Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Nu sunt in domeniu, dar, din cate stiu, se poate testa dezechilibrul dintre celule, se poate face un test de descarcare, etc.

Teoretic, BMS-ul (battery management system) face reechilibrarea automat si tine un raport pe care il poti accesa prin portul OBD2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tesla Model 3 polueaza in timp mai mult decat un Mercedes C220 diesel! Masina pe GPL este cea mai ecologica.

 

 

https://autolatest.ro/editorial-auto/tesla-model-3-polueaza-in-timp-mai-mult-decat-un-mercedes-c220-diesel-masina-pe-gpl-este-cea-mai-ecologica/?fbclid=IwAR3dbMA5w-OirCVB383jRa6no3KZ9zQR7ML1vaubcha3yh7BG2TrylRFPyI

Modificat de Retzius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

53 minutes ago, Retzius said:

 

1. Considerand cifrele pentru emisii si consum din articol, ar insemna ca productia de electricitate din Germania emite 1040 ... 1206 grame CO2 / kWh.

In realitate este undeva sub 400 gr CO2 / kWh...a fost parca 400 gr CO2 / kWh in 2019 si a mai scazut de atunci.

Ca fapt divers, media europeana este 255 gr. CO2 / kWh in 2020, media in Romania in jur de 290 gr. CO2 / kWh.

 

Considerand 400 gr. CO2  / kWh, emisiile pentru Tesla Model 3 sunt cam 60 gr. CO2 / km. Si, foarte important, sunt in continua scadere.

In Romania, Tesla ar emite 44 grame CO2 / km.

 

2. Conform articolului, emisiile CO2 pentru productia masinii Tesla Model 3 sunt 16 ... 19 tone CO2.

In realitate media este 10.4 tone

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam nasoala stire, daca un institut de cercetare cu 30000 de angajati spune asta. Sunt convins ca au gresit pe undeva, e imposibil ca o electrica sa polueze mai mult decat un Diesel :-))))

Astept ca acest institut sa fie contrazis de utilizatorii romani de masini electrice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet, unde este inclusa in ecuatie poluarea industriei petroliere care aduce motorina la pompa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A verificat cineva totusi daca pe site la acel institut apare si studiul respectiv? Poate fi accesat public?

Nu vreau sa fac teoria conspiratiei, dar poate omul se foloseste de numele institutului ca sa transmita ce are de transmis, dar acel studiu sa nu existe de fapt :) 

 

L.E.: https://www.isi.fraunhofer.de/en/search.html?_charset_=UTF-8&numberResults=10&page=1&scope=ISI&language=en&lang=en&queryString=tesla

Astea sunt rezultatele un search pentru "Tesla" incluzand aici textele din interiorul studiilor. Cautati voi studiul minune, ca eu unul nu l'am gasit.

 

Ce'am gasit in schimb, in primul hit din acest search a fost asa:  "Based on the standard German power mix and the assumption that the energy transition progresses as planned, i.e. the share of renewables continues to increase, an electric vehicle purchased today has 15 to 30 percent fewer greenhouse gas emissions in the overall balance of production, utilization and recycling over its entire service life than a comparable conventiona"

 

Mai oameni buni, mai verificati si voi pe cont propriu dupa ce cititi articole din acestea de pe site'uri obscure (si nu numai) :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Institutul e ifo, am găsit articolul original aici:

https://www.ifo.de/en/publikationen/2019/article-journal/kohlemotoren-windmotoren-und-dieselmotoren-was-zeigt-die-co2

 

De la Fraunhofer ISI au preluat doar povestea cu sursele de energie.

Modificat de MyKe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, din ce am reusit sa inteleg cu google translate, la Tesla se calculeaza emisiile generate pentru a produce efectiv curentul + emisiile generate de productia bateriei. Dar, asa cum zice si @yeeeeman mai sus, la motorina sunt luate in calcul doar emisiile generate de arderea motorinei pentru a parcurge cei 100 km. Not really fair :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu chiar nu pot sa pricep cum logica unora le da ca rezultat ca o masina cu combustie interna poate fi mai "curata" per total fata de una electrica.

Pe langa numeroasele, deja discutate avantaje tehnice ale unui masini electrice fata de una conventionala, lasand la o parte faptul ca una scoate gaze pe esapament si alta nu, industria petroliera, extractia, rafinarea, chiar si transportul este cred ca cele mai murdare industrii de pe planeta...

 

Refuz sa cred ca sapatul dupa Litiu si Cobalt este mai murdar decat varsatul unor cantitati imense de petrol in mari si oceane. 

 

PS: Poate discutia asta este diferita daca vorbim despre CNG.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3099EE05-EC94-4B76-A6D4-6FDF31DA32CC.pngN am stat sa ma uit prea atent, dar sigur este si producerea combustibilului, pentru cine vrea sa il analizeze in detaliu

Modificat de Luciosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, deci poate fi ori mai putin ori mai mult poluanta in functie de sursa de curent.

In orice caz, stim foarte bine ca industria petroliera polueaza foarte mult neoficial, asa ca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

https://www.dw.com/en/ifo-study-casts-doubt-on-electric-vehicles-climate-saving-credentials/a-48460328:

 

Quote

In view of the controversy, ifo's researchers argue their study should not be seen as a complete piece of scientific research into electromobility's carbon footprint. Yet, they are sticking to their judgement that the electric car is not a panacea in the fight against climate change.

Volume 90%.

 

https://eufactcheck.eu/factcheck/mostly-false-electric-cars-generate-higher-emissions-than-diesel-cars/:

 

Quote

We can conclude that the claim: ‘Electric cars generate higher emissions than diesel cars’ is mostly false. The German investigators have only compared two models: an electric Tesla Model 3 and a Mercedes C220d diesel car. Secondly, Buchal and his coworkers did an investigation in Germany and then generalized their claim. More than a third of the electricity in Germany is produced from lignite and charcoal, which are by far the largest emitters of CO2 among electricity producers. Finally, in the last few years, the electric cars have greatly evolved and so has the production of their batteries. The investigation of the German researchers is interesting but the information is not representative on a large scale and is also a bit obsolete. Therefore, this claim is mostly false.

 

Deci e așa, dar nu chiar așa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ca sa merg si eu mai departe, un diesel are emisii de CO2 mai mici decat un benzinar.
Asta inseamna ca ar trebui sa luam toti diesel-uri in loc de benzina si ca lupta impotriva motoarelor diesel este de fapt o conspiratie a celor care produc masini electrice pentru a discredita termicele si a promova masinile electrice?

Sau adevarul e ca, pe langa emisiile de CO2, motoarele diesel emit si alte noxe mult mai periculoase pentru oameni pe termen scurt?

 

Si, iarasi, indiferent de ce se intampla acum, masinile electrice au potentialul de a ajunge, candva, la emisii 0 pentru ca energia electrica se poate produce din surse regenerabile si, la fel ca la termice acum, emisiile din timpul productiei se pot “egala” cu plantari masive si altele. Combustibilii fosili nu au acest potential si nu-l vor avea niciodata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din contra, pe masura ce un diesel se invecheste, polueaza tot mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/22/2021 at 3:03 PM, yeeeeman said:

PS: Poate discutia asta este diferita daca vorbim despre CNG.

O turbina pe gaz care genereaza electricitate are eficienta in jur de 40%.

Sa zicem 90% randament la transportul de electricitate.

Sa zicem 90% randament la incarcarea bateriei unui EV.

Sa zicem 90% randament la descarcarea bateriei unui EV.

Rezulta un randament de aproximativ 30% de la gaz la roata masinii.

 

Masinile cu combustie interna au randament in jur de 20% (de la rezervor la roata, adica neglijam energia consumata de cisternele care transporta gazul la benzinarie).

 

Deci este mai eficient sa produci electricitate din gaz si sa folosesti electricitatea in EV-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Extractia, transportul si vanzarea gazului consuma electricitate. Atat mai ieftin cat si mai eficient (si mai eco!) ar fi ca aceea electricitate sa fie folosita direct in masini...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin putin la povestea Evergrande.

 

Se scrie acum ca expunerile totale pot sa ajunga la 1,9 trilioane de $, cele 300miliarde $ par sa fie doar pe perioada urmatoare si in special pe firmele si investitorii chinezi.

Cei care detin creantele la nivel international sunt si marile fonduri de investitii si de pensii ale tarilor bogate.

 

Sunt semnale ca o parte de datorie va fi preluata de guvern, insa doar pentru detinatorii de creante din China.

Pesimistii spun ca unui asemenea colaps economic, China, in forma actuala de organizare, nu-i poate supravietui.

Singura salvare a ei ar fi sa porneasca un razboi.

Sa speram ca nu o sa traim vremuri chiar asa de interesante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/22/2021 at 7:30 PM, Rave said:

Si ca sa merg si eu mai departe, un diesel are emisii de CO2 mai mici decat un benzinar.
Asta inseamna ca ar trebui sa luam toti diesel-uri in loc de benzina si ca lupta impotriva motoarelor diesel este de fapt o conspiratie a celor care produc masini electrice pentru a discredita termicele si a promova masinile electrice?

Sau adevarul e ca, pe langa emisiile de CO2, motoarele diesel emit si alte noxe mult mai periculoase pentru oameni pe termen scurt?

de mentionat ca multi ani chiar asa a fost, motorul diesel a fost taxat mai putin pt ca emitea mai putin CO2. Si la noi si n Anglia si alte tari europene.

Oricum razboiul anti-diesel a originat in SUA, tara vestita ca nu prea stie/poate dezvolta motoare diesel.

Mi-e greu sa cred ca un diesel 1,6 de pe un passat polueaza mai mult ca un benzinar de 5 litri de pe un Hammer, dar na.

 

Discutiile astea cu electricele daca merita sau nu nu cred ca merita facute din pdv al poluarii. In orice caz casarea unei masini inca circulabile si producerea unei masini noi are un impact enorm asupra mediului. Si acum cam aici ne aflam, la casarea multor masini care inca mai puteau invarti rotile multi ani.

 

Mai vedem si consumuri de carte la electrice, desi cam toti am masurat ca de fapt sugem din retea mult peste cat vedem consum pe bord. 

 

Cred ca putini cumpara pt aspectul poluarii si multi aleg electricele facand alte calcule.

On 9/23/2021 at 8:22 PM, kolfleading said:

Masinile cu combustie interna au randament in jur de 20% (de la rezervor la roata, adica neglijam energia consumata de cisternele care transporta gazul la benzinarie).

 

Deci este mai eficient sa produci electricitate din gaz si sa folosesti electricitatea in EV-uri.

nu sint convins. Un motor diesel se duce mai spre 40%, si depinde cand calculam aceste randamente, vara sau iarna? Ca iarna dieselul imi da o gramada de caldura de care ma bucur, la electrica numai eu stiu cat frig am facut... noroc cu scaunele incalzite. Dar asa, dimineata, opresc ventilatia ca sa nu porneasca automat incalzirea... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul diesel are randament 40% doar in conditii speciale, stationar, turatie fixa, sarcina fixa.

 

Cele reale de pe autoturisme, la exploatarea uzuala a unui autoturism, sunt pe la 20%.

 

Se ajunge la 30% la motoarele de pe TIR-uri in conditii de "croaziera".

 

EV-ul meu are consumul "din carte" 16.9 - 15.4 kWh / 100 Km (WLTP).

In realitate pe bord am consumul mediu long-term 17.5 kWh / 100 Km dupa 5000 Km rulati si am prins si un sezon de iarna in care NU AM FACUT FRIG. Nu am facut rabat la confort.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • DiLivio
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!