Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

4 hours ago, EEXCALADE said:

Ziceam ca ecologia se mimeaza .

Cine vrea ca sa respiram aer mai curat o sa scoata fumigenele din circulatie prima data si apoi subventii pt  EV-uri .

 

Daca scoti din trafic 50.000 de fumigene faci aerul mai curat .

Daca subentionezi 50.000 de EVuri … doar castigi capital electoral .

 

Sunt intr-o capitala europeana .

De la avion am fost luati cu autobuz diesel si in centrul orasului circula numai autobuze diesel ,nu am vazut nuciunul electric.

 

Nu stiu cine e gurul respectiv.

Un schimb decent e la 10.000 km / 12  luni .

 

De pe la 2018-2020 nu mai merita diesel ,sunt ok benzinarele ,cam de la toti producatorii .

subventiile pt EVuri s-au cam eliminat, in schimb sa nu uitam ca subventiile pt fumigene exista de cat, 20 de ani? continuu, an de an...

 

Subventiile se dau oricum prin scoaterea unei fumigene din circulatie (casare). Deci se scot din circulatie, nu e doar capital electoral. 

 

Am cativa vecini care au renuntat la niste masini vechi si le-au dat la rabla... un succes in eliminarea multora de pe drum a fost.

 

Nu contest ca sint inca multe autobuze diesel, ba chiar asta am si spus cu un exemplu concret, am vazut autobuze electrice si diesel pe aceeasi linie de autobuz si am fost socat cat de usor e sa te obisnuiesti cu binele, cu linistea, comparat cu cele diesel unde nu ai cum sa nu stii ca trece autobuzul chiar si in casa fiind... 

 

Vor trece zeci de ani pana se vor inlocui toate... asta e sigur. 

4 hours ago, halamadrid said:

nu isi bate capul nimeni cu o electrica decat daca e fan Greta.

 

no, macar ai niste certitudini, STII niste lucruri. nu are sens sa mai purtam discutii, se poate inchide topicul se pare.

44 minutes ago, EEXCALADE said:

Daca EV-ul nu iti ofera nimic din astea …doar pt cuplu si “economie” …

sint scaune ergoconfort si pe electrice evident, dar un Passat diesel il poti lua cu 8000 euro, sau 10-12k model mai nou... electrice masini mari nu gasesti inca asa ieftine la second hand.

 

Problema e ca la acel Passat incepi: distributie, EGR, DPF, injectoare, filtre ulei motor cutie, volant/ambreiaj si tot asa.

 

Si motorina... Pana nu de mult incarcam acasa cu 0.68 lei pe kw la hidroelectrica. Acum e 1.1 ron, nu stiu de ce a crescut atat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exemplu aplicabil:

Camion diesel echivalent: 300.000 EUR

Camion electric: 450.000 EUR

Diferența acoperită prin finanțare: 150.000 EUR

https://cepu.ro/fonduri-si-programe/posibilitati-de-finantare-pentru-imm-uri/fonduri-nerambursabile-pentru-tranportatori-in-scopul-achizitionarii-de-vehicule-cu-emisii-zero/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, halamadrid said:

Recent, un  polonez a parcurs 2.831 km cu un singur rezervor cu o Skoda Superb 2,0 TDI. Bine, polonezul era pilot de raliu, campion european , rezervorul era de 66  de litri,  noua Superb fiind dotata cu asa ceva.

Motorina era standard, s-a "tarat" prin trafic cu doar 80 km/h, dar a demonstrat ce era de demonstrat cu o masina medie spre mare.

La drum lung si eu merg cu benzinarul 900-1000 km cu un plin, daca respect viteza legala pe DN-uri si autostrazi.

Cat timp e inca relativ ieftin sa mergi cu carburant, nu isi bate capul nimeni cu o electrica decat daca e fan Greta.

 

Nu toti cu benziare au asa consumuri/autonomii, eu nu am cum sa obtin asa ceva (nici nu as avea rabdare sa merg ca ultimul melc oricum) si probabil ca sunt si altii in astfel de situatii. Cu diesel sau GPL, se pot obtine astfel de autonomii.

Uite ca mie imi plac unele electrice si nici nu sunt fan Greta, na!

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

Uite ca mie imi plac unele electrice si nici nu sunt fan Greta, na!

Pai ce pierzi vremea, cumpara-ti!

 

Cu 1.5 tsi daca mergi ca melcul, scade consumul pe la 4.xx%, altfel e la 5.xx% in partea de jos a intervalului, la mers legal. Abia in intervalul 150-180 km/h (pe 300 de km de autostrada, undeva in Europa) a ajuns la 6.xx%. Pentru mine e suficient de econom incat sa nu ma tenteze sa merg "gratis" cu o electrica.😀

 

 

Quote

no, macar ai niste certitudini, STII niste lucruri. nu are sens sa mai purtam discutii, se poate inchide topicul se pare.

Cred si eu ca stiu, doar e vorba de masina mea, asa cum STII si tu despre masina ta electrica.

 

Nu stiam ca topicul a fost deschis pentru mine 😀, in caz afirmativ, da, se poate inchide.

40 minutes ago, detinator said:

Exemplu aplicabil:

Camion diesel echivalent: 300.000 EUR

Camion electric: 450.000 EUR

Diferența acoperită prin finanțare: 150.000 EUR

https://cepu.ro/fonduri-si-programe/posibilitati-de-finantare-pentru-imm-uri/fonduri-nerambursabile-pentru-tranportatori-in-scopul-achizitionarii-de-vehicule-cu-emisii-zero/

Iar incepem cu pomana de la guverne? Uite ca pomana s-a redus la autoturisme.

ZIc sa prezinti lucrurile de la egal la egal.

 

 

Daca nici Suedia nu mai vrea sa fie chiar atat de eco, nu stiu ce sa mai cred.

 

Quote

Serviciul poştal din Suedia se plânge pe cele 400 maşini electrice din flota sa şi a anunţat că revine la motoare diesel

 

https://piataauto.md/Stiri/2025/10/Serviciul-postal-din-Suedia-se-plange-pe-cele-400-masini-electrice-din-flota-sa-si-a-anuntat-ca-revine-la-motoare-diesel/

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 minutes ago, halamadrid said:

Abia in intervalul 150-180 km/h (pe 300 de km de autostrada, undeva in Europa) a ajuns la 6.xx%.

 

Hai sa nu exageram ca deja imediat produce si benzina :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateodata se ingreuneaza masina dupa un drum lung. 😀

Doar ca nu e nicio exagerare. Nu stiu daca mai am pozele cu bordul, cand schimb telefoanele mai fac ordine prin galerie.

Oricum, dupa 3800 de km prin Europa m-am intors cu 5.xx% pe bord, iar luand in calcul ca veneam de la GP-ul de la Monza, nu cred ca aveam vreo motivatie sa merg la consum.😁

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca ai mers 2000km legal cu 120-130km cu medie de 5,9 sa zicem, si dupaia 300 de km cu 150-180km si media a urcat la 6,xx, aia nu inseamna ca la 150-180 consuma atat! :lol: La 180 sigur ia 7-8% cel putin...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbeam strict de consumul  pe cei 300 km. 

7-8% ia in oras, in weekendurile de vara, in traficul bara la bara ia 10-15%, nu are rost sa laud masina pentru ca nu o vand si nici nu-s platit de Skoda, nici topi de consumuri nu e aici. Doar am tinut sa precizez unul din motivele pentru care nu as cumpara o electrica, consumul benzinarei. Mai  sunt si altele, rostogolite de mii de ori  pe aici, nu le mai reiau.😀

Electrica poate sa astepte pentru cand guvernul va decide sa vanda doar asa ceva.

Pana atunci, mai degraba un RAV4 plug in sau ceva asemanator, +300CP, benzinar, consum mic.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, halamadrid said:

Cred si eu ca stiu, doar e vorba de masina mea, asa cum STII si tu despre masina ta electrica.

 

Nici nu stii sau intelegi ce scrii chiar tu, ai spus asa "Cat timp e inca relativ ieftin sa mergi cu carburant, nu isi bate capul nimeni cu o electrica decat daca e fan Greta."

De unde stii tu ca NIMENI nu isi bate capul cu o electrica etc etc numai tu stii

5 hours ago, halamadrid said:

Iar incepem cu pomana de la guverne?

Adica, care e problema, ce vrei sa zici?? desi nu cred ca are cum sa aibe vreun sens...

5 hours ago, halamadrid said:

Uite ca pomana s-a redus la autoturisme.

 

De vreo 20 de ani se da "pomana" pt termice printr-o gramada de tari, in continuare nu prea inteleg ce vrei 

5 hours ago, halamadrid said:

ba da, vrea sa fie eco, dar nu ai inteles ce zice articolul. Vrea, dar autonomia a fost prea mica pt iernile lor. Dar vrea! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, detinator said:

Acum e 1.1 ron, nu stiu de ce a crescut atat

De la liberalizarea preturilor . A crescut pretul energiei cu aprox 70-80%

De la 234 lei in iulie am platit 416 in august .

9 hours ago, detinator said:

Subventiile se dau oricum prin scoaterea unei fumigene din circulatie (casare).

Cele care ne afuma zilnic sunt masini mai scumpe , care se comercializeaza ,nu se caseaza. 
Cele care se caseaza sunt rable care nu mai circula sau circula foarte putin.

Nu sunt autobuze,camionete,autocare….
 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/25/2025 at 12:24 AM, EEXCALADE said:

De la liberalizarea preturilor . A crescut pretul energiei cu aprox 70-80%

 

Nu, liberalizarea preturilor la energie electrica a inceput gradual inca de prin 1996 si complet din 1 ian 2021. 

Din ian 2021 pana in iulie 2025, Hidroelectrica a spus ca poate sa vanda fara probleme la 0.28 ron pe kw (pret fara taxe, pe la 0.65 cu tot cu taxe)

 

Apoi brusc, de la 1 iulie 2025, nu mai poate sa vanda decat cu 1.1ron... pai cum asa? Poate imi scapa ceva, dar nu am inteles ce s-a schimbat, pretul apei pe rauri, sau ce anume... 

 

La altii, care vindeau cu 2ron si chiar mai mult, a avut loc o scadere de pret dupa 1 iulie 2025, culmea... acum sint multi care vand cam cu 1.3ron

 

Unde au disparut preturile alea de 3 ron pe kw? Atasez tabelul

preturiEnergie1.jpg

On 10/25/2025 at 12:24 AM, EEXCALADE said:

Cele care ne afuma zilnic sunt masini mai scumpe , care se comercializeaza ,nu se caseaza. 
Cele care se caseaza sunt rable care nu mai circula sau circula foarte putin.

Nu sunt autobuze,camionete,autocare….

Cand se caseaza zeci de mii de masini, nu putem zice ca ele nu circulau si de aceea nu poluau... 

Oricum la cum au disparut de pe marginea drumului si din parcari o gramada de rable, pot zice ca s-a fluidizat un pic si circulatia, nimeni nu avea niciun motiv sa scape de fumigena veche, pt ca in bunul stil romanesc, nu avem reguli stricte ca in alte tari (ocupi chiar si cu o roata domeniul public, trebuie sa ai RCA si ITP valabile). 

 

Dar raspunsesem acelei intrebari "iar cu pomana de la stat?", pai da de ce vorbim de pomeni numai la electrice, cand termicele primesc si ele pomeni dar de mult mult mai multi ani...

 

Am vazut ca si anul asta tot termicele primesc sumele cele mai mari.

 

 

placintaEcotichete.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/25/2025 at 12:24 AM, EEXCALADE said:

Nu sunt autobuze,camionete,autocare….
 

am postat mai sus si fonduri pt camioane sau cum le zice celor peste 3.5 tone

Vad tot mai multe dubite la Fancurier cu numere verzi. Si autobuze prin oras. Si masini de politie electrice.

Dar da, si eu zic ca acolo trebuia sa se miste mai repede.

Macar unii care si-au cumparat au facut Uber cu ele, deci au un impact cat de cat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, detinator said:

La altii, care vindeau cu 2ron si chiar mai mult, a avut loc o scadere de pret dupa 1 iulie 2025, culmea... acum sint multi care vand cam cu 1.3ron

 

Sa spunem lucururilor pe nume 

Hotia este la ea acasa

A scazut pretul DOAR in ofertele lor , NU A SCAZUT si in facturi 

Ca sa beneficiezi de pretul actual mai mic la exact furnizorul cu care ai deja contract trebuie sa faci alt contract cu el 

In Valcea arata in tabelul tau Premier E cu 1.4 lei 

Uite asta e din factura din octombrie la un apartament pe care il vand si mi se factureaza estimat , nu am mai schimbat contractul acolo ca nu are rost 

Furnizor
PREMIER ENERGY FURNIZARE S.A.
7. CONSUM ENERGIE ACTIVĂ kWh 59
8. PRET FINAL FACTURAT lei/kWh 1,62

 

Deci in realitate 90% din clienti sunt pacaliti , ei cred ca a scazut tariful la ei dar de fapt nu a scazut decat la cei care au facut alt contract

Trebuie sa stea toti cu ochii pe comparator si sa faca lunar contracte ca sa fie la zi cand scad preturile 

Penibil ca orice in tara asta 

Ca sa nu mai vorbim de hotia cu preturi diferite pe regiuni si orase

Bucurestiul unde se invart cei mai multi bani are cel mai ieftin tarif la energie electrica si termica

Rm-Valcea unde se invart bani doar dubiosi de zeci de ani ptr ca nu exista sustinere economica reala are cel mai mare tarif la energie electrica si urias la termica 

Ca asa e la noi ...

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, detinator said:

Poate imi scapa ceva, dar nu am inteles ce s-a schimbat, pretul apei pe rauri, sau ce anume... 

Sa scos “schema de sprijin “ si de atunci facturile aproape sau dublat .

In cazul asta calculeaza tu cat de rentabil mai e sa incarci acasa .

 

IMG_5353.jpeg

IMG_5008.png

1 hour ago, detinator said:

nu putem zice ca ele nu circulau si de aceea nu poluau... 

Nu am urmarit subventiile ,personal nu ma intereseaza absolut nimic din ce vine de la statul asta .

Nici panouri nu am vrut de la ei .😀

La mine formula de calculul e simpla : cat de des apas butonul de recirculare de la clima ?

In Ro la fiecare aprox 10-15 min indiferent de oras .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi doar in oras ar fi bine , dar in afara prin sate si pe drumuri aglomerate , cum nu esti atent sa apesi cum se umple masina de fum sau gaze 

Ma mir ca mai merge butonul ala ...

Cum vine sezonul mai rece cum e problema majora sa usuci rufele fara sa aiba miros de fum 

Multi imi zic - eu le las toata noaptea , si ce daca miros a fum 

No bine , asa cum sunt majoritari cei care mananca orice de oriunde indiferent cat de naspa e gatit , asa sunt si din astia care put a fum si a detergent dar nu au nicio treaba

Unii merg si la doctor sa isi trateze alergiile si nu au idee care e cauza , probabil nu o sa afle niciodata 

Tot ei sunt cei care merg lipiti in spatele unei fumigene cu geamul deschis si mana scoasa pe geam de fericire 

Ferice de cei cu soricul gros , astia sunt mai fericiti , nu ii doare nici in basca de nimic 

Doar eu ma stresez ca fraierul de orice 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saptamana asta am facut aprox 800 km in doua tari din EU ,nu am intalnit nici o fumigena,si nu din cauza ca erau multe EV-uri .

Cele mai multe EV-uri am vazut la taxi .

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/24/2025 at 3:29 PM, detinator said:

Camion diesel echivalent: 300.000 EUR

Camion electric: 450.000 EUR

Pune te rog si autonomia la fiecare .

Nici un privat nu va plati o flota de soferi sa stea la incarcat cate 2-3 ore (sau mai mult )din programul de lucru 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/24/2025 at 3:58 PM, halamadrid said:

Pentru mine e suficient de econom incat sa nu ma tenteze sa merg "gratis" cu o electrica.😀

Nu e gratis deloc .

Nici macar ieftin daca incarci de la statie (fara sa le vanezi pe cele ieftine )si nu mergi pe “eco”

Fa tu calculele 😀

 

 

 

 

IMG_5363.png

 

 

IMG_5364.png

IMG_5361.png

IMG_5362.png

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma pricep, cei care au masini electrice pot confirma, dar am impresia ca la statiile Eldrive de ex (si poate mai sunt si altii), poti incarca cu niste costuri rezonabile gen 1.6 lei / kWh si cand calculezi costul total (ca este si un abonament lunar) ajungi la maxim 2 lei / kWh parca. Ceea ce mie mi se pare decent. La sfarsit, in functie de ce masina electrica ai si unde o folosesti poti iesi cu un cost foarte bun (gen o masina micuta Inster / asemanator) sau cu un cost putin mai mic sau maxim egal cu o benzinara mica sau hibrida. In acest caz insa, poti sa mergi cu o masina mai puternica si mai dotata fata de cea pe benzina. Daca este cineva care mai are si panouri electrice, situatia se schimba si mai mult. 
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

26 minutes ago, CristiALF said:

poti incarca cu niste costuri rezonabile gen 1.6 lei / kWh

AC sau DC ? 
Timpul de incarcare e diferit  ,muuult .

Adica de la 30-40 min DC la 3-5 ore AC 

Asta intre 20-80 % .

Sub 20 si peste 80% se mai adauga timp , aproape cat dureaza intre 20-80% (in functie de statie si masina)

@detinator Corecteaza-ma daca gresec cu ceva ,ca viitorii propietari sa aiba o imagine cat mai clara

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, tavitara said:

Deci in realitate 90% din clienti sunt pacaliti , ei cred ca a scazut tariful la ei dar de fapt nu a scazut decat la cei care au facut alt contract

Trebuie sa stea toti cu ochii pe comparator si sa faca lunar contracte ca sa fie la zi cand scad preturile 

Penibil ca orice in tara asta 

Acuma nu stiu ce ii opreste pe unii sa se informeze, si sa schimbe la aia mai ieftini.

 

Dar pot spune ca la Digi am vazut contract la o firma a unor prieteni cu sume f mari pt doar 50Mbps... cand acum Digi vinde 500Mbps cu 50ron... daca nu actualizezi contractul la cerere, e nasol.

 

La fel la telefonie, cei cu contractele vechi platesc sume mari. Practic la 2 ani e mai bine sa te portezi la alta firma.

 

Sa vedem si aspectele pozitive: exista un comparator de preturi, exista o competitie. Exista posibilitatea de a te porta fara a pierde numarul de telefon (ca au fost obligati, ca evident ei ar fi vrut sa nu poti pastra numarul ca atunci nu prea iti mai venea sa te muti de la unul la altul pt a prinde ofertele promotionale).

 

Acum eu personal ma mut de la Digi la Orange, au oferta promo internet cu 32ron pt 1000Mbps, care cred ca la Digi e pe la 90ron... 

Dupa care dupa 2 ani cand oferta Orange expira ma mut inapoi.

 

Recomand tuturor sa faca switchul periodic de la o companie la alta, in toate domeniile, telefonie, internet, gaze, curent etc

 

Am reusit sa aflu cum se depune cererea reziliere Digi pe mail, nu trebuie sa ma deplasez... si poti cere sa iti pastrezi telefonia de ex, reziliezi doar internet si tv... 

 

E dificil pt un om in varsta? Da. Dar ce propui concret? care e alternativa?

 

orange1.jpg

32 minutes ago, CristiALF said:

Nu ma pricep, cei care au masini electrice pot confirma, dar am impresia ca la statiile Eldrive de ex (si poate mai sunt si altii), poti incarca cu niste costuri rezonabile gen 1.6 lei / kWh si cand calculezi costul total (ca este si un abonament lunar) ajungi la maxim 2 lei / kWh parca. Ceea ce mie mi se pare decent. La sfarsit, in functie de ce masina electrica ai si unde o folosesti poti iesi cu un cost foarte bun (gen o masina micuta Inster / asemanator) sau cu un cost putin mai mic sau maxim egal cu o benzinara mica sau hibrida. In acest caz insa, poti sa mergi cu o masina mai puternica si mai dotata fata de cea pe benzina. Daca este cineva care mai are si panouri electrice, situatia se schimba si mai mult. 
 

bineinteles ca asa e, si oricum sint statii DC rapide cu 1 ron, chiar si gratis inca exista, tot mai putine dar inca sint

 

PPC Blue de ex are abonamente unde iese 1.5ron pe kw

 

iHuntEV are abonamente cu 1.5 si chiar si mai putin, a avut cu 1 ron pana acum cateva saptamani...

 

Si oricum cand pleci de acasa in calatorie pleci incarcat cu 0.68 pana la 1 iulie sau cu 1.1 dupa 1 iulie... dar tot asa se purtau discutiile si inainte de 1 iulie :) 

 

Cate calatorii de peste 400km faci pe an... sa fim realisti. Si cat e impozitul la o masina de 3 litri

 

Oricum, nu trebuie sa fie neaparat totul mai ieftin, pana la urma o electrica e o masina f puternica extrem de fun de condus. 

 

 

ihunt1.jpg

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, detinator said:

Si cat e impozitul la o masina de 3 litri

Aprox 2916 lei am platit anul asta .

Confortul oferit face toti banii .

Puterea/cuplul… nu sunt prioritare in tara cu cele mai multe accidente mortale din europa . ( nu ma dau pe circuite ,nu fac liniute,nu ma intrec cu nimeni …) 


(Mentionez ca nu suntem milionari,nu avem functii la stat,nu facem parte din niciun pardid…,nu facem banii din pix )

1 hour ago, detinator said:

iHuntEV

Cate statii iHuntEV si PPC Blue ai in oras ?

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre curieri si masinile electrice sau hybrid, intrati in discutie cu acestia si o sa aflati ce experienta au si cat consuma, poate o sa va spuna si devarul.

Politiile locale au EV pentru ca oricum ei sunt jenanti si asa (daca se desfiinteaza cred ca nu observa nimeni), masinile EV doar i-au facut mai ridicoli.

 

Orasele care au autobuze EV au pierdut o parte dintre ele (ex. vestitele cazuri de incendiu din BV), le creaza mari probleme iarna (articole despre Suceava), iar la Bucuresti troleele cu baterie deja au facut subiectul multor articole despre problemele aferente.

Daca nu erau fonduri speciale pentru, o moda prosteasca spre Green Deal sau daca se actiona pe baze strict economice nu se cumparau aceste mijloace de transport in comun.

 

La EV inca nu se stiu efectele secundare la expunerea la un asemenea camp electromagnetic, sunt destule video cu aparate de masura ale campului EM si valorile f f mari.

Repet, mecanicii de locomotive electrice iau spor pentru asta si ies la pensie mai repede...ca sa apuce ceva din ea.

 

 

 

Zilele acestea s-a scris mult despre ce vrea China pentru metale rare,s-a ajuns prea departe:

Citat:

Germany has revealed that China is now demanding German companies share sensitive industrial data — including blueprints (e.g., diagrams and supply chain layouts), customer lists, and even three-year production forecasts — with Chinese authorities, in order to obtain export permits for rare earths."

 

Sa continui cu impunerea electrificarii cu orice pret, cand depinzi de China si alte tari pentru "rare earth" arata nivelul fenomenal de slabiciune intelectuala a UE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • Doc Morelli
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!