Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Procesul de producției e mai simplu și mai rapid dacă mașinile sunt configurate cât mai identic. E mai simplu să pună toate dotările pe mașini, iar mai apoi clientul să aleagă ce dotări dorește să activeze.

Procesul de fabricație e mai fluid dacă toate scaunele au rezistențele de încălzire decât dacă unele au iar altele nu. La fel și cu celelalte componente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu tine de costuri de productie, asta e simplu, automatizat si eficient. Tine de tentatia de a plati optiunea pe care o vezi disponibila. Ii dau omului o tentatie disponibila ulterior si tot ce trebuie sa faca este sa plateasca. Si daca plateste lunar sau anual este cel mai profitabil. Dar costul de a pune acel hardware dezactivat soft este mai profitabil per total pentru ca multi sunt atrasi sa il plateasca ulterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VAG are plata anuala doar la licenta  de conectare a masinii.  Vrei sa ai masina conectata, platesti pt 1 an. NU mai vrei, anul urmator nu mai platesti.

Nu iti impune nimic, nu iti dezactiveaza nimic din voia lui.

 

Sa ajungem la discutii ca ti le dezactiveaza daca nu platesti, inseamna sa ne certam aiurea.

Daca ti le dezactiveaza, inseamna ca NU le-ai platit la cumpararea masinii din varii motive. 

Iar ulterior nu ai bani sa le cumperi de tot. Cam asa vad eu lucrurile. 

La fel si BMW si toti care au abonament. Le vrei, platesti mai mult la cumpararea masinii, ca si cum le pui ca optiune extra. 

Nu ai bani atunci sau nu le vrei , exemplu incalzire scaune si tu locuiesti in sudul spaniei sau italiei, unde 10 luni pe an nu le folosesti... aia e, economisesti niste bani si cand nu mai poti de frig, platesti 1 luna de abonament. 

 

 

 

momentan VAG are intentia de a avea abonament DOAR la treaba cu puterea suplimentara la unele modele.

 

Dar nu te obliga si nu  te minte ca ti-a dat masina cu mai multi cai decat are de fapt. 

El iti vinde masina cu 170 cp, daca vreodata vrei mai multi, platesti si ii ai. (lunar / anual/ permanent)

 

In rest , toate celalalte FOD-uri (functions on demand) sunt cu plata unica, pe toata durata de exploatare a masinii (iluminare ambientala, asistent faza lunga, navigatie, etc,  cu licenta, activata pe serverul fabricii, astfel ca orice update /parametrizare soft ulerioara sa stie si sa restaureze functiile cumparate)

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asistent faza lunga, navigatie se poate plati si doar 1 luna, merge 1 luna si apoi se dezactiveaza inapoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica asta este explicatia cu incalzirea auxiliara la vechiul deja Touareg 7P , care este dezactivata din fabrica ?

Mi se pare un cost semnificativ sa montezi tot sistemul pe o masina la care doar cand cumpara cineva optiunea o activezi 

Ptr ca are si rezervor de 100L fata de cele fara acest sistem , deci nu e doar o chestie de On Off in soft 

Deci de ce sa montezi tot sistemul si sa vinzi masina ca si cand nu exista ?

Nu inteleg chestia asta 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu văzusem un documentar legat de producția auto și un inginer se plângea de complexitatea produsă de numărul mare de variații  și combinații posibile ale dotărilor. Probabil că cu unele dotări e mai ieftin să le instalezi pe toate mașinile, decât să le variezi. Probabil se bazează și pe faptul ca unii clienți oricum le vor activa.

Din ce am văzut, la mașinile chinezești nu poți adăuga dotări individuale, cel mult poți alege pachete. Și ei preferă să le vândă "full option".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Le ce pret le vand chinezii? La pret de "Chel line" la masinile europene. Da, stiu, e cu ajutorul subventiei statului Chinez. 

2. Aproape ca fac pariu, desi nu prea avem cum sa dovedim nici o varianta (nici ca da, nici ca nu), ca daca iei varianta Base line, si ei instaleaza toate chestiile, tot platesti o parte din "componente" chiar daca nu vei ajunge sa le folosesti vreodata. Deci, cumva, tot esti pus sa platesti. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal că prețul e mic, atunci când statul subvenționează costurile, munca e mai mult sclavie și nu ai costuri cu cercetarea, că poți bine mersi să copiezi de la alții.

O mașină chinezească am să cumpăr doar atunci când o să fie ultima țară care mai produce mașini în lume. La fel și cu alte produse, prefer să le evit pe cele fabricate in china. Din fericire, apar tot mai multe alternative cu fabricație în Europa.

Chiar dacă mașinile actuale au mai mai multe dotări și tehnologie mai avansată, sunt mult mai ieftine decât acum 30 de ani.

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/28/2025 at 8:49 AM, cristi511 said:

Desigur, le doresc faliment linistit. 

 

Au mai incercat ei, nemtii, prin bmw, sa ofere optiuni "on demand", cu abonament. Si-au luat mare lamaie de la utilizatori.

 

Aceasta obsesie a producatorilor legacy auto de a mima sau a copia piata de smartphone-uri este cea mai mare tampenie a secolului. 

 

Sunt convins insa ca se intampla datorita schimbarii focusului pe noile generatii, generatii a caror lume se invarse in jurul subscription based services (netflix, disney, tidal, trotinete, uber, etc).

 

In 10 ani astia vor fi clientii principali iar producatorii vor fi nevoiti sa vanda pe Marte pt ca astia mici nu isi vor bate capul cu ideea de "proprietate". 

Tesla ofera Acceleration Boost pt 2000 euro (adauga vreo 60-100cp in plus, dar atentie, Tesla nu spune concret cati cai adauga.

 

Ofera si subscriptii pentru Full Self Driving

 

Deci e incorect sa spunem ca doar legacy auto fac asta, din contra, cum ai spus si tu, e probabil ceva tot mai usor de inteles pt generatiile obisnuite cu subscriptii incepand de la varste fragede (jocuri)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/28/2025 at 9:31 AM, Emy D said:

Platesti masina X , cheala, cu suma XXX. Masina X cu dotarile Y, cu suma YYY, si Masina X cu dotarile Z, cu suma ZZZ. 

 

Ca dupaia sa vii sa zici, da...dar doar primii 3 ani ai access gratuit la anumite dotari, dupaia, platesti anual/lunar/etc. 

Aici se prezinta doar aspectele negative, saptamana trecuta VW a anuntat ca ofera gratuit functii online din aplicatie de genul pornirea AC de la distanta si controlul incarcarii.

Pana acum erau gratis doar 3 ani sau ceva de genul asta. 

 

Totusi, fata de alte masini unde nu poti activa nimic, la VW/Audi e super ca poti activa multe functii cu o interfata cu un cost rezonabil... cat s-o mai putea, ca noile protocoale de securitate fac lucrurile tot mai dificile.

 

On 8/28/2025 at 11:03 AM, Emy D said:

Un alt subiect la electrice e "misleading marketing". Nu aveti atatea revizii, sunt mai eco, nu sunt uleiuri de schimbat, etc. Bullshit! 

Fac copy-pasta, de la EV Clinic de pe Facebook ca poate nu toata lume are asa ceva: 

 

 

de 5 ani de cand conduc electrice:

 

- nu am schimbat absolut niciun ulei (inainte schimbam ulei motor, DSG, haldex, grupuri etc, de multe ori se recomanda schimbul de ulei la 8000km pt o ingrijire cat mai corecta)

- nu am schimbat niciun disc sau placuta de frana (sint electrice si cu 200000km parcursi unde discurile si placutele sint practic ca noi, datorita franei de motor)

- revizii la Tesla chiar nu exista, ar fi niste schimburi de filtre de polen dar nu sint obligatorii pt garantie sau ceva de genul asta. La Diesel schimbam cat mai des filtrul de motorina (frica de pilitura in pompa de inalte)

- revizii la ID3 exista revizii la 2 ani fara limita de kilometri, deci poti sa te duci cu 180000km parcursi la prima revizie... e destul de ok zic eu. Se schimba doar filtru polen si lichid de frana, desi as zice ca lichidul de frana nu trebuie schimbat la 2 ani neaparat dar na... au zis si ei sa schimbe ceva

 

EV Clinic vorbeste de un defect la motor? are garantie 8 ani. Oricum, la termice dai la fel de mult pt reparatii la cutie viteze, mecatronic, si mai nou sistemele cu Adblue care se repara cu mii de euro

 

 

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/28/2025 at 11:03 AM, Emy D said:

Mno, internele de la motorul meu diesel 1.9 cu 400 000 km+ nu arata asa rau ca cutia asta de viteze. 😐

 

 

As accepta acest challenge, la cate EGR uri si tevi de pe langa am spalat chiar eu personal, cate tuburi de sprayuri am folosit ca sa le aduc la un nivel ok.

Nu mai vorbim de filtre particule. 

Oricum, ce relevanta are un exemplu de masina defecta, sint multe, e un defect cunoscut? Nu, e doar un caz, zic chiar ei ca e prima pe care o vad. Si ca la Tesla au vazut un caz unde in reductor nu s-a pus ulei din fabrica...

 

Ar fi ciudat sa ignoram miile de postari despre curatarea diferitelor componente de la un motor diesel chiar de pe acest forum... si cate filtre de ulei, motorina etc aruncam... unde aruncam uleiul de la motoare care il schimbam acasa numai noi stim, fiecare dintre noi... 

 

O fi un litru de ulei si in reductorul de la electrice... dar cati litri de ulei e intr-o termica, in motor, cutie, haldex, grupuri etc

On 9/1/2025 at 10:30 AM, Emy D said:

1. Le ce pret le vand chinezii? La pret de "Chel line" la masinile europene. Da, stiu, e cu ajutorul subventiei statului Chinez. 
 

Nu e doar subventia de la stat, mai e si renuntarea la unele drepturi si libertati cetatenesti, gen sindicate, zile libere, conditii de munca. Si mai ales calitatea mai scazuta.

Am si eu telefon Xiaomi, am avut mai multe, dar tot timpul au avut probleme de calitate si soft... si acum au. unele ridicole... si peste toate, mesaje ciudate intr-o engleza dubioasa... asa sint si masinile lor. Sint clienti care sint fericiti cu ele? Clar, asa cum unii din noi nu si-ar lua Spring, iar pt altii e excelenta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/1/2025 at 10:30 AM, Emy D said:

2. Aproape ca fac pariu, desi nu prea avem cum sa dovedim nici o varianta (nici ca da, nici ca nu), ca daca iei varianta Base line, si ei instaleaza toate chestiile, tot platesti o parte din "componente" chiar daca nu vei ajunge sa le folosesti vreodata. Deci, cumva, tot esti pus sa platesti. 
 

Este ceea ce face de ex Tesla, care vinde masinile cu toate camerele si calculatoarele necesare pt Full Self Driving de 10 ani de zile

 

Apoi doar daca platesti produse software de peste 9000 euro poti sa le folosesti pt acel scop.

 

Pt ca toti se pare ca vrem (desi eu nu prea as vrea) produse software de genul Lane Assist, Front Assist etc... 

 

cum ar putea sa nu ti le livreze daca nu le vrei, ca sa nu le platesti? Sa puna un calculator mai ieftin, mai lent, mai slab?

 

E viitorul, softwareul va ocupa un loc tot mai important fata de hardware, chiar si un tanc militar, si un frigider, va avea tot mai multe caracteristici smart, conectivitate etc care costa bani si scad fiabilitatea.

 

Orice aparat care include telecomanda presupune ca tine treze niste componente non-stop, niste condensatori, rezistori, mosfeti etc alimentati... cat sa reziste si alea nonstop lucrand, suportand variatiile de tensiune din retea etc?

 

Dar sintem dispusi sa renuntam la functii de genul stand-by, telecomanda etc? Niciodata. 

 

As fi eu dispus sa renunt la posibilitatea sa vad temperatura de afara raportata de masina in aplicatie, sau sa pot sa pornesc ACul de la distanta? Niciodata. Clar insa aceste functii o sa omoare mai des bateriile de 12v, modulele de comunicatie etc etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • razvan.ac
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!