Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

A vrut sa zica probabil ca e cam aceeasi autonomie intre cea mai buna electrica si o benzinara. Diferenta consta in faptul ca benzinara se "incarca" muuult mai repede.

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dercos vorbesti doar de un segment din industria hidro si anume privind raurile de munte, unde s-au dat autorizatii fara sa se tina seama de regulile din zona, fara a-i verifica pe cei care construiesc. Energia hidro este verde cand e amplasata unde trebuie. De ce nu vorbesti si de curatarea raurilor cand zici ca nu e verde, de fluidizarea cursurilor si apararile de maluri facute de cei care investesc? Din cauza celor cu micro hidro pe raurile de munte nu trebuie sa-i bagi pe toti in aceeasi oala. Si inca una, hidro-ul va fi eradicat daca nu se schimba legislatia actuala facuta de toti habarnistii privind preturile cerute de cei de la Apele romane.  End offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai discutat: si daca toata energia cu care alimentam masinile electrice este murdara, tot iesim pozitiv per total, pentru ca masinile electrice sunt mult mai eficiente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si ne invartim in cerc...

nimeni nu vrea compromis, nimeni nu renunta la confort, dar toti vrem aer curat, ieftin de mers si da...sa ajung in Siberia din Buc cu un plin. ca toti suntem soferi de TIR (si aia cu niste limite fizice si legale).

nu face nimeni nimic, sa faca altii..iar aia care fac..."sunt fraieri"

 

conforul e doar personal..ce ne doare de restul, ca societate. ce daca dam banii pe cancer...sa avem consum de 5% pt 1000km ..asta e important. /sarcasm. 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vorbim ca si concept, da, este mai eficienta, insa acum, parerea mea este ca nu este mai eficienta decat o benzinara, din cauza pretului de achizitie, a valorii de second hand care e in aer deocamdata(din cauza pretului exorbitant al bateriei acumulator eu nu stiu ce valoare second ar avea un EV, cine il cumpara second trebuie sa aibe in vedere starea bateriei ca sa stie cand ii va trebui alta), din cauza ca e greoaie incarcarea...

Insa dupa acum, in viitorul apropiat EV va fi solutia. Deja VW a anuntat ca dupa 2030 nu mai fabrica termice.

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Energia hidro inseamna modificarea cursurilor, geomorfologiei, distrugerea habitatelor samd. @kadettro
Mergi pe Oltul mijlociu si spune-mi ce e verde la maluri betonate, canale de fuga betonate, cursuri indreptate, unde maresti viteza de propagare a viiturilor, intrucat nu pot fi atenuate in albia majora samd. Oltul e un canal betonat, cu lacuri betonate pe zeci de kilometri si ecosisteme distruse. Si nu e niciun sat langa apa, care sa fi putut fi inundat, toate sunt pe terasele  vecine, unde nu existau inundatii nici la debite cu probabilitate de 1%. Pe afara incep demolarile de baraje si renaturarile albiei. Nu vei vedea Hoover Dam demolat, pentru ca e si un rezervor de apa intr-o zina uscata, dar cand ma uit pe Olt si vad hidrocentrala gata de vreo 5 ani si fara legatura la retea...

Resursa e regenerabila, dar modificarile ce zici, sunt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viata, in sine, a oamenilor reprezinta o poluare adusa planetei pentru ca nu producem nimic util in afara de gunoaie si CO2 in timp ce consumam oxigen si resurse. Nici macar nu putem sa spunem ca plantam copaci sa combatem ce poluam pentru ca noi doar taiem copaci sa ne facem loc sa traim.


Nu exista si nu va exista niciodata ceva 100% regenerabil, nici macar mersul pe jos din motivele de mai sus, si fara niciun impact asupra mediului asa ca ar trebui sa alegem varianta care are cel mai mic impact si, pe cat posibil, unul amplasat in afara marilor aglomeratii urbane. Asta in timp ce ne ofera cel mai mare confort, ca doar asta vrem cu totii! Cautam compromisul perfect!

Am considerat, ca omenire, ca este un compromis perfect folosirea combustibililor fosili. E destul de clar ca ne-am inselat! Acum mai bagam o fisa. E posibil sa ne inselam iar dar alte variante nu prea avem si sa nu facem nicio schimbare, in timp ce asteptam sa vina o solutie minune, nu are sens… 


Daca esti in mijlocul oceanului nu refuzi un colac pentru ca nu a venit inca vaporul care te va salva. Te agati de colac si continui sa astepti vaporul! Poate masina electrica nu este vaporul, dar clar este mai buna pe post de colac decat geaca uda pe care te chinui sa o umpli cu aer si sa o folosesti pe post de colac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Rave said:

Eu zic ca 99% dintre oamenii care pleaca din Bucuresti la Timisoara sau Bulgaria fac macar o oprire pe drum. Si in timpul in care te duci pana la toaleta, faci ce ai de facut, te speli pe maini, te duci la frgidere sa iei o apa, stai la coada sa o platesti si apoi astepti sa-ti faca si o cafea si sa incalzeasca sendvis-ul pe care l-ai comandat, masina lasata la incarcat tocmai a castigat 200Km range. Cat mai stai langa masina sa fumezi o tigara a mai castigat inca 100 si acesti 300Km plus cei 400km initiali te cam duc unde ai nevoie sa ajungi. Si asta este un lucru real care se poate intampla acum cu o masina de 30.000 de euro. 

Dar stii care e problema? Ca in marea majoritate a cazurilor charger-ele nu sunt in benzinarii, sunt in ''alte'' locatii, care te fac sa te abati de la drum, sunt prea putine, sunt alti ''bagaciosi'' care nu-si dau check-in si te trezesti ca cele 2 statii sunt ocupate, sau poate nu functioneaza, si inconvenientele pot continua mult si bine :)

Chiar tu ai detaliat anumite aspecte la drumul Buc-Oradea-Buc. 

Tu te-ai dus in plimbare, dar nu toti care fac trasee de genul ( chiar si pe un sens), au timp sa opreasca de 2-3-4 ori cate 30min 1h pentru incarcat, sau pentru cautat alta locatie de incarcat :) ( te mai si abati de la drum... )

Pentru unii electrica inca nu e fezabila, chiar daca prezinta destule avantaje.

Va veni si vremea lor, dar mai trebuie asteptat un pic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am decis sa folosesc cat mai putine resurse, merg cu masina o data la cateva zile la drum lung, in rest pe jos si cu bicicleta, nu consum inutil, ci cat mai mult local, nu folosesc aer conditionat acasa, iarna termostatul sta la 20 de grade samd. Cu toate ca am o masina pe benzina (care polueaza foarte putin), ea imi e indispensabila, iar poluarea pe care o produc bag mana in foc ca e mult mai mica decat a marii majoritati a posesorilor de electrice. De aceea nu tolerez condescendenta unora care cred ca electrica lor scoate fluturi pe "teava", in timp ce merg in concediu cu avioane cu kerosen. Nu am nimic impotriva electricelor, dar nu pot sa nu observ ipocrizia omului modern.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77 eu am plecat la drum de ~1.200 Km cu o electrica cu range de 200Km. Nu sunt un exemplu, poate doar unul negativ de genul “Nu faceti ca nebunul asta! Plecati la drum lung cu un ID.3 cu autonomie de 350-450Km reali(in functie de stilul de condus) si lucrurile or sa stea cu totul diferit! In bine!” :)
 

@dercos toti oamenii care au gandit, analizat, calculat si, la final, luat o decizie in ce priveste achizitia unei masini si descopera ca gandirea si analiza lor are anumite lacune, au o doza de ipocrizie in ei! Dar, ca spectator obiectiv (pentru ca detin ambele variante si, desi inclin si prefer electrica, nu sunt pregatit sa renunt la termic), pot sa spun cu cea mai mare siguranta ca ipocrizia vine din ambele tabere! Si, de foarte multe ori, gratuit si acolo unde nu-si are locul…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare trebuie sa lucreze cu el insusi ca sa elimine inerenta ipocrizie care ne bantuie pe toti in diferite masuri... Sa te pacalesti singur e foarte periculos pt un barbat. Si nu la masini ma refer acuma...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dercos ti-am prezentat situatia din punctul meu de vedere (producator de energie electrica) si-ti spun ca eu nu am modificat nici cursuri de apa, ba am fost pus in situatia de a reface malurile raului pe distante imense fara nici o legatura cu amenajarea mea, ba curat respectivul rau de 2 ori pe zi de animale moarte si tone de plastic aruncate de locuitorii satelor de pe marginea raului. Oricum imi pare rau de investitia facuta, am gresit grav tara in primul rand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, Silviu_7 said:

Am vazut recent un video cu un Ioniq 5

 

Imi place ca Hyundai a ridicat stacheta la viteza de incarcare. Urmatoarele masini de la competitie trebuie sa fie la fel altfel vor pierde.

 

Ramane doar sa apara incarcatoarele de mare viteza si cu asta as zice ca s.a inchis cercul, nu mai poti sa bagi de vina ca nu poti merge la drum de 1000km.

 

Pana atunci asteptam si speram.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Germany: Plug-In Car Sales More Than Tripled In June 2021

 

On the positive side, passenger plug-in car registrations increased 243% year-over-year to almost 65,000 (the second-best result ever), which represents 23.6% of the entire market.

So far this year, more than 312,000 new passenger plug-in cars were registered in Germany, which is 233% more than a year ago. It's the largest plug-in market in Europe.

 

ca tot vorbeam de Franta

https://www.cnbc.com/2021/07/08/stellantis-to-invest-35point5-billion-in-evs-and-new-technologies-by-2025.html

 

Stellantis – the merged automaker between Fiat Chrysler and French automaker PSA Groupe – plans to invest at least $35.5 billion (30 billion euros) in electric vehicles and supporting technologies through 2025.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/14/2021 at 9:48 PM, DiLivio said:

Pana la urma s-a ajuns la un consens la nivelul UE, iar din 2035 nu se vor mai vinde mașini cu ICE. Deci topicul ăsta v-a mai avea activitate încă 14 ani 🙂

Gresit. Se va interzice vanzarea de masini NOI ice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

image.thumb.png.0da6433c9619593b5e7224ec90470029.png

"According to a Bank of America Global Research (BAC) report, there is a looming threat of the global battery supply for electric vehicles (EVs) running dry by as early as 2025. “Our updated EV battery supply-demand model suggests the global EV battery supply will likely hit [a] ‘sold-out’ situation between 2025-26, with its global operating rates reaching above 85%,” the report reads"

 

https://finance.yahoo.com/news/global-ev-battery-industry-will-be-sold-out-by-2025-bof-a-201302540.html

 

https://www.globaltimes.cn/page/202107/1228379.shtml

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bancile cu siguranta stiu cum sta situatia :) Tind sa cred ca e un "studiu" cu scop de influentare a pietei, mai mult decat un studiu ce contine informatie de incredere.

 

Bancile (grupurile lor de cercetare) nu au de unde sa stie ce se afla prin laboratoarele marilor producatori. Heck, n-au de unde sa stie ce se afla prin laboratoarele institutelor de cercetare sau al universitatilor.

E evident faptul ca, cel care vine cu o chimie sustenabila pentru baterii, va da lovitura financiar si va da si lovitura de gratie industriei auto clasice.

 

In acelasi timp, cred ca exista un control destul de strict referitor la ce apare si ce nu, in sensul ca indiferent ca exista deja o alternativa mai buna sau nu, ea va fi introdusa la momentul "potrivit".

 

Ce vreau sa zic este ca noi judecam aici lucrurile la suprafata, insa exista jocuri de culise mult mai complicate.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare un articol din acela de a speria omenii. Cand omenirea isi concentreaza resursele pentru rezolvarea problemelor se gasesc solutii. Iar o problema de capacitate de productie se rezolva.

Avem doua posibilitati: sa continuam sa cautam solutii pentru schimbarile climatice, sau sa asteptam furtuni si mai mari decat cea de aseara de 70 km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La situația actuală tot inteligența umana ne-a adus. Așa că mai bine să sperăm la una extraterestră🙂.

Eu zic că doar timpul v-a dovedi dacă o soluție e bună sau nu.

Prea multă lume se agită pentru situații ipotetice. Cel mai bine e ca fiecare să decidă singur ce alege sa facă, și nicio parte nu poate proclama că deține adevărul absolut.

Lucrurile se vor mai schimba o dată cu apariția de noi date, așa că nu merită susținerea oarbă a unei soluții sau alteia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Sparkyson said:

Avem doua posibilitati: sa continuam sa cautam solutii pentru schimbarile climatice, sau sa asteptam furtuni si mai mari decat cea de aseara de 70 km/h.

 

Sunt numeroase studii care confirma faptul ca am trecut deja de acel point of no return. Asa ca si daca prin absurd am presupune ca de maine omenirea va ajunge carbon neutral, efectele incalzirii globale isi vor face in continuare simtita prezenta, iar planeta va continua sa se incalzeasca. Singurul efect benefic ar fi ca aceasta incalzire se va produce mai lent, dar cu siguranta nu mai poate fi reversibila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, important e sa ne ghidam dupa date.

Intelegerea realitatii si a implicatiilor deciziilor evolueaza constant, așa ca trebuie sa tinem mintea deschisa si sa fim pregatiti sa ne schimbam opiniile pe baza noilor informatii.

 

Dificultatea cea mai mare vine din trierea informatiilor, pentru ca de multe ori apare o stire senzationala, care este mai apoi contrazisa de alta de care nu mai aude nimeni, ne mai fiind senzationala. Sau un "influencer" are o parere, care este contrazisa de dovezile stiintifice, doar ca nimeni nu este interesat de plictisitoarele dovezi stiintifice.

 

Doar cei neinformati au pareri puternice, pentru ca nu inteleg complexitatea problemei (efectul Dunning-Kruger). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scania (truck brand of the VW Group) compares lifetime CO2 emissions between diesel and battery electric trucks

2hFmvZOuD4Z8JBl7He0w_quvCWThE8yxFY0u2ohcYhs.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Sparkyson said:

Doar cei neinformati au pareri puternice, pentru ca nu inteleg complexitatea problemei (efectul Dunning-Kruger). 

 

Sunt majoritari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!