Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Domnilor!

Deja lucrurile s'au dus intr'o directie nepotrivita. Desi colegul nostru @Rave v'a rugat in urma cu o ora se redeveniti calmi, ati facut exact invers :) 

Ca atare, considerati acest post ca un ultim avertisment verbal, inainte de a se acorda puncte de suspendare. 

De asemenea, ultimele 2 pagini sunt un ghiveci total, cu sisteme de infotainment si alte cate vrute si nevrute, departe de scopul topicului, asa ca se vor sterge. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/1/2021 at 4:27 PM, VickEnd said:

P.S. Ma distreaza parintii de la gradinita care au fiecare cate o masina Diesel puternica. Mamica merge la gradinita, mall, piata si cam atat, motiv pentru care i-ar ajunge o electrica pentru ca n-are nevoie de autonomie mare mare de 100km. Iar ca si performante in oras electrica ar egala lejer motorul de 3'000-4'000cc ce nu apuca nici sa se incalzeasca in 2-3km pana la gradinita. Plus ca doamnele circula cu copii, nu fac liniute la semafor. Cu a doua masina Diesel puternica ar putea face lejer cei 1'000km oricand ar dori ei. Dar cum ziceam... fiecare isi ia ce vrea.

 

Merita o masina electrica sau nu? M-a oprit o tipa care parcheaza in aceeasi parcare cu mine la serviciu si m-a intrebat despre ID4. Va dau mai jos detaliile:

  • sotul are o masina ICE noua cumparata de anul trecut
  • ea este mamica cu doi copii si conduce un Audi Q5 mai vechi gata de schimbat
  • conduce preponderent in oras: serviciu, scoli, gradinita
  • mai rar iese din oras la bunici sau iesiri la padure, munte, parcuri
  • are bani de un alt Q5 de 2-3 ani vechime sau un ID4 nou (ca sa aiba spatiu echivalent)
  • sta la casa si are garaj
  • nu are 380V, dar pana isi rezolva ar putea merge pe granny charger de 220V

 

Eu zic ca lumea se prinde de avantajele electricelor si actioneaza in consecinta.

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exemplu concret:

Societate comerciala cu flota mare de masini Diesel si cateva masini electrice. Sediul in oras, evident. Aproape nimeni nu merge cu electrica si prefera lipsa de griji a unei masini Diesel. Concluzia lor: daca e frig sau e prea cald afara, nimeni nu isi bate capul cu acele electrice (nu sunt VAG), pentru ca autonomia reala este prea mica. In plus, neavand statie de incarcare la sediu, ar fi nevoiti sa alimenteze in alta parte, lucru ce este total inadmisibil din punctul de vedere al angajatilor. Ceea ce este foarte corect, pentru ca nimeni nu are timp de pierdut aiurea, cand exista alternative fara batai de cap.

Acestea sunt trei probleme extrem de importante (autonomie, statii, durata incarcare), pentru care electricele lor ruginesc in parcare. Sunt folosite doar pentru drumuri foarte scurte.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@VickEnd asta este un exemplu perfect unde o masina diesel ar putea fi inlocuita fara nicio problema de o electrica si ar exista doar avantaje.

 

@dercos Solutie: montarea a cateva statii de incarcare, chiar si de 7 kW, care sa tina acele electrice mereu pline si, in acest fel, sa inlesneasca folosirea lor. Deoarece atata timp cat stii ca masina are mereu cei 200-300Km range si poti sa o si programezi sa fie rece, sau calda, la ora la care vrei sa pleci (sau cu 10 minute inainte sa pleci), fara sa afecteze autonomia, o sa se schimbe radical impresia soferilor fata de aceste masini.

Si toata investitia asta ar costa compania mai putin decat intretinerea si alimentarea masinilor termice. 
 

Nu zic nu, sunt cateva cazuri in care o electrica nu e recomandata. Dar in foarte multe din cazuri trebuie doar schimbata abordarea ca sa poata functiona.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rave probabil societatea comerciala amintita nu are locurile ei de parcare/curtea ei si deci pica varianta asta. Inclusiv o priza banala e suficienta. Daca ne gandim ca se poate incarca la 2kW si o masina sta parcata in afara programului cam 15 ore, este mai mult decat suficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are parcarea ei, ma rog inchiriata de la proprietar. Parcul e mare, nu merge sa scoti cabluri pe geam, nu rezolvi nimic la acel volum de masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, VickEnd said:

 

Merita o masina electrica sau nu? M-a oprit o tipa care parcheaza in aceeasi parcare cu mine la serviciu si m-a intrebat despre ID4. Va dau mai jos detaliile:

  • sotul are o masina ICE noua cumparata de anul trecut
  • ea este mamica cu doi copii si conduce un Audi Q5 mai vechi gata de schimbat
  • conduce preponderent in oras: serviciu, scoli, gradinita
  • mai rar iese din oras la bunici sau iesiri la padure, munte, parcuri
  • are bani de un alt Q5 de 2-3 ani vechime sau un ID4 nou (ca sa aiba spatiu echivalent)
  • sta la casa si are garaj
  • nu are 380V, dar pana isi rezolva ar putea merge pe granny charger de 220V

 

Eu zic ca lumea se prinde de avantajele electricelor si actioneaza in consecinta.

 

In cazul asta e ideala o electrica ca si a doua masina. Un ID4, Enyaq sau Q4 ar face exact acelasi lucru pe care il face in prezent Q5-ul (offtopic - personal nu inteleg ideea de SUV sau crossover in oras, un break ar fi mult mai util daca portbagajul e cel mai imp criteriu). Dar totodata putem fi de acord ca un EV nu a ajuns inca la nivelul de all-purpose vehicle (oricat l-ar propovadui unii pe aici). Va ajunge acolo la un moment dat, nu zic nu, sa speram insa ca va fi cat mai repede. Din pacate la noi in RO schimbarea se va produce mai lent decat in celelalte parti ale Europei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma s-a ajuns la un consens la nivelul UE, iar din 2035 nu se vor mai vinde mașini cu ICE. Deci topicul ăsta v-a mai avea activitate încă 14 ani 🙂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@luciteck ideea e ca avem deja dovada ca se poate ca vehiculul electric sa devina all purpose din alte tari mai inaintate. E doar e o chestiune de $ si de timp, iar pana ajungem noi la nivelul alora, vor fi si mai masini electrice cu specificatii mai bune decat acum, deci argumente precum autonomia scazuta e posibil sa nu mai fie valabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este doar un plan, in acest moment. Acest plan nu este realist, pentru ca nu se va putea ajunge la acea ''neutralitate climatica'' in 2050, oricat de mult viseaza Comisia Europeana. ''Aceasta va însemna creşterea costurilor pentru emisiile de CO2 generate de încălzire, transporturi şi industrie, taxarea combustibililor destinaţi transporturilor aeriene şi navale, taxarea produselor importate din state terţe pe baza emisiilor de CO2 rezultate din procesul de producţie al acestora, interzicerea din anul 2035 a comercializării autoturismelor noi diesel şi pe benzină samd'' In concluzie, totul va deveni mai scump, de la piesele auto, pana la curentul electric. Exista posibilitatea scumpirii accelerate a energiei electrice, ceea ce va face masinile electrice mult mai costisitor de intretinut.

Sa nu uitam ca 2020 a sters e jos cu orice strategie sau plan pe termen foarte scurt, fara sa mai vorbim de planuri pe 15 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se scumpeste energia electrica pentru ca e generata din surse poluante, banuiesc ca se vor scumpi si combustibilii fosili care genereaza poluarea aceea, deci benzina, motorina, carbunele, pacura, gazele naturale. 

Curentul se produce si din surse regenerabile si curate, deci ar fi logic sa se scumpeasca mai putin decat combustibilii fosili.

Sa vedem. Discutam la momentul respectiv, pe date concrete. Deocamdata, e speculatie.

Modificat de Sparkyson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si totusi n-ai aratat nici un motiv pentru care n-ar fi realist.

 

E dureros, dar e foarte necesar.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dercosNu cred ca poate nimeni sa stea acum sa ghiceasca in globul de cristal ce va fi peste 15 ani si de altfel sincer, nici nu ma intereseaza.

Se poate foarte bine sa fie, de exemplu, un razboi planetar peste 10 ani si la fel de bine se poate sa apara un nou tip de baterii care efectiv sa puna stop joc fosilelor prin capacitate si pret. N-avem de unde sti noi, simpli cetateni.

 

Discutia se poarta aici despre masini electrice, despre utilitatea lor in forma actuala, despre avantaje si dezavantaje la nivel personal.

Ma doare fix la basca daca iese amprenta de carbon peste n ani sau nu, pentru ca oricum astea-s niste lucruri care nu tin de sfera noastra de simpli cetateni.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. La mine masina electrica e prima si nu a doua asa cum se crede. Scriam intr.un post anterior ca cel mai mult timp il petrec in oras, la care mai adaug iesiri in limita autonomiei (care sunt multe).

 

2. SUV.ul e mai scurt decat un break ceea ce conteaza mult la parcarile in oras. Un break e jos fata de un SUV, ai de te aplecat tare sa pui/iei copiii din masina sau bagajele din portbagaj. La unele persoane asta ar putea fi o problema. Intr.un SUV stai ca intr.un fotoliu, pe cand intr.o masina joasa ai alta pozitie. Si garda la sol e ceva mai inalta. Astea ar fi avantajele pe langa dezavantaje. Iar break electric nu am gasit la momentul cand am luat masina.

 

P.S. si eu am urat SUV.urile de cand ma stiu pana acum un an.

 

24 minutes ago, dercos said:

Exista posibilitatea scumpirii accelerate a energiei electrice

 

Ca noroc ca putem sa ne instalam panouri solare ca sa producem singuri electricitatea...

Modificat de VickEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E noroc, daca stai la casa. Altfel e...ghinion. Si mai exista riscul sa devina atat de scumpe incat sa nu merite. Nu neaparat din motive obiective, ci pentru a fi captiv intr-o retea a unui producator. Trebuie sa fii naiv sa crezi ca statul iti vrea binele. Nu, el vrea sa te taxeze cat mai mult, acum tigari si combustibil fosili, peste 10 ani va taxa masinile electrice sau panourile solare si ciclul se va relua.

Exista si o nota optimista, pentru ca eu nu cred ca acest Plan este realizabil, intrucat nu va exista niciodata un acord comun, cat timp exista diferente mari de venituri intre Vest si Est, iar tensiunile politice vor fi principalul obstacol in calea acestui Plan, si ele vor genera riscul aparitiei partidelor populiste. Spun optimist, intrucat Planul discutat este o utopie.

De aceea, daca acum alimentarea unei masini electrice este mai convenabila decat a uneia termice, s-ar putea ca lucrurile sa mearga in orice directie si nicio planificare de achizitie nu are raspunsurile pentru ceea ce se va intampla peste 2 ani. Vom vedea ce se intampla, insa acum pariurile sunt riscante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De prevazut a prevazut pentru ca hartia suporta multe, dar sa le si vedem construite. Ca sa poti sa spui ca stai bine pe partea de infrastructura de incarcare ar trebui minim 2 statii de putere mare la fiecare benzinarie din RO. Atunci o sa fie mai ok pentru o electrica sa o detii si sa o folosesti atat la drum lung cat si in oras. Altfel intr-o tara cum e RO, unde cei mai multi se bucura ca si-au luat o rabla din vest ca sa aiba si ei masina, va fi greu de impus electrica. Doar prin dictatura, poate....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima data trebuie aprobat PNRR...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nevoie de dictatura. Se vor fabrica mai putine termice, vor fi taxate mai mult cele termice existente si trecerea la electric se va face indiferent de ce vor romanii sau altii... Plus ca sunt foarte multi care prefera electrica deja... Astai trendu, e previzibil, s-a anuntat deci asa se va intampla.

Scaderea pretului bateriei acumulator si/sau marirea capacitatii, a autonomiei de deplasare va fi un factor determinant in a se impune electrica.

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, dercos said:

Exista si o nota optimista, pentru ca eu nu cred ca acest Plan este realizabil

Aia nu e varianta optimista, e moarte sigura. Incet si sigur.

Modul actual de producere si utilizare a energiei nu este sustenabil.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, traffictours a scris:

Nu e nevoie de dictatura. Se vor fabrica mai putine termice, vor fi taxate mai mult cele termice existente si trecerea la electric se va face indiferent de ce vor romanii sau altii... Plus ca sunt foarte multi care prefera electrica deja... Astai trendu, e previzibil, s-a anuntat deci asa se va intampla.

Scaderea pretului bateriei acumulator si/sau marirea capacitatii, a autonomiei de deplasare va fi un factor determinant in a se impune electrica.

Asta daca iti permiti sa cumperi masini noi. In RO se cumpara rable din vest ca sunt ieftine....deci pana nu se vor epuiza de acolo nu cred ca se va electrifica parcul auto autohton...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa vedem...

Am mai zis: Romania nu ar face nimic daca nu ar fi obligata de UE.

S-ar putea sa fie tot mai scump sa cumperi masini poluante pe viitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rablele de la noi sunt mai ieftine decat cele din vest. Ai dreptate intr-o prima faza asta se va intampla si asta se si intampla. Cu mentiunea ca romanii au prins gustul masinilor noi. Cele ieftine, basic, dar noi, cu garantie. Nu suntem mai prosti decat vesticii, am avut insa si inca avem sisteme perfectibile, care functioneaza mai prost decat la ei.

Cu privire la electrice, se vor implementa nu pt ca vrea nu stiu cine sau nu stiu cati, ci e evident ca sunt motive serioase pt asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar acum, Sparkyson a scris:

S-ar putea sa fie tot mai scump sa cumperi masini poluante pe viitor.

Nu prea cred....ca nu o sa mai aiba Vestul unde sa isi verse deseurile. Deja Franta a cerut prelungire pentru trecerea pe full electric in 2035...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E atat de simplu cu taxarea... La un BMW X5 cu motor de 3 l impozitul este de circa 2000 de lei/an iar la un G8 de 1,5 l e circa 80 de lei. Si asta nu are vreo legatura cu electricele, e in vigoare de ani si ani. Nu zic ca e bine asa, eu doar zic ce metode sunt.

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!