Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

@tavitaraLegat de "fumigene", daca dai pe GOOGLE search "DPF OFF Romania" apare asta:  

 

"În București, pentru operațiunea "dpf off" (dezactivarea filtrului de particule), puteți contacta diverse service-uri auto specializate. Un exemplu este Servicedpf.ro, care oferă servicii profesionale de curățare și dezactivare filtru de particule DPF pentru diverse modele de mașini, conform site-ului lor. 

Puteți suna la numărul de telefon 0753 333 315 sau trimite un email la contact@servicedpf.ro, conform informațiilor de pe site. "

 

In UK, daca te prinde, iti iei amenda 2500 GBP, iti anuleaza asigurarea si ITP-ul si nu mai ai drept de circulatie cu acea masina pana nu o reglementezi cu un nou ITP valabil. Daca te prinde a 2-a oara, iti da amenda 10 000 GBP, iti confisca masina si faci si un pic de parnaie.

Nu prea exista service-uri care sa se riste sa ifi faca DPF off, cel putin nu asa de usor, cautand pe google. Probabil ca exista indieni, pakistanezi si albanezi care mai fac d-astea, dar nu prea isi risca nimeni licenta de service ca sa iti anuleze tie DPFul. 

 

Daca merita o masina electrica? Iau piata de masini din UK ca exemplu: vad foarte des masini electrice in UK, de orice brand, mai ales ca BYD si MG (chinezoii) au atacat piata puternic, Tesla vinde de rupe, chiar si restul brandurilor europene! 

Statii de incarcare se gasesc la tot pasu', chiar si in parcarea subterana am vreo 5 statii, desi am vazut doar 2 masini care stau permanent la incarcat acolo, 3 de obicei sunt libere. Ce sa vezi, nu mai e GRATIS sa incarci masina! 

infrastructura se mareste, deci piata e intr-o continua dezvoltare. SI TOTUSI:

 

La o simpla cautare pe GOOGLE, datele oficiale din UK se prezinta cam asa, desi chiar si astia sunt GLOBALISTI si se inclina in fata URSULEI si politicii "GRETA": 

 

There are around 34 million cars on UK roads, of which around 1.3 million are EVs. In 2024, EVs had a 19.6% market share of UK new car sales. That's a total of 381,970 vehicles, a 21.4% increase compared to the same period in 2023. As of December 2024, there were over 1.3 million electric vehicles (EVs) on UK roads, according to RAC. This represents 3.94% of all vehicles on the road. 

 

Deci 96% inca ard DINOZAURI! Si aici vorbim DOAR de turisme, nu vorbim de camioane, autoutilitare, autobuze etc astea fiind DIESEL 99%! 

 

In the UK, electric vehicles (EVs) can experience significant depreciation, with some models losing up to half their value in the first year, deci pierd 50% din valoare, in medie dupa 1 an! 

 

Ce ziceti, merita? Parerea mea este ca s-a raspuns de mult la aceasta intrebare.:biggrin::Driver:Daca faci UBER, probabil ca merita. 

 

Daca mai iei in calcul ca o baterie are o durata de viata medie intre 2 si 5 ani si costa cam 50% din valoarea masinii dupa devalorizare sa o inlocuiesti, va faceti o idee. 

 

Ah, am si eu o intrebare, cine va recicla aceste MILIOANE de baterii uzate si cum vom salva planeta in continuare? Deocamdata nu are nimeni raspuns. 🙄

 

 

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Care baterie are durata de viata 5 ani? Cel putin la toyota am garantie 10 ani la bateria hibrid. Nu stiu in rest sincer, pt ca masinile electrice sunt departe rau de pasiunea mea.

In rest da, peste 10 ani daca e sa o schimb pe banii mei probabil ar însemna dauna totala, daca nu apelez la chinezi si dyi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un RAV4 cu garantie 10 ani te costa pe zi in medie 90-100 lei timp de 10 ani ( la valoarea de azi a banilor ) 

Valoare masina de noua + 20.000 km pe an combustibil + revizii + anvelope si alte jucarii 

Consideram ca dupa 10 ani o arunci , cazul extrem , deci nu iei nimic pe ea 

Evident ca marea majoritate se vor duce la cumparare masina cu banii jos ( am ales acest mod de cumparare ) 

Asa ca real mai adaugi 30 lei lunar , bani care ar veni din dobanzi daca ai pune 40k in titluri de stat sa zicem pe 10 ani 

Deci daca nu simti 120-130 lei /zi , iti permiti un RAV4 nou hibrid echipare de baza 

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

halamadrid

Prefer o Octavia vRS 2.0 tsi de banii aia, sau  o Octavia noua 2.0 tsi si cateva vacante.

Deocamdata, intentionez sa mai fac 150.000 km cu masina actuala si sa bag banii in vacante.

Masinile electrice ce merita luate in considerare devin prohibitive, iar eu intr-o masina chinezeasca nu ma vad. Am urcat,  nu e de mine, am blocaj, imi pare rau.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citat:

Harley Perkins... bought a Tesla Model Y for a little over $70,000 about a year ago.
...
He took it to WeBuyAnyCar to have it appraised and the offer he received shocked him.
But that’s beside the point, because the point is his Tesla has now lost around 50 percent of its value.
“The car is now worth £27,132 ($36,800+), it’s a Grade 2 vehicle,” the inspector noted.
The fact his Tesla was now only worth about half what he paid for it after a year was mind-blowing, and there was something else that also worried him.
Apparently, this vehicle is rated as Grade 2.
For reference, ‘Grade 1’ means that a vehicle has no chips or blemishes on it whatsoever, which Harley’s Tesla didn’t, but it was still not enough....

 

 

Punish EV owners who charge at peak times

"Electric car owners should pay higher electricity bills for charging their cars at peak times, the Resolution Foundation has said."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp Xiaomi a lansat YU7 cu range de 800 km si pret de la 30k cu aproape 300.000 precomenzi intr-o ora de la lansare 

 

https://piataauto.md/Stiri/2025/06/VIDEO-Noul-SUV-chinezesc-Xiaomi-YU7-a-aparut-in-primele-review-uri-si-a-devenit-clar-cum-a-reusit-marcheze-record-vanzari-primele-3-minute/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nenciu Victor

Bateriile din masini se pot "recicla" la inmagazinarea curentului din panouri, la case. 

Cele BYD si ce mai sunt, sunt bune la pret dar dezavantajul e suportul tehnic, e o reprezentanta in Bucuresti, atat parca ... 

La VW ID daca da o eroare 20 de masini sunt n reprezentante care au suport tehnic. Eu zic ca ar trebui sa mai asteptati cu BYD. 

Bateriile sunt facute cam la toate firmele auto sunt facute majoritatea in China, Japonia.

 

A fost febra, cu Eco sa faca baietii destepti ceva monetar. Tehnologia e in curs de dezvoltare... 

Daca se voia cu adevarat Eco se interzicea si taierea pomilor buni ... 

America nu mai vindea V8-uri ... in Cuba se dadea drumul la import auto noi ... Daca se voia cu adevarat ... 

Acu e Razboi la nivel planetar ... Se mai aude ceva de Eco ... Ce au "salvat" ei in 2-3 ani cat a fost febra au readus cu rachetele :))

Nu zic ca nu sunt bune, mai ales pentru oras, unde gradul de populatie este mare acolo se vede. 

Ati vazut in pandemie a scazut No2 cu 20-50% in marile orase, din cauza faptului ca nu s-a mai circulat atat. Dar pana nu se gaseste o metoda de exploatare si productie a bateriilor, care sa nu afecteze mediul si planeta ... nu sapi pe o parte si alta salvezi ...Nu se va rezolva nimic. 

Acum cel mai eficient mod de transport este Scuterul Electric, mai ales pentru cei care locuiesc la case si nu au distante mari de parcurs. Trotineta e cam periculoasa si pentru faptul ca multi nu cunosc legislatia si regulile de pe sosele si nici cei cu masini nu ii vad, nu sunt obisnuiti cu ei in trafic... Dar un scuter electric de 3000-4000 e de 50cmc e vis... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu programul Rabla Plus oprit, probabil ca toti producatorii sunt la inmormantari, va dati seama ce nenorocire s-a abatut asupra lor. Cei cu hibridele hai ca mai scot ei din pamant din iarba verde niste discounturi de 2000-25000 EUR poate, mai pune si clientul 1000 si o mai dau la pace. Cei cu benzinarele la fel, mai un troc "pune tu o mie ca pun si eu una" si mai merge treaba. DAR la electrice ?? Inmormantare direct! 

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au cam intre 5000-10.000 E adaos la pretul de fabrica, electricele din reprezentante. Le vor scade preturile daca au multe pe stoc ... Se vor vinde dar mult mai greu. Sunt persoane care fac buy-back si daca iti place electric ramai pe electric ... Cei de pe Curierat am mai vazut ca au electrice ... 

Se vor vinde dar mai greu. Partea proasta e ca se invecheste tehnologia de pe ele ... Deja sunt zvonuri de 7G la telefonia mobila :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lync & Co 02 avea -7500 EUR - alti 3000 EUR de la dealer/producator. De unde sa mai suporte astia aia 7500 EUR ?? E clar ca ies in pierdere. 
Inster daduse/rezervase toate masinile de pe stoc, nu mai puteai comanda ca te ofseta perioada de transport de min 2.5 luni de zile. Un model bine dotat era 18.xxx EUR cu Rabla. Adica este cam 25500-26000 EUR pret la raft. De unde sa scada astia atata ?? Nu cred ca e asa cum spui tu, e grava situatia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CristiALF Ca si pur exemplu Ford avea pt Puma Gen E 7100Eur discount de la ei , pe langa cei 7400 Eur oferiti de Rabla Plus. Acum au inceput sa introduca discount de 4500 Eur(strict pt masinile electrice) ca sa te convinga sa nu mai astepti daca se porneste Rabla Plus -> Deci 7100 + 4500 = 11600 Eur discount , de la pret de lista Recomandat de 35k eur. Si nu cred ca le vand in pierdere nici asa.

Inclusiv importatorul de VAG pe RO am inteles ca deja ofera ceva discount sa motiveze oamenii sa nu mai astepte Rabla.Momenta este doar pe Benzinare si pe Hibride , insa sigur daca se aduna multe electrice la Curtici o sa incerce sa motiveze oamenii sa le ridice fara Rabla...

 

Just my 2 Cents.

 

Modificat de Yasmin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Politica Ford cu "reducerea" magnifica, este o mizerie de 2 lei. Cine dracu' cumpara Gen-E la preturile alea?? Nimeni ! Marketing de 2 bani. Da, o sa mai fie ceva reduceri, dar (nu stiu cum iti pare tie) mie sigur sigur imi da ca 4500 EUR <<< 7500 EUR. Parerea mea: pana nu fac oferte de minim 6500-7000 EUR DOAR compensarea de Rabla Plus, nu vor vinde nimic (ma refer in special la masinile din gama de pret 25-35k EUR pret lista). E o chestiune psihologica in primul rand, "valoarea" perceputa a masinilor electrice la noi in tara este strict legata acum de acest viitor ex Bonus :). Poate la o Tesla de 45k (sau la o masina de 50k), un 5k ar fi ok, dar la cele multe si "normale", va fi jale...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum se vede perfect de ce piata trebuie lasata libera, nu plafonari, nu subventii aberante. Programele astea verzi nu au facut decat sa umple buzunarelor unora.

La fel si in agricultura/transporturi, cand a fost despre taieri au iesit la proteste cu G-uri de 250k+ bucata si utilaje john deer noi. Ma uitam prin comparatie cum au iesit nemtii cu tractorase de 20 ani vechime. De ce nu se apuca de altceva daca tot nu e productiva agricultura ?

La fel ca si bugetarii, latra aiurea dar majoritatea nu pleaca nici daca le da salar la jumatate. In privat, 'nepotii' astia mai sus de operatori productie sau aranjat marfa in rafturi nu au capacitate.

 

Producatorii si-au luat teapa anul asta, clar nu e corect sa schimbi regulile in timpul jocului dar macar se resemneaza cu anii cat au fost pe plus. La termice oricum nu e mare problema, dau discount 1000 si aia e, cu cat mai plateai pe rable tot ala era beneficiul real pt cumparator. La electrice in schimb e greut, la Hyundai ziceau ceva de ~4000 discount sa-ti ridici masina venita deja.

Cat da VAG ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am intrebat pe chat gpt, dar nu are date exacte ... Dar costul de productie la o masina de 30.000 este undeva la 15.000euro (estimativ), altfel nu ar face profit din vanzari. 

 

 

Screenshot 2025-06-30 at 12.13.29.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/21/2025 at 1:20 PM, cristi511 said:

Fara sa fiu "cu manusi", habar nu ai cum functioneaza SEN. Erau consumati de vecinii tai doar daca aveati cabluri trase intre panourile tale si casele lor.

 

Da, în cazul in care NU a existat cere pt energie electrica peste capacitatea de productie, kw pe care tu i ai injectat s au "evaporat" pentru ca nu au fost stocati nicaieri si nici nu a fost nevoie de ei dpdv consum.

 

Pe de alta parte, ar trebui explicat mult mai clar si in termeni cat se poate de simplii (ca pentru prosti) de unde vin banii pt programele astea. 

 

Opinia mea:

 

Rabla clasic-> Doar daca rabla casata a avut iTP in ultimii 2 ani, cuantumul sa nu depaseasca 2.5k euro iar masina noua sa fie HEV si sa nu produca mai mult de 80g co2/km.

Rabla EV-> doar pt masini de pana in 35k euro, intr-un cuantum de 5k euro + conditia de mai sus

Casa verde -> 

Pf -> obligatoriu cu baterii de minim 15 kwh  + sistem de panouri de  5kwh ( la o casa normala n ai nevoie de mai mult) in cuantum de 10k euro

Pj -> obligatoriu cu baterii mari/marite ( se poate calcula un consum zilnic mediu per persoana * nr de locuri din pensiune/hotel/rest) in suma maxima de 50k euro.

 

Vrei sa fii prosumator? Daca vrei o instalatie mai mare atunci se aplica plafonul de pf + plata de diferenta.

 

 

 

 

 

Unde s-a evaporat ?

Pe acelasi principiu ce se intampla cu energia electrica produsa peste capacitatea de consum ?

Se evapora ?

 

Modificat de moroenius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma uitam pe youtube la vloguri de calatorii, filma cineva din Azerbaijan, si spunea ca nu poate respira pe langa strazi/masini...

A insistat destul de mult pe acest subiect. Zicea ca doar in India a mai patit asa ceva. 

 

Se pare ca totusi conteaza pt calitatea aerului aceste masini, dar as zice ca ar trebui inceput cu taxiuri, autobuze, masini de politie etc adica acele masini aflate in continuu in miscare si care au o prezenta obligatorie pe strazi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!