Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Da,daca se implementeaza asa …nu mai e niciun avantaj  la  mild sau hybrid .

In rest sunt avantaje pentru non euro ,euro 1-2-3 :banghead:

la un motor de 2.0 ,diferenta dintre euro 6 si non euro va fi de 50 lei :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat si eu acum pe un site care simuleaza impozitul pentru 2026. E fix cum spui tu. 

 

Usor usor ajungem urmatoarea Albania a Europei. Mai multe nu zic pentru ca nu are rost.

 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

27 minute în urmă, cristi511 a scris:

Usor usor ajungem urmatoarea Albania a Europei

De ce zici asta? 

Cat trebuia sa fie impozitul pt Euro 3  de ex, raportat la nivelul de trai? 

Plus ca nu vad rostul ca schimbarea masinilor sa fie fortata prin taxe si impozite.
1. cine poate isi ia oricum masina mai noua. Sunt extrem de putini care tin cu dintii de masinile vechi. 
2. Daca pe tine ca stat ai grija poluarii, de ce nu ma lasi sa fac Golful Euro 3 in Euro 4 sau chiar 5? Ah...pt ca te intereseaza doar castigul financiar nu partea de mediu. 
3. fa economia sa mearga si pariu ca tot mai multi (majoritatea) isi vor schimba masinile pt ca nu am vazut pana acum roman cu niscaiva bani sa stea cu o caruta de masina. :)

 


 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suntem deja noua Albania a Europei. In Bucuresti cam 80% din oameni au masina, chiar si cei care obisnuiau sa mearga acum cativa ani cu transportul in comun. Problema e ca sunt foarte multe masini vechi sau foarte vechi, care polueaza foarte mult. Nu vreau sa vorbesc despre cat costa masinile alea, ca nu vreau sa jignesc pe nimeni, insa atunci cand iti cumperi o masina, trebuie sa iti asumi si ca trebuie sa fie in parametrii de poluare sau siguranta ca atunci cand era noua, nu sa iei ITP-ul cu o atentie in plic.

Eu as impune zone de restrictie pentru masinile care sunt mai jos de Euro 4 si taxe pentru masini Euro 4,5 si 6. Singurele care ar trebui exceptate de la taxa de intrare in acea zona ar trebui sa fie cele electrice. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Emy D said:

De ce zici asta? 

Cat trebuia sa fie impozitul pt Euro 3  de ex, raportat la nivelul de trai? 

Plus ca nu vad rostul ca schimbarea masinilor sa fie fortata prin taxe si impozite.
1. cine poate isi ia oricum masina mai noua. Sunt extrem de putini care tin cu dintii de masinile vechi. 
2. Daca pe tine ca stat ai grija poluarii, de ce nu ma lasi sa fac Golful Euro 3 in Euro 4 sau chiar 5? Ah...pt ca te intereseaza doar castigul financiar nu partea de mediu. 
3. fa economia sa mearga si pariu ca tot mai multi (majoritatea) isi vor schimba masinile pt ca nu am vazut pana acum roman cu niscaiva bani sa stea cu o caruta de masina. :)

 


 

Uite, pe langa propunerile pe care le-am facut anterior mai am una:

Pentru PF -> nu platesti impozit dar pentru reinoirea ITP-ului sa facem dovada plantarii a suficienti copaci cat sa acoperim poluarea produsa. Aia se calculeaza relativ usor, (nr km*grame/km)/indice norma de poluare. Pt e3/e4/e5 facem E6*un coef poluare clar, stabilit prin lege si care nu se schimba lunar.

 

Ramane sa luam bani doar de la PJ.

 

Apoi, sa raspund punctual:

1. Da si nu. Cunosc n persoane care tin de niste masini vechi dar "de lux" doar pt ca acum nu ar avea bani de modelul echivalent si sa mearga in ceva low cost/normal le pute

2. Probabil ca exista posibilitatea astea in afara UE. Opinez insa ca ar fi o chetulala mare raportata la valoare masinii

3. Iar nu pot sa fiu de acord cu afirmatia ta. 

 

In general, in umila-mi parere, impozitul nu se calculeaza raportat la nivelul de trai. In acelasi timp, nivelul de trai, statistic, nu e chiar rau in Romania. 

 

Dar mie nu mi se pare corect sa platesc practic acelasi impozit ca unul care merge cu un e3. Diferenta, inainte de toate, e ca el poate sa stea in spatele meu la semafor sau la drum, eu insa nu pot.

 

Sunt totusi curios cum ar trebui abordata situatia, din punctul tau de vedere. Nu am vazut decat comentarii generale, in special la adresa alora care zic ca poluatorii trebuie taxati suplimentar.

 

Si da, eu cred ca poluatorii trebuie taxati suplimentar.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Cristian said:

trebuie sa fie in parametrii de poluare sau siguranta ca atunci cand era noua, nu sa iei ITP-ul cu o atentie

Doar asta ar rezolva mult din problema poluarii ,dar din pacate nu vrea nimeni  itp-uri si rar-uri pe bune .(ma refer la autoritati)

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar nu a crezut cineva ca modificarea asta este ptr reducerea poluarii ?

Care sunt cele mai multe masini pe piata ?

Motoarele mici 1.6 ~ 2.0 

Ok , aici crestem procentual cel mai mult , de la multi luam putin si rezulta castig maxim , sa isi permita toti de la tara sa il plateasca si ei 

In plus hibridele care in Bucuresti aveau reducere maxima dar la noi de exemplu nu mai aveau demult reducere , vor fi toate la cost de termica 

Dar ca sa aruncam praf in ochi punem o formula de calcul care sa puna ceva diferenta acolo intre norme , de forma 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa se ajunge la totalitarism, "sa interzicem", "sa taxam", "noi suntem mai egali fata de altii"..."n-ai bani nu ti-e foame"...etc.

Nu faceti altceva decat sa picati pe narativul statului care are un singur scop, sa spolieze cetateanul cu taxe, impozite, iar voi ajungeti sa si cereti asta, si stiti cum este cu groapa sapata altuia.

Albanezii sunt foarte bine, nu le mai plangeti de mila, acolo este patria Mercedes-urilor, nu esti om realizat cat de cat daca nu ai un Mercedes, iar pe litoralul lor este mai civilizat ca la noi. Nefiind in UE au fost oarecum protejati de "regulile" impuse politic.

 

Este suficient daca masinile ar fi in conditiile tehnice bune si s-ar incadra in normele pentru care au fost omologate, deci ITP facute corect (si este tot mai greu de "uns").

Un ex. bun este aproape, in Elvetia, ati vazut ce vechituri sunt pe acolo, atat timp cat sunt in stare "buna tehnic" n-ai nici o problema.

 

Intre timp in Germania:

Citat:

Numărul total al angajaților din industria auto a scăzut la 721.400 de persoane — cel mai scăzut nivel din 2011. Practic — în 14 ani, industria a pierdut tot ce a reușit să câștige.


Industria metalurgică, cea electronică și cea de mase plastice înregistrează reduceri a locurilor de muncă. Într-un an, care nici măcar nu s-a încheiat, în industrie au fost concediați 120.300 de angajați.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfintocmai asta e problema de fond. Faptul ca masinile NU sunt ok dpdv mecanic.

 

De ce? Asta e o discutie lunga, care incepe si se termina cu "ne descurcam". Dar vedem si pe forum o gramada de exemple de "scurtaturi" cautate si executate.

 

Pana una alta, in timp ce noi discutam aici in contradictoriu despre "cine ce face", pe strazi e plin de cazane mai noi sau mai vechi. 

 

Desigur ca pot gresi sau, mai clar, desigur ca pot accepta o parere diferita dar corect argumentata. Dar pana cand o primesc, cred ca solutia imediata trebuie sa fie " o bâtă lunga". Cu romanii nu merge cu vorba buna/frumoasa. 

 

Niciun moment nu am vazut sa fi venit din directia societatii civile, cel putin din zona organizatiilor de tipul cluburi auto, a unor propuneri reale, propuneri corecte, echitabile si reale pentru problema impozitului auto sau a taxei de poluare(indiferent de forma ei).

 

Plus ca, in esenta, orice taxa penalizeaza o libertate. Dar nici ca in Vestul salbatic nu se poate...doar zic.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zici bine. La noi nu prea merge cu vorba buna, cei care asculta de ea au inteles de multa vreme, nu ei sunt problema. Cu restul (multi) e problema, ii doare-n ..cot ca polueaza si se otravesc si pe ei si pe noi. La fel cum ii doare in cot cand arunca tigara pe geam, mizeria pe jos sau opresc pe bulevard pe banda 1 si pun avariile blocand tot traficul. 
Cu astia nu merge cu vorba buna pentru ca sa ma ierte D-zeu, au un grad de nesimtire "sky's the limit". Drept urmare eu unul i-as arde (dar rau) la buzunar pe unde i-as prinde: ai aruncat tigara pe geam? Nu e bai, scoate 5000 lei amenda si arunc-o si pe doua sa iti iau 10.000 lei. Ai blocat banda ca "stai dAcat 5 minute" ? Super, mai da-mi 5000 lei si stai pe bara 30 zile. Esti recidivist in primul an? Suuuuperr!, baga x 2. Ai parcat ca bizonu' si ai blocat intersectia/tramvaiul/pe colt, la fel, te ard de nu te vezi. Ai masina E (- infinit) ca iti place tie , trece itp-ul ok te las, dar platesti nene, pentru ca tigaia ta polueaza. 

Eu cand am vazut saptamana trecuta ce impozite de 2 bani platesc cei care polueaza fata de masinile noi, am crezut ca nu vad bine. Asta dupa ce in urma cu luni de zile se bateau in declaratii "poluatorul va plati" si alte minciuni. Evident, Statul ca un jepcar nenorocit, era de asteptat ca vrea sa mulga de la cat mai multi, am crezut ca poate poate se indreapta ceva - ti-ai gasit..

 

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   2 membri

    • Hayate
    • cristi511
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!