Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Emisiile de CO2 aferente exploatarii masinilor pe combustibili fosili cresc pe durata vietii masinii (uzura).

Emisiile de CO2 aferente exploatarii masinilor electrice SCAD pe durata vietii masinii, pentru ca emisiile de CO2 pentru productia de electricitate sunt in continua scadere.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, dercos said:

Faptul ca masinile electrice au subventie de la stat inseamna ca toata lumea plateste pentru privilegiul unora de a achizitiona o masina mai scumpa pe care altfel nu ar cumpara-o aproape nimeni. E o masura socialista, care pare sa faca digerabila diferenta de pret fata de o masina similara clasica. 

Faptul ca posesorii accepta neajunsurile masinilor electrice e una, dar a transforma aceste neajunsuri in avantaje e un marketing slab.

Cat timp nu ai infrastructura, autonomie, pret, pozitionare inca nu putem vorbi de avantaje majore. Atentie la cuvantul inca.

Singurele avantaje ale unei electrice sunt cuplul maxim disponibil instantaneu si incarcarile gratuite. Un benzinar turbo modern are cuplul maxim pe la 1500rpm, ca atare nu e nimic extraordinar de diferit, iar incarcarile sunt, inca, gratuite.

Am mers cu masini electrice, stiu foarte bine cum se comporta si stiu ca nu imi voi cumpara prea curand una. Consider ca electricele inca nu sunt unde trebuie si ca vor aparea progrese mari in urmatorii ani.

contest faptul ca ai mers cu vreo electrica si ca "stii f bine cum se comporta" daca spui ca se pot compara macar cu o benzinara turbo moderna.

Nici macar cu un diesel cu stage 1 cu 200cp si 460nm nu se poate compara, darmite cu o benzinara care are probabil pe la 200-280nm cuplu

 

Efectiv nu se pot compara. O electrica are un cuplu absolut fenomenal chiar comparat cu oricare din exemplele de mai sus.

 

Legat de "privilegiul" pt care "platim toti", nu uita ca platim toti si ca sa iti iei tu benzinara turbo moderna cu programul rabla Classic.  

 

In orice caz, sigur nu ai mers cu vreo electrica sau poate erai doar pasager si sigur nu stii foarte bine cum se comporta. 

 

Daca ai vreo benzinara turbo moderna, te astept sa facem impreuna niste teste, tu mergi cu a mea, eu cu a ta, sau cum propui. 

11 hours ago, Emy D said:

Minele de litiu sunt extrem de poluante. Dar nu ne mai intereseaza daca nu polueaza patratica noastra, nu?  
Minele de cobalt, sunt foarte limitate.

Si sa le vezi pe alea de grafit ce poluare cauzeaza, si da, bateriile contin si litiu si grafit si cobalt.

Asa, si? Nu te uiti la stiri, nu vezi anual cel putin cate un petrolier care varsa petrol pe cate un ocean si apoi vezi imaginile alea cu animalele pline de petrol?

Aia e doar ce se vede, se varsa in rest destul fara sa ajunga la tv.

 

Pana la urma, mergi cu bicicleta in spatele unei masini termice si apoi in spatele uneia electrice. Sau stai pe bicicleta intre 2 SUV uri termice si simti caldura aia infernala, fierbinteala si apoi stai intre 2 electrice unde vei simti... nimic. 

 

In oras e clar ca aduc un beneficiu electricele. Dar problema e ca deocamdata sint doar 1% din masini, deci realist contributia lor la scaderea poluarii e mica deocamdata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Intentionez sa-mi schimb masina de oras cu una electrica, suficient de mare ca sa incapa o familie cu copii. Am hotarat asta din mai multe considerente:
1. Poluarea din orasul in care locuiesc (ca de altfel din toate orasele patriei): rar pot sa stau la semafor sau sa circul prin oras fara ca habitaclul sa se umple de noxe (in special diesel) de la masinile vechi. Inteleg latura economica si sociala a atator oameni care au nevoie de masina, dar nu isi permit alta. Totusi, electricele sunt din ce in ce mai accesibile (vezi Dacia)
2. Incarcare acasa: timp de cativa ani, putinii utilizatori ai masinilor electrice ne aratau cum incarcau gratuit si n-au platit un cent pentru incarcarile pe un an, doi. Asta este aproape de domeniul trecutului din cauza ca sunt mai multe masini electrice si mai multe chargere fast. Toti care si-au facut retea de chargere din bani europeni, acum au pus un pret exorbitant pentru un kWh. Baietii destepti stiu sa schimbe combustibilii fosili pe curent astfel incat sa aiba profituri maxime. Din punctul acesta de vedere, consider ca o familie cu copii isi poate lua o masina electrica doar daca poate incarca acasa la pretul de 0.61-0.70RON. A avea predictibilitate (si pret mic) la o masina de oras pe termen lung imi pare obligatoriu. E bine daca incarci la serviciu, dar pe asta il mai schimbi... Asadar, ma voi misca in oras si pe langa oras in limita autonomiei, fara stresul de a incarca pe undeva
3. Pretul: daca ar fi sa iau o masina cu combustibil fosil cu toate optiunile necesare, dupa care mai adaug inca 10-12 ani de combustibil, imi dau seama ca ajung lejer la pretul unei electrice
4. Putere mare tradus prin cuplu instantaneu: nu m-as da in vant dupa puteri de 300-400cp, nu cred ca ai ce face cu ei in oras, nici macar pe drumuri europene in Romania la mers civilizat in traficul nostru. Totusi a avea disponibila intreaga putere din momentul in care ai pus piciorul pe acceleratie, imi pare foarte fain (vin de pe un Polo 75cp aspirat in care se simtea ca nu ma imping masinile din spate doar peste 3'500 turatii)
5. Optiuni: la cate masini electrice noi m-am uitat, au optiunile de siguranta din 2020, ceea ce greu gasesti la o masina second hand cu combustibil fosil. N-as cumpara o masina care nu are optiunea de front assist/pre sense (franare de urgenta) pentru a o folosi in urmatorul deceniu

 

Ce nu imi place:
1. Jante cu diametru enorm 20", 21" la o masina cel mult compact: nu am inteles niciodata nebunia jantelor gigantice. In afara de design, vad doar dureri accentuate de coloana, preturi enorme la cauciucuri
2. Optiuni de incarcare la drum lung: daca pentru oras am luat decizia sa trec pe masina electrica, imi dau seama ca pentru exterior va mai trece ceva timp pana sa aleg electrica. E nevoie de autonomie mare > 800-900km declarati, statii multe de incarcare rapida, timp scurt de incarcare, pret decent la incarcare (la unele statii s-a ajuns la 4RON/kWh)... Pana atunci, folosim ce avem cu norma de emisii cat de mare
3. Ce se va intampla cand bateria ajunge la end of life, bateria degradandu-se incat sa nu se mai poata folosi? Vor fi 8 ani, 10? Se schimba bateria? Ce se va intampla cu atatea baterii vechi?
4. Viteze mari pe autostrada: pana nu reusim sa mergem cu 130km/h pe autostrada fara sa stam stresati de autonomia mica a masinii, pana trebuie planificata foarte bine o calatorie de 1'000km, voi continua sa folosesc a doua masina cu combustibil fosil. Speram ca asta sa se schimbe in urmatorii 3-5 ani
5. Masina a ajuns un gadget, ca un telefon foarte scump la achizitionare, dar caruia ii scade pretul din cauza ca apar noi si noi tehnologii. Fata de masinile cu autonomie declarata de 420-520km, cele cu autonomie de 150-180km par astazi o gluma, nu?
 

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina electrica merita doar daca:

 

-incarcarea unei masini electrice va dura atatea minute cat dureaza sa fac plinul masinii pe carburant fosil, iar logistica punctelor de incarcare va putea deservi mii de clienti zilnic/punct de incarcare, asa cum face o statie de carburanti in prezent

-autonomia va fi pe aproape ca la cea pe carburant

-preturile vor fi relativ egale

-bateriile odata epuizate vor putea fi inlocuite la preturi rezonabile, nu cat valoarea reziduala a masinii

 

 

Ar mai fi un punct care pe mine ma intereseaza.

Mainile electrice trebuie sa arate bine,  parca sunt facute toate sa nu te atraga, Exceptie i8 si Taycan, dar nu multi si le permit pe cele doua.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumos expus @VickEnd

Câteva comentarii:

Inca..mai ai locuri unde poți incarca gratis. Am 3500km făcuți asa din Sep. 0 cost. 

Jantele asa mari sunt alese nu doar de design și pentru a ajuta la aerodinamica dar si pt a putea pune jos cuplu uriaș. 

Imaginează niște rotite pe 14 sj cuplu generos.  

 

 

Atunci când masina electrica va fi pt toată lumea, atunci când vor fi identice la utilizare ca cele fosile, atunci vor fi alte preturi atât la ele și la prețul curentului.  Nu le poți avea pe toate. 

Mie personal îmi place id3 la design. Si id4. Si tesla. Sunt multe care atâta f bine.  Mult mai bine decât multe ICE.  

 

Pt cine nu face naveta zilnic de sute de km, sau nu are nevoie sa facă plinul zilnic, si poate incarca acasă atunci alimentarea si utilizarea este mai facila decât la fosile.  O iau dimineața deja plina. Nu pierd alea 10min la benzinarie. Sau de sărbători câteva zeci de minute. Nu depind de a ajuns la o locație anume sa incarc. Cate benzinării mai sunt in oraș sau doar către margine? 

Iar preturile deja sunt relativ egale.  Desigur, cu reduceri de la stat la ora asta. 

Deja excursiile mai mari de 6-700 km in România sunt obositoare. Iar la 400 km pe DN pot face pauza de masa/cafea și incarc. 

Am făcut Timișoara- Ploiești in stilul asta si nu am simțit diferenta majora fata de alta mașina sport pe benzina. 

 

Pe lângă asta,...e nevoie de efort din partea tuturor pt a avea orașe mai putin poluate. 

Nu putem sa avem pretenții sa nu fim afectați la confort dar sa avem poluare scăzută... 

Asa cum e un efort sa aruncam gunoiul sau țigară la coș...  

Unele tari pot face efortul asta. 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi @Bogdan_wrc, nu m.am gandit la aspectul asta legat de jante.

 

@halamadrid, depinde de cativa factori: daca poti incarca acasa, daca folosesti electrica doar pe oras (adica sa ai a doua masina pentru exterior) si nu faci km/zi mai mult decat autonomia masinii, eu zic ca iti merita o electrica.

Ma uit acum la ID3, ID4 cu autonomie declarata 420-520km, in cele mai negre scenarii cobor pana la 220-260km (scenariul optimist 380-480km). Pentru mine e mai mult decat suficient, as incarca o data pe saptamana acasa intr.o noapte pe wallbox. Fata de Polo.ul vechi la care ii faceam supra plin la o saptamana si jumatate, eu zic ca e civilizat - ca sa traduc ce zicea Bogdan mai sus: ai tot timpul un cos la indemana ca sa arunci gunoiul, nu trebuie sa faci nici un efort in plus ca sa.l cauti.

O incarcare full ajunge sa mergem si la bunici dus intors in afara orasului, deci ne acopera cam 90% necesar de transport.

Pentru restul de 10% si orice situatii neprevazute, folosesc a doua masina.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

O analiza ICE vs EV facuta pentru America. Majoritatea se aplica si la noi.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recent au aparut mai multe astfel de articole anti-EV, in mai multe ziare.

Cineva a facut o scurta cercetare si a gasit sursa acestor "informatii":

 

https://www.linkedin.com/pulse/astongate-fake-emission-figures-embattled-carmaker-sock-liebreich

Modificat de kolfleading
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa fiu cinic si sa sugerez ca articolul este finantat de detractorii masinilor electrice (mentioneaza Toyota pe nume, ca exemplu pozitiv, aceeasi Toyota care este detractor pe fata al masinilor electrice, promovand "self-charging hybrids" care se incarca din "magie" cand mergi), dar are niste scapari majore.

 

In primul rand, masinile electrice se pot produce cu emisii 0. Cum suntem pe forumul VW, dau exemplu ID.3 (unul din motivele pentru care detin un ID.3).

 

In al doilea rand, poluarea generata de utilizarea masinii este doar o posibilitate, pentru ca exista posibilitatea sa o incarci curat, din energie generata ecologic, cum ar fi hidro, eolian, solar, inclusiv in curtea ta.

 

In al treilea rand, poluarea la folosire, evitabila (vezi punctul 2), este in afara orasului, nu unde respiram noi si copiii nostri. In oras am putea sa stam si noi cu geamurile deschise fara sa urle atat de tare "zgomotul orasului", cealalta sursa de poluare, cu care ne-am obisnuit si de care nu mai vorbim.

 

In ultimul rand, o mutare catre electrificare poate genera un cert virtuos, in care companiile incep sa concureze cu surse tot mai atractice si curate de generare si distributie a energiei electrice.

 

Bonus point: nu vad niciunde mentionata poluarea si atrocitatile de mediu generate de extractia, rafinarea si transportul combustibililor fosili. Curentul nu are nevoie de camion.

 

Bonus point 2: zice de range si ca oricum avem alta masina. OK, unii avem (eu am, cel putin deocamdata). Dar nu toti. Apoi ca se incarca greu. Doar ca putem sa mergem cu masina asta cu range mic, in majoritatea timpului, incarcand deloc, pentru ca e incarcata deja cand pleci de acasa. Avem iPhone cu baterie mica, nu Nokia cu baterie de 2 saptamani, dar ne tine toata ziua, in majoritatea timpului. Masina are autonomie pentru majoritatea drumurilor si nu trebuie incarcat doar la benzinarie. Putem merge luni de zile fara sa incarcam departe de casa.

 

Bonus point 3: nu zice nimic de costuri. Deja masinile electrice sunt competitive ca cost total de folosire. Cu discount de la stat, poate chiar din secunda 0. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spuneati ca link-ul pus de mine mai sus face parte dintr-o campanie de denigrare EV, posibil, iata insa ca si producatorii indirect fac acelasi lucru.

 

This Monday, Formula E lost one of its biggest backers, Audi, which will depart the electric open-wheel series to race the WEC's new top class of hybrid prototypes and the Dakar Rally on electric power. Wednesday, BMW followed this blow with one of its own, announcing it too will quit Formula E after the coming 2020-2021 season, having learned everything it can from the series.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca intelegi gresit. S-au mutat de la Formula E catre Dakar rally, unde poate au mai multe avantaje (plus de imagine) si pot testa mai multe (fiind cunoscuti pt quattro)

https://www.motor1.com/news/457539/audi-entering-dakar-rally-ev/

 

pt ca uite..

https://thenextavenue.com/2020/12/02/audi-to-invest-12-million-through-2025-solely-into-evs/

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, Sparkyson said:

Bonus point: nu vad niciunde mentionata poluarea si atrocitatile de mediu generate de extractia, rafinarea si transportul combustibililor fosili.

dezastrele ecologice cu transportul. 

doar ultimul, in conditiile de "carantina" globala

https://www.reuters.com/article/us-mauritius-environment-idUSKCN2540L4

 

tocmai de aia

https://www.equinor.com/en/magazine/electrification-of-oil-and-gas-platforms.html

https://www.reuters.com/article/us-bp-oil-electricity-idUSKBN2062DY

 

Norway, which has generated huge wealth by exporting fossil fuel, generates its own electricity almost entirely from renewable sources, such as hydro and wind power.

A number of oil platforms on the Norwegian continental shelf have already been connected to the grid, with more projects expected.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, Sparkyson said:

 

In primul rand, masinile electrice se pot produce cu emisii 0. Cum suntem pe forumul VW, dau exemplu ID.3 (unul din motivele pentru care detin un ID.3).

 

In al doilea rand, poluarea generata de utilizarea masinii este doar o posibilitate, pentru ca exista posibilitatea sa o incarci curat, din energie generata ecologic, cum ar fi hidro, eolian, solar, inclusiv in curtea ta.

 

In al treilea rand, poluarea la folosire, evitabila (vezi punctul 2), este in afara orasului, nu unde respiram noi si copiii nostri. In oras am putea sa stam si noi cu geamurile deschise fara sa urle atat de tare "zgomotul orasului", cealalta sursa de poluare, cu care ne-am obisnuit si de care nu mai vorbim.

 

 

As face cateva precizari:

Fabrica ID3 nu produce, ci asambleaza. Toate componentele unei masini electrice inseamna poluare si consum de apa, la fel ca la orice masina. O anvelopa se face tot din petrol, plasticul din masina asisderea, vopseaua e aceeasi samd.

Poti incarca de la o sursa ecologica (panouri solare) foarte corect, insa la fel de bine poti incarca curent produs prin arderea pacurei. Sursele hidro sau eoliene au un impact foarte mare asupra biodiversitatii, prin distrugerea habitatelor naturale, in primul caz si prin mortalitate aviara importanta, in al doilea caz.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan_wrc, n-am inteles gresit, se muta pe Dakar din motivele care poate pot fi si cele enumerate de tine, dar cu Hybrid, nu EV only.

BMW se retrage si investeste in ambele tehnologii Hybrid si EV.

 

Pe de alta parte acum 1 luna era plina presa auto cu stirea de la Audi care negociaza cu sindicatele reducerea saptamanii de lucru pentru a nu da afara muncitori, odata cu cererea mai mica si reducerea productiei de eTron pentru 2021.

 

Cat despre al doilea link, este o chestie corporatista, nu este de luat in seama in mod serios.

 

Later Edit: Am citit un articol din US la care o sa incerc sa va dau link, dar ideea era cam asa.

Cand vom recunoaste ca achizitionam masini electrice (se referea desigur la Tesla) doar pentru "the extrem fun and joy of it" si nu pentru partea green (care in general este acceptat acum ca aproape nu exista).... industria va fi mai sanatoasa si se va dezvolta corect si nu ne vom mai minti. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se muta pe hybrid, si nu pe EV,  din motive logice si logistice, fiind un raliu de anduranta, in zone extreme (desert). 

"The distances of each stage covered vary from short distances up to 800–900 kilometres (500–560 mi) per day."

 

spui de scaderea cererii la audi (nu stiu stirea de care spui), dar luand in calcul situatia actuala, EV este singuru sector unde se vad cresteri mari la vanzari.

iar Etron vinde f bine, bate recorduri. 

https://insideevs.com/news/442139/norway-etron-eqc-sales-august-2020/

https://insideevs.com/news/447169/audi-etron-sales-us-record-q2-2020/

si mai ales...poate ai sarit peste asta:

https://www.carscoops.com/2020/09/porsche-recruits-400-audi-employees-to-help-produce-the-taycan/

si tocmai au anuntat

https://www.automarket.ro/stiri/imagini-noi-cu-prototipul-audi-rs-e-tron-gt-modelul-electric-de-100861.html

deci nu stiu de unde spui ca e scadere... 

 

setul de linkuri din partea 2a a mesajului demontreaza ca Norvegia lucreaza activ la inlocuirea platformelor marine din extractie de petrol in eoliene. este doar un exemplu de care stiu eu. Daca si reuters este o sursa de stiri...ce nu poate fi luat in serios...nu am ce mai comenta.

si am dat exemplu NO nu doar ca au venituri uriase din petrol dar culmea, la ei ponderea de masini electrice este cea mai mare din EU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, dercos said:

Fabrica ID3 nu produce, ci asambleaza. Toate componentele unei masini electrice inseamna poluare si consum de apa, la fel ca la orice masina. O anvelopa se face tot din petrol, plasticul din masina asisderea, vopseaua e aceeasi samd.

Poti incarca de la o sursa ecologica (panouri solare) foarte corect, insa la fel de bine poti incarca curent produs prin arderea pacurei. Sursele hidro sau eoliene au un impact foarte mare asupra biodiversitatii, prin distrugerea habitatelor naturale, in primul caz si prin mortalitate aviara importanta, in al doilea caz.

 

As vrea sa clarific, pentru ca nu am reusit sa explic bine. Nu vreau sa intru in polemici.

 

Masina mea a venit cu cerificatul atasat mai jos, in care zice ca masina a fost produsa cu emisii 0, prin reducerea, eliminarea si compensarea lor. Spune explicit despre baterie.

 

Curentul folosit la incarcarea masinii poate fi murdar, e adevarat. Dar macar ai alternativa curentului curat. Si se poate schimba sursa curentului in timp, pe masura ce producatorii de curent se muta catre surse mai curate. Pe cand la o masina cu motor termic nu ai posibilitatea asta niciodata.

 

Mitul cu turbinele a fost demontat, iar hidrocentralele exista de zeci de ani, iar eu nu stiu sa se construiasca altele acum, cel putin la noi.

 

Chiar daca nu suntem ecologisti, sunt convins ca simtim cu totii cat de poluate sunt orasele. Cele mai curate metode de transport sunt, evident, bicicleta, mersul pe jos, trotineta, transportul in comun, dar chiar si masina electrica este mult mai buna pentru aerul din oras decat una cu combustie interna. Aici cred ca nu poate nimeni sa nege.

 

Evident ca nicio schimbare nu se poate face peste noapte, mai ales in mentalitate, iar de aceea dezbaterile mi se par esentiale, si, chiar daca nu suntem de acord neaparat unii cu ceilalti, trebuie sa ascultam toate argumentele inainte de a trage o concluzie.

Scanned Documents.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan_wrc, Link-ul la stire este in postarea mea, din 22 Octombrie, nu din August sau Septembrie.

Intotdeauna trebuie sa luam cu lamaie stirile corporatiste, chiar si cele ascunse in site-uri care n-ar avea legatura cu companiile producatoare.

 

Referitor la al doilea link, ma refeream la cel cu planul de dezvoltare al Audi, nu la cele despre Norvegia.

 

N-as vrea sa iasa o dezbatere pro/contra, m-am gandit ca este un topic in care se aduc informatii diverse si pe cat posibil nu din mapele de promovare ale producatorilor de EV.

 

@Sparkyson, n-as vrea sa intram in dezbaterea asta a certificatelor, ca este un alt fel de a ne fura palaria.

Cum poate o centrala nucleara sa aiba certificat de 0 emisii poluante?

Se poate, totul este la ce te raportezi.

 

Referitor la turbine, depinde pe cine citesti, dar in USA este mult mai greu sa plantezi eoliene din cauza problemelor de mediu pe care le aduc.

Acum se poarta cele verticale, spiralate, dar iarasi, alta discutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sparkyson asta pt ca VW a decis sa investeasca mai mult in C02 neutru

https://www.volkswagenag.com/en/news/stories/2019/11/how-volkswagen-makes-the-id-3-carbon-neutral.html

https://thedriven.io/2019/09/10/vw-presents-id-3-in-full-as-world-first-carbon-neutral-electric-car/

ar fi prima masina CO2 neutra.

 

@Dolfin eu nu am vazut linkul. l-ai pus dupa?

oricum...ei vb de  Audi Brussels. 

nu de audi...ca si companie.

oricum, uite...sales pe OCT 2020

https://insideevs.com/news/457755/global-plugin-electric-car-sales-october-2020/

The global sales of plug-in electric cars are accelerating. In October, over 341,500 plug-ins were sold, which is 127% more than a year ago.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideți sa ne liniștim puțin și sa analizam lucrurile la rece...

 

Nimic nu o sa se facă, vreodată, fără vreun impact asupra mediului. Pur și simplu ne se pot obține materiile prime și nici nu se pot transforma în piese folosite la asamblarea mașinilor cu impact zero. Asta e valabil atât la mașinile termice cât și la electrice. 

Modul în care unele companii fac lucruri "carbon neutral" este prin compensare. Adică zic "am consumat atât CO2 asa ca o sa plantez X copaci care vor absorbi acel CO2 eliminat de mine prin aceasta producție". Nu prea este de luat în calcul pentru ca elimi area CO2 se face într-un timp scurt și absorbția lui, de către copaci, într-un timp lung dar na... e mai bine decât nimic... 

 

Mergând mai departe, mașinile electrice nu reprezinta soluția la problema poluării. Nu pe termen scurt, cel puțin! 

Dar, și este un mare dar, reprezinta o soluție de moment pentru a reduce poluarea din orașe, atât fizica cât și fonica, și de a o muta în afara lor și în zone slab populate. Apoi, pe termen lung, reducerea ei prin generarea electricității din surse regenerabile. Adică ferme eoliene, solare sau hidrocentrale, care au un impact mult mai mic asupra mediului decât o au extragerea, rafinarea și transportul petrolului. 

 

Nu susține nimeni ca mașinile electrice sunt perfecte și ca dacă o sa trecem toți pe electric nu o sa mai existe poluare. Dar reprezinta o reducere foarte mare a ei și, deocamdată, mutarea ei în afara orașelor extrem de aglomerate în zone unde impactul asupra oamenilor este mult mai mic. Este un pas mic dar măcar este un pas în direcția corecta.

 

Nimic nu se va face vreodată peste noapte. Pur și simplu nu se poate asa ceva! Dar măcar direcția este corecta și soluția aleasa, deși una de compromis, este mai buna pentru mediu, chiar dacă pe termen lung și nu se va observa o modificare în următorii 10 ani, decât continuarea folosirii combustibililor fosili. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stii cat de linistit sunt? :) masinile electrice chiar te relaxeaza. 

dupa >5k km cu id3 imi dau seama ca e mult mai relaxat la volan... 

 

 

ca tot vb de audi

Audi increases e-mobility budget to €35 billion

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

https://www.lecho.be/entreprises/auto/audi-brussels-envisage-de-reduire-la-production-en-2021/10259529.html

Link-ul a fost de la inceput sub cuvantul stire, este vorba despre Audi Bruxelles pentru ca acolo se fabrica eTron.

 

Link-urile din mapele de presa nu aduc un aport informational serios, sunt mai mult un "wishful thinking".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles :) tre sa pun 100 de linkuri sa alegi unul care iti place. poate cineva are mai mult timp. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!