Jump to content

Mașini electrice - merita sau nu?


Retzius
 Share

Postare recomandată

Se mentioneaza indeosebi Tesla pentru ca e la moda acum sa dai vina pe Musk, insa adevarul este ca EV scade accelerat ca vanzare de masini noi, chiar daca creste ca procent, pentru ca criza, pentru ca scad vanzarile totale.

 

  Citat:

În primele două luni ale anului 2025, înmatriculările Tesla în România au înregistrat o scădere abruptă de aproape 80%, un declin similar fiind observat și în piețe europene importante precum Germania și Franța.

....
Datele oficiale arată că în ianuarie 2025 au fost înmatriculate 125 de unități Tesla, o scădere de 77,8% față de cele 564 de unități înmatriculate în ianuarie 2024. Luna februarie 2025 a înregistrat o scădere și mai accentuată, cu 181 de unități înmatriculate, în scădere cu 78,9% față de cele 859 de unități înmatriculate în februarie 2024.

Această tendință descendentă se extinde dincolo de piața din România. În întreaga Europă, Tesla a raportat scăderi substanțiale ale vânzărilor. În Germania, vânzările Tesla au scăzut cu 76% în februarie 2025, ajungând la 1.429 de unități.... În mod similar, în Franța, înmatriculările Tesla au scăzut cu 44% în primele două luni ale anului 2025.

 

Expand  
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tesla sufera mult si din cauza lui Musk, asta e clar pentru toata lumea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ne intereseaza asta pentru ca...?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca in acest caz scaderea vanzarilor este cauzata de gesturile irationale ale lui Musk, inclusiv salutul nazist, si nu de o calitate mai slaba a masinii (gandesc eu). Cu cati posesori de masini electrice am vorbit, toti au zis ca Tesla e cea mai buna. 😉

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si, poate nu s-a inteles intrebarea: cu ce ne impacteaza faptul ca vanzarile Tesla scad, eliminand motivul Musk? 

 

Corectia din piata este absolut naturala, mai ales ca banii "gratis" s-au terminat. Este foarte sanatos ca se intampla (poate ca unii dintre noi au actiuni in zona EV deci ghinion) insa ce ar trebui sa ne intereseze este faptul ca inca NU exista o competitie reala, care sa aduca beneficii fie in cost fie in performanta/calitate pentru consumatorul final.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  On 11.03.2025 at 12:32, vizitator a scris:

scaderea vanzarilor este cauzata de gesturile irationale ale lui Musk

Expand  

Nu am auzit in viata mea ca cineva sa isi ia masina sau nu ,in functie de simpatia cu fondatorul marcii respective.

Sa uitat cineva la acest aspect inainte de achizitie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, daca era asa nu-si mai cumpara nimeni BMW pentru ca au sprijinit nazistii, Herbert Werner Quandt a fost membru de vaza al partidului nazist si a folosit zeci de mii de sclavi (din teritoriile ocupate) in uzinele sale (multi dintre acestia au si murit inainte de sfarsitul razboiului).

 

Propaganda progresista trage tare pe Musk, insa Trump are "approval rate" de 76% dupa ultima aparitie in congres dupa unele poll-uri, dupa altele 83%.

In EU, Trump si DOGE (Musk) au favorabilitate mare; ne uitam la cota de neincredere a lui Macron in Franta - 76% in Februarie, Scholz avea 63% neincredere, Keir Starme in UK are 75% neincredere, etc.

 

 

Revenind la vanzarile de masini, New car registrations: -2.6% in January 2025; battery-electric 15% market share.

Criza economica se instaleaza tot mai mult.

 

image.thumb.png.9e1939e2a3b9ac5b2f7bd13905cb9e06.png

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  On 09.03.2025 at 13:49, Doc Morelli a scris:

1. Uzura morala a tehnologiei folosite in baterie. Peste 2-3-5 ani este posibil

Expand  

un fel de drob de sare. Bateriile sint garantate 8 ani. Uitandu-ne in urma, nu s-a intamplat asa. De ce s-ar intampla de acum... Tehnologiile noi urmeaza un ciclu lung de implementare. 

  On 09.03.2025 at 13:49, Doc Morelli a scris:

2. Pretul energiei electrice foarte volatil, cel putin in Romaniok. Cred ca Cernavoda intra curand in revizie capitala cu ambele reactoare

Expand  

de ce ar intra cu ambele in acelasi timp? mai degraba as zice ca vor intra in productie noi centrale de toate tipurile.

Totusi, trebuie retinut ca si petrolul se produce consumand tot electricitate.

 

Nu se poate scumpi doar curentul si atat. 

  On 09.03.2025 at 13:49, Doc Morelli a scris:

3. Servisarea in afara garantiei sau pretul asigurarilor. Multe EV-uri sunt fabricate in sistem Gigacast si asta va face servisarea dureros de costisitoare in afara garantiei. Nu mai zic de o inlocuire de baterie. Iar asiguratorii nu sunt fraieri, te vor taxa corespunzator.

Expand  

care EV uri in afara de Tesla sint fabricate in sistem Gigacast? si de ce nu s-ar aplica acest sistem si la termice daca e mai profitabil pt producatori?

bateriile sint garantate 8 ani, care ar fi problema cu inlocuirea? nu zic ca nu e o problema candva pt cineva, dar 8 ani e totusi o durata bunicica de viata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  On 10.03.2025 at 6:43, Emy D a scris:

Cat consuma o electrica? Pai...cam in medie 15-20Kwh/100km  *1.1 ron/Kwh (noul pret de la hidroelectrica) = 16,5 lei/100 km minim. Asta daca incarc lent la mine acasa. DAca am nevoie de fast/ultra/etc = se cam dubleaza pretul. Adica ma costa cat la o termica.

6%*7.5 ron/l  = 45 Lei/100 km. 

Expand  

Deci ai ales sa faci calcule cu pretul DIN VIITOR al energiei electrice, dar la benzina ai ales pretul din prezent... 

Azi am avut consum 11.3kwh/100km cu ID3ul. E adevarat ca este o temperatura ideala afara, care permite sa mergi fara AC pornit. 

 

Probabil costul in viitor va fi cam acelasi, pare ca tendinta asta se cauta a fi. Desi posibil sa apara si motoare mai eficiente si baterii mai usoare si atunci costurile vor scadea f mult. 

 

Apropo de costul de la fast charge, acela nu prea conteaza daca incarci acasa, adica pornesti orice calatorie cu 400km autonomie incarcati acasa cu 0.8 ron/kw. Apoi mai ai nevoie de o incarcare sa ajungi la destinatie, sau poate de 2 incarcari de cate ori pe an? Evident unii nu ies cu masina din oras, altii nu intra in oras, sintem diferiti, dar statisticile vorbesc de drumuri f rare de peste 200-300 km pe zi

  On 11.03.2025 at 7:52, CristiALF a scris:

Cine are un disel care consuma 5-6 la drum lung, e boier, normal ca nu il intereseaza prea mult o electrica. Cine are consum de 8-10 insa...cred ca e alta discutie. Mai ales daca se gandeste sa si schimbe masina cu una noua. 

Expand  

Totusi in general la diesel e intretinerea mai scumpa, DPF, pompa inalta, injectoare, noxe, taxe mai mari, motorina e mai scumpa, un alternator/demaror e mai mare si mai scump, o baterie e mai mare si mai scumpa, EGR nu mai zicem, recomandarile sint intotdeauna "puneti EGR original si nou"

 

Mai nou ai si ureea aceea, cu tot sistemul aferent, sonde lambda etc... o noua belea pe cap si un nou cost. Si aici se recomanda sa cumperi AdBlue doar original... ca costa reparatiile rau de tot. 

  On 11.03.2025 at 8:26, EEXCALADE a scris:

Abia atunci putem vorbi de o tranzitie.

Pana atunci EV-urile sunt un lux pt majoritatea propietarilor actuali de autoturisme.

Expand  

pt cei care vor o masina noua, nu sint un lux daca sint la acelasi pret, mai ales daca tii cont de performante si de intretinerea spre 0. 

 

Problema pe care o vad eu este pt flotele de agenti de vanzari, cum il convingi pe agent sa aleaga o masina electrica cand el oricum nu platea nimic pt masina pe care o foloseste? de ce sa se complice cu incarcat acasa de ex? aici vad o problema reala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  On 11.03.2025 at 13:27, EEXCALADE a scris:

Nu am auzit in viata mea ca cineva sa isi ia masina sau nu ,in functie de simpatia cu fondatorul marcii respective.

Sa uitat cineva la acest aspect inainte de achizitie ?

Expand  

de ce nu, e un argument mai ales pt occidentali, cu o mentalitate un pic mai "diferita" (sa nu zic evoluata) comparat cu est-europenii

votam cu banii nostri pana la urma. Ce face acum Musk e periculos si nesanatos pt intreaga planeta

  On 11.03.2025 at 15:21, Dolfin a scris:

Corect, daca era asa nu-si mai cumpara nimeni BMW pentru ca au sprijinit nazistii, 

Expand  

adica sa nu isi mai cumpere acum pt ceva intamplat acum 80 si ceva de ani?

 

Nu se pot compara situatiile deloc. Musk e acum subiectul zilei. Nu stiu numele presedintelui altei marci, nici de la VW nu stiu cum il cheama, darmite alte marci.

Musk vrea atentie, si e alegerea noastra sa i-o dam, fie pozitiv, fie negativ, boicotandu-l.

 

Musk posteaza pe reteaua lui X despre Georgescu, Romania, Germania (unde sprijina extrema dreapta). Pe de alta parte, spune ca judecatorii care i se opun sint tirani, tradatori. Ataca democratia insasi. 

 

Apropo de "progresisti", ma intreb ce rau fac ei, astia cu flower power versus extremistii de dreapta inarmati pana in dinti... O comparatie intre extrema stanga si extrema dreapta, se pare ca stanga poate lua masuri ingrozitoare cum ar fi modificarea TVA ului :)

 

 

stangaVsDreapta.jpeg

  On 11.03.2025 at 15:21, Dolfin a scris:

Criza economica se instaleaza tot mai mult.

Expand  

culmea, e o criza economica provocata in mare masura de America-Trump-Musk. Vedem ce urmeaza. 

Tesla ramane supraevaluata chiar si la pretul de azi al actiunii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  On 11.03.2025 at 19:03, detinator a scris:

cum il convingi pe agent sa aleaga o masina electrica

Expand  

Se pare ca nici unele din cele mai mare firme de inchirieri auto (hertz si spark )nu au reusit sa-si converteasca clentii spre ev-uri .

O firma nu isi permite ca un un agent de vanzari sa piarda cate o ora la fiecare aprox 100-200 km ,si nici sa cumpere ev-uri cu autonomie de + 500 km.

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin cred ca putem fi de acord ca mare parte din viata de om modern se datoreaza abuzurilor petrecute in istorie. Fie ca vorbim de medicamente, fie ca vorbim de tehnici nedicale de efectuare a operatiilor de orice fel, fie ca vorbim de evolutie tehnica, etc, cam toate au avut la baza un eveniment violent sau o nevoie survenita dintr-un eveniment violent. 

 

Pe de alta parte, ideea e sa traim in prezent cu un ochi in viitor si altul in trecut. Consider ca acelasi efect pervers si daunator, dar diluat pe un termen mai lung si cumva ramas sub radar, este "fuga" dupa profitul sau marje de profit dupa impozitare de 2 cifre. Cand focusul tau ca CEO este de livrezi investitorilor randamente "SF" este clar ca pe firul naratiunii, consumatorul final are de pierdut fie prin costul platit fie prin calitatea produsului sau prin cantitatea lui.

 

In industria automotive, acest aspect + suprareglementarea din Europa, au dus la situatii penibile in care masini premium mici costa cat o faceau masinile premium de clasa medie, acum 4 5 ani, si in plus sunt facute din materiale pe care chiar si Dacia le-ar refuza. 

 

Sunt in situatia in care imi trebuie, din nou, o a 2a masina. In bugetul meu actual (limitat din ratiuni personale), aproape ca nu mai exista ceea ce caut. Iar electric nu servesc pentru ca nu imi permit mintal si efectiv costul. (asta pentru cine tot insista ca e gratis si frumos cu ev-uri).

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  On 11.03.2025 at 19:03, detinator a scris:

pretul DIN VIITOR al energiei electrice

Expand  

Nu man, e DEJA pretul actual al energiei electrice scris in contract. Nu presupuneri, ca "Va fi candva in viitor" etc. S-a terminat cu 0.82Ron/Kwh. 

😐 
In plus, cum se zicea pe aici, deocamdata masina electrica e un vis umed pentru multi romani.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  On 12.03.2025 at 6:30, cristi511 a scris:

Iar electric nu servesc pentru ca nu imi permit mintal si efectiv costul. (asta pentru cine tot insista ca e gratis si frumos cu ev-uri).

Expand  

aoleo... pai cine insista ca e gratis si frumos si atat? discutiile se duc in continuare in mod gresit in mod voit (incep sa cred).

S-au tot prezentat avantaje si dezavantaje. Daca ai nevoie de a 2a masina de oras, ar fi logic sa fie electrica. 

  On 12.03.2025 at 7:22, Emy D a scris:

Nu man, e DEJA pretul actual al energiei electrice scris in contract. Nu presupuneri, ca "Va fi candva in viitor" etc. S-a terminat cu 0.82Ron/Kwh. 

😐 
In plus, cum se zicea pe aici, deocamdata masina electrica e un vis umed pentru multi romani.
 

Expand  

deci e pretul din viitor, nu actual. Pt ca la benzina/motorina nu stii decat pretul de azi. Si asa cum am spus, rafinariile consuma f f mult curent electric, daca va fi mai scump, se scumpeste si benzina. Vom vedea. 

 

Deocamdata nu s-a terminat 0.82, de fapt e pe la 0.77 inca. Urmeaza scumpiri? In viitor, da. Ca si la benzina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Astazi am fost la test drive cu buburuza asta galbena :) 

 

Este prima masina electrica moderna pe care o conduc, cred ca am mai mers cu e-Golful in urma cu niste ani buni, dar nu imi mai amintesc nimic altceva in afara de faptul ca nu m-a impresionat cu (mai) nimic..

 

Pe scurt: mi-a placut ! E frumoasa foc, chiar ok la interior (cu mici neajunsuri, materiale decente, scaunele foarte tari, puterea (varianta de 150 CP) e suficienta pentru aceasta masina, e fun, sta super bine pe drum, suspensia este foarte ok (desi are jante pe 18"), directia super ok, portbagaj decent pentru dimensiunea ei. Este o jucarie foarte misto !

Nu mi-a placut cateva lucruri la interior (niste colturi la care trebuie sa ai grija, dar nimic grav), in spate asteptam sa fie o idee mai mult loc (si nu prea ai unde sa bagi nici picioarele sub scaunul din fata, bancheta nu e nici ea foarte adanca, dar ..e ok in gama ei). Masina avea sub 100 Km, era nou-nouta, consumul era de 27.4 kW :) , nah..toata lumea a mers cum a mers. Franele - ciudate, e prima electrica, nah..par tari, clar diferita de o frana de masina normala, dar nimic peste care nu poti trece sau cu care nu te poti obisnui. 

 

Off topic: am vazut si Dacia Bigster - pentru o Dacia.. mie unul mi s-a parut super ok, mi-as lua-o oricand inaintea Dusterului, este peste el la calitate/materiale/spatiu/senzatie/optiuni.

 

Urmatoarele masini electrice pe care vreau sa le vad/testez sunt Kia EV3 si EV4 (acestea cand vor ajunge pe la noi).

WhatsApp Image 2025-03-29 at 20.57.14 (1).jpeg

WhatsApp Image 2025-03-29 at 20.57.14.jpeg

WhatsApp Image 2025-03-29 at 20.57.14 (2).jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi a venit randul EV3 :) , si am mers ceva mai mult decat cu 5-ul. Cei de la Dab au fost super ok, mi-au dat cheia si "hai, go!" :D . 

Masina e super tare, o masina foarte potrivita si pentru familie, e spatioasa, super confortabila (jante de 19"!), sta bine pe sosea, putere suficienta, dotari foarte tari (era full, va dati seama: scaune ventilate, trapa, head-up, etc etc), se conduce foarte usor, ai senzatie de crossover in ea, mi-a placut mult de tot. Am mers vreo 10 Km cred, trafic lejer, si mai tare, si normal, si testat franarea regenerativa putin - consumul meu a fost 5 Km/kWh. Se pot face usor 6 Km la un mers mai normal zic eu. 

Nu se stie cand ajunge EV4, eu vasusem prin review-uri ca anul asta, dar ei nu au nimic planificat (vine EV5 sigur, au si comandate, dar de EV4 inca nimic..).

 

Am vazut la ei si :

- Leapmotor C10 (e mare ! :eek:, SUV in toata regula, si nu arata rau deloc) 218 CP, propulsie, varianta Design baterie 70 kWh, pret 42.5K EUR

- Leapmotor T03 :D - caterinca mica, 95CP, 37 kWh, 19.5K EUR.

 

 

WhatsApp Image 2025-03-31 at 15.09.23.jpeg

WhatsApp Image 2025-03-31 at 15.09.23 (1).jpeg

WhatsApp Image 2025-03-31 at 15.09.23 (2).jpeg

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  On 31.03.2025 at 12:26, CristiALF a scris:

mi-a placut mult de tot

Expand  

Iti recomand sa faci si cateva incarcari (simulari) .

Eu in drumurile mele ma gandesc cum ar fi fost daca eram cu EV ,si imediat ma bucur ca am termica .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anul asta cu siguranta nu cumpar nimic. Am spus insa pe aici ca in gama de pret 35-40-42k EUR, e greu sa gasesc o masina traditionala care sa ma multumeasca. Adica daca bagi rapid un configurator la Octavia TDI DSG 4m si pui cateva optionale, ai ajuns la 40k. E doar un exemplu, evident ca nu mi-as lua Octavia diesel. 

Nu ma grabesc sa imi iau alta masina, dar daca ar fi sa imi iau masina noua acum, ori as lua ceva "ieftin" (maxim 30k), ori o electrica de 35-40k max (cu tot cu Rabla), singura chestiune fiind ca probabil nu as putea sa iau ceva cu tractiune integrala (poate mai apar modele/versiuni intre timp, cine stie, multi producatori lanseaza modele anul asta si anul viitor..). 

Recunosc ca nu suntem neaparat clientii tipici de electrica (nemergand in oras prea mult), facem mai mult drumuri externe mai dese catre o casa in PH, gen 150Km x 2, deci daca as fi foarte ancorat in realitate mi-ar trebui poate un Seria 3/5 2.0d SH sau vreun Logan/similar/GPL :))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  în urmă cu 21 ore, CristiALF a scris:

poate mai apar modele/versiuni intre timp

Expand  

Vor aparea .

Ev-urile sunt acum ca  TV-urile cu plasma la inceputul anilor 2000 ( exagerat de scumpe ,consumau foarte mult curent si se vedeau bine doar pe DVD) 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si apoi au disparut efectiv , la fel ca televizoarele 3D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!