Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

5 hours ago, Dolfin said:

 

 

La EV inca nu se stiu efectele secundare la expunerea la un asemenea camp electromagnetic, sunt destule video cu aparate de masura ale campului EM si valorile f f mari.

Repet, mecanicii de locomotive electrice iau spor pentru asta si ies la pensie mai repede...ca sa apuce ceva din ea.

 

 

 

 

Astfel de scenarii nu au nicio legatura in realitate. Cu astfel de teorii ale conspiratiei nu ajungem nicaieri. Cata vreme nu vorbim despre radiatii ionizante, restul este praf in ochi. Avem si bugetari care luau spor de antena sau de calculator. Cred ca tot asa, pe principiul ca poate nu mai apuca pensia...

:eek:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta este tot o marota, aceea ca radiatiile daca nu sunt ionizante nu au nici un efect.

Corpul uman functioneaza pe baza de procese biochimice, pe baza de procese electromagnetice la nivel celular, acum se stie, de ex. ca emite si fotoni "lumina".

Sa afirmi fara cercetare ca nu conteaza cand te expui unor campuri EM este cel putin riscant din punct de vedere al sanatatii.

 

Reamintesc ca normele de stat in constructii nu permit edificare de case sub/in apropierea liniilor de inalta si foarte inalta tensiune, desi acolo sunt 50Hz, in fond nu sunt ionizante...

In vremurile cand tehnicienii de BTS erau respectati in tarile civilizate, acestia aveau dozimetre care calculau RF-ul la care au fost expusi intr-un anumit timp si primeau odihna corespunzatoare.

In ziua de azi, mai ales la colocare, in anumite site-uri nici nu au cum sa se coordoneze cu toti detinatorii de antene de pe piloni sa opreasca site-ul pentru interventii sau maintenance..."astazi" oamenii sunt "expendables".

 

 

 

Ati citi ca VW opreste productia de Golf de miercuri saptamana viitoare din cauza de lipsa cip-uri...din nou China...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si tu crezi ca normele in constructii interzic pentru ca ...e periculos pentru oameni ? Sunt teste facute referitoarele la radiatiile de sub liniile de inalta tensiune - cu rezultate normale. Evident ca nu as recomanda nimanui sa locuiasca sub niste linii de inalta tensiune (si din alte motive decat cele legate de electromagnetism), dar ideea e ca acele interdictii sunt in primul rand din alte motive. Si apropos, limitele de siguranta sunt chiar mici luand in considerare linia lor centrala (ca asa se reporteaza acele limitari).

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ,momentan ,e cea mai mica problema a EV-urilor.

 

Idiotii astia de politicieni trebuie sa inteleaga una din cele mai fundamentale legi ale economiei dintr-o piata libera : cererea face oferta .

 

Cand  cererea scade va scadea si oferta .Companiile nu vor produce inutil ,ci se vor adapta cererii actuale .

 

Nu poate nimeni obliga sau detemina populatia sa cumpere ,sau nu ,un anumit produs .

 

EV-urile in forma lor actuala au creat doar o cerere “fortata” (subventii ,ideea de economie,green …)

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, EEXCALADE said:

Aprox 2916 lei am platit anul asta .

Confortul oferit face toti banii .

Puterea/cuplul… nu sunt prioritare in tara cu cele mai multe accidente mortale din europa . ( nu ma dau pe circuite ,nu fac liniute,nu ma intrec cu nimeni …) 


(Mentionez ca nu suntem milionari,nu avem functii la stat,nu facem parte din niciun pardid…,nu facem banii din pix )

Cate statii iHuntEV si PPC Blue ai in oras ?

deci la 1 leu pe kw, pot merge 20000km doar din banii de impozit... hai sa zicem 15000km cu o masina mai mare. Azi ma uitam la Vlad Micsunescu la videoul cu masina de la Liqui Molly de schimb ulei la cutie, ziceau asa senini ca se utilizeaza cam de 2 ori cantitatea de ulei din cutie ca sa fie bine... 

 

Puterea/cuplu sint prioritare intotdeauna, hai sa nu mai tot discutam de asta, nu are legatura cu circuitele, e vorba de cum te deplasezi oriunde inclusiv in oras, si nu cred ca cineva si-a luat masina cu motor de 3 litri fara sa se gandeasca si la cuplu/putere. Chiar aici pe forum avem o gramada masini tunate, fie cu soft fie cu alte componente care cresc un pic puterea...

 

Statii iHuntEV si PPC Blue sint destule as zice, e greu de spus cate pt ca aproape zilnic se deschis noi statii. Am mai zis, anul asta cel putin a fost o explozie de statii.

Si se tot deschid noi statii Tesla unde pretul e f ok si acolo, Eldrive nu mai zic, astia monteaza statii noi intr-un ritm impresionant...

 

 

1 hour ago, Dolfin said:

Reamintesc ca normele de stat in constructii nu permit edificare de case sub/in apropierea liniilor de inalta si foarte inalta tensiune, desi acolo sunt 50Hz, in fond nu sunt ionizante...

 

 

Din motive de siguranta privind electrocutarea, nu radiatii. Cadere de fire, cadere de stalpi, arc electric daca te urci pe acoperis etc

4 hours ago, tavitara said:

Despre trecera majoritatii la alti furnizori este cel mai greu lucru posibil , oamenii nu se descurca in general la chestii de acest gen care depasesc intelectual nivelul unei postari pe Facebook

 

 

mai nou, nivelul intelectual redus nu ii impiedica sa o "rupa" tare de tot pe TikTok

 

Adica sint capabili sa isi ia un telefon dar nu sa schimbe furnizorul? da, sint de acord ca e o problema, dar care e solutia? Pana la urma primaria ia bani de la toti, ii poate informa cumva. Sau primarii nostri se ocupa cu afaceri personale si nu au timp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, Dolfin said:

Politiile locale au EV pentru ca oricum ei sunt jenanti si asa (daca se desfiinteaza cred ca nu observa nimeni), masinile EV doar i-au facut mai ridicoli.

 

asta e cel mult o opinie personala, EVurile au mult mai mult sens decat sa stea sa arda combustibili fosili in nenumaratele situatii in care politia are nevoie sa se deplaseze f incet sau sa stationeze. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 minutes ago, detinator said:

deci la 1 leu pe kw, pot merge 20000km doar din banii de impozit... hai sa zicem 15000km

Cu acelasi confort ? 
Nu traiesc 500 de ani ,nu am timp sa merg intr-o adunatura de plastice doar ca are cuplu ,7000 CP ….si costuri mici ,care e mult sub confortul unui passat (asa cum ai spus chiar tu )

 

Au fost EV-uri si cu incarcari gratuite pe viata si nici la alea nu sa imbulzit lumea.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, Dolfin said:

Orasele care au autobuze EV au pierdut o parte dintre ele (ex. vestitele cazuri de incendiu din BV), le creaza mari probleme iarna (articole despre Suceava), iar la Bucuresti troleele cu baterie deja au facut subiectul multor articole despre problemele aferente.

 

la Brasov: gasesc doar ca au revenit bine mersi pe traseu. Erau in garantie, nu cred ca au fost casate sau ceva... Cate autobuze termice am vazut fumegand de-a lungul anilor? destule

 

Bucuresti: ce probleme? e un spectacol sa vezi la Politehnica cum coboara captatoarele alea si continua pe baterii, e o tehnologie care face atat de mult sens!

 

Cum sa fie o prostie? Chiar zilele astea admiram cu un grup de prieteni autobuzele electrice din Mogosoaia, nu se aude mai nimic cand trec prin fata casei, ne uitam toti fascinati, sa ai autobuz prin fata casei si sa nu deranjeze linistea... e o tehnologie care chiar are logica.

 

Chitila și Focșani vor primi noi autobuze electrice de la producătorul turc Karsan. Cele 42 de autobuze e-ATA se vor alătura celor 380 de vehicule electrice deja operaționale la noi în țară de la același producător.
 

e-ATA este un autobuz de 10 metri cu autonomie de până la 350 km datorită bateriilor litiu-fier fosfat de 396kWh, care se încarcă în 2 ore și 45 de minute folosind un conector de curent continuu. Viteza maximă este de 80 km/h, iar un astfel de model poate transporta 79 de pasageri.

Karsan operează deja vehicule de transport public în peste 40 de orașe din România.

Ca de obicei, se extrag cele mai negative stiri si exemple, tarifele cele mai mari la curent etc... sint sute de autobuze electrice in Ro in circulatie.

18 minutes ago, EEXCALADE said:

Au fost EV-uri si cu incarcari gratuite pe viata si nici la alea nu sa imbulzit lumea.

e bataie pe ele. Dar f f greu de gasit, s-au modificat conditiile, se pierd la transmitere si tot felul de magarii facute de vanzatori. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cuplul mare si costurile mici erau argumentele de baza ….nu mai vedeai  pe strada X5 ,G ,GLE,Cayenne …si altele la care doar o simpla revizie depaseste lejer 3-5.000 lei .

 

Asta e realitatea :

 

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

circul zilnic prin Bucuresti, deci sper ca stiu si eu care e realitatea. 

In niciun caz nu e cea din video... vad in jurul meu majoritar masini ieftine (ma rog, preturile au explodat, mai nou si Dacia vinde masini de 30000 euro)

 

legat de radiatii

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator 

Cati din propietarii de masini din clip crezi ca-si vor vinde masina ca sa-si ia EV ? chiar si cu incarcare gratuita ?

Si de ce crezi ca nu si-au luat pana acum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Institutul National de Sanatate Publica are si niste norme pentru distanta fata de stalpii liniilor de foarte inalta tensiune.

Nu va poate opri nimeni sa credeti ca limitele sunt stabilite doar pentru a preveni caderea firelor sau alte accidente de aceeasi speta, totusi puteti sa va informati mai mult.

 

 

Detectorul de RF din video este 93Lei pe eMAG, daca va uitati la placa interna nici macar nu este multi-layerd, in China ele sunt facute in fata ta la o masuta din SEG Plaza in Huaqiangbei.

Sunt video-uri cu un detector mai scump, nu din categoria celor de mii de $ dar general acceptat ca civilizat pentru consumer la categoria lui de pret, Trifield TF2, peste 1.200Lei, care reactioneaza foarte puternic in Tesla.

 

Personal as fi suspicios daca Google si YT ar lista doar video-uri cu "debunking" EMF emission on EV car.

Personal as fi suspicios daca la orice cautare s-ar spune ca EV cars nu au radiatii ionizante si ca doar acestea sunt daunatoare sanatatii.

 

Informatia exista, trebuie doar sa fiti receptivi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conspiratiile cu 5G ul au murit incet incet, din ce am vazut. 

 

8 hours ago, EEXCALADE said:

@detinator 

Cati din propietarii de masini din clip crezi ca-si vor vinde masina ca sa-si ia EV ? chiar si cu incarcare gratuita ?

Si de ce crezi ca nu si-au luat pana acum ?

 

Costul initial e f mare. Si eu ma gandesc ca un Passat ieftin e f confortabil si spatios. Atentie, s=a inteles gresit ca asta ar insemna ca spun ca electricele nu sint asa.

E evident ca si electricele sint spatioase si confortabile, ziceam doar ca un Passat il poti lua cu 8000 euro. Desi vad ca B8 urile sint scumpisoare, pe la 1400e? Asta in conditiile in care vin deja toate cu peste 200000km parcursi. Noi practic dezbatem vechea dezbatere intre masina noua si masina second hand. Electricele se cumpara in mare masura noi. 

 

Am avut un Arona sau cum se cheama de la VW gratis cat am avut masina in service, motor 1.0 TSI, consumul in oras era socant, se ducea si in 15 litri la 100km cand era cald si AC ul functiona... cu AC oprit consumul scadea destul de mult dar tot e mare. Pt o masinuta mica, usoara... Am cheltuit pe benzina in perioada aia mult mai mult decat as fi dat pe electricitate. Abia am asteptat sa iau electrica inapoi.

 

Am apreciat la acel Arona ca sistemul Start Stop a evoluat f mult in bine, pornea motorul predictiv cand a doua masina din fata mea se misca, o vedea cu camera... Deci cand masina imediat in fata mea se misca, deja era motorul pornit si la mine si puteam pleca fara nicio intarziere.

5 hours ago, Dolfin said:

Institutul National de Sanatate Publica are si niste norme pentru distanta fata de stalpii liniilor de foarte inalta tensiune.

 

 

Eu am postat in general cu dovezi, linkuri... as fi curios sa citesc aceste norme.

 

Totusi, ce legatura ar putea fi intre o linie "de foarte inalta tensiune" care inseamna 300000 si 400000 v, si sint f rare prin Romania, si tensiunile de maxim 400v din masinile electrice? 400v avem si acasa toti cei care avem trifazic..  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 minutes ago, detinator said:

Am apreciat la acel Arona ca sistemul Start Stop

Daca apreciezi SS-ul …suntem la poli diferiti .

La mine e apasat butonul pe off din prima zi ,nu-l suport 😀

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/24/2025 at 9:34 PM, detinator said:

 

Nici nu stii sau intelegi ce scrii chiar tu, ai spus asa "Cat timp e inca relativ ieftin sa mergi cu carburant, nu isi bate capul nimeni cu o electrica decat daca e fan Greta."

De unde stii tu ca NIMENI nu isi bate capul cu o electrica etc etc numai tu stii

Adica, care e problema, ce vrei sa zici?? desi nu cred ca are cum sa aibe vreun sens...

De vreo 20 de ani se da "pomana" pt termice printr-o gramada de tari, in continuare nu prea inteleg ce vrei 

ba da, vrea sa fie eco, dar nu ai inteles ce zice articolul. Vrea, dar autonomia a fost prea mica pt iernile lor. Dar vrea! 

Asa cum am mai spus, exemplul cel mai la indemana e comparatia intre un Golf 1.5 tsi si un iD3. De diferenta de pret pui benzina pentru o distanta in km care acopera o perioada mare, pentru majoritatea. Imi e lene sa caut calculele, sunt intr-un post de acum ceva timp.

Cat despre pomeni aka subventii oferite de guvern,  aduc aminte doar situatia din primavara din Romania, cand fara RABLA, toata lumea bocea pe la dealeri si pe forumuri, O comparatie corecta se face intre 2  masini fara a lua in calcul subventia ce poate fi oricand eliminata/diminuata.

Orice e contrar gandirii tale nu are vreun sens, desi eu nu vad pe strazi o explozie a numarului de electrice, desi de ani de zile stirile astea imi rod urechile, In continuare se da pomana in multe tari, dar nu prea se mai da, multe guverne elimina subventiile pentru electrice.

Cat despre posta din Suedia, cu toata dorinta lor de a fi eco,  materialul tehnic ii impiedica.  Ce exeplu mai clar vrei? Crezi ca la camioane e altfel? Un camion parcurge intr-o zi o distanta mai mare decat o masina de posta.

Cine are timp s astea la incarcat? POate doar sa se suprapuna cu timpul obligatoriu de odihna, dar sunt multi factori impl;icati: program, parcari, statii disponibile. Soferii de camion nu-s in concediu, nu merg la cumparaturi la supermarket, nu isi permit sa dea peste cap tahografele.

 

O fi cum zici tu, nu stiu sau nu inteleg ce spun, dar esenta ramana: lumea se orienteaza spre chinezarii hibride, mai ieftine si mai dotate decat suratele lor europene. Daca aceste chinezarii vor trece  proba timpului, industria auto din Europa va trebui sa faca schimbari majore, altfel va disparea in procent mare.

Parerea mea e ca masinile chinezesti vor da batai de cap utilizatorilor, sunt doar niste gadgeturi pe roti,  cu platforme tehnice modeste, motorizari modeste. 

Cele cu adevarat bune au si pret pe masura.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problemele reale la achizitionarea unei EV fata de o termica sunt : pretul mare de achizitie , disconfortul cauzat de incarcare , senzatia de plastic si incertitudinea fiablitatii modelelor ieftine chinezesti si nu doar chinezesti , in general a celor ieftine daca pot numite ieftine 

Ca nu sunt telefoane sa le schimbi la 1-2 ani cu plata in rate cum vezi prin mii de review-uri : am luat noul Galaxy , deloc nu m-a multumit , etc , am revenit la XX

Cand vor ajunge sa faca baterii ieftine si bune atunci poate pretul scazut va face oamenii sa migreze masiv spre electrice in categoria modelelor mici 

Deocamdata fiecare testeaza pe banii lui

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, detinator said:

deci la 1 leu pe kw, pot merge 20000km doar din banii de impozit...

Nu ai cum sa intelegi ,nu esti pasionat ,nu ai microbul .

 

Te uiti la un V6 cum ma uit eu la un fumator si nu inteleg de ce fumeaza .

Te miri de un impozit de 3000 lei cum ma mir eu de ce un fumator plateste 3 impozite pe an pe tigari ca sa-si strice sanatatea.

 

Pentru tine masina e doar sa te duca unde ai nevoie indiferent de confort,materiale…. ,ieftin sau poate degeaba .

 

Un pasionat NU cauta asa ceva .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • vizitator
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!