Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

@pronetFabrica de la Luton este doar de VAN-uri (dube), Vauxhall (brandul Opel in Europa) care s-a mutat de fapt la Ellesmere Port (in subordinea companiei unde muncesc) si face exclusiv dube electrice, cea de la Luton facea si benzina/diesel: 

 

"Luton's Limited EV Potential: The Luton plant was not designed for EV production and would have required significant investment to retool, making it less attractive compared to the established EV capabilities at Ellesmere Port."

 

Pentru a face "upgrade" la Luton ar fi fost necesari mult mai multi bani. Au investit "doar" 100 000 000 GBP la Ellesmere Port pentru a face exclusiv VAN-uri electrice, plus ca la Londra trebuia sa plateasca angajatii cu salarii mai mari. Sudul Angliei a fost mereu mai "posh"! Chirii mai mari dar si salarii mai mari. Ce companie doreste sa aiba costuri de productie mai mari? Nici una! De fapt au scazut costurile de productie, de asta au mutat productia in Nord. Fix ce tot spuneam, masinile au devenit "plastice ieftine" care au pret de vanzare mult mai mare decat alea "de pe vremuri" din cauza inflatiei, calitatea a scazut, consumatorismul e la putere, profitul marilor companii este in crestere! 

 

Intre timp, vanzarea masinilor electrice in UK a crescut cu 25% in prima jumatate a 2025! Sunt socat cate masini electrice vad pe sosele/autostrazi cel putin in ultimii 2 ani, indiferent de brand! Vand astia DE TOATE! Vezi ce zice THE GUARDIAN: 

 

https://www.theguardian.com/business/2025/jul/06/uk-carmakers-on-track-to-meet-ev-sales-target-despite-the-intense-lobbying-push-to-lower-quota

 

Nu ma intelege gresit, nu sunt fan EV, n-as cumpara niciodata un EV, merg des la Ellesmere Port, am multi clienti acolo, la fabrica nu ma duc, acolo se merge doar cu TIRul. 

Intre timp au inceput sa cedeze masinile EV, vad in stoc tot mai multe baterii schimbate pe garantie. Probabil ca in curand o sa ne bagam toti masinile in priza. Alfa Romeo cica va fi exclusiv ELECTRICA din 2027. CSF? NCSF! 

 

Apropo, vecinul meu cu Cayenne-ul Hibrid a renuntat la Cayenne si a trecut la Macan TURBO (electric.) Au mai aparut 2 Tesla SUV si 2 Tesla Model 3 in garaj care chiar arata bine...CE? Cine a spus asta? 👿 Vorbesc tastele fara mine...🙄

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 15 ore, corad0 a scris:

vad in stoc tot mai multe baterii schimbate pe garantie

ups. De asta imi era cel mai mult teama. Baterii defecte, ca sunt cele mai scumpe componente. Si cand e in garantie e okish, dar daca iei masina SH ca doar atat iti permiti, te astepti oricand sa pice. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca te gandesti sa iei un BEV sh atunci ceri un test de sanatate a bateriei. Orice sub 90% trebuie evitat, momentan. Altfel, mai mult ca sigur te va lasa in afara perioadei de 8 ani acoperita de garantie. 

 

Sau, iei un bev cu 1-2 vechime si practic mai esti acoperit inca 6 ani de garantie. 

 

Modul de cumparare a unui bev sh trebuie sa fie identic cu cel al unui telefon. Nu sunt masini, sunt doar gadgeturi pe roti. Si asa cum exista telefoane la 1000 sau 10.000 de lei, exista si bevuri ieftine si scumpe. Dar tot telefoane/gadgeturi sunt la finalul zilei.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu sunt de acord cu tine. Si nici testele ADAC:

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/autokatalog/autotest/vw-id3-dauertest/

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/over-90-per-cent-capacity-id3-battery-impresses-in-adacs-160000-kilometre-endurance-test-19433

Acum evident ca nu poate nimeni garanta nimic, nu stim cum se vor comporta toate modelele de la toti producatorii, dar achizitia SH a unei electrice nu pare sa fie problematica. Eu de ex mi-as lua poate un Model 3 sh pe la 100k km, nu as avea o mare problema cata vreme as lua dintr-o sursa ok. Si cu siguranta principiul se poae extinde pentru destule modele. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord ca nu trebuie sa fim in acord pe subiectul asta.

 

Bateria are garantie in UE de 8 ani. Mai departe, e dupa cum considera fiecare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai degraba sa ne uitam la Build Your Dreams (BYD) in detrimentul Tesla, i-au depasit deja in vanzari in Europa 😄:

 

https://www.jato.com/resources/media-and-press-releases/byd-outsells-tesla-in-europe-for-the-first-time-as-registrations-surge-in-april

 

In UK vand de sparg: 

 

https://www.autoexpress.co.uk/byd/367012/tesla-overtaken-chinas-byd-uk-car-sales-charts

 

A vandut BYD in UK in Q1 2025 cat in tot anul 2024 si a depasit multe branduri best selling disponibile pe piata:

 

https://www.autoexpress.co.uk/news/366770/byd-beats-dacia-honda-and-citroen-chinese-ev-giant-already-outsells-big-uk-brands

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere este foarte bine ca se intampla asta.

Faptul ca totusi vanzarile de chinezisme dau inainte, imi spune ca problema reala din piata nu e reprezentata de lipsa ofertei sau de calitatea in scadere ci simplu de...pret. In mare parte, cumparatorii de masini le vad "at face value", adica obiecte de deplasat din punctul A in punctul B. 

 

Zona automotive reprezinta un camp de lupta extrem de "sangeros", unde unii sunt preocupati sa nu faca mizerie pe jos si sa si faca bani din gunoaiele rezultate iar ceilalti...de dominare totala. Nu mai dureaza mult si vom avea rezultatul luptei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

VW introduces monthly subscription to increase car power

 

Citat:

German car making giant Volkswagen (VW) has introduced a subscription for UK customers wanting to increase the power of some of its electric cars.

Those who buy an eligible car in its ID.3 range can choose to pay extra if they want to unlock the full power of the engine inside the vehicle.

VW says the "optional power upgrade" will cost £16.50 per month or £165 annually - or people can choose to pay £649 for a lifetime subscription.

The firm said it was "offering customers choice" with the feature.

Auto Express, who first reported the story, said a lifetime subscription would be for the car rather than the individual - meaning the upgrade would remain on the car if it was sold on.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O excelenta strategie impotriva electricelor chinezesti, care ,pentru anumite modele, ofera 4x4 doar pentru mersul inainte, pentru mersul inapoi nici macar cu abonament nu ai parte de aceasta dotare:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desigur, le doresc faliment linistit. 

 

Au mai incercat ei, nemtii, prin bmw, sa ofere optiuni "on demand", cu abonament. Si-au luat mare lamaie de la utilizatori.

 

Aceasta obsesie a producatorilor legacy auto de a mima sau a copia piata de smartphone-uri este cea mai mare tampenie a secolului. 

 

Sunt convins insa ca se intampla datorita schimbarii focusului pe noile generatii, generatii a caror lume se invarse in jurul subscription based services (netflix, disney, tidal, trotinete, uber, etc).

 

In 10 ani astia vor fi clientii principali iar producatorii vor fi nevoiti sa vanda pe Marte pt ca astia mici nu isi vor bate capul cu ideea de "proprietate". 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce ca oricum au vandut mai nimic pe electrice, s-au gandit sa ia si tesla (unealta, nu masina... :)) ) in mana si sa dea cu ea... Ce sa zic, vorba lui Cristi... succesuri ! :D

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Platesti masina X , cheala, cu suma XXX. Masina X cu dotarile Y, cu suma YYY, si Masina X cu dotarile Z, cu suma ZZZ. 

 

Ca dupaia sa vii sa zici, da...dar doar primii 3 ani ai access gratuit la anumite dotari, dupaia, platesti anual/lunar/etc. 
 

- Vrei leduri la picioare? 150 lei (Skoda Kodiaq). Ce conteaza ca le ai acolo si ca le-ai platit oricum in pretul masinii? Le vrei? Plateste. 
- Vrei Navi? 1400 lei. 

- Vrei scaune incalzite? X lei. 

 

 

Pe aia cu Online Services, o inteleg. Un E-sim care si ala costa, servere, intretinere, OTA, etc. 



Bruh.... stupid. MA gandesc serios sa iau masina pana in 2020 maxim. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un alt subiect la electrice e "misleading marketing". Nu aveti atatea revizii, sunt mai eco, nu sunt uleiuri de schimbat, etc. Bullshit! 

Fac copy-pasta, de la EV Clinic de pe Facebook ca poate nu toata lume are asa ceva: 

 

Citat:

If you want to save 7000€ - Subscribe

Škoda Enyaq with 165,000 km suffered oil leakage from the e-motor differential at the driveshaft seal, which led to the remaining oil burning off in the gearbox and damaging the bearings. The e-motor is produced by Siemens Valeo (same supplier as in the Mercedes EQS), and this is one of the first samples we have seen.

The Enyaq was regularly serviced, but it is unclear whether the bearing failed first, creating an air gap at the seal that caused the oil to leak out, or if the oil leak occurred first and then damaged the bearing. Considering we have previously repaired a Tesla LDU (286 kW) that had run completely without oil for 160,000 km (because a Tesla technician forgot to refill it), it is likely that the bearing may have failed first.

What is concerning is that the monopoly practice of mandatory scheduled servicing to maintain warranty is completely misguided. Tesla, for example, has no mandatory services and not even a service booklet. Meanwhile, traditional OEMs force customers to spend around €800 every 20,000 km on service visits, where they replace brake fluid and coolant unnecessarily, adding avoidable CO₂ footprint and environmental waste—just to keep customers returning. Yet, the most critical item—oil replacement in the e-motor differential—is missing from every EU manufacturer’s maintenance schedule. It is absurd that, due to one liter of oil, manufacturers can charge up to €10,000 for drivetrain damage once the vehicle is out of warranty.

Even worse, VAG (VW Group) once again designs e-motors with bearing dimensions that are commercially unavailable—produced only for this transmission type. This unsustainable design approach, seen repeatedly in EU manufacturing, reduces repairability to zero and effectively forces scrapping of “rare earth material” components just because of six bearings intentionally made unavailable, even from the bearing manufacturer.

Since these e-motors are both expensive and widespread across the VAG lineup, we expect to see more inquiries for remanufacturing.

Coming soon: EVC eDrive KIT for repair – development in progress and EVC Academy remanufacturing training

Catalog: 1EA907121C, 1EA901153P, Valeo Siemens

Failure: Milling / buzzing noise

OEM Price: €5,300 + tax

EVC: €2,500 + tax

 

Tradus in Romana: 
 

Citat:

Dacă vrei să economisești 7000€ — Abonează-te
 

Škoda Enyaq cu 165.000 km a suferit scurgere de ulei din diferențialul motorului electric, la etanșarea arborelui de transmisie, ceea ce a dus la arderea restului de ulei în cutia de viteze și la avarierea rulmenților. Motorul electric este produs de Valeo Siemens (același furnizor ca la Mercedes EQS), și acesta este unul dintre primele exemplare pe care le-am văzut.

 

Enyaq-ul a fost întreținut regulat, dar nu e clar dacă rulmentul a cedat primul, creând un gol de aer la etanșare care a provocat scurgerea uleiului, sau dacă scurgerea de ulei a apărut prima și a distrus apoi rulmentul. Având în vedere că anterior am reparat un Tesla LDU (286 kW) care a funcționat complet fără ulei timp de 160.000 km (pentru că un tehnician Tesla a uitat să-l completeze), e probabil ca rulmentul să fi cedat primul.

 

Îngrijorător este faptul că practica monopolistă a servisarilor programate obligatorii pentru păstrarea garanției este complet eronată. Tesla, de exemplu, nu are servisari obligatorii și nici carte de service. Între timp, producătorii tradiționali obligă clienții să cheltuiască aproximativ 800€ la fiecare 20.000 km pe vizite de service, unde se înlocuiește inutil lichidul de frână și antigelul, adăugând o amprentă de CO₂ evitabilă și deșeuri pentru mediu — doar pentru a-i readuce pe clienți în service. Totuși, cel mai critic element — schimbul de ulei în diferențialul motorului electric — lipsește din programul de întreținere al oricărui producător din UE. Este absurd că, din cauza unui litru de ulei, producătorii pot percepe până la 10.000€ pentru daune la grupul motopropulsor odată ce vehiculul nu mai este în garanție.

 

Mai rău, VAG (grupul VW) proiectează din nou motoare electrice cu dimensiuni de rulmenți care nu sunt disponibile comercial — produse doar pentru acest tip de transmisie. Această abordare nesustenabilă de design, întâlnită repetat în producția din UE, reduce reparabilitatea la zero și forțează practic casarea componentelor din „pământuri rare” doar din cauza a șase rulmenți făcuți intenționat indisponibili, chiar și de către producătorul de rulmenți.

 

Deoarece aceste motoare electrice sunt scumpe și răspândite în gama VAG, ne așteptăm la mai multe solicitări pentru remanufacturare (recondiționare).

În curând: EVC eDrive KIT pentru reparații — în dezvoltare și instruire de remanufacturare la EVC Academy

 

Catalog: 1EA907121C, 1EA901153P, Valeo Siemens
Defecțiune: zgomot de frezare / bâzâit
Preț OEM: €5.300 + taxe
EVC: €2.500 + taxe

 

Facem masini ECO? Facem. Dar daca ne scad veniturile? Eh, facem noi cumva sa producem mai multe masini eco, chiar daca poluam cand le producem. 
Punem si poze ca asa e frumos. 

😐 

538699779_807552331615947_1487764229139914536_n.thumb.jpg.daa21db70c067a1a7be07e2479cd1f66.jpg 539496259_807552354949278_8841635058839168438_n.thumb.jpg.a70f5f87284dd88ec8fba43495da97b1.jpg 539010488_807552371615943_8171500937609261121_n.thumb.jpg.cf47f7a4f446afbaad134c90ad009793.jpg 539467720_807552364949277_3542397105554345832_n.thumb.jpg.a8f3506c886c437356996a1546023ed0.jpg 536285571_807552368282610_1885500070927210337_n.thumb.jpg.73b90b8707c32b104542164ed395d1f2.jpg 

 

539910020_807552378282609_4154253593457790923_n.thumb.jpg.d3b4635fe9c41dd85e6c9cdcfa798fdd.jpg 539851484_807552338282613_2941496939329922606_n.thumb.jpg.ce21030ddb7b2458f8fdbc827708a134.jpg 536281753_807552348282612_7112817456925636599_n.thumb.jpg.7ab610f7275765eaedac240a61f2946e.jpg 

 

 

Mno, internele de la motorul meu diesel 1.9 cu 400 000 km+ nu arata asa rau ca cutia asta de viteze. 😐

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Traducere din poloneza.

 

Citat:

- Profitul trimestrial al Volkswagen a scăzut cu o treime, preocuparea fiind reducerea costurilor, reducerea investițiilor și pregătirea unui nou val de „optimizări”, deoarece sunt din ce în ce mai puțini bani.
- Între timp, concernul din industria de apărare Rheinmetall continuă să atragă treptat specialiști și tehnicieni de la Volkswagen, deoarece plătesc mult mai mult acum.
- Din cauza noilor tarife vamale din SUA, Audi și-a redus previziunile privind profiturile așteptate, consumatorii pur și simplu nu își vor putea permite segmentul premium sau nu vor dori sa plateasca diferenta.

- Industria auto germană suferă de prețurile crescute la energie, un număr imens de fabrici pur și simplu s-au închis, multe au fost mutate.
- Noile tarife americane au afectat direct lanțurile de aprovizionare cu bunuri europene, ceea ce, la rândul său, a afectat prețurile pe industria orizontala.
- Există o puternica presiune pe prețuri pe scena mondială: zeci de mărci chineze strangulează piața.

Se pare că vestita „calitate germană” este stabilă doar într-un singur domeniu - în graficul care arata constant deteriorarea acesteia.
Se observă o nouă „tendință populară”: Volkswagen este luat in gluma in mod deschis in media si pe grupurile de socializare, iar cumpărătorii se îndreaptă din ce în ce mai mult către alternative - din teama banală pentru „fiabilitatea și siguranța” noilor modele de mașini germane.
...
De fapt, căderea Volkswagen nu mai este un caz singular, ci o metaforă pentru căderea Germaniei: energia scumpă, taxele externe, concurența uriașă, criza economică și jocurile de război ale guvernului demontează treptat vechea Germanie bucată cu bucată.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"calitatea germana" a fost inlocuita cu succes de "lacomia germana". Dar nu disper :), mai am un pic de asteptat si japonezii o sa scoata pe piata (la competitie directa cu chinezii, desigur) roboti umanoizi care sa ma care in spate. Si gata, nu mai imi trebuie masina (electrica). Pa anvelope, pa revizie, pa benzinarii sau statii de incarcare. O sa-l incarc acasa ,de la soare sau de la priza, am loc pe trotuar, dar si pe strada, pot chiar sa intru in magazin tinut in brate (sau in carca, depinde de cat de luxos este modelul). Ba chiar o sa-mi tina umbreluta daca ploua sau e prea tare soarele in calatoria mea catre birou. Iata varianta "cheap", cu roti, varianta full e cu picioare , off road garantat (scari etc accesibile fara problema). Ce sa zic , imi plac electrocasnicele :)

 

 exempl.thumb.jpeg.72c470c8ad1d9525e5d58ffb36762434.jpeg

Modificat de razvancc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai de mineee, ce utopie. Bănuiesc ca aici intra si aia cu nu mai munceste nimeni si va fi un venit universal mare pt toata lumea si toti vom avea de toate. =))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia aia e exemplu bun cu "ulei lifetime", yeah...🙄

 

Uite aici cum arata ulei de cutie de 6 ani si muuuult sub 160k km, nici jumate, poate un sfert, cu indulgenta. Mi lene sa caut cati km avea golfu' atunci.

 

 

20250826_172858.thumb.jpg.f3a8ff2597fe315bbd280c9cb7dc842b.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • Cristian
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!