Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

1 minute ago, The_Ego said:

Valoarea de revanzare la electrice se va mentine mai bine

Eu cred ca tocmai aici se referea colegul @bogdan2  Momentan acest subiect este neclar. Dar unde cred ca batea, este la faptul ca se tot investeste in tehnologia electricelor, iar o masina electrica de 4 ani, s-ar putea sa fie deja uzata moral (capacitate mai mica a baterie, incarcare mai lenta etc) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inainte de a afla despre ID.3, cautam sa-mi cumpar un e-Golf
Unul nou costa 24.000 EUR

Unul de 3 ani vechime si 50.000 Km costa 20.000 EUR  (84% din pretul de nou).

 

Cu cat se devalorieaza un diesel de clasa compacta la 3 ani vechime si 50.000 Km?

 

 

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu uitam ca devalorizarea la electrice e diminuata si de stimulul financiar de 10k la achizitie noua. Ma astept insa ca acest stimul sa se reduca usor usor pe parcursul anilor si sa devina o optiune reala electricele sh.

 

In acelasi timp e clar ca uzura morala la electrice in 3 ani e mai mare decat la motoarele termice care au ajuns la maxim ce se poate. Cred ca piata pt sh de electrice va fi mai ales pt cei care isi cumpara prima masina electrica.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

27 minutes ago, kolfleading said:

Eu inainte de a afla despre ID.3, cautam sa-mi cumpar un e-Golf
Unul nou costa 24.000 EUR

Unul de 3 ani vechime si 50.000 Km costa 20.000 EUR  (84% din pretul de nou).

 

Cu cat se devalorieaza un diesel de clasa compacta la 3 ani vechime si 50.000 Km?

 

 

Avem colegi pe forum, care si au luat e-golf nou sau aproape nou la preturi intre 17k si 19k. Deci despre ce vorbesti?

Modificat de Luciosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce va fi peste 3-5-10 ani putem DOAR sa estimam. dar traim vremuri confuze...deci e greu de estimat.

cert este ca ACUM, in prezent, datorita ajutorului dat de RABLA plus, poti vinde o masina electrica dupa 1 an (sau si mai mult) cu acelasi pret (sau chiar pe profi) decat ai platit tu pe ea. 

asta dupa ce 1 an o poti folosi gratis (incarcari, revizii..etc).

 

nici nu mai zic de valul de scumpiri si delay la livrarile de masini noi, care implicit cresc cererea de sh (in special la electrice). 

daca tot adauga ~1 an la banii blocati, multi decid deja ca peste 4 sau 5+1 ani cand vor vinde masina, va fi pierderea mai mare pe ICE.

de asta, pretul la electrice inca se mentine sus.

vedeti electricele de 1-2-3 ani (tesla, e-golf, e-up..). 

Just now, Luciosu said:

 Deci despre ce vorbesti?

de optionale cred.

e-golf cu toate reducerile posibile erau intre 17k si 24k (asta din urma redus de la 40k pret intreg). totul depindea de optionalele avute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 minutes ago, Bogdan_wrc said:

e-golf cu toate reducerile posibile erau intre 17k si 24k (asta din urma redus de la 40k pret intreg). totul depindea de optionalele avute.

 

Pai atunci devalorizarea se calculeaza de la 40k, nu o calculezi de la 24k, pentru ca masina aia SH de 50k km, poate nu a beneficiat de aceeasi reducere.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca in 2 ani, de pilda, vor aparea baterii performante ce se vor incarca in 5-10 minute, electricele de acum se vor devaloriza abrupt, pentru ca vor fi automat asociate unei tehnologii invechite. De altfel, cu cat un produs are mai multa electronica, cu atat se devalorizeaza mai rapid, la aparitia unui model mai nou si mai performant. Riscul uzurii morale este mult mai mare la un produs aflat la inceputul dezvoltarii. Electricele nu vor face nota discordanta.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, dercos said:

baterii performante ce se vor incarca in 5-10 minute, electricele de acum se vor devaloriza abrupt

In doi ani sigur nu se vor devaloriza abrupt pentru ca nu vor exista incarcatoarele care sa bage 250-350kW. Chiar in acest moment incarcatoarele de 50kW pe DC domina Europa, pe cand cele de putere mare sunt in procent considerabil mai mic.

 

1 hour ago, dercos said:

aparitia unui model mai nou si mai performant

Acelasi lucru se intampla si cu masinile ICE, dupa 3 ani valoarea se injumatateste. Tehnologie noua a aparut si in modelele anterioare, pe cand modelele noi parte din elementele noi sunt hidrid, digitalizare/ecrane in loc de butoane, Android Auto, servicii. Fiecare model nou vine cu putere mai mare si consum mai mic. Acum 6 ani cand am luat masina SH, am luat ultimul model, cel anterior era deja degradat moral. Eu vad totul ca parte din progres.

 

Daca Bruxelles.ul continua politica pro electrice, as zice ca in 5-7 ani va fi mai greu si mai ieftin de vandut o masina ICE decat o electrica.

 

Ramane necunoscuta cu bateria, ce grad de degradare va avea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Luciosu said:

Avem colegi pe forum, care si au luat e-golf nou sau aproape nou la preturi intre 17k si 19k. Deci despre ce vorbesti?

Acelea au fost oferte si ocazii speciale, foarte rare, in general neaccesibile muritorilor de rand. Si au fost disponibile doar foarte aproape de final.

Pentru muritorii de rand, cu mai mult timp inainte de lansarea ID3, pretul era in jur de 24K.

2 hours ago, dercos said:

Daca in 2 ani, de pilda, vor aparea baterii performante ce se vor incarca in 5-10 minute

Dar poate nu vor aparea...

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 minute ago, kolfleading said:

Acelea au fost oferte si ocazii speciale, foarte rare, in general neaccesibile muritorilor de rand.

Pentru muritorii de rand, pretul era in jur de 24K.

Asa e.. @tudy_cnu @Rave voi nu sunteti muritori de rand, sa ne dati si noua reteta, va rog.

 

Ti-am spus, devalorizarea se calculeaza din pretul de lista, nu din pretul dupa diferite oferte sau programe guvernamentale (pe care tot tu, eu si restul le platim si pe care dealer-ul le incaseaza)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Luciosu said:

 

Pai atunci devalorizarea se calculeaza de la 40k, nu o calculezi de la 24k, pentru ca masina aia SH de 50k km, poate nu a beneficiat de aceeasi reducere.

pt tine conteaza cifra sau suma din "buzunar" ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Bogdan_wrc said:

ce va fi peste 3-5-10 ani putem DOAR sa estimam. dar traim vremuri confuze...deci e greu de estimat.

cert este ca ACUM, in prezent, datorita ajutorului dat de RABLA plus, poti vinde o masina electrica dupa 1 an (sau si mai mult) cu acelasi pret (sau chiar pe profi) decat ai platit tu pe ea. 

asta dupa ce 1 an o poti folosi gratis (incarcari, revizii..etc).

 

 

Chiar vazusem anuntul masinii tale pe mobile la pretul de 27k. Cum nu mai e activ, nu pot decat sa trag concluzia ca ai reusit sa o vinzi la acelasi pret cu care ai luat-o, poate chiar in profit.

 

P.s: Nu m-ar mira ca peste cativa ani sa se schimbe putin roata in ceea ce priveste piata auto sh si cei din Vest sa inceapa sa cumpere masini electrice din Romania.

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 minutes ago, Bogdan_wrc said:

pt tine conteaza cifra sau suma din "buzunar" ? 

 

Pe mine ma intereseaza corectitudinea si nu exagerarile. Ma intereseaza costul total (pentru ca se pare ca unii au oferte pentru pamanteni, altii pentru extraterestri). Le intoarcem ca la Ploiesti pe toate, doar ca sa convina.  

 

Sau voi nu considerati ca cei 10k Eur din Rabla plus sunt din banii vostri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat timp exista stimulentul de 10000 de euro o sa fie si piata de SH mai jos. 

Nu este corect sa compari cu pretul de lista a masinii, ci cu pretul pietei de masini noi, care ia in calcul stimulentul.

 

Exemplu: iesi pe poarta dealeashipului cu o masina de 18000 de euro, pe care ai dat 8000 de euro. Cu cat o poti vinde? Cine ar cumpara-o cu 17000, 16000, chiar cu 10000, daca o poate lua noua mai ieftin? La fel pentru orice categorie de produse, nu doar masini, nu doar masini electrice.

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg ce spui tu, dar nu prea corect. Totul tine de supozitie: eu poate vand masina in Ungaria, Serbia sau Tadjikistan. Atunci ce fac? Cer 8.000 sau 17.000? 

Sau alt exemplu: tu cumperi masina de 18.000 cu 8.000, pentru ca ai ecotichetul. Vrei sa vinzi masina peste 3 ani, cand nu mai exista Rabla Plus in formatul asta si este deducere de impozit (de exemplu). Ce pret pui atunci la masina? 0 vinzi cu 7.000 sau 15.000 ca asta e pretul pietii de atunci?

 

La fel sunt multe alte chestii gen discount de angajat, bonus de copil si tot asa

 

De aceea, daca vrei sa calculezi devalorizarea, o calculezi la pretul de lista, deoarece discount-urile si programele Rabla Plus, sunt situatii temporare.

 

L.E. Vad ca tot o tineti cu stimulentul de la stat. Intreb mai colorat. Banii astia de unde vin, de la martieni? Nu de la bugetul de stat, adica tot de la tine? Dealer-ul incaseaza bonusul ala sau nu?

Ca fapt divers, pretul masinii, nu este pretul platit de tine direct, ci suma incasata de dealer, aia apare in contabilitate.

Ca voi credeti ca banii aia sunt moka, e alta discutie

Modificat de Luciosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu rabla plus s-a creat senzatia de alta devalorizare, cumva cea directa in buzunarul clientului, fiind practic diferenta intre cat a platit (evident nu de lista) si cea de vanzare ulterioara. Ca de fapt tot noi platim subventia prin alte mijloace, prin alte scumpiri pe alte produse e un cost real, dar ascuns.

 

Este o piata actual coborata artificial la masinile noi electrice care afecteaza mult piata de sh.

 

Ce s-a intamplat cu e-golf mk7.5 au fost reduceri mari ca sa scape de ele pt ca aveau marketing puternic pe ID3 1st.

ID3 1st care s-a dovedit ca a fost mai scump pt early adopters decat ar fi acum in aceeasi configuratie, bravo VW.

 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 minutes ago, The_Ego said:

ID3 1st care s-a dovedit ca a fost mai scump pt early adopters

Nu cumva a fost mai ieftin? La ID.4 e fix invers decat susti tu: ce s.a luat atunci cu 32k (vorbim de pretul pe care l.a platit clientul din buzinarul lui), acum varianta Pro e cam cu 4-5 mii euro mai mult (probabil 2 mii pentru criza de semiconductori, iar 3 mii din cauza ca la early adopters s.a facut un pachet mai avantajos).

 

Nu ziceam ca Bogdan si.a dat masina dupa un an la aprox pretul pe care l.a platit el anul trecut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La e-golf, a fost intr'adevar acea oferta de final de generatie, dar a fost accesibila tuturor. Eu ma consider muritor de rand :D si am aflat de oferta asta de la unii din voi chiar de aici de pe forum, nu am avut PCR (pile, cunostinte si relatii) pe la vreun dealer. Oricum, chiar a fost once in a lifetime..

Si da, erau anumite exemplare "full fara piele" si pe la 23-24k din ce imi amintesc. Golful meu a fost 18.5k, dar e mai degraba chel, nu are cine stie ce optionale, dar nici nu am vrut sa ma duc mai sus de banii astia, deci e ok. 

Deci in concluzie, aveti amandoi dreptate @Luciosu, @kolfleading  :)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ID.3, cel putin in configuratia 1st Max a fost mai scump, pret de lista vs cat este acum un ProPerformance configurat. Mai ales acum ar fi fost cu Area View si nu doar Rear View... 

Sa nu mai adaug ca acum as fi putut sa am Pompa de caldura sau DCC in configuratie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista asa ceva ca "valoare de revanzare la electrice" la modul general. Doar daca privim anumite modele si/sau game de pret si le analizam individual. 

 

De exemplu: 

e-Golf-ul meu m-a costat 20.000 de euro... m-a costat inseamna ca atat am platit pe el si valoarea de revanzare, deci devalorizarea, o calculez din suma platita de mine pe o masina noua.

Fix acum, adica un an si 15.000 Km mai tarziu, eu l-as pune la vanzare cu 20.000 de euro. Si s-ar da!! Pentru ca nu exista ceva similar ca range / interior / confort / dotari undeva aproape de pretul asta. Zoe e, subiectiv vorbind, urata la pretul asta chit ca ofera range mai mare. MX-30 e mai scump, Mini la dotarile astea e mai scump, un ID.3 ieftin are range mai mare dar interior spartan fata de Golf... strict ca masina de oras si naveta casa-birou pentru cineva care sta la casa nu exista alternativa in gama asta de pret. Deocamdata... Asa ca eu pot sa zic ca valoarea de revanzare este foarte buna!

 

Dar lucrurile se schimba radical daca vorbim de un ID.3 Max, de 40.000 de euro platiti (nu valoarea din factura), care nu cred ca la 1 an si 15.000Km s-ar da daca pretul se apropie de 35.000 de euro pentru ca intra pe teritoriul Model 3 Standard Range Plus care, din punctul meu de vedere, ar fi de preferat. Plus ca ID.3 inca este la vanzare si se pote obtine un discount la el asa ca exista o sansa sa iei unul nou aproape de suma aia. Asa ca pretul ar trebui sa se indrepte spre 30.000 de euro ceea ce inseamna o devalorizare destul de mare.

 

Dupa cum ziceam, putem sa discutam despre devalorizare doar pe anumite cazuri si modele pentru ca ce e valabil pentru masina mea nu este valabil si pentru alta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Meanwhile, s-a dat drumul la acces la Superchagere pentru non-Tesla, pentru inceput 10 statii din Olanda. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Rave said:

ID.3 ieftin

ID.3 Pure cu care compari Golf.ul nu mai este la vanzare. Din cauza crizei de semiconductori s.au acos din configuratoare versiunile entry level. In momentul de fata o masina second "valoreaza" mai mult decat una noua din simplul motiv ca cea second exista acum, iar una noua, oricare, vine cu termene de livrare de 6-12 luni, negarantat. Iar pe stoc acum nu se prea gaseste nimic.

 

Totusi, si criza de semiconductori este un caz de exceptie, dar asa merge piata.

 

Vis.a.vis de valoarea de revanzare, pana sa explodeze vanzarile de electrice, eu cred ca puteai sa estimezi destul de bine cat va fi valoarea de revanzare peste 3-5-8 ani. Pana se stabilizeaza piata e mai greu de estimat.

 

1 hour ago, Silviu_7 said:

acces la Superchagere pentru non-Tesla

E un lucru bun, se pune presiune pe Ionity. Este si un pret, ai un link?

 

Eu nu prea inteleg un lucru: de ce in America accesul la Supercharger este gratuit timp de 3 ani din ce stiu, iar din partea VW la Electrify America este tot asa. Imi pare ca Europa e tratata ca si continent de mana a doua, iar preturile enorme de la Ionity o dovedesc fara urma de indoiala.

 

Nu stiu care e pretul la Supercharger in Europa, dar daca ar fi gratuit in primii 3 ani ca in America, atunci ar fi un game changer.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@VickEndPare sa fie 0.59 €/kWh fara abonament si 0.26 €/kWh daca ai abonament de 13 euro/luna. Asta in Olanda. 
Tot in Olanda, Ionity costa fara abonament sau deal prin producator, 0.79 €/kWh iar cu abonament de 17.99 euro/luna costa 0.35 €/kWh. 
Gratuitatea la Supercharger e data de tipul masinii. 3 si Y nu au gratuitate. S si X, depinde de momentul de cumparare. 
 

Cel mai bun pret (eliminam gratuitul) DC in Romania se poate gasi la EnelX prin abonamentul PremiumX in valoare de 140 RON pe luna cu 120kWh inclusi deci 1.16 RON/kWh. 
 

L.E. Electrify America este parte din settlement-ul legat de DieselGate

Modificat de Silviu_7
L.E.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai exact:

 

"As part of a consent decree reached with United States officials in 2016, Volkswagen agreed to numerous actions, with US$2 billion in total, to promote electric vehicle use over 10 years to atone for the additional air pollution it caused. One aspect of the program was a pledge to establish a public electric vehicle charging network."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, Rave said:

Nu exista asa ceva ca "valoare de revanzare la electrice" la modul general. Doar daca privim anumite modele si/sau game de pret si le analizam individual. 

 

De exemplu: 

e-Golf-ul meu m-a costat 20.000 de euro... m-a costat inseamna ca atat am platit pe el si valoarea de revanzare, deci devalorizarea, o calculez din suma platita de mine pe o masina noua.

Fix acum, adica un an si 15.000 Km mai tarziu, eu l-as pune la vanzare cu 20.000 de euro. Si s-ar da!! Pentru ca nu exista ceva similar ca range / interior / confort / dotari undeva aproape de pretul asta.

 

@Rave aici nu sunt neaparat de acord. Si eu am dat fix 20.000 EUR pe el acu un an si l-am vandut cu mare greutate, dupa o luna de zile anunt activ pe Autovit/OLX, cu 18500EUR - masina avand doar 7000Km la bord. Si am ajuns sa cunosc toate anunturile de e-Golf pe acele site-uri si le vad ca inca nu s-au vandut decat 3 masini in 2 luni de zile. E una care a inceput cu 5000Km la bord, intr-o configuratie similara cu fosta mea, si acum a ajuns sa aiba 6000Km la bord dupa 2 luni ca tot se merge cu ea - omul a plecat de la 20.500 si a ajuns la 19500 sa ceara - degeaba. Asa cum spuneau niste colegi mai sus electricele se devalorizeaza ca si gadget-urile electronice datorita faptului ca in domeniul asta se inoveaza puternic si rapid.

 

Acum ca @Bogdan_wrc a avut o alta experienta la vanzare e destul de logic tinand cont ca un ID3 e o masina moderna cu tehnologie inca actuala - comparativ cu e-Golf-ul care s-a lansat in 2017 (cu bateria de 36, incarcare de 40Kw, fara management termic al beteriei, etc).

Modificat de Abu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!