Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Prima masina de acest tip a fost BMW i3 cu optionalul Range Extender (i3 REx).

Range Extender era un motor de motocicleta de la BMW la care i-au atasat un generator electric.

Dar, contrar asteptarilor, putini clienti au optat pentru Range Extender si in final au si renuntat la optiune.

A fost buna la inceput, cand statiile de incarcare erau mult mai rare.

 

PS: Benzina are densitate energetica aproximativ 9 kWh / litru.

Ca sa parcurgi 100 Km cu Tesla Model 3, la viteze de max. 130 Km/h, ai nevoie de 15 - 20 kWh de electricitate.

Considerand un randament extrem de optimist de 30% pentru ansamblul [ motor benzina -> generator -> incarcare baterie ], rezulta un necesar de aproximativ 5 ... 7 L benzina la 100 Km.

 

 

 

 

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Datorită scăderii din greutate cu aproape 440 kg prin eliminarea a 90% din baterie (are o baterie de doar 7 kWh față de 75 cât are Model 3), consumul este mult mai mic. Consumul obținut de ei in teste reale e de 7,3 kWh/100 km.

Nu sunt foarte multe detalii despre performanțe. Cert este că interesul pentru dezvoltarea acestui hybrid încă există.

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DiLivio, bateria din cate vad in brosura are 17.3 kWh si autonomie electrica 96 Km.......adica un consum electric 18 kWh / 100 Km.

Iar greutatea bateriei o fi scazut, dar a aparut motorul de vreo 100 Kg...

 

Apoi avem exemple de masini electrice relativ usoare (BMW i3 = 1350 Kg) si nici astea nu consuma sub 14 kWh / 100 Km. Nici vorba de 7.3 kWh / 100 Km.

Inca o observatie: o baterie de capacitate mai mica are randament mai slab, rezistenta interna mai mare, pierderi mai mari.

 

Asa ca in continuare datele acelea arata suspect.

 

Eu nu cred ca poate avea performante acceptabile in lumea reala cu doar 2 L / 100 Km. Probabil de aceea nici n-a avansat mai mult fata de stadiul de prototip...

 

2 L / 100 Km inseamna aproximativ 5.5 kWh energie electrica pentru a te deplasa 100 Km. Incredibil. La propriu.

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemele cu baterie de 17,3 și 25,9 kWh (high performance) sunt deja de vanzare cred. Despre sistemul cu care spun că au obținut consum de 7,3 kWh/100 km, nu sunt foarte multe detalii.

Da, Opel Ampera a fost prima cu acest sistem, apoi Nissan Leaf și BMW i3 cu range extender.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kolfleading - i3-ul din semntura, chiar si cu Rex, are un consum mediu de 13.2kw/100km pe cca 20kkm. Pe oras stau mai tot timpul intre 10-11kwh/100km atata timp cat folosesc preconditionarea. Sub 10kwh/100km doar pe weekend si primavara/toamna. La mers pe autostrada penalizeaza rau, undeva la 14.5-15kwh/100km la un 100-115km/h.

Cat priveste Rex-ul, cam asa este, cam un 30% randament, iar ca si consum cam 4l oras si mers usor si cam 6l pe autostrada (120-130km/h).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici asta habar nu are ce vorbeste...nu exista incalzire globala, totul e o mafie /s

 

Porsche CEO  

Blume said that everyone must contribute to the fight against climate change,  He also cited the performance benefits of electric vehicles.

“Electric in the next decade will be unbeatable,” Blume said. “De-carbonization is a global question and everybody has to contribute.”

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Starea de normalitate a oamenilor nu o schimbi așa ușor. De fiecare dată când au avut loc schimbări majore, s-a lăsat cu proteste. Cele mai bruște schimbări, fără proteste majore, au putut fi făcute după crize puternice, precum un război, când oricum trebuiau reconstruite sistemele. Eu cred că în cazul mașinilor electrice este la fel. Oamenii nu vor renunța așa ușor la normalitatea actuală, iar pentru asta este nevoie de o situație de criză.

Dacă cineva se folosește de efectele schimbărilor climatice pentru a impune o nouă tehnologie sau inventează motive de schimbare ori dacă acestea vor avea un efect benefic, doar timpul o va putea demonstra.

Eu unul nu cred în capacitatea oamenilor de a simula și prevedea efectele pe termen lung ale unor schimbări, de aceea nu mă declar niciodată entuziasmat de modificări majore, ci mai degrabă rămân sceptic și "urmăresc lucrurile cu atenție și un pic de îngrijorare" 🙂 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa ramanem la subiect: in timp ce pe topic s.au scris multe opinii, eu de 4 luni am rulat cu electrica peste 11'000km in oras si in afara. Am avut autonomie de 450-520km in oras si 400-480km in afara.

 

A doua masina pe motorina, cea de drumuri lungi n.am mai folosit.o decat vreo 50km cand electrica era plecata. O tin inca peste iarna sa vedem cum se descurca electrica in sezonul rece. Daca totul e bine, voi vinde diesel.ul.

 

N.am mai lasat bani la benzinarie, incarc tot timpul acasa la 65-66 bani per kWh (in total 1'100 RON) la care se adauga trei incarcari la drum lung in total de 150 RON (ar iesi o medie echivalenta de 1.9L motorina la 100 km pe perioada de vara).

 

Concluzie: pentru mine merita!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Push-ul pe clima va continua si va creste in intensitate indiferent daca poluarea inseamna ceva pentru clima sau nu...

Intre timp altii spun ca in Antartica gheata revine intr-o ritm neasteptat, dar bineinteles ca presa care propaga stiri catastrofice despre mediu nu publica asa ceva, le strica narativul.

 

Cat despre CEO, am vazut cu toti ce "nimic" inseamna ei fata de o autoritate superioara, ma refer la Zuckenberg, Dorsey, etc.

De ce ar fi CEO de la Audi sau oricare alta companie altfel?

 

Intre timp UK a re-deschis o centrala pe carbune pentru a genera energie electrica, solutiile alternative nu sunt nici pe departe capabile sa asigure necesarul de consum sau mai bine spus predictibilitate in generarea de energie.

https://www.bbc.com/news/business-58469238

 

 

Sa ne intoarcem la masini, astazi Tesla Model S Plaid a distrus oficial Porche Taycan pe circuit la Nurburgring, cu peste 12s, cu o masina nemodifica de pe linia de productie a fabricii.

Asta este chiar impresionant, s-a ajuns ca experienta in producere de masini, de peste 100 ani de la Porsche, sa nu mai conteze asa mult. 

 

 

Sa vorbim de piedicile pe care le intampina Tesla cu constructia fabricii de langa Berlin (Grünheide), cum ecologistii ii pun piedici la orice pas, impotriva taierii copacilor, protejarea furnicilor, serpilor, soparlelor, etc...

 

Sa vorbim despre faptul ca in USA deja este "shortage" de piese auto pentru modele mai putin populare pentru care nu erau stocuri mari?

Ca situatia este de asteptat sa dureze de la 1,5 pana la 5 ani?

 

Sa vorbim de rezervele de Lithiu din Afghanistan aflate acum in controlul Chinei, sau de lovitura de stat Guineea care a dus pretul aluminiului la cel mai mare nivel de 10 ani, pentru ca sunt un exportator de bauxita major iar jumate din necesarul Chinei este asigurat de ei.

 

 

Vin vremuri grele pentru toate industriile, nu numai auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cea mai mare este asta cu "incalzirea globala". Daca ii spuneam de la inceput "schimbarea climei" poate era mai simplu.

Nu sunt convins ca ne incalzeste cu ceva ca e frig vara in Antarctica, dar la noi sunt 40º C si vin furtuni tot mai dese. S-ar putea sa se mai raceasca zone din lume, dar fenomenele meteo tot mai extreme sa continue (secete, uragane, incendii, etc.).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi naturale, majoritatea fenomenelor ar fi de luat serios, asa putem sa fim foarte ingrijorati de consecintele acestui joc cu fenomenele meteo.

 

A aparut si filmul recordului realizat de Tesla.

Are volanul taiat, asa vine Plaid sau “nu este chiar ca din fabrica”?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin o zic din punctul de vedere al unui amator: tu compari o masina puternica cu una ce are in plus inca jumatate din cai. Taycan face suta in 2.8s fata de Tesla in 1.99s. Iar diferenta la viteza maxima e enorma: Taycan 260km/h fata de 322km/h, iar putere Taycan 761cp fata de 1020cp. Taycan are greutate peste 100kg in plus fata de Tesla.

 

In concluzie doua masini diferite dintre care una mult mai puternica decat cealalta. Rezultatul era previzibil. Si atunci de ce Tesla a distrus oficial Porsche?

 

P.S. In ce priveste pretul, un Taycan e cu cateva zeci de mii mai mult decat Tesla. Aici Tesla i.a batut clar.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi Tesla a distrus Porsche pentru că fiecare și-au prezentat modelele de vârf tehnologic și au arătat fiecare de ce sunt capabili. După cum spune și Dolfin, diferența de experiență între cele două companii este enormă, iar nemții criticau îmbinările elementelor de caroserie pentru a distrage atenția de la superioritatea performanțelor tehnice.

Oricât de performantă e o mașină electrică, fără sunetul motorului, nu e aceeași experiență. De aceea Formula E nu e la fel de populară precum Formula 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Dolfin said:

Push-ul pe clima va continua si va creste in intensitate indiferent daca poluarea inseamna ceva pentru clima sau nu...

Intre timp altii spun ca in Antartica gheata revine intr-o ritm neasteptat, dar bineinteles ca presa care propaga stiri catastrofice despre mediu nu publica asa ceva, le strica narativul.

... teoria conspiratiei ...

 

In 2015, un senator american a demonstrat intregii lumi ca incalzirea globala nu exista, aducand la o sedinta a senatului un bulgare de zapada. Cam acesta este nivelul de intelegere...

 

On February 26, 2015, Inhofe brought a snowball to the Senate floor and tossed it before delivering remarks in which he said that environmentalists keep talking about global warming even though it keeps getting cold.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Inhofe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai spus aici pe topic gluma despre conspiratii; "Care este diferenta dintre conspiratie si un fapt real? 6 luni!"

Pentru ca intre timp gluma a devenit amara observand evolutiile din lume, au aparut si altele, "US facing ‘massive shortage’ of conspiracy theories as all of them have come true".

 

Referitor la diferenta de viteza dintre Tesla S Plaid si Taycan, pe circuit n-am observat mai mult de 269Km/h cand parea ca este si-n "flat out".

Conditiile au fost propice pentru record mondial, innorat, temperatura perfecta, uscat.

Pilotul frana cu dreptul, deci mai este loc de imbunatatit timpul.

 

Cum ar fi mers un sasiu de Taycan cu tehnologie Tesla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, Dolfin said:

Intre timp UK a re-deschis o centrala pe carbune pentru a genera energie electrica, solutiile alternative nu sunt nici pe departe capabile sa asigure necesarul de consum sau mai bine spus predictibilitate in generarea de energie.

https://www.bbc.com/news/business-58469238

Asta este o interpretare malitioasa a situatiei. NIMENI in afara de tine nu avea pretentia ca suntem pregatiti ACUM sa renuntam total la combustibili fosili. Concluzia nu este valabila.

1. Chiar daca "solutiile alternative" nu au asigurat necesarul COMPLET, chiar si atat cat au asigurat, tot a fost o imbunatatire. Ce faci tu aici este o eroare de logica.

2. "Solutiile alternative" se imbunatatesc si sunt in crestere. Uite un exemplu: In 2020, consumption of renewable energy in the United States grew for the fifth year in a row.

https://www.eia.gov/todayinenergy/detail.php?id=48396

 

Quote

Sa vorbim de rezervele de Lithiu din Afghanistan aflate acum in controlul Chinei, sau de lovitura de stat Guineea care a dus pretul aluminiului la cel mai mare nivel de 10 ani, pentru ca sunt un exportator de bauxita major iar jumate din necesarul Chinei este asigurat de ei.

Sa vorbim de toate problemele geo-politice si razboaiele generate de exploatarea combustibilior fosili?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/10/2021 at 5:46 PM, Dolfin said:

Sa ne intoarcem la masini, astazi Tesla Model S Plaid a distrus oficial Porche Taycan pe circuit la Nurenberg, cu peste 12s, cu o masina nemodifica de pe linia de productie a fabricii.

Asta este chiar impresionant, s-a ajuns ca experienta in producere de masini, de peste 100 ani de la Porsche, sa nu mai conteze asa mult. 

deci tu compari timpul unei Tesla de 1100 de cai, cu un Porsche Turbo (nici macar TURBO S), in faza de prototip?  adica 1100 de cai cu..550 de cai? cei 680 ii are in boost mode. 

recordul a fost in 2019...cand masina nu era lansata oficial

 

din experinta celui care a fost pe circuitul ala, sasiul acolo inseamna enorm.  puterea, de asemeni. deci daca vrei sa compari, fa-o corect. ar fi bine sa te uiti dincolo de niste cifre si sa intelegi de unde vine diferenta. 

 

 

 

 

hai sa vedem ce e spectaculos la timpul ala de 7:30/7:35:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nürburgring_Nordschleife_lap_times

6:38.835    Porsche 911 GT2 RS (991.2)  (deci o masina cu 400 mai putini, RWD, scoate cu 1 min mai putin, in conditiile in care 1min din 7min, inseamna enorm)..dac 12s inseamna mult...cat inseamna 1 min? 

ia uite pe cine gasim la timp..similar

7:35.522Audi RS3 

 

deci o Tesla de 1100 de cai, scoate timp similar cu RS3 de 360 de cai.

wow...spectaculos. 

 

dar e bine ca tu nu te lasi ademenit de articole propagandiste....

 

  

On 9/10/2021 at 5:46 PM, Dolfin said:

Cat despre CEO, am vazut cu toti ce "nimic" inseamna ei fata de o autoritate superioara, ma refer la Zuckenberg, Dorsey, etc.

De ce ar fi CEO de la Audi sau oricare alta companie altfel?

 

ah, deci e mai usor sa NU crezi ce zic toti, decat sa crezi? ce zic niste oameni, care au ajuns totusi undeva mai sus de vwf...

e mai bine si mai usor sa ii bagi pe toti intr-o oala, pentru ca nu-i asa...FB=Porsche? 

 

  

On 9/10/2021 at 5:46 PM, Dolfin said:

Push-ul pe clima va continua si va creste in intensitate indiferent daca poluarea inseamna ceva pentru clima sau nu...

Intre timp altii spun ca in Antartica gheata revine intr-o ritm neasteptat, dar bineinteles ca presa care propaga stiri catastrofice despre mediu nu publica asa ceva, le strica narativul.

 

am inteles, deci si asta e tot o stire...de propaganda. nu conteaza sursa...

https://www.mediafax.ro/social/vara-anului-2021-a-fost-cea-mai-fierbinte-din-istoria-europei-20258627

  

On 9/10/2021 at 7:17 PM, VickEnd said:

P.S. In ce priveste pretul, un Taycan e cu cateva zeci de mii mai mult decat Tesla. Aici Tesla i.a batut clar.

pai ne uitam, de ce?

calitate materiale? putere de launch cat vrei, cand vrei? nu face probleme ca tesla? ia vezi temperatura bateriei la tesla pe circuit? ia vezi ce butoane are pe consola centrala jos? (alea...100% stock? )

ia vezi ca Tesla are momente de cruise ca sa raceasca bateria.

Taycan poate fi lansat 0-100 non stop, Tesla nu. 

 

On 9/10/2021 at 5:46 PM, Dolfin said:

o masina nemodifica

deci rollbar, alt management al bateriei (vezi controlul din consola centrala) inseamna "nemodificata"? ca sa avem totusi acelasi limbaj zic..

sigur, si displayul ala (si tot ce inseamna el dincolo de ecran) ...e de fabrica, nu? 

On 9/10/2021 at 5:46 PM, Dolfin said:

pe circuit la Nurenberg,

sper ca a fost o greseala...nu de altceva dar ar fi bine sa fim politically corect...la Nürnberg a fost un proces.

La Nürburgring este circuitul..si nu are treaba cu "Nurenberg"

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stati sa inteleg, voi vorbiti de masini de 1000CP, conduse pe un circuit fara limita de viteza? Care e legatura cu subiectul si cu drumurile din tara? 

Pe de alta parte, se stie ca daca repeti de multe ori o prostie, la un moment dat nimeni nu isi va mai pune intrebari. Sa bagi "schimbarile climatice" la inaintare de fiecare data cand vremea are niste excese, e ridicol. Vremea, prin definitie este imprevizibila, si toate recordurile exista pentru a fi doborate. De pilda, in zona in care stau nu a mai fost o furtuna de vara de doi ani de zile, nu au mai aparut excese termice, iar anul asta a mers caldura pana in iunie si era sa o pornesc in august. Variabilitatea climatica este regula, nu exceptia. 

Daca si anul viitor va fi o vara atat de scurta, ce ar trebui sa intelegem?

 

Ce parere aveti de cresterea exploziva a tarifului energiei electrice pentru persoane juridice si cum se va reflecta dublarea pretului in costurile de exploatare ale unei electrice?

Aveam discutia asta acum cateva luni cu cei care afirmau ca pentru o electrica e mult mai ieftina intretinerea. Probabil tarifele publice de incarcare se vor dubla si ele.

Cresterea aceasta aberanta va determina  inflatie si saracire a majoritatii populatiei, in numele unei iluzii legate de "energia verde".  in tot acest timp alte tari vor creste emisiile si vor castiga avantaje economice si strategice majore. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

27 minutes ago, dercos said:

Care e legatura cu subiectul si cu drumurile din tara? 

ah nimic, doar o incercare de flame din partea unor colegi...si deturnare a atentiei. 

28 minutes ago, dercos said:

Aveam discutia asta acum cateva luni cu cei care afirmau ca pentru o electrica e mult mai ieftina intretinerea.

pai si combustibilii fosili nu au crescut? nu vor creste? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dercos nu cred ca are legatura criza din electricitate cu masinile electrice. Masinile electrice sunt prea putine ca sa conteze in momentul de fata.

 

Citeam azi dimineata despre criza din Spania (tara care nu e fruntasa la masini electrice, dar care dispune de multe panouri solare in randul populatiei).

 

Norocul populatiei este ca poate genera curent acasa. Totusi nu poate extrage titei sau gaze.

https://m.ziare.com/economie/ins-consum-energie-electrica-crestere-7-procente-1699929

 

Consumul de energie electrica a crescut cu 7%, iar exportul a crescut cu 52%. Nu mi se pare ca stam rau... Dimpotriva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!