Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

On 9/10/2021 at 5:46 PM, Dolfin said:

Intre timp altii spun ca in Antartica gheata revine intr-o ritm neasteptat, dar bineinteles ca presa care propaga stiri catastrofice despre mediu nu publica asa ceva, le strica narativul.

deci cele 1001 agentii de stiri care anunta incalzirea globala, sunt stiri catastrofice despre mediu, dar un site NONAME, fara date de contact, fara nicio informatie de surse, fara nicio baza de date, (The NSIDC website is temporarily down, meaning I can’t share with you August 2021’s impressive data.) este credibil.

nu pot intelege cum isi filtreaza unii sursele de informatie. cu cat e mai obscursa, devine mai credibila? 

On 9/10/2021 at 7:17 PM, VickEnd said:

iar putere Taycan 761cp fata de 1020cp

nici macar nu era Taycan Turbo S, care are boost de 761 de cai.  Era Turbo (simplu) pre-production version. care real are undeva la 550-600 de cai. 

 

The Turbo S gives you a mighty 760 hp with Launch Control, while the Turbo gives you a more than decent 680 hp

With a shared top speed of 161 mph neither of these electric thoroughbreds disappoints. The Taycan Turbo S accelerates from 0-62 mph in 2.8 seconds, while the Turbo takes just 3.2 seconds with Launch Control.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, VickEnd said:

@dercos nu cred ca are legatura criza din electricitate cu masinile electrice. Masinile electrice sunt prea putine ca sa conteze in momentul de fata.

 

Citeam azi dimineata despre criza din Spania (tara care nu e fruntasa la masini electrice, dar care dispune de multe panouri solare in randul populatiei).

 

Norocul populatiei este ca poate genera curent acasa. Totusi nu poate extrage titei sau gaze.

https://m.ziare.com/economie/ins-consum-energie-electrica-crestere-7-procente-1699929

 

Consumul de energie electrica a crescut cu 7%, iar exportul a crescut cu 52%. Nu mi se pare ca stam rau... Dimpotriva

Dar nu am afirmat asta, evident ca nu ele sunt cauza acestor cresteri, ci deciziile politice. Mai exact deciziile blocului european, care si-a fixat niste standarde nerealiste, complet ignorate de restul lumii. Si care vor il vor costa economic (va produce mai scump) si politic (ascensiune a politicienilor extremisti).

Momentan e o crestere fara precedent in istoria recenta a preturilor la energie, gandeste-te ca ai o afacere si ti se dubleaza pretul la utilitati. Mentii calitatea si produci mult mai scumpi, scazi calitatea, pentru a ramane competitiv samd. Sunt vremuri tulburi la orizont si vom asista la o scadere a puterii de cumparare a majoritatii populatiei din cauza deciziilor birocratilor europeni, fapt ce va avea repercusiuni diverse in perioada urmatoare.

Cert este ca scumpirea brusca a energiei electrice diminueaza considerabil avantajele detinerii unei electrice. Desigur, ramane de vazut cum vor evolua preturile, dincolo de acest soc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 minutes ago, dercos said:

Sunt vremuri tulburi la orizont si vom asista la o scadere a puterii de cumparare a majoritatii populatiei

Asta e ceva sigur, deocamdata tranzitionam doar spre asta, insa va veni, din pacate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan_wrc, Cand am postat despre Tesla nu existau informatii suplimentare/analiza despre recordul respectiv.

Am urmarit cu interes video postat de tine si cred ca este o discrepanta intre afirmatiile tale si ce afirma Misha.

Am aflat de el ca Taycan in 2019 nici macar nu se apropia de o masina de serie, era plina de carbon si spoilere si ca nu este corect sa o comparam cu o masina de Serie, pentru ca el spune ca dupa ce a verificat informatiile la Nurburgring, Tesla chiar era de serie, sasiu de serie, cauciucuri de serie PS4, la care s-au adaugat dispozitive de; timing, battery management, etc, toate grefate pe masina de fabrica.

De altfel inteleg ca altfel nici nu s-ar omologa recordul.

Mai aflam, dar am vazut si eu asta, ca urmeaza si un Plaid cu frane ceramice, spoilere, etc, pregatit special pentru doborare de recorduri.

Pilotul de pe Tesla am vazut ca este destul de "pufos", deci mai adauga si el 10-15Kg lest la ansamblu, poate cu cineva slim fit si care franeaza cu stangul se obtin timp si mai buni, cum de altfel spune si Misha ca este loc de imbunatatire.

Despre coasting, nu stiu ce sa zic, poate da, poate nu, vedem la filmarile oficiale omologate.

 

Eu am spus tot timpul ca masinile EV sunt very fun, fara nici o indoiala.

Tesla kick-ass, si daca singurul concurent o sa fie de la Rimac, o masina care este serie limitata si costa cat costa, atunci cu atat mai mult sunt de apreciat americanii.

Nemtii inca nu au recuperat distanta fata de altii in tehnologia EV.

 

 

In ceea ce priveste mediul, tineti-va mintea deschisa, s-ar putea sa aveti surprize cate lucruri noi o sa aflati, luati cu lamaie tot ce posteaza presa mainstream, cercetati si nu credeti din start orice.

 

Ati vazut cat au ajuns preturile de transport al unui container din China in Europa?

Din Shanghai catre Rotterdam este 14.827$, de la ~1.500$ in 2015/2016.

 

Banuiesc ca ati observat ca la Ikea nu se mai gasesc becuri cu LED, aproape la toate cele normale este lipsa stoc, bateriile le-au scos din gama pe motiv ca trec spre o lume verde (adevarul este ca nu se mai pot aproviziona).

 

Ce legatura are asta cu masinile, nenumarate, stiti de pe alte topic-uri si din articolele de afara ca termenele sunt peste 1 an, economia Chinei dupa unii analisti se indreapta catre implozie, urmeaza alegeri in Germania, nu se stie cine o sa mai tina/daca sus steagul cu clima...vremuri grele si complexe.

Shiping.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit asta:

 

Quote

Shipping experts say the rising ocean rates are the result of disruptions across supply chains that triggered delays at ports and inland distribution networks as Western retailers and manufacturers rush to restock inventories that were depleted during the Covid-19 pandemic.

 

Si asta

 

Quote

According to an analysis by Goldman Sachs (GS), the semiconductor shortage touches a mind-blowing 169 industries in some way. We’re talking everything from steel product and ready-mix concrete manufacturing to industries that build air conditioning systems and refrigerators to breweries. Even soap manufacturing is impacted by the chip crisis. Quite apart from the led lights industry.

 

Nu este o conspiratie, este economie. Incercam sa pornim economia dupa o pauza si toata lumea concureaza pentru aceeasi capacitate de productie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, dercos said:

Mai exact deciziile blocului european, care si-a fixat niste standarde nerealiste, complet ignorate de restul lumii.

despre ce vorbesti?

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/biden-set-target-50-evs-by-2030-industry-backs-goal-2021-08-05/

https://www.wsj.com/articles/chinas-electric-vehicle-ambitions-are-no-pipe-dream-11630324775

https://www.pewresearch.org/fact-tank/2021/06/07/todays-electric-vehicle-market-slow-growth-in-u-s-faster-in-china-europe/

 

iar postam fara sa ne documentam? 

ia vezi numarul de masini in US si China versus EU, si cat inseamna 50% la ei.... 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

Cer prea mult daca as dori sa avem o disuctie bazata pe documentatie?

nu doar...pe ce simtim? pt ca asa vorbim mult, prost si mai ales degeaba.

 

e totusi un forum tehnic...din cate stiu

  

1 hour ago, Dolfin said:

@Bogdan_wrc, Cand am postat despre Tesla nu existau informatii

 

 

1 hour ago, Dolfin said:

@Bogdan_wrc, Cand am postat despre Tesla nu existau informatii suplimentare/analiza despre recordul respectiv.

nici nu trebuie analize speciale. asa cum am gasit eu timpii, asa poate oricine. informatiile despre putere tesla, recordul porsche nu sunt noi. tot ce am postat (mai putin filmul lui Mischa) sunt vechi. 2019..vechi. 

  

1 hour ago, Dolfin said:

Am urmarit cu interes video postat de tine si cred ca este o discrepanta intre afirmatiile tale si ce afirma Misha.

Am aflat de el ca Taycan in 2019 nici macar nu se apropia de o masina de serie, era plina de carbon si spoilere si ca nu este corect sa o comparam cu o masina de Serie,

pai si eu ce am spus?

8 hours ago, Bogdan_wrc said:

deci tu compari timpul unei Tesla de 1100 de cai, cu un Porsche Turbo (nici macar TURBO S), in faza de prototip?

 

  

1 hour ago, Dolfin said:

pentru ca el spune ca dupa ce a verificat informatiile la Nurburgring, Tesla chiar era de serie, sasiu de serie, cauciucuri de serie PS4, la care s-au adaugat dispozitive de; timing, battery management, etc, toate grefate pe masina de fabrica.

cred ca nu ai inteles corect. tocmai. el spune ca nu stie nimic de roti (dar banuieste ca PS4 datoruta reactiilor masinii). 

vezi exact la min 3.30 incolo.  capitolul MORE DATA.

 

ce ai inteles din poza asta?

image.thumb.png.bac8648026bd4a02809dcf470f728adc.png

 

 

  

1 hour ago, Dolfin said:

Despre coasting, nu stiu ce sa zic, poate da, poate nu, vedem la filmarile oficiale omologate.

tocmai, vezi ce spune in video, (iar, nu cred ca l-ai vazut atent) si el, si sunt multe comentarii facute fix pe aza asta

 

  

1 hour ago, Dolfin said:

Tesla kick-ass, si daca singurul concurent o sa fie de la Rimac, o masina care este serie limitata si costa cat costa, atunci cu atat mai mult sunt de apreciat americanii.

Rimac nu este concurent cu tesla. din niciun punct de vedere.

pretul, performante, etc.

asa cum nu este niciunul din Trio-ul Pininfarina Battista, Rimac C_Two And Lotus Evija 

https://www.outlookindia.com/website/story/automobiles-2000ps-ev-hypercar-showdown-pininfarina-battista-rimac-c_two-and-lotus-evija-compared-on-paper/334675

pot fi..doar pt Tesla supercar...dar care IAR a fost amanat 2-3 ani.

 

  

38 minutes ago, Sparkyson said:

Nu este o conspiratie, este economie. 

exact.

dar este mult mult mai interesant, simplu si important pt noi sa credem ca am descoperit adevarul absolut, ca NOI stim adevarul, decat sa intelegem ca poate fi chiar "mainstream" si ca nu suntem deloc speciali cand descoperim un link ...dubios.

ne face mai..speciali, mai iesiti in evidenta. 

 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma simt onorat ca-mi analizezi fiecare propozitie desi pare ca "vorbesc mult, prost si degeaba".

Eu cred ca daca aveai incredere in tine si in ce crezi nu ar fi fost nevoie sa reactionezi la fiecare pas sa convingi lumea ca adevarul este pe trotuarul tau.

Cei foarte siguri pe ei au cel mai mult de pierdut, in general.

 

Despre Tesla, am comparat-o cu un Taycan 2019 care era de test, cu eleroane si plin de carbon, adica mai usor, mai aerodinamic, cu sasiu mai bun, Tesla peste 2,3tone, Taycan acela nu stie nimeni, probabil vreo 1,8tone.

Mai are rost discutia?

Despre coasting, mai vedem, poate da, poate nu. 

 

In ceea ce priveste economia si nu conspiratiile; sunt de acord si cu voi, dar sunt si aspecte care nu au explicatie.

De ex. in 12 August s-a oprit aproape 2/3 din alt treilea (dupa unii al doilea) port ca volum de containere din China (Ningbo) cu motivul ca 1 lucrator a avut Covid.

Este evident ca resorturile au fost altele.

L-au repus in functiune treptat in 24 August.

Asta este geo-politica, nu economie clasica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/10/2021 at 11:40 PM, Dolfin said:

Am mai spus aici pe topic gluma despre conspiratii; "Care este diferenta dintre conspiratie si un fapt real? 6 luni!"

Pentru ca intre timp gluma a devenit amara observand evolutiile din lume, au aparut si altele, "US facing ‘massive shortage’ of conspiracy theories as all of them have come true".

Pai daca tot spunem glume, imi permit si eu o analogie...

 

I: Stiti de ce Medicina Alternativa se numeste Alternativa?

R: Pentru ca daca ar functiona, n-ar mai fi Alternativa...ar fi deja mainstream...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, Bogdan_wrc said:

Din pacate nu vezi padurea de copaci. Eu vorbesc de emisiile globale ale acelor enitati, nu de cele ale autovehiculelor. Poti cauta sa vezi ce inseamna ambitiile UE si ce cred despre asta celelalte mari entitati. UE va continua cu planuri ambitioase, rigide si birocratice, pana cand se va impusca singura in picior. Dar nu vreau sa insist.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne-am impuscat cu totii deja in picior cand ne-am facut dependenti de arderea combustibililor fosili.

 

Birocratii si rigizii astia vor sa respiram un aer mai curat, lua-i-ar naiba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, Dolfin said:

Taycan acela nu stie nimeni, probabil vreo 1,8tone.

Mai are rost discutia?

nu, chiar nu mai are, atata timp cat eu vin cu date, tu aduci supozitii si pareri personale fara sa pierzi 10s pe net sa cauti. desi ma gandeam ca puteam tine discutia sus, vorbind cifre...

Taycan weight:

https://www.guideautoweb.com/en/makes/porsche/taycan/2021/specifications/turbo-s/

Weight2,295 kg

 

  iar...iti dai cu parerea fara sa pierzi 5s pe goole sa te documentezi:

14 hours ago, Dolfin said:

Tesla peste 2,3tone,

 

Tesla plaid S:

https://evcompare.io/cars/tesla/tesla-model-s-plaid/

Curb weight
2162 kg

 

deci care era mai usoara? 

 

daca tu crezi ca niste carbon pus aerodinamic poate reduce greutatea cu 500kg...nu pot decat sa zambesc..si sa imi dau seama cat de multe cunostiinte iti lipsesc. 

 

daca tu pana acum nu ai inteles ca alea 7min30 si alea 12s de fapt fac mai rau Tesla decat bine, atunci e clar ca vorbesc singur. desi ti-am demonstrat, ti-am adus cifre, pareri de la oameni mai documentati..studii..nimic. 

 

  

14 hours ago, Dolfin said:

Ma simt onorat ca-mi analizezi fiecare propozitie desi pare ca "vorbesc mult, prost si degeaba".

n-ai inteles. te flatezi singur. as fi vrut sa avem o discutie, ca d-aia e forum. dar asa..cand port un monolog cu dovezi, iar tu doar "probabil" si teoria conspiratiei...o sa incetez sa imi pierd timpul. atata timp cat ti-am demonstrat fix opusul..nu ai de ce sa te simti onorat. mai ales ca dupa toate astea, nu ai inteles nimic. 

 

  

14 hours ago, Dolfin said:

Eu cred ca daca aveai incredere in tine si in ce crezi nu ar fi fost nevoie sa reactionezi la fiecare pas sa convingi lumea ca adevarul este pe trotuarul tau.

Cei foarte siguri pe ei au cel mai mult de pierdut, in general.

ca moderator ma asteptam sa iti dai seama ca asta poate fi atac la persoana, si ca noi aici combatem idei, nu persoane.

nu te flata singur.

e un forum..de discutii.  e o tematica de idei. dar se pare ca nici asta n-ai inteles. poate ai pierdut, dar raspund mai multor persoane. 

atunci cand ai toate datele la indemana, e f usor sa ajungi sigur pe tine.

cand 2+2=4 nu ai ce pierde. de aia exosta matematica. sau acum..toti matematicienii au cel mai mult de pierdut? eu am venit cu cifre clare. nu cu pareri. intelegi diferenta dintre matematica si niste comentarii pe caz? 

daca altii cauta alte solutii la problemele cu raspuns sub ochii lor..si cauta teoria conspiratiei ca de fapt fac 2+2=4,5 si suntem mintiti, si nici nu inteleg cand li se demonstreaza, atunci e bine sa ma opresc aici. 

10 hours ago, dercos said:

Din pacate nu vezi padurea de copaci. Eu vorbesc de emisiile globale ale acelor enitati, nu de cele ale autovehiculelor. Poti cauta sa vezi ce inseamna ambitiile UE si ce cred despre asta celelalte mari entitati. UE va continua cu planuri ambitioase, rigide si birocratice, pana cand se va impusca singura in picior. Dar nu vreau sa insist.

asa e, eu nu vad padurea...de cifre. deci pe auto e ceva, dar per total e altceva? ai idee cat a redus china din poluare in ultimii 10-20 de ani? 

eu am venit cu cifre, tu cu pareri.

da-mi te rog cifrele pe baza caruia ai dedus asta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde a redus China poluarea cand a crescut numarul de tone CO2 emise? E praf in ochi cu masinile electrice in China, apropo de amprenta CO2. De multe ori nu s-au tinut de nicio promisiune.

https://climateactiontracker.org/countries/china/

https://www.carbonbrief.org/analysis-chinas-carbon-emissions-grow-at-fastest-rate-for-more-than-a-decade

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poftim: 

https://earth.org/how-china-is-winning-its-battle-against-air-pollution/

The Air Pollution Action Plan released in September 2013 became China’s most influential environmental policy. It helped the nation to make significant improvements in its air quality between 2013 and 2017, reducing PM2.5 levels (atmospheric particulate matter) by 33% in Beijing and 15% in the Pearl River Delta. In Beijing, this meant reducing PM2.5 levels from 89.5µg/m³ (micrograms per cubic metre) down to 60. The city achieved an annual average PM2.5 level of 58µg/m³– a drop of 35%.

 

Between 2006 and 2017, the Chinese government implemented clean-air policies to reduce the public health risks of aerosol pollutants like sulfate, a cooling agent. These efforts have possibly saved as many as half a million lives a year.

https://www.theguardian.com/environment/2020/sep/10/pollutionwatch-air-pollution-in-china-falling-study-shows

Annual deaths have dropped to 1990 levels after 2013 peak thanks to concerted action in key cities

Industry and traffic were cleaned up and tackling fuels used at home played a big role too. In 2005, 61% of Chinese homes cooked using coal or wood. This reduced to 32% in 2017. Around Beijing coal heating was banned in favour of fossil (natural) gas, and clean energy was promoted countrywide.

 

 

daca asta e praf...in ochi.... 

https://insideevs.com/news/527614/china-plugin-car-sales-july2021/

So far this year, over 1.3 million passenger plug-in cars were sold (more than in full 2020), which is 12% of the total market. BEV share stands at 9.4%.

China is now on its way to well over 2 million units and well over 10% market share in 2021.

 

sincer, din experienta personala iti spun, 10 zile in shanghai si beijing, mi-au demonstrat ca aerul era mai ok ca in Buc. 

 

 

si ca raspund deja comentariilor pe care sigur le veti arunca

 

https://www.caixinglobal.com/2021-09-08/china-powers-up-pilot-program-for-trading-in-green-electricity-101770739.html

http://www.xinhuanet.com/english/2021-07/12/c_1310057114.htm

Striving for the country's goal of achieving carbon neutrality by 2060, provinces in the western China including Guizhou have stepped up their low-carbon transition and pooled resources into the clean energy market.

https://think.ing.com/articles/asia-net-zero-china-green-environment

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tonele de CO2 au continuat sa creasca. Nu e doar din pricina Chinei, ci cu largul concurs al occidentului care prefera sa fabrice mai ieftin si astfel mai poluant.

https://countryeconomy.com/energy-and-environment/co2-emissions/china

https://eandt.theiet.org/content/articles/2021/05/china-emitting-more-greenhouse-gases-than-oecd-and-eu-combined/

 

Ba chiar din 2017 au devenit si cel mai mare importator de petrol https://www.eia.gov/todayinenergy/detail.php?id=37821

https://www.eia.gov/todayinenergy/detail.php?id=43216 - asta daca nu au descoperit cum sa foloseasca petrolul in mod ecologic. 

 

Asta nu inseamna ca nu se incearca cel putin eforturi, iar primul pas important pt reducere a fost facut https://www.nytimes.com/2021/07/16/business/energy-environment/china-carbon-market.html

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la greutatea Tesla, evident ca stiam datele oficiale, dar cand adaugi un sofer pufos (pe la 95-105Kg), roll bar si ceva "gear", treci de 2,3tone, asa am si scris.

 

Taycan are, ACUM, oficial 2.295Kg, masina de test din 2019 era plina de carbon, fara multe prin ea, fotografiile din interior aproape lipsesc, doar stop cadre scurte din filmari.

Nu se pot scoate ~500Kg din parts?

Evident ca nu este o valoare inventata de mine, am citit diverse comentarii, si acolo era un "educated guess".

Daca nu, atunci cat se poate scoate din scaune scoica sport, lipsa accesorii pe masina, bord gol, mocheta si antifonari de serie lipsa (se observa in video), volan schimbat, etc, etc, etc.

Adaugam anvelope si jante, plus sasiul si suspensia care este cu siguranta mult peste Tesla.

 

In aceste conditii tot iese rau Tesla? nu dupa aprecierea mea si a multor altora.

 

 

@Bogdan_wrc Acum in litera si spiritul regulamentului, atac personal a fost atunci cand ai afirmat ca "vorbesc mult, prost si degeaba", dar am avut eleganta sa trec peste acest lucru pentru ca discutia trebuie totusi sa curga liber.

Trebuie sa te gandesti ce castigi din modul asta de abordare pe topic, chiar ai nevoie de validarea opiniilor tale, din partea noastra, la orice pas? Este obligatoriu? Putem sa nu fim de acord? Neaparat trebuie sa nu fim de acord cu link-uri?

 

 

Inclusiv EU se intoarce la carbune, gaz prea putin si la mana lui Gazprom iar energiile verzi nu performeaza in functie de cerinte.

Citat:

Cărbunele a înlocuit energia eoliană în Germania și este acum cea mai importantă sursă de energie pentru producţia de electricitate în primul semestru din 2021. Ponderea energiei eoliene a scăzut cu 21% în prima economie europeană, iar diferenţa a fost compensată de electricitatea generată de termocentrale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, va rog inca o data sa va calmati, altfel topicul acesta se va inchide. @Bogdan_wrc, te rog nu mai lua lucrurile atat de personal si incearca sa renunti la postarile "contondente", sa nu le zic altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

34 minutes ago, Dolfin said:

Inclusiv EU se intoarce la carbune, gaz prea putin si la mana lui Gazprom iar energiile verzi nu performeaza in functie de cerinte.

Iarasi faci aceeasi gresala de logica despre care te-am atentionat si mai sus...deci cred ca o faci intentionat, cu scop de flame...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de punctul de plecare cu rationamentul, cand iti impui pret pe tona de Carbon emis (acum peste 60€/tona), dar energiile verzi nu fac fata si n-o sa faca fata din ce in ce mai mult in anii ce vin datorita dezvoltarii si necesarului de consum electric, ajungi sa cumperi certificate sa poti produce diferenta de necesar, dar cu cresterea masiva si a costului, in mod artificial, desigur.

 

Nu este chiar Kafka, trebuie sa ne gandim ca astfel se colecteaza mai multi bani din buzunarul populatiei, iar unele state trebuie sa cumpere mai multe certificate de la cei care au (ca si la impartire au existat "prioritati", lobby, etc).

Este un altfel de razboi economic in care "mediul", incalzirea globala este narativul servit pentru populatia de rand pentru a accepta masurile care le vor scoate mai multi bani din cosul personal.

Daca nu ai resurse ca Rusia, USA, Statele arabe, cum poti totusi sa controlezi "energia"/lumea? ...inventezi ceva de Mediu si ții subiectul sus cu consecventa zeci de ani, platesti tot felul de studii, ONG-uri, determini omul de rand sa creada ca el este "de vina".

Si functioneaza...nu poti sa sustii altceva si aici pe topic, sunt altii care se si enerveaza ca nu observi "evidenta" corectitudinii culturii energiei verzi!

 

Ce este ironic acum este ca insasi Germania a picat in propria groapa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tudy_cnu te rog urmareste ultimele pagini de discutie. si vei intelege, sper, dupa modul de adresare catre mine din posturile adresate catre mine, de ce am raspuns asa. daca nici alea nu erau..personale... 

 dar daca doar mie mi-ai adresat asta, e ok, m-am retras. poti ascunde postul asta dupa ce a fost citit de tine si Dolfin. oricum ca moderatori il puteti vedea si dupa.  

 

@Dolfin vezi ca iar ai inteles gresit. stiu spiritului regulamentului de prin 2006-2007 cand eram moderator..deci nu te flata, era generala adresarea.

20 hours ago, Bogdan_wrc said:

Cer prea mult daca as dori sa avem o disuctie bazata pe documentatie?

nu doar...pe ce simtim? pt ca asa vorbim mult, prost si mai ales degeaba.

dar me retrag din aceasta discutie. fiecare ramane cu ideile lui si timpul ne demonstreaza doar ca e pacat ca pe un topic/forum tehnic se arunca cu bazaconii inventate si teorii ale conspiratiei. mai intra si altii si citesc si mai vad apare si moderator sub nume.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt niste chestii care se exclud reciproc. pe de o parte la orice accident nuclear tipam ca nu e buna si le oprim (centralele) pe de alta nici fosili nu vrem. si simultan nici tehnologia cu energia solara nu e chiar asa performanta cat sa renunti la restul. cum sa le impaci pe toate simultan? ca sa nu uitam ca avem consum crescut de energie. nu scade, dimpotriva.  e clar ca orice cale alegi ii superi pe unii. poti doar alege pe care ii superi :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeam topicul si ma gandeam de unde vom alimenta noi cu energie electrica atatea masini cate vor fi in 2035…?!!!

Un calcul simplu:

Conform ANRE Romania are o capacitate maxima de productie de energie electrica de 19615 MWh - sursa: https://www.anre.ro/ro/energie-electrica/rapoarte/puterea-instalata-in-capacitatiile-de-productie-energie-electrica cu conditia sa fie apa, vand si soare continuu si sa ardem si niste carbune.

Din astea cam 7000 MWh e energia consumata acum mediu pe tara (sursa: https://www.sistemulenergetic.ro/statistics/show_graph/2021/7/12/0/0/2021/7/14/23/59 ).

Deci, un surplus existent maxim de 12000 MWh.

 

Ipoteza: Punem toti masinile la incarcat noaptea ca asa e indicat, nu?

Daca pentru incarcarea pe timp de noapte a vehiculelor electrice se foloseste o sursa de 2 kW (am luat minimum posibil deoarece noaptea bateria poate sta mai mult la incarcat) rezulta ca in conditii ideale se pot incarca noaptea maxim 6.000.000 vehicule electrice.

Dar:

Daca soare nu exista noaptea rezulta un minus de 1393 MWh.

Daca nu sufla vantul noaptea inca un minus de 3014 MWh.

Daca nu e suficienta apa in baraje inca un minus de 6644 MWh

Adica ramanem cu un excedent de doar 19615-7000(consum obligatoriu)-1393-3014-6644=1564 MWh din care mai putem incarca doar 782.000 autovehicule electrice (cu conditia sa nu scoatem si carbunele care mai reprezinta inca 4142 MWh cu care ajungem pe minus -2578 MWh).

 

Nu putem importa de la altii caci si ei vor fi in aceeasi situatie (noaptea nu e soare, poate nu bate vantul, poate nu au apa in baraje, poate combustibil fosil nu mei e…)… deci cum facem?

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florilar1 vezi ca:

  • din aia 4GW pe carbune, cam jumatate nu mai exista/nu mai functioneaza; plus ca nu respecta normele de mediu.
  • hidrocarburi inseamna si toate CET-urile de pe langa orasele mari; astea nu prea pot da electricitate fara caldura (cogenerare); mai sunt centrale pe gaz dar nu ne permitem costurile;
  • hidro -  in general, exceptand PF1/PF2 si inca cateva lacuri mai mari care sunt in baza, hidro e folosit pentru echilibrare (piata de echilibrare); in plus nu ai suficienta apa - din lacurile de acumulare alimentezi si orasele. Hiroelectrica a produs peste 4GW intr-o primavara cand aveau atata apa ca nu mai stiau ce sa porneasca; cateva zile.
  • nuclear - reactorul 1 e pe duca, in 2016 rezervele de uraniu erau undeva la 30 de ani; imi amintesc ca cineva a decis dublarea productiei de combusitbil nuclear... 
  • eolian -  in general puterea obtinuta de la o moara din aia, in medie, e cam 1/3 din puterea instalata; fiecare MW regenerabil are nevoie de un MW clasic... in caz ca nu mai bate vantul/apar norii/name_it

In ultimii ani productia nu a trecut de 10GW. Si istoric vorbind nu cred ca a fost peste 12 (pe timpul lu' Ceasca frecventa era 49.nitel Hz).

 

Apoi pe langa productie reteaua de transport e deja la limita; nu exista inel de 400kV. E nevoie de investitii masive si nu cred ca altcineva in afara de stat are resursele sa o faca. 

Modificat de zidanne
W vs Wh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o data, cresterea emisiilor globale nu e incompatibila cu o scadere a poluarii la nivel local sau cu inmatricularea unor masini electrice 🙂

Pe pagina IEA gasiti toate datele. Astfel, emisiile globale de CO2 se vor apropia anul acesta de varful din 2018-2019, in conditiile in care economia inca nu si-a revenit la nivelul din 2019, nici transporturile, nici alte activitati ce emana CO2. Un 2022 normal va aduce un nou record al acestora. Gasiti in rapoartele lor toate detaliile.

Cine crede promisiunile politicienilor nu poate fi altfel decat naiv.

Cresterea puternica a populatiei mondiale si care e realizata in tari sarace nu va face decat ca aceasta crestere globala sa continue. Vor trebui arse suprafete forestiere pentru extinderea terenurilor cultivabile, transporturilor se vor intensifica, consumul va creste samd. 

Doar tarile bogate cu scadere sau plafonare a sporului natural vor forta scaderea emisiilor, prin care niste baieti destepti vor face foarte multi bani.

Ca Europa cumpara masini electrice este induiosator de irelevant la nivel global.

Pana una alta sa vedem cu cat se scumpeste alimentarea acestora, care va fi o frana in cazul achizitiilor electricelor.

Deja Spania umbla la plafonari si e abia inceputul.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Dolfin said:

...inventezi ceva de Mediu si ții subiectul sus cu consecventa zeci de ani, platesti tot felul de studii, ONG-uri, determini omul de rand sa creada ca el este "de vina".

Nu este nimic inventat. Din pacate.

 

@florilar1: faci confuzie intre MW si MWh...ai facut un ghiveci acolo...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!