Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Ar veni cam 800 km pe lună. Dacă ai 10 km până la servici, te încadrezi. Mai rămân ceva kilometrii pentru mers la supermarket.

Eu nu sunt adeptul mașinilor noi, dar am cunoștințe care nu percep să cumpere masini second.

Fiecare cu ale lui :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 hours ago, DiLivio said:

Achiziționezi o mașină in leasing operational,  pentru care plătești un avans și o rată lunară fixă, în general pe 3 ani (perioada de garanție), iar la sfârșitul perioadei, dai mașina înapoi și iei alta nouă. 

Așa procedează în general firmele, dar si multe persoane fizice.

Să cheltui 5-10% din venitul net lunar pe o mașină, nu e chiar un capăt de lume (cel puțin in Europa de Vest)

Eu nu stiu nicio persoana fizica sa si ia / fi luat o masina in leasing operational. Pt firme da, au un avantaj prin costurile fixe si deductibile 100% fiind factura de chirie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În Germania e destul de obișnuit. Credeți că cele 3 milioane de mașini noi care se vând anual, se iau cash?

Cunosc persoane care atunci când apare nou model sau un face-lift la golf, îl cumpără automat si vor să aibă mașină cu garanție.

Apropo de vânzări auto, mașinile electrice cresc puternic de la lună la lună, cu toate că statul german nu mai oferă nici un Euro momentan. Abia de la anul vor oferi iar subvenții la cumpărarea unei electrice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Finanțarea (Credit auto / Rate) e una si leasingul operațional e altceva .

 

Nu cred ca e convenabil ca PF sa iei in leasing operațional masina cu care  mergi 5-10.000 km pe an . 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În Germania nu există mai multe feluri de leasing. Numărul de kilometrii sunt flexibili (minim 5000). Rata de leasing e in funcție de câți kilometrii declari la inceput. Dacă faci mai putini, primești ceva bani înapoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

B2B - pentru firme

B2C - persoane fizice Credit Auto (Ratenkredit) :

-Volkswagen Financial Services

-Santander Consumer Bank
-Porsche Financial Services (PFS)
-…etc

https://mitglieder.leasingverband.de/

Toti ofera si vanzarea in rate ,chiar  mobile.de  ,inclusiv pentru masini sh vechi

 

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Există și rate, dar nu e avantajos pentru cei care schimbă des mașinile, pentru că rămâne la tine riscul devalorizării, care în primii doi ani e cel mai mare. 

Pentru cei care vor să schimbe si mai des mașina, le pot lua pe abonament. La abonament costurile sunt foarte mari.

Pentru mașinile electrice, cea mai bună variantă e leasingul operațional, pentru că nu ai bătaie de cap cu valoarea mașinii la final de leasing și poți lua una nouă cu o tehnologie mai performantă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista companii in RO, mai ales multinationale, care ofera de la nivel de middle management in sus pachete la salariu strict pentru masina si separat parcari.

Soferii angajati au disparut de mult iar managerii trebuie sa-si conduca masina (au disparut de asemenea si flotele, se folosesc cateva pool car-uri in leasing pentru departamente si/sau firme de leasing care au o flota stationata permanent in parcarea companiei, iar cand un angajat are nevoie de un autovehicul intra pe o aplicatie, completeaza niste date si primeste pozitia masinii in parcare).

 

Sumele pleaca de la ~350-400€/luna si ajung la +1.500€/luna la nivel superior.

De ex. pe la 400€ gasim Renault Clio, pe la 1.200€ este Tuareg, preturi fara TVA, cu limita de ~ 15.000Km/an.

Daca nu este vreun manager pasionat, sau firma nu are un stindard cu Green, toti fug de EV-uri, pentru ca nu au timp de inconvenientele asociate.

 

Daca si-ar dori vreun EV, iD4, Tesla pleaca de la minim 600€/luna fara TVA, cu limita de km.

 

EV-urile acelea care stau la vanzare cu pret redus in Germania, de ex., nu au avut rata de 300€ nici acum 3 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se termina pomenile si in UK
 

“Din ianuarie 2026, clienții care utilizează tariful Intelligent Go de la Octopus Energy vor fi limitați la doar șase ore de electricitate cu reducere”

 

https://www.thisismoney.co.uk/money/electriccars/article-15370233/Another-blow-EV-drivers-major-energy-supplier-quietly-reduces-number-cheap-charging-hours-popular-tariff.html

 

 

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un exercitiu de imaginatie o sa fie cand toate vehiculele o sa fie electrice si totul merge pe electricitate. Cat ar ajunge pretul per KWh? 

💸

💸

💸

💸

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va ajunge cat sa acopere procentul actual din  taxele si accizele din combustibili + impozitele + profiturile reprezentantelor si a producatorilor ….

 

Doar nu visam ca vom conduce masini  electrice cu incarcari foarte ieftine ,poate gratuite,fara costuri de intretinere,impozite zero ,parcari gratuite…. :icon_cheesygrin:

 

Costurile de la termice se vor transfera la electrice care vin cu durata de viata mult mai mica si reparatii  ridicol de scumpe  inafara garantiei .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, deci UE va impinge termenul limita pentru "sfarsitul" termicelor in 2040. Feelingul meu este ca peste 5 ani sau la urmatorul ciclu politic se va mai face un push pe tema asta si se va rediscuta subiectul. Statistic, sunt sanse foarte mari ca de azi pana in 2040 sa se intample un eveniment major (provocat sau natural) care sa rastoare orice bruma de ordine politica si sociala care exista in momentul de fata. Asadar, sa ii dam inainte. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezumat

 

- În Suedia proprietarii de maşini electrice descoperă cu indignare că sunt penalizaţi din când îşi încarcă maşinile electrice împreună cu folosirea altor consumatoare electrice de mare putere, iar penalitatea lunară din facturile din prima lună a ajuns până la 90 euro.

 

-In Norvegia a fost coborât pragul aplicării TVA pentru maşinile electrice, astfel încât toate maşinile de un preţ mediu sau mai mare devin automat cu circa 4.200 euro mai scumpe în taxele aferente lor, iar asta a determinat unii producători precum VW să livreze nave cu mii de maşini până la anul nou.

 

-În Elveţia, a fost anunţată intenţia de a impune taxa per kWh pentru maşinile electrice, de circa 0,22 franci/kWh, care va fi plătită indiferent dacă îţi încarci maşina electrică la o staţie fast charge sau la una de acasă, ba chiar şi prosumatorii care îşi produc propria electricitate o vor plăti.

 

- în Marea Britanie a fost deja aprobată o taxă per milă pentru maşinile electrice, care va totaliza câteva sute de lire anual la un parcurs mediu.

 

- California s-a alăturat acestei tendinţe şi a anunţat că vrea să introducă o taxă per milă pentru maşinile electrice, oarecum similară celei din Marea Britanie. „Cineva trebuie să plătească pentru drumuri”, a fost mesajul însoţitor al acestui anunţ.

 

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 minute în urmă, halamadrid a scris:

ba chiar şi prosumatorii care îşi produc propria electricitate o vor plăti.

Why? Care ar fi logica din spatele acestor decizii tampite?  😮 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Elvetia. Atat!😀

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Emy D said:

Care ar fi logica din spatele acestor decizii tampite?

Logica e ca NU trebuie sa fim autonomi .

Trebuie sa platim din ce in ce mai multe taxe si impozite ,NU mai putine.

Derulati 15-20-25 ani in urma.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In continuare cine va avea panouri solare va fi autonom, dar il va costa ceva in plus. Sau voi sunteti atat de naivi incat credeti ca veti fi scutiti? Taxele vor creste, intrucat si veniturile cresc. Nu e relevant ce conduceti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca cel putin o parte din aceste idei vor fi implementate in viitor, orice Stat este un jepcar. Adaugati interesele industriei actuale cu tot ce tine de ea (like...petrol !) si avem imaginea de ansamblu. In ce-l priveste pe Trump/SUA, nici nu merita mentionat..
Cine sta la casa si are panouri, va suporta mai usor aceste (potentiale) taxe. 
E clar ca masina electrica nu place tuturor, dar din ce in ce mai multa lume ajunge sa le aprecieze dupa ce le conduce. Si mie imi place benzinara mea si nu intentionez sa o vand pentru ca am investit multa pasiune in ea in o aduce aproape de ce mi-am dorit, dar daca maine as vrea sa achizitionez o alta masina, una electrica ar fi. Toate masinile electrice pe care le-am condus anul acesta, absolut toate mi-au placut. Nu pe toate le-as achizitiona, dar cateva din ele clar ar fi pe lista scurta, inclusiv o Tesla de ex (desi Tesla inca nu am condus). 
Chiar si cu viitoare taxe, costul exploatarii unei masini electrice va ramane unul mic/decent, la un nivel de masina care consuma putin (gen diesel, gpl, hybrid), se conduce usor, au tehnologie, putere suficienta (chiar si cele mici de 100 CP se misca foarte decent). Cine este pasionat si isi permite, va lua in continuare 3.0L benzina, etc...dar lumea in general nu mai vrea sa plateasca sume foarte mari pentru masini (gen 50k + ). 

In alta ordine de idei:
https://www.automarket.ro/stiri/porsche-ritmul-de-inovare-al-marcilor-chineze-iti-taie-respiratia-125279.html
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, EEXCALADE said:

Logica e ca NU trebuie sa fim autonomi .

Trebuie sa platim din ce in ce mai multe taxe si impozite ,NU mai putine.

Derulati 15-20-25 ani in urma.

Bravo , asa este !

 

Sa va mai zic ceva ce nu am mai vazut niciodata pana acum 

CET in Rm-Valcea este pe cale de disparitie si creste anual tarifele , este chiar controlata judiaciar de altcineva 

https://www.termoficarevalcea.ro/

Din cauza tarifelor exorbitante , cele mai mari din tara ( nu mai exista subventie decat simbolica ) multi au trecut pe surse alternative

Debransarea de la CET s-a facut de fiecare cum a vrut , ptr ca CET refuza sa ofere orice aurorizare ptr debransare 

Neavand cum sa "pedepseasca " pe cei care s-au debransat , au dat doar din gura , fiecare in casa lui se incalzeste cu ce vrea 

Si ce credeti ?

S-a afisat intretinerea pe noiembrie - la fiecare apartament de aici de pe scara , chiar daca are 3 sau 4 camere , chiar daca este la mansarda construita ulterior , chiar daca nu exista tevi de la CET prin apartamentele lor si au centrala pe gaz a aparut incalzire CET parti comune o noua rubrica si intre 23 si 30 lei la fiecare pe aceasta rubrica - nu exista pe scara = partea comuna , calorifere sau nicio alta legatura cu CET-ul 

Deci daca neica nimeni care e CET-ul de aici isi permite sa faca un asemenea abuz si sa taxeze clientii pe care nici macar nu ii are , ce sa ne mai miram ce va urma cand va fi totul electric ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, CristiALF said:

costul exploatarii unei masini electrice va ramane unul mic/decent

Eu recomand sa refaci calculele .

Mie imi da mult cu minus pe langa alte dezavantaje .

Daca era altfel…imi luam de mult .

Stau la casa ,am 380 la poarta ,garaj izolat si incalzit ….

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin, sunt cu tine aici. Mie spre ex, inca imi da cu virgula la preturile actuale ale energiei, utilitatea unui sistem de fotovoltaice pe casa.

 

Si da, nu stau cu mana intinsa la Stat, sa imi dea sau sa imi faca. Pur si simplu, pentru mine, matematica nu da bine. De banii pe care i as sa pe un sistem complet (adica cu tot cu o baterie serioasa de +15kh) platesc la curent de ma plictisesc. La preturile actuale.

 

Ce va fi peste ani? Habar nu am. Dar nici sa ingrop niste bani acum ca peste 5 7 ani sa incep sa schimb la panouri sau celule de baterii. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact,nici panouri nu mi-am pus.

NU vreau prosumator ,am prieteni care au si nu imi place trocul cu statul asta nemernic  .

Pe viitor poate imi pun cu acumulatori ,dar mai calculez :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!