Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

@CristiALF E discutabil, depinde de stilul de condus, modul de functionare al ansamblului si mai ales marimea bateriei: daca mergi linistit, poti sa bagi benzina doar cand iesi din oras pe distante mai lungi. Eu am alimentat de vreo 12-14 ori (nu am facut plinul decat de 4 ori) din Noiembrie pana acum pentru ca am vrut sa il mai trezesc, in rest am folosit doar curent in 12.000 de km. In plus, Kodiaq IV nu iti mai permite sa incarci bateria cu motorul termic, deloc, te ajuta doar valea si niste regenerare la franare, acolo, un pic. Iar cand merge termicul, se ajuta chiar si de cei 5-6 kW rezerva; poti chiar sa ai nivel 0% si totusi sa iti mentina viteza constanta oprind motorul daca nu e nevoie de el.

Modificat de razvan.ac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin la ride sharing, cei cu Hybrid nu doresc sa faca curse intre orase, de ex. la Constanta in vara, motivul este consumul, creste la 8-10/100Km, asta "daca clientul nu se grabeste", si devine nerentabil.

 

 

Banuiesc ca ati vazut stirile internationale, Germania este cu depozitele de gaze la 60%, nivel care nu-i asigura functionarea industriei, incalzire si generare electricitate peste iarna.

 

 

Pretul aurului si al argintului ati vazut unde a ajuns; toata "lumea" fuge pe metale pretioase pentru a-si proteja economiile, valutele clasice sunt in agonie ($ si €).

Poate ati citit despre manevra de vineri cand s-au scos la vanzare peste 31.000.000 tone de "paper silver"  (in ETF, Futures), adica 130% din toata cantitatea de argint care se exploateaza in lume intr-un an.
O asemenea masura avea scopul sa scada pretul argintului insa cei care aveau la vanzare "fizic" metalul nici n-au tresarit, a ramas la 50$ uncia (28,35gr.).
Asta arata cat de serioasa este situatia in sistemul financiar mondial, nu mai merge nici o "combinatie", "pacalire" a pietei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razvan.acPai da, dar probabil situatii ca cele in care te regasesti tu sunt relativ putine fata de "restul". 
@DolfinSuntem mai aproape de varfuri, peste 6-8 luni s-ar putea sa avem alta discutie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/16/2025 at 6:15 PM, razvan.ac said:

@CristiALF E discutabil, depinde de stilul de condus, modul de functionare al ansamblului si mai ales marimea bateriei: daca mergi linistit, poti sa bagi benzina doar cand iesi din oras pe distante mai lungi. Eu am alimentat de vreo 12-14 ori (nu am facut plinul decat de 4 ori) din Noiembrie pana acum pentru ca am vrut sa il mai trezesc, in rest am folosit doar curent in 12.000 de km. In plus, Kodiaq IV nu iti mai permite sa incarci bateria cu motorul termic, deloc, te ajuta doar valea si niste regenerare la franare, acolo, un pic. Iar cand merge termicul, se ajuta chiar si de cei 5-6 kW rezerva; poti chiar sa ai nivel 0% si totusi sa iti mentina viteza constanta oprind motorul daca nu e nevoie de el.

ce masina ai?

pare clar ca ai nevoie de o electrica daca spui ca o utilizezi asa. Ai scapa si de niste revizii cu schimburi de bujii si alte probleme. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am calculat in toate modurile si nu ies deloc mai ieftin cu EV vs V6 :) (confortul si siguranta au prioritate la mine )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am ajuns sa gandesc si eu , sa mai conducem V6 cat se mai poate 

Asta e ca aia cu rosiile - cine a mancat rosii adevarate din gradina lui cand era mic , azi nu mai e multumit de niciuna

Cine nu a mancat niciodata rosii adevarate crede ca cele de azi care au vreo aroma sau vreun gust care ii plac , sunt rosii bune si asa trebuie sa fie  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator Am scris, am un Kodiaq IV; l-am ales pentru spatiu si linistea drumului fara pauze obligatorii; daca vor copiii/sotia pauza de toaleta e una, dar sa fii nevoit sa stai mai mult ca nu gasesti statii cu DC peste tot, e alta. Am condus electrice inchiriate in concediu, dar eram fara copii, si ne-am descurcat fara nici o grija, e nevoie doar de putina planificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inchiriat si eu de curand T-Cross,la Milano .

Am vrut  sa iau EV dar europenele sunt mai scumpe si cu depozit mai mare.

Nu am vrut sa pierdem timpul pe la statii de incarcat in vacanta.

 


 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In UK nu se mai fura catalizatoare, este ceva mult mai lucrativ acum.

 

Citat:

 It would appear that one target could be EV charger cables, as the number of incidents of cable cutting has exploded by 400 per cent in the last year, with criminals attempting to retrieve the valuable copper inside.


“Cable theft is a growing challenge for our industry, threatening the confidence of EV drivers and undermining investment in charging infrastructure.”

 

Citat:

” So far the firm has suffered no less than 218 cable thefts across 31 sites in South Yorkshire and the Midlands, including Birmingham, with fellow chargepoint operators (CPOs) reporting thefts nationwide.


Criminal gangs and opportunist thieves are cutting the cables of rapid EV chargers in order to sell the scrap copper inside them for cash. Lane explained, however, that “while [they] might get £25 or so per cable, it costs us over £1,000 to replace.”

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/16/2025 at 1:30 AM, Dolfin said:

Side note: stocarea adevarata nu se face cu baterii, astea sunt de nivel de firme care au panouri si vor sa stocheze.

 

La nivel de sistem energetic stocarea inseamna ceva cum se doreste cu Tarnita (acumulare prin pompaj) sau ce experimenteaza chinezii acum, cladiri inalte numai cu puturi de lift in care urca greutati ziua pe baza surplusului de energie iar in momentul in care este nevoie de energie, prin caderea naturala a greutatilor aceasta se genereaza. 

Asta a fost valabil candva in trecut, acum lucrurile au evoluat si evolueaza continuu.

 

Sint cativa dinozauri (din cei care au bagat Hidroelectrica in insolventa probabil) care incearca sa mentina in viata toate sandramalele ruginite ceausiste, companii de stat cu salarii uriase, consilii de administratie f bine platite, lucrari "strategice" pe bani grei, sute de milioane EURO pe fiecare lucrare, miliarde din care se pot trage multe spagi.

 

Raurile nu mai au de mult debitele de alta data.

 

Ca ai mentionat de Tarnita-Lapusesti, sigur ca da, trebuie terminata candva. Un proiect vechi, de acum 40 de ani... Exista aici un document care ne poate da o idee despre diferenta enorma dintre puterea INSTALATA (adica teorie) si productie practica:

Compania SC Hidroelectrica SA are o capacitate instalată de 6444 MW; cand nivelul hidraulicitatii este favorabil, poate atinge un varf de producție de 3.500-4000 MW. Această situație ideală se poate întampla cateva ore pe parcursul unui an care are 8760 de ore. In realitate, Hidroelectrica poate miza pe o medie de 2.000 MW, asigurand 25-30% din producția de energie electrică anuală, precum și asigurarea serviciilor de sistem, în procent de 80-85%

Bateriile sint acum modul de stocare considerat mai ecologic si mult mult mai flexibil, rapid etc. De ex, pt una din hidrocentralele alea care sint acum brusc scoase de la naftalina, Rastolnita Mures, proiectata in anii '80 (!!!), prevede defrisarea a 100 hectare de padure. Si nu este cu acumulare prin pompaj... e o microhidrocentrala cu aport neglijabil de productie. Mai ales ca nu mai exista debitele de rauri din studiile alea din anii '80.

https://www.nytimes.com/interactive/2024/05/07/climate/battery-electricity-solar-california-texas.html

https://e-nergia.ro/electrica-pune-15-parcuri-de-baterii-de-stocare-a-energiei-cu-o-capacitate-de-1-000-mwh
 

7 hours ago, razvan.ac said:

@detinator Am scris, am un Kodiaq IV; l-am ales pentru spatiu si linistea drumului fara pauze obligatorii; daca vor copiii/sotia pauza de toaleta e una, dar sa fii nevoit sa stai mai mult ca nu gasesti statii cu DC peste tot, e alta. Am condus electrice inchiriate in concediu, dar eram fara copii, si ne-am descurcat fara nici o grija, e nevoie doar de putina planificare.

pai in 12000 km spui ca nu ai alimentat decat de cateva ori, si ca ai pornit motorul doar pt a-l mai pune in miscare, deci puteai merge cu o masina electrica pura. 

ar putea aparea si o data candva o pauza obligatorie, dar cum spui si tu, deja ai testat si te-ai descurcat fara nicio grija. 

Daca pleci incarcat de acasa, ai 300-400 km de autonomie (chiar mai mult pe unele trasee) si automat vei opri pt o pauza, la un drum asa de lung. Poti incarca 15 min si continua pana la urmatoarea pauza. Sint tot mai multe statii, si drumuri mai lungi de 400km in Romania cam greu, iar daca mergi spre occident, statiile sint si mai multe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  DETROIT — Rezultatele General Motors pentru trimestrul al treilea, care vor fi publicate săptămâna viitoare, vor include un impact de 1,6 miliarde de dolari din cauza faptului că planurile sale privind vehiculele complet electrice nu se derulează conform așteptărilor.  

 

https://www.cnbc.com/amp/2025/10/14/gm-to-take-1point6-billion-charge-related-to-ev-pullback.html

 

Si astia au avut impresia ca daca statul da o subventie semnificativa oamenii se vor imbulzi sa cumpre EV-uri produse ieftin si vandute la niste preturi exagerate 


 

 

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator“baby steps” 😀

@EEXCALADE in UK au/aveau oferta la EV, am condus un Fiat 500E, a fost minunat, ei incearca sa le-arate soferilor ca se poate si electric, mai ales cand ai usurinta “cutiei” automate si, in plus, acceptau sa o aduci cu bateria spre 0%, avand statie la punctul de inchiriere.

Acum ca au trecut la furat cabluri, asta e, s-au orientat.

Modificat de razvan.ac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si asta a fost o problema ,dupa ce ca pierd 1-2 ore dimineata in aeroport mai trebuie sa caut si statie  sa o incarc 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Articolul despre baterii este din NYT, adica democrat, deci stim ce agenda au.

Insa bateriile in Texas exista, dar n-au avut alta solutie, si ecologica nu este sub nici o forma, dar asta ramane pentru documentarea celor care ne citesc.

 

In comentariul despre Hidro este si expresia, "asigurarea serviciilor de sistem, în procent de 80-85%", care este un lucru critic.

Echilibrul sistemului nu se face cu fotovoltaice sau turbine eoliene se face cu hidro.

De altfel parcurile de energie asa zis "verde" au si contracte pentru consum energie (chiar si cu hidro), pentru ca variatiile incurca sistemul si ne amintim de Spania din primavara.

Recomand lectura .pdf-ului din link pus mai sus, va faceti o idee mai clara despre sistemul energetic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!