Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

deci, dispare subventia pt electrice la chinezi si o sa fie o concurenta mai "loiala" intre Europeni, Americani si Asiatici? 
Oh nu... :))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-o piata libera concurenta e buna ,ajuta cumparatorul .

Acum problema e cererea in scadere continua .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In continuare probleme si mai multe pentru hibride.

Cititi TOT articolul, si NU pe sarite, ca sa intelegeti ce se spune acolo si ce reiese din studiul ADAC.

 

Germanii de la ADAC au adunat date de la 28.500 baterii de pe maşinile plug-in hibride şi au anunţat cât rezistă acestea

 

Citat:

...maşinile plug-in hibrid şi despre marea problemă a acestora, care ţine de degradarea mult mai rapidă a bateriilor lor, din cauza dimensiunii şi capacităţii mai mici şi a solicitărilor mai mare aplicate acesteia, în raport cu capacitatea proprie. Or, o baterie mult mai mică decât pe maşinile electrice trebuie să susţină propulsia unei maşini care nu cântăreşte neapărat mai puţin decât una electrică, ba chiar uneori mai mult.

 

...cu cât proprietarii de maşini plug-in hibride folosesc mai mult propulsia pur electrică a lor, cu atât mai repede degradează bateria acestor. Iar asta se întâmplă pentru că aceste maşini pot avea o autonomie reală de 50-75 km, spre exemplu, ceea ce înseamnă că, pentru a parcurge 50.000 km pur electrici, bateria poate ajunge să adune deja peste 1.000 cicluri de încărcare şi descărcare. La o maşină electrică, cu o autonomie realistă de 250-350 km, cele 1.000 cicluri ar aduce maşina la minim 250.000 km, eventual peste 300.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiindca detin un Phev pot sa opinez: garantia de 8 ani pt baterie este mai mult decat suficienta din 2 motive:

- in principiu nu tinem masinile 8 ani 

- nu facem/atingem borna kilometrica

- relatia cu serviceul (azi) este de asa natura incat daca bateria sufera vreo problema se schimba pe garantie fara probleme/comentarii.

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare prea scumpa o hibrida ca sa o pastrezi doar 7 ani , asta ca sa o mai poti vinde pe o suma cat de cat ...

Daca realitatea se va confirma , cine va mai cumpara hibride second cu vechimi de 7-8 ani ?

Si atunci devine si mai scumpa ca diferenta intre cumparare si revanzare 

Poate pe viitor cand vor exista baterii ieftine .. si daca nu vor exista probleme la sistemul hibrid ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 minutes ago, cristi511 said:

- relatia cu serviceul (azi) este de asa natura incat daca bateria sufera vreo problema se schimba pe garantie fara probleme/comentarii.

 

Nu stiu ce sa zic... cunosc N cazuri cand bateriile cedeaza prematur si service-ul/reprezentanta face cam tot ce ii sta in putere sa NU remedieze problema in garantie... costuri, lipsa de cunostinte, incompetenta, etc... nu stiu... dar nu e chiar asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic

In unele cazuri ,EV / Hybrida ,fie noua sau SH ,"economia" costa mult si vine multe compromisuri.

 

Q5 E-Hybrid ,80.000 km 

Scanare facuta personal.

Cost aprox inlocuire baterie 11-13.000 €

Garantia....e circ

 

Saturday,06,September,2025,13:44:24:32572

VCDS Version: Release 25.3.1 (x64) Running on Windows 10 x64

www.Ross-Tech.com

 

                Address 8C: HV Battery       Labels: None

Control Module Part Number: 4M0 915 233 AE    HW: 4M0 915 233 C

  Component and/or Version: BMC_PHEV_PL73 H08 0278

           Software Coding:

            Work Shop Code:  

              ASAM Dataset: EV_BECM0842071 001004 (AU49)

                       ROD: EV_BECM0842071_AU49.rod

                      VCID: 6E8EA7D32010F6BA6D5-803A

4 Faults Found:

 

28734 - Precharge Resistor for HV Battery

          P1B15 00 [00100000] - Temperature too High

          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

28742 - HV Battery Pack Voltage

          P0BBD 00 [00100000] - Maximum Variation Exceeded

          [Diag_P_Volt_CMC08_Deviation]

          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

32787 - HV System Activation

          P33F0 00 [00100000] - Malfunction

          [Diag_F_BJB_IEO]

          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

4122 - No Communication with ABS Brake Control Module

          U0121 00 [00101000] - -

          [Diag_C_HCAN_ESP_21_TO]

          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei aprox 25 km cat merge pe electric  ,cu o incarcare , la final pare ca-l  costa foarte mult .

In rest nu consuma deloc putin.

 

Ca sa poata sa mearga moka  cei 25 km ,primul propietar a mai platit aprox 20.000 € in plus fata de versiunea fara e-hybrid 😀

b042716d-6444-47fd-8e8a-9c8ada8beb2e.jpeg
La extern .
La oras 12-16 lejer

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate si  EV-urile au baterii si multa electronica ,care in zilele noaste e cam de unica folosinta  😀

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, cristi511 said:

garantia de 8 ani pt baterie este mai mult decat suficienta din 2 motive:

- in principiu nu tinem masinile 8 ani 

- nu facem/atingem borna kilometrica

E varianta ideala ,dar cati isi permit sa-si  cumpere masina noua la fiecare 4-6-8 ani ? 
Mie nu imi pare ca ne vom dubla / tripla veniturile in urmatorii ani ,ci din contra.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu imi permit sa comentez cazuri punctuale, fiecare isi stie bucataria.

 

Referitor la situatia phevurilor, sunt de acord cu ceea ce releva studiul, mai departe sunt variante si optiuni pt fiecare. Lucrez in domeniu asa ca informatiile nu mi le iau din presa.

 

Dpmdv valoarea unei masini e data de piata sh. Eu personal n as lua niciun hibrid sh, mai putin toyota si lexus. 

 

Ca si in cazul tau Catalin, caci erai certat pe un alt topic ca ti ai luat 3l, decizia de achizitie a fost luata SI pe alte considerente decat cele normale. Personal, orice problema as avea in afara garantiei azi o pot rezolva fara costuri tampite.  Dar repet, e o situatie singulara si care nu e permanenta.

 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si valoarea la revanzare care va fi, daca bateria va avea doar un anumit procent din capacitatea initiala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hibridele normale nu sunt problematice la sh, nu vad ce probleme sa fie. PHEV nu mi-as lua oricum, nici noua nici sh ca nu ma regasesc intr-un use case pentru asa ceva: ori imi iau electrica, ori ICE or hibrida simpla.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, cristi511 said:

Eu personal n as lua niciun hibrid sh

Clar ,asta ar trebui sa fie regula de aur pt ev ,hybrid,e-hybrid .
Astea inafara garantiei pot genera cheltuieli foarte mari .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte mari nu, cel putin din ce am vazut la toyota, primele priusuri care incep sa pice. Chiar si daca ar fi sa iei baterie noua OE nu dai dauna totala masinii, fiind mica bateria. Ideal gasesti celule noi si le inlocuiesti doar pe alea defecte. Dar ai garantie 10 pe ele, daca faci testul hibrid anual contra unei sume modice :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

47 minutes ago, marius1982.11 said:

Foarte mari nu

Poate la alte marci .

La vag  preturile sunt ridicole si garantia mai mica ,160.000 km sau 8 ani ,la baterie.

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garantia la bateria de tractiune e reglementata de UE si e aceeasi pentru toti. Atitudinea sau capacitatea serviceurilor insa, e specifica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,si asta e o problema .

Am destui clienti care au renuntat la garantie din prima zi ,si nu la golf ,fabia…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Muncind in industria auto, intru in contact cu foarte multe masini noi si nu numai. Am ocazia sa vad cam tot ce apare nou pe piata, atat in service-uri, garaje de reparatii si reconditionari , nu mai zic in trafic!

 

Stand la o cafea cu seful departamentului de service de la una din reprezentante, mi-a sarit in ochi o masina pe care nu o mai vazusem pana acum, nici nu stiam ce brand e, mi-a placut designul care din punctul meu de vedere seamana cu Porsche Cayenne cat de cat, mai mult partea din spate cu fund rotunjit si cu stopul "dunga" iar din fata...Mercedes? In fine!

 

Bineinteles ca este un EV chinezesc, numit LEAPMOTOR C10, un suv mare, spatios, incapator, cu performante decente si design placut, toate la un pret de lista de 34 000 GBP. ❤️ NU! Nu sunt fan electrice, personal n-as cumpara asa ceva, dar SUV mare nou nout la banii astia?

M-a surprins placut si interiorul, materialele folosite, parea ca e dotata, trapa panoramica etc...Sunt convins ca o sa se vanda binisor.

 

Cat de buna este si daca merita sau nu, nu pot sa spun, probabil se gasesc prezentari detaliate pe youtube, cert este ca mie mi-a atras atentia si la prima vedere nu pare o masina rea deloc, oricum la banii astia? Mie mi s-a parut la fel de mare ca un Cayenne/Touareg desi probabil ca e in clasa cu Tiguan/Macan/Q5.

 

Chinezii au atacat tare de tot piata auto, multe reprezentante Mercedes au deja parteneriat cu BYD si impart showroomurile in aceeasi cladire, te duci sa iti iei Merc si vezi o "chinezarie" frumusica la juma' din bani, parca te-ai gandi de 2 ori. TARE?

Hmm...nu stiu cat de tare e, dar marketingul este foarte tare, pana la urma Mercedes vinde cele mai multe masini in CHINA iar BYD a depasit vanzarile Tesla citisem intr-un articol.

 

e8429740-d61e-4f48-9700-31defca49a84.thumb.jpeg.8884f8c22b4bb2f8024175fa4816435e.jpeg

 

4bd90c7d-5486-44ba-a1f3-c8e1d0a2cdd7.thumb.jpeg.50554b773a32a332005ff0e4b4927f9d.jpeg

5c1cf75d-5136-4710-a61c-e25990b908c0.thumb.jpeg.da36e04439725a1f3cb60d7cf3580752.jpeg

672cee26-eea1-4621-8611-940ee660f35e.thumb.jpeg.95928a4075beb9aee0e95305b35625c5.jpeg

19747018-b2a8-4c56-8ca3-a217f509a15f.thumb.jpeg.a0d39d8723ef040e5a01a40cc13dee6a.jpeg

517d0169-1248-4ddb-8272-8eb3af0479c0.thumb.jpeg.189b7efad5d9cbf5a689ddee73ae64d8.jpeg

bc585182-a55a-47ad-b4b4-584692ba024c.thumb.jpeg.768570d14f134108734c34e3c4ca4fb3.jpeg

04f339cc-eb03-4a2b-a7e2-c850814ba7a6.thumb.jpeg.c9f11fee9b25f36c4cb0dd10d37f55ca.jpeg

1df1e59d-3827-4b58-a8f5-a0d8ca912671.thumb.jpeg.6b464feab311bcada3544e27089bcce6.jpeg

67454f5b-c033-465a-88f7-ec9f2408cf04.thumb.jpeg.0f3c478b2785889be054f8c390c87080.jpeg

7e7512da-ee44-4ac4-b8bf-91a09d30381e.thumb.jpeg.1e7cfa7b1971e0a4cc1670c6079cfec9.jpeg

18450036-8085-4c5b-af5a-c4389eaf8606.thumb.jpeg.c0403a9c35279a9c6bf17fcfa9986ec0.jpeg

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!