

pai si cu discounturile obtinute cu masinile de pe stock? sunt multe cazuri speciale. dupa tine, ar trebui ca toate calculele sa se faca la pretul TOP al masinii din cel mai inalt moment. 

de aia, consider ca e mai corect sa se calculeze real la pretul platit. 

e treaba ta de unde ai luat-o si cu cat. 

Se numeste REFERINTA. Nu se numeste pret de TOP, este pret de lista si tocmai de asta se foloseste, pentru a fi o referinta, nu a veni cu situatii particulare, acestea neputand fi calculate intr-o statistica. Fara suparare, in situatii de genu asta, imi e indiferent un caz particular, pentru ca ramane un caz particular, nu un standard.

 

Altfel spus, eu, daca as fi un maniac al calculelor si as dori sa imi fac toate calculele, inclusiv devalorizarea, inainte de achizitia unei masini, tocmai pentru a compara costurile, cum as face? As calculat la ce pret platit?

27 minutes ago, Bogdan_wrc said:

treaba ta.

https://electrocasnice.afm.ro/b/

toate astea au un rol. ca vrei sa beneficiezi de el sau nu..e fix alegerea ta. 

ca le vinzi la un pret sau le dai la "rabla" pt a fi "ecologizate"

 

nu ai avut masini noi cu sustinere de Rabla Clasic?

Este irelevant daca am beneficiat sau nu, ca nu despre asta e discutia. Ci despre faptul ca incentivele astea, nu sunt GRATIS, sunt platite tot de tine, mine si restul populatiei

Modificat de Luciosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 minutes ago, Luciosu said:

Este irelevant daca am beneficiat sau nu, ca nu despre asta e discutia.

ba da, este f relevant. vezi de unde a inceput discutia.

  

18 minutes ago, Luciosu said:

sunt platite tot de tine, mine si restul populatiei

...care alege sa mearga cu ICE. care alege sa cotizeze, in loc sa beneficieze. 

este treaba fiecaruia ce alegeri face. dar nu poti judeca pe altii care fac complet diferite si sa ne victizam. 

 

22 minutes ago, Luciosu said:

E si mai usor de manipulat: 

daca incepem cu teoria conipratiei, cred ca ma opresc.

te rog verifica DATA articolelor puse de mine. 

este logic ca parte din pret ajunge tot la stat. ACUM.  dar taxele de care vorbeam eu sunt puse INAINTE. si au alt scop. si mai ales sunt vechi, inainte de oprirea sustinerii pentru diesel. 

vezi pretul unui litru prin 2005-2010-2015. si vezi pretul productiei unui litru. 

  

24 minutes ago, Luciosu said:

Se numeste REFERINTA. Nu se numeste pret de TOP, este pret de lista si tocmai de asta se foloseste, pentru a fi o referinta, nu a veni cu situatii particulare, acestea neputand fi calculate intr-o statistica. Fara suparare, in situatii de genu asta, imi e indiferent un caz particular, pentru ca ramane un caz particular, nu un standard.

in continuare...te intreb. cand , in ce moment T, iei acest pret? la lansare? dupa x ani de vanzari pe piata? iei cu rabla clasic inclus, iei la oferte de pe stock? 

pretul unei masini difera de la locatie geografica la alta. 

situatia cu rabla clasic este particulara? nu o iei in calcul la evaluare?

daca faci referire la catalogul Schwacke este f irelevant pt piata de re/vanzare. 

vorbim de realitatea din piata, nu e calcule matematice care au fix 0 valoare in piata. 

revenind...si cu asta inchei. fiecare calculeaza valoare masinii cum vrea. 

pana una alta, la electrice poti avea pierderi 0 in 12 luni. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

29 minutes ago, Bogdan_wrc said:

...care alege sa mearga cu ICE. care alege sa cotizeze, in loc sa beneficieze. 

este treaba fiecaruia ce alegeri face. dar nu poti judeca pe altii care fac complet diferite si sa ne victizam. 

Iar manipulezi discutia si o intorci ca la Ploiesti.  Faptul ca ai avut sau ai electrica, te-a scutit de plata impozitului pe salariu/profit sau TVA pentru vreun bun achizitionat?

Nu mai lucrurile personal, ca nu mai vezi lucrurile clar. Nu a acuzat nimeni de nimic si nici nu s-a victimizat cineva, inafara ta.

29 minutes ago, Bogdan_wrc said:

daca incepem cu teoria conipratiei, cred ca ma opresc.

te rog verifica DATA articolelor puse de mine. 

este logic ca parte din pret ajunge tot la stat. ACUM.  dar taxele de care vorbeam eu sunt puse INAINTE. si au alt scop. si mai ales sunt vechi, inainte de oprirea sustinerii pentru diesel. 

vezi pretul unui litru prin 2005-2010-2015. si vezi pretul productiei unui litru. 

Poate ar fi cazul, pentru ca de zeci de ani, litrul de combustibil a avut o componenta majora, partea de taxe (TVA, acciza etc). Iar dintr-unul din articolele postate de tine, daca l-ai fi citit, scrie ca se dau reduceri la taxele pe litrul de motorina pentru ca....a crescut taxare pe detinerea unei masini diesel, adica pe limba romana, a impozitului.

 

29 minutes ago, Bogdan_wrc said:

in continuare...te intreb. cand , in ce moment T, iei acest pret? la lansare? dupa x ani de vanzari pe piata? iei cu rabla clasic inclus, iei la oferte de pe stock? 

Mi-e greu sa cred ca nu intelegi. In momentul intentiei de achizitie sau in momentul achizitiei, pentru ca evident, nu mi-as face calcule de devalorizare, pentru ceva ce intentionez sa cumpar peste 3 ani. 

De asemenea, faptul ca tu ai avut un discount de 25% si eu de 5%, la calculul final, este relevant tie si mie, dar nu poate fi considerat nici standard nici macar apropiat, pentru ca sunt conditii specifice si particulare. Te intreb din nou. Vreau sa imi iau o masina saptamana viitoare. Doresc sa o tin 3 ani. Ma uit la ZOE, ID3 si Kona. Si doresc sa calculez devalorizarea dupa 3 ani, ca sunt maniac al cifrelor. Cum fac asta?

29 minutes ago, Bogdan_wrc said:

revenind...si cu asta inchei. fiecare calculeaza valoare masinii cum vrea. 

pana una alta, la electrice poti avea pierderi 0 in 12 luni. 

Pana una alta, minte-te in continuare. Daca a costat 37k, fara tichet scazut si ai dat-o cu 27, ai avut o devalorizare de aprox. 27%.

De asemenea, ca tot o tii cu aia 30 de lei, incarcare. Iti propun sa calculezi asa: 

Ipotetic: 100 RON ar fi costul tau orar (sa spunem ca esti angajat si lucrezi 160 de ore pe luna). Faptul ca stai 4 ore/luna la incarcat, timp mort, ai pierdut 400 RON.  Evident este un calcul simplist, dar ideea era ca time is money si ca fapt divers, timpul este singura resursa pe care nu o poti recupera.

 

Modificat de Luciosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paradoxul este ca daca toata lumea si-ar lua electrica, masinile ar fi imediat mai scumpe la achizitie, pentru ca ar disparea acea pomana de la stat (ea va disparea oricum in timp). Daca ar fi mai multe electrice, taxele ar fi mai mari fix la electrice, doar un naiv ar crede ca statul nu ar impozita baza mai larga de proprietari. , in cel mai bun caz :0

Momentan, e o situatie temporara in care exista niste pomeni platite din taxele celor pe care electrofilii ii arata cu degetul (vasta majoritate a romanilor au masini pe benzina si Diesel), ceea ce e ironic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

52 minutes ago, Luciosu said:

Faptul ca stai 4 ore/luna la incarcat, timp mort, ai pierdut 400 RON.  

dar de unde calculul asta de timp mort? in timpul ala am facut alte activitati, nu am pazit masina. pe care le-as fi facut oricum. 

53 minutes ago, Luciosu said:

Iar manipulezi discutia si o intorci ca la Ploiesti.

  

53 minutes ago, Luciosu said:

Pana una alta, minte-te in continuare.

  

53 minutes ago, Luciosu said:

Nu mai lucrurile personal, ca nu mai vezi lucrurile clar. Nu a acuzat nimeni de nimic si nici nu s-a victimizat cineva, inafara ta.

 

ma opresc aici. nu e prima data cand incerc discutia cu tine si ajungem in acelasi loc. cred ca posturile de mai sus sunt clare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O.T. Sunt foarte clare posturile de mai sus. Tipic. Se numeste scos din context. 

1 hour ago, Bogdan_wrc said:

care alege sa mearga cu ICE. care alege sa cotizeze, in loc sa beneficieze. 

este treaba fiecaruia ce alegeri face. dar nu poti judeca pe altii care fac complet diferite si sa ne victizam. 

 

19 minutes ago, Bogdan_wrc said:
hour ago, Luciosu said:

Nu mai lucrurile personal, ca nu mai vezi lucrurile clar. Nu a acuzat nimeni de nimic si nici nu s-a victimizat cineva, inafara ta

 

Asta doar asa, ca sa fie si contextul. Poate ar trebui sa inchidem si topicul asta, ca sa iti fie mai usor?

 

"

in 11 luni am facut >17.500km.

ultimii 2500km, facuti intr-o plimbare prin Budapesta si Viena. cu cardul wecharge, si cupoanele de la kaufland am fost si m-am intors gratis.

cost total "combustibil" pentru 17.500 km --> 30 lei platiti in iarna la un MOL. in rest...gratis. dar da, trebuie rabdare si putina planificare."

Modificat de Luciosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vrut si eu sa scriu ceva util...da deja am aflat ca am pierdut cateva sute de lei citind si nu mai scriu nimic, ca sa nu mai pierd..

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amuzant, dar nu prea. 
 

Am mentionat ca e un calcul simplist, dar ca sa ti-l explic mai clar.

Vorbim de mers legal:

 

1. eu fac 6 ore de la Buc la Cluj cu ICE si platesc sa spunem, la un consum de 7 litri, aprox. 200 de Ron

2. tu faci 8 ore, ca te opresti sa incarci, cost 0 curent. Incarci la Kaufland sau ceva gratis.

 

eu am cheltuit 200 de ron, tu ai "cheltuit" 2 ore in plus. Ala e timp pierdut sau tre sa ma opresc la fiecare 200 km la cate un Kaufland sa mai cumpar ceva?

 

cum am mai spus, banii ii mai faci, recuperezi. Timpul mai greu. Este singura resursa irecuperabila

 

 

Modificat de Luciosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ce bine era de luai avionul..

5 minutes ago, Luciosu said:

 

 

cum am mai spus, banii ii mai faci, recuperezi. Timpul mai greu. Este singura resursa irecuperabila

 

 

Sa vezi sanatatea cum o mai recuperezi.

Eu  as prefera sa fie toate masinile electrice in orase, macar sa respiram aer curat, acolo unde ne petrecem cel mai mult timp. Daca trebuie sa platesc in plus la pretul de achizitie, la devalorizare, la timp petrecut incarcand, la confortul personal, e un lucru pe care sunt dispus sa mi-l asum.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutia pornise de la devalorizare. Fiecare e liber sa isi asume ce doreste, eu spuneam sa fim obiectivi, atat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 minutes ago, Luciosu said:

cum am mai spus, banii ii mai faci, recuperezi. Timpul mai greu. Este singura resursa irecuperabila

Pai asta nu are legatura cu masinile electrice. Se aplica si la cei cu ICE care conduc mai incet ca asa se simt ei in siguranta s.a.m.d

Pe principiul acesta ar trebui sa conducem toti cu 200 de Km/h ca sa nu pierdem timp ca nu-l mai putem recupera. O sa avem alta problema atunci, recuperarea vietii....

Ce va mai place asta cu ai pierdut 2 ore sa incarci.... poate nu am pierdut poate eu pe persoana fizica am ajuns sa am aceeasi viteza medie cu marea majoritate a participantilor la trafic cu tot cu incarcat (complet irelevant). Nu il consider timp pierdut.

Timpul desi este masurabil nu are aceeasi valoare pt toata lumea. Nu suntem la competitie pe sosele!

singura treaba certa este Timp=Bani! de aici in colo fiecare alege ce ii trebuie...ce poate..ce ii place.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa regula lui @Luciosu, masina se devalorizeaza inainte de vanzare, fiindca se vinde cu 10000 de euro mai ieftin de noua :).

 

Legat de timpul pierdut. Sa luam cazul meu (care este foarte relavant pentru mine :), dar poate fi mult diferit pentru altii). Am facut 18000 de km intr-un an:

Mers preponderent in oras, cu vreo 10 calatorii prin Romania si 2 concedii in afara (1 in Grecia, 1 in Austria).

 

Cum arata cu electrica:

- cam 2 opriri de incarcare pentru fiecare iesire in tara, in medie, deci cam 1 ora total oprire pentru fiecare cam 5-8 ore de condus => 20 de ore (10 iesiri, dus-intors)

- cam 7 opriri de incarcare pentru un drum de 1500 de km => 2 ore de incarcare (pentru ca sunt incarcatoare mai rapide) => 4 ore per concediu => 8 ore total

- multe drumuri prin Bucuresti unde plec cu bateria incarcata => 0 ore incarcare

- cam 1-2 opriri aditionale per drum lung, de cate 30-120 de minute pentru mancare si alte nevoi => 150 minute per drum => 300m per concediu => 600m total => 10 ore

Total cu electrica: 38 de ore intr-un an

 

Cum ar fi aratat cu benzinara:

- cam 2 opriri de intins picioarele pentru fiecare iesire in tara, in medie, deci cam 1 ora total oprire pentru fiecare cam 5-8 ore de condus => 20 de ore (10 iesiri, dus-intors)

- cam 3-5 opriri pentru un drum de 1500 de km a cate 15-30 de minute => 1-2 ore per drum => 4-8 ore total per an => sa spunem 6 ore total

- multe drumuri prin Bucuresti, unde as alimenta cam de 1-2 ori pe luna (durata: vreo 7 minute) => 84m-168m => 2 ore, sa spunem

- cam 1-2 opriri aditionale per drum lung, de cate 30-120 de minute pentru mancare si alte nevoi => 150 minute per drum => 300m per concediu => 600m total => 10 ore

Total cu benzinara: 38 de ore intr-un an

 

Nu discutam costuri.

Ce vreau sa spun este ca, de multe ori, opririle nu sunt optionale pentru mine. Pentru altii sunt, așa ca autonomia este mult mai importanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca trebuie luat in considerare un lucru foarte important aici si anume posibilitatea de a incarca masina acasa. 

Daca nu ai posibilitatea sa o incarci acasa/la munca si depinzi 100% de statiile publice, exista un timp de incarcare semnificativ mai mare.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sparkyson Multumesc frumos pentru explicatia si calculele detaliate.

 

Referitor la prima parte, sa facem un exercitiu. Masina X costa 20.000 Eur. Tu platesti direct 10.000 eur si statul (adica tot tu,dar indirect) inca 10.000 Eur. Dealer-ul incaseaza 20.000 de euro. Banii aia tot de la tine sunt, nu e o gratuitate cu bani de la "americani" :)) 

 

In rest, are logica ceea ce spui

42 minutes ago, gigelm5m3 said:

Pai asta nu are legatura cu masinile electrice. Se aplica si la cei cu ICE care conduc mai incet ca asa se simt ei in siguranta s.a.m.d

Pe principiul acesta ar trebui sa conducem toti cu 200 de Km/h ca sa nu pierdem timp ca nu-l mai putem recupera. O sa avem alta problema atunci, recuperarea vietii....

Ce va mai place asta cu ai pierdut 2 ore sa incarci.... poate nu am pierdut poate eu pe persoana fizica am ajuns sa am aceeasi viteza medie cu marea majoritate a participantilor la trafic cu tot cu incarcat (complet irelevant). Nu il consider timp pierdut.

Timpul desi este masurabil nu are aceeasi valoare pt toata lumea. Nu suntem la competitie pe sosele!

singura treaba certa este Timp=Bani! de aici in colo fiecare alege ce ii trebuie...ce poate..ce ii place.

Principiul s-ar pastra, pentru ca tu ai incarca mai des si eu as pune benzina mai des, foarte probabil, la viteze mari, timpul petrecut la incarcat ar creste. Dar nu e vorba de mers ca pe circuit, ci unde voiam sa punctez este ca nu doar costul incarcarii/alimentarii este totul. Electrica are multe beneficii, dar si multe inconveniente, exact ca orice masina, indiferent de combustibilul utilizat.

Pan' la urma eu asta zic, sa fim obiectivi (cu tot si toate) ca nu suntem platiti de nimeni, nici de producatori de masini electrice, nici de cei de combustibil fosil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si asta e discutabil. Din punctul meu de vedere, devalorizare (simtita de mine) este strict diferenta intre ceea ce am dat din buzunar in raport cu ceea ce primesc cand vand masina.

Intradevar voucherul sunt tot bani platiti catre stat de fiecare. Extrapoland de ce nu luam in considerare in calculul devalorizarii si inflatia? 

 

Apropo, am primit ieri notificare de la Enel cu crestere de pret, de la 0.22 lei/zi abonament si 0.244 lei/kWh energie activa la 0.35 lei/zi abonament si 0.669 lei/kWh energie activa. Dupa un scurt calcul, intr-o luna cu 100 kWh consumati, factura creste de la 69.6 lei la 124.8 lei.

Modificat de Silviu_7
L.E.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Silviu_7 said:

notificare de la Enel cu crestere de pret

Ai cu ei contract concurential sau esti la liber?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concurential, Enel Fix Online. Probabil ca fiecare va primi notificarea in functie de cand se fac cele 12 luni. Plus ca daca ne uitam care e oferta actuala, pretul e tot cel nou. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!