Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Ascensiunea chinezilor poate pune in pericol industria auto din UE si nu numai.

Gandind la rece, nici pentru ei nu e asta viitorul :)

Acum sa vedem daca cererea se va intalni cu oferta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la Bacau ,fosta reprezentanta opel sa transformat in MG ,au expuse aprox 20 buc :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, EEXCALADE said:

Ascensiunea chinezilor poate pune in pericol industria auto din UE si nu numai.

Gandind la rece, nici pentru ei nu e asta viitorul :)

Daca vestul nu scapa de rigiditatea legislativa in domeniul auto si protectia mediului, va fi mult mai greu... poate doar sa impuna importurilor auto conditii severe.

Chinezii au perfectionat in timp un mecanism cu care domina (si va domina) piata actuala; spionaj industrial prin absolut toti chinezii imprastiati in lume, controlul resurselor la nivel global prin influenta financiara, centre de cercetare in care pompeaza resurse enorme, infrastructura de productie care nu prea are treaba cu protectia mediului (costuri mici), etc.

Ma uitam ca la 3 luni de cand vesticii faceau publica ideea bateriei cu sodiu, chinezii aveau prototip functional. Asta spune multe...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uneori stau si ma intreb: ce a fost in capul partidelor verzi (eco-marxiste)? 

Desi, e o chestie buna sa investesti in mediu si in protectia mediului, etc, devine o tampenie atunci cand te sugrumi economic... 
intre timp: China nu da 2 bani pe mediu (chiar daca pare ca mai face ceva pe ici pe colo), India la fel, Oceania la fel, SUA asa si asa.... dar China cel putin, vine tare de tot economic... 
Iar UE, se auto-sugruma cumva sa nu respire mai mult decat e strictul necesar incat sa  nu polueze. 

Faina viziune pe termen lung. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt nu e viziune

E vizuina , aici s-a bagat UE , e prea mica si acum nu mai stie cum sau daca e bine sa iasa

Sta si se uita cum se joaca ceilalti pe afara pacalindu-se ca se simte in siguranta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

More NYC fires caused by lithium-ion batteries from e-bikes in 2 months than in all of 2019: FDNY chief

 

Citat:

Lithium-ion batteries used in E-bikes and other electronic mobility devices are now a leading cause of fires in New York City following their popularity surged during the pandemic’s delivery boom...

... fires related to lithium-ion batteries have gone up nearly nine-fold since the pandemic, with more blazes related to the batteries happening in the last two months than in all of 2019.

The fire chief attributed the popularity of the e-bikes and scooters to the “gig economy” boom in 2020, which saw people purchase the devices on the cheap-side in droves to do delivery jobs.

He added that the vehicles have also become popular among commuters. 
“People bought these devices some three years ago, and now they’re aging... many don’t know the dangers caused by the wear-and-tear on the batteries’ energy cells..."

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Proiectul zero - emissions 2035 pare din ce in ce mai "indepartat" 

U.S. energy chief concerned about China's critical minerals dominance 

https://www.cnbc.com/2024/02/14/us-energy-chief-concerned-about-chinas-critical-minerals-dominance.html

 

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Falling prices and lower demand for electric cars have resulted in negative profit before taxes for car rental company Sixt.

 

image.thumb.png.3d7b9562ea1eaaf1234d57dafdc68452.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei_221

piata mondiala pentru auto electrice este in deriva insa nu din cauza ca nu sunt bune vehiculele electrificate...

 

Multi s-au bazat pe marketing, nu au studiat ce inseamna o masina electrica si au crezut ca merg 500 de km pe autostrada cu 130 km/h si caldura/AC la maxim, cum faceau cu clasicele pe combustie.

Altii s-au luat dupa vecini/rude/prieteni si au zis ca de ce nu ?

 

Putini sunt cei care si-au luat masini special pentru scenariul lor tipic de folosinta. 

 

Si mai este o problema, masinile electrice trebuie sa fie mici, usoare si cu motor mic, ca sa fie economice si fezabile. Nu inteleg rostul Cybertruck , f150 lightning si alte basculante...

 

Eu am luat electrica si se muleaza perfect pentru ce am luat-o - adica naveta 15-20  km zilnic in oras. Am insa si a doua masina pe benzina pentru drumuri lungi....

Calculand costurile de utilizare ale masinii electrice am iesit sub jumate fata de vechea benzinara de 1.2 . deci cu economia acopar o buna parte din ratele lunare. Nu este cea mai High Tech (Spring) insa are tot ce imi trebuie pentru confort, inclusiv pornire caldura/AC din telefon, Android Auto, Front Assist care isi face treaba exemplar, senzori parcare, camera mers inapoi. 

 

Eu sunt pentru masina electrica in oras si imprejurimi, este imbatabila la usurinta in utilizare si confort, mai ales in trafic aglomerat.

O masina cu baterie de 25-30kwh, se incarca peste noapte la priza de 10A, in 4-5 ore la priza de 16A, in 2 ore la statie de 25kW....  Deci pe toate gusturile....

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este cea mai buna analogie,insa eu asa vad lucrurile,avem masini electrice care merg la priza,masini de gaurit,de spart betoane,de taiat metal,etc,si avem aceleasi care merg la baterii.Toate au rolul lor,toate folosesc,la fel ca si vehiculele,dar sa platesc dublu,pe ceva ce folosesc din cind in cind,fiind pe baterii,prefer sa nu.

In tinerete,cind mi-am cumparat prima masina,motivul a fost ca sa pot sa calatoresc cit mai departe,cit mai repede,la orice ora,sa pot sa car cu ea,si sa pot sa merg la pescuit in cele mai indepartate cotloane ale tarii,unde nu ajunge nici vulturul plesuv.

Am ramas fidel pasiunilor din tinerete,si am mai adaugat citeva in plus,doar ca in ziua de azi,plaja nu mai este la doar 300km,iar locul de munca este la 20km pe care trebuie sa-i strabat zilnic,dus intors 40km,plus cite o iesire in decor.

In multe ocazii,in cele mai multe in realitate,ma trezesc dimineata,imi beau cafeaua,ma urc in masina,fac plinul la rezervor,si ies pe sosea,am mintea in ,,blanco" nu am nicio tinta,vreau sa conduc,sa ascult muzica,sa vorbesc cu sotia,si sa vad peisajele.

Sa cobor din nori,ce frumos era...se pare ca nu pot face acelasi lucru cu o masina electrica,fara sa imi stresez creierul,cu intrebari de genul ,,si daca ramin fara baterie?" 

Imi imaginez de ce in RO se gindeste pe distanta scurta,are toata logica din lume,si nu vad nimic rau in acest lucru,doar ca modul meu de viata,in timpul verii cel putin,se reduce la calatorii de peste 2...3000km,cu opriri pe cite o plaja,alteori prin vreo fundatura pe la munte pe la vreo cabana uitata de timp,insa respectind mereu aceeasi pauta,sa fiu cit mai departe de lumea civilizata,de orase aglomerate,de plaje unde se calca lumea in picioare,si de soselele incinse si pline de masini.

Imi cer scuze,dimineata la cafea divaghez mult.

Economic vorbind,masina electrica iese mai scumpa ca cea clasica,iar avantajele pe timp scurt,se pot transforma intr-o ruina pe timp lung.Inca este devreme sa putem trage o concluzie,abia sa uscat vopseaua pe bannerele pulicitare care propavaduiesc viitorul luminos al masinii cu baterii.

Lumea a devenit mai libera,mai informata,mai unita,mai interconectata,cind Ford a inventat masina fabricata in serie,un mijloc de transport ieftin,rapid,pentru oricine isi doreste asa ceva.

Peace!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

halamadrid
Quote

 

Comisia Europeana pare a fi descoperit dovezi ca guvernul chinez subventioneaza vehiculele electrice exportate in Europa prin „transfer direct de fonduri” si alte mecanisme

Comisia se afla in mijlocul unei investigatii privind faptul ca vehiculele electrice construite in China primesc subventii neloiale. Remediile potentiale ar putea include tarife pentru a proteja producatorii din UE. Ancheta urmeaza sa se incheie in noiembrie, desi UE ar putea impune taxe provizorii din iulie.

Acest text a fost copiat de pe Ziare.com Comisia Europeană ar fi descoperit dovezi asupra motivului pentru care mașinile electrice chinezești sunt mai ieftine decât cele europene

 

 

Quote

Camera de Comert din China a declarat ca este dezamagita de aceasta miscare si ca cresterea importurilor a reflectat cresterea cererii europene pentru vehicule electrice.

 

 

https://ziare.com/economie/comisia-europeana-ar-fi-descoperit-dovezi-asupra-motivului-pentru-care-masinile-electrice-chinezesti-sunt-mai-ieftine-decat-cele-europene-1856834

Carevasazica, dumping de la fratele chinez.

 

Asa vindea si Republica Socialista Romania la export Dacia, Aro si cam orice.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doc Morelli

@halamadridnu stiu ce sa zic despre ancheta respectiva, dar este real ca in China preturile masinilor electrice sunt la fel de mici, nu cred ca guvernul subventioneaza si piata interna. Erau exemple hilare acum cativa ani cu ID3/ID4 vandut in China cu 19000 / 25000 $ pentru a putea concura cu marcile chinezesti.

 

Cred ca problema vine de la materia prima, unde chainezii au monopol si pot produce la preturi mici bateriile si motoarele electrice. Si UE s-a trezit ca e Posta intre nebunia autoprovocata cu ecologia dusa la extrem (gen, din 2030 kaput ICE) si lipsa de viziune si parteneriate pentru a implementa respectivele obiective. Plus pierderea accesului la resursele rusesti care se duc ieftin catre Ciaina si India.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

The Wall Street Journal - opinion - Electric Cars Emit More Particulate Pollution

Acesta este articolul initial, daca nu aveti cont puteti citi mai jos un comentarii despre acesta.

 

Electric vehicles release more toxic emissions, are worse for the environment than gas-powered cars: study

Electric cars release MORE toxic emissions than gas-powered vehicles and are worse for the environment, resurfaced study warns

 

Citat:

Because EVs are on average 30% heavier, brakes and tires on the battery-powered cars wear out faster than on standard cars.


Emission Analytics found that tire wear emissions on half a metric tonne of battery weight in an EV are more than 400 times as great as direct exhaust particulate emissions.

 

Presa mainstream incepe sa intoarca narativul, sa nu credeti ca acum au descoperit "apa calda", insa asa cum au scris si colegii mai sus, cand nu controlezi resursele pentru productia EV-urilor, cand te imprumuti (tiparesti) 1 trilion de $ la fiecare 100 de zile, cand toata constructia cu Green Deal se prabuseste accelerat peste tot in lume, cand viitorul candidat republican este votat de 18-22% din masa hard-core de votanti democrati (dintre cei vii), faci orice sa speri ca te intorci pe valul popular...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum pentru guverne totul se rezuma la economia interna (adica la bani) posibil ca vor trebui sa aleaga intre productia interna de ICE sau EV-uri / componente esentiale de la chinezi .

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei_221

discutia era totus daca merita sau nu masinile electrice.  Adica daca merita pentru utilizator, nu daca sunt ecologice sau profitabile.

 

Zic ca deja am dat-o in diverse. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru unii a contat si partea "verde" a achizitiei, au crezut in ea, pentru multi au contat "politicile" care tot au fost promovate de catre guverne si mass media aferenta si chiar au crezut ca asta va fi viitorul, pentru cativa a fost o alegere pragmatica avand solutii de incarcare facila sau gratuita, pentru toti a contat subventia foarte mare de la state.

 

Toate deciziile de achizitie au tinut cont de mai multi indicatori, pe care noi ii dezbatem aici pe topic.

Cele cu "green", poluare, consum resurse, au cazut, acum doar se comunica maselor adevarul.

Subventiile de la stat au disparut sau au scazut foarte mult, nu mai exista "bani ieftini".

 

Practic alegerea unei EV a ramas apanajul unor anumite tipuri de utilizare si a celor care le pot incarca gratis sau aproape.

 

Se ridica alte discutii, daca campurile electromagnetice dintr-un EV afecteaza sau nu organismul uman, dar pe acestea nu le-am pus in discutie pentru ca nu exista studii sau masuratori de la organisme de incredere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

        Parca, usor usor, incepem sa conturam un raspuns la intrebarea topicului 😁.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Biden’s $7.5 billion investment in EV charging has only produced 7 stations in two years

 

 

Mai important decat articolul din Washington Post este anuntul firmei de consultanta Bain & Co, a treia firma de consultanta din lume (primele 2 sunt McKinsey si Boston Consulting Group), care muta previziunile pentru atingerea neutralitatii climnatice pentru 2060/2070.

Raportul de consultanta este scris pe baza informatiilor de la firmele din sectorul energetic si industria de extractie.

Pe scurt, motivul pentru amanarea acestei neutralitati climatice este rentabilitatea scazuta a proiectelor de decarbonizare, sau altfel spus, companiile de energie nu isi pot extinde afacerile "verzi" din cauza problemelor in a gasi clienti dispusi sa plateasca preturi mai mari, pentru a avea astfel o rentabilitate a investitiei.

 

Asta in conditiile in care USA a "inventat" (treasury bills) de 21 trilioane de $ in ultimele 12 luni si toata lumea financiara asteapta un "big bang" economic, colaps...o gaura neagra.

Bain & Co Asks: Is it Possible to Achieve Net Zero by 2050?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

@Adria_n si totuși articolul din Capital vorbește de Canada, Australia, UK si Elveția. Nimic de Romania sau eventual alta tari UE... (Belgia, Olanda, Germania zic eu ca sunt cele dupa care se uita politicienii de la noi)

Eu (cu ale mele 6 mașini dintre care una este electrica) nu regret deloc achizitia. Merg cu mai multe in functie de anotimp si necesitate.  Electrica in afara de costul de achiziție ce il pot cataloga "nu a fost ieftina" in rest a avut doar avantaje pentru mine
- am primit de la primarie hartie ca pana in 2030 nu se baga impozit 
- asigurarea RCA costa la fel ca la alta masina similara de-a mea (mai veche aia ce e drept fiind 2016 dar este pe benzina)
- primul an mi-au dat inapoi o suma frumusica de la Federal Environment Agency (https://co2.auto/ ) si se pare ca si pe 2024 va fi una dar mai mica suma
- costuri de exploatare mici (5000 km am din 2 august 2023, echivalentul a 1500lei am avut costuri pentru curent folosit de la statii publice sau proprie)

Imi place masina pentru ce este ca masina de oras acest EV de doar 4,29m.  
Nu mi-a inlocuit masina de circuit (desi for fun am mers cu ea pe circuit pentru ca are peste 400 de cai si asta daca o dau in sport)
Pot fara stres sa calatoresc RO <==> DE facand tot doua zile ca si la masina termica doar ca stau la incarcat ~1-2h din zi in 4-5 locuri

Cu siguranta nu m-as duce din Bucuresti in Tromsø cu electrica (este posibil dar aleg sa merg Golf Sportsvan 1.4TSI pentru acesti ~9000km de excursie planificati sa-i fac 14zile deoarece ma bucura mai mult in pustietate sa caut o statie de benzina decat o priza)


Ce ne rezerva viitorul prin alte EV ce urmează sa se lanseze? Tehnologie mai buna (de asta abia in 2023 am fost si eu convins sa fac pasul dupa ce am condus de imprumut ceva saptamani diverse masini intre 2019->2023)
Costuri mai mari de exploatare clar (trebuie sa apara si taxe, totusi statul nu iarta nimic, impusioneaza dar nu se abtine in a taxa ceva)
Motorul termic nu moare total, dar din pacate dispare diesel de pe automobile si ramanem cu motoare ICE pe benzina say Plug-in Hybrid.

Cel mai trist aspect este ca situația economica din Europa nu este roz pe nicăieri, iar dacă EV păreau scumpe la 40.000 -> 65.000 din păcate un simplu GOLF 8.5 nu mai este deloc ieftin dacă il configurezi corect (deci vorbim de automobilul normal de familie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai venit din Germania cu un Smart ce are ~100km autonomie la oficial ? Imi scapa ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@voinea de ce ti-au dat inapoi bani ? MAsina e inmatriculata in Germania ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!