Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Competitia e buna si va scadea preturile. Cine nu reuseste sa se adapteze va disparea. Sa nu privim totul atat de tragic si fatalist.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tragic și fatalist poate reprezenta faptul că Romania are o industrie care se bazează pe automotive iar fabricile de subansambluri nu produc pentru chinezi! In rest că e vw sau MG prea puțin contează.

Modificat de akon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ce e aia 40k Kodiaq 1.5 albastru ?

Banii cresc pe garduri si doar trebuie culesi ?

40k era un 7P Mountain alb cu panza la sfarsit de generatie , ala era pret corect 

Asta e rezultatul 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca mai e cineva care se uita la astfel de titluri ca la breaking news, dar in spiritul topicului si al informarii :) , iata...

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clientii se bucura ca gasesc intr-o chinezarie ceea ce intr-o masina vestica reprezinta optiuni platite nejustificat de mult, in majoritatea cazurilor.

Are interior care aduce cat de cat a lux, cu materiale de calitate buna? Are cea mai mare tableta? Are multe luminite? Suficient!  Nu mai intereseaza pe nimeni partea mecanica. Important e sa se poata lauda cunoscutilor ca a platit pe un SUV cat ar fi costat o berlina amarata la un mare producator vestic.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca s-ar putea face un nou topic , sau redenumi acesta: Masini chinezesti - merita sau nu :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca multi urmaresc EV Clinic, stiti cati de respectati sunt in EU pentru ce fac ei in service si ce influenta au in piata cand spun ceva.

 

Consider ca 2 postari recente sunt foarte importante:

1. Postarea in care scriu despre calitatea foarte proasta a bateriilor LG fabricate in China si care echipeaza Tesla, fata de cele Europene sau Americane.

Media hype around “Made in China” battery systems being the “best” has never been confirmed in real-world practice.

 

2. Despre "culmea" ingineriei germane, in speta BMW, care a ajuns o firma abulica pe partea tehnica si nu stie cum sa mai iasa din negura in care a ajuns (procedural, logistic, know-how).

2021 > PHEV BMW iBMUCP 21F37E Post-Crash Recovery — When EU engineering becomes a synonym for “unrepairable” + "generating waste".

 

Cititi cu atentie, mai ales daca va intereseaza industria auto.

 

 

In a 2-a postare exista o concluzie care este deja impartasita de multi de mult timp, pe scurt, toata goana catre norme de poluare mai stricte a dus la o generare mai mare de poluare prin piese schimbate dintre care unele nu pot fi reciclate, DPF-uri, EGR-uri, module de tot felul, etc.

Citat:

Lot of vehicles designed and produced in Europe — ICE, PHEV, and EV — have effectively become a missleading ECO exercise. Vehicles marketed as “CO₂-friendly” end up producing massive CO₂ footprints through forced services, throw-away components, high failure rates and unnecessary parts manufacturing cycles, overcomplicated service procedures, far larger than what the public is told. If we are destroying our ICE automotive industry based on EURO norms, who is calculating real ECO footprint of replacement part manucfacturing, unecessary servicing and real waste cost?

We saw this years ago on diesel and petrol cars:
DPF failures, EGR valves, high-pressure pumps, timing belts running in oil, low quality automatic transmissions, and lubrication system defects. Everyone calculates the CO₂ footprint of a moving vehicle — nobody calculates the CO₂ footprint of a vehicle that is constantly broken and creating waste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

25 minute în urmă, Dolfin a scris:

EGR-uri

Cum nu? Feeer veeeechi cumparam, fer veeeechi.... 
:))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. Cum nu se poate recicla un egr? E mai ușor decat sa reciclezi o baterie.

Electronice se recicleaza, se extrage aur cel putin din ele. Se recicleaza si dpf si catalizatoare, de aia le fura hotii cu pipe cuttere. Pt ca pt/pd e scump si primesc bani frumosi pe ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutiile despre EGR sunt superficiale, citit postarea sa intelegeti ideea generala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum nu are legatura cu poluarea. 

Are legatura cu lacomia producatorilor auto, care odata cu fenomenul EV, pierd veniturile din servisarile clasice. 

Exemplele sunt multe, plecand de la cele simple, unde producatorii blocheaza diagnoza pana la exclusivitati in cataloagele de piese (exemplu Dacia/ Renault care s-a retras din Partslink24)

 

Masinile electrice au avantaje ce nu pot fi negate, daca le folosesti corespunzator scopului.

Pentru oras, navete scurte, sunt exceptionale. Oricat de scump le incarci, tot iesi mai ieftin la final de luna, fata de un termic. Despre reparatii nu putem generaliza ca sunt scumpe, intrucat sunt complet aleatorii. Comparand insa piese noi / piese noi, preturile sunt mari si la electrice si la termicele moderne (nu se mai pot reconditiona motoare, nu se mai vand blocuri scurte, etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   2 membri

    • CristiALF
    • tetea
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!